Παίξιμο σε ακουστική

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
10,359
Λύσεις
1
Πόντοι
2,493
Καλοκαιρακι τωρα και το γυρισα και στην ακουστικη. Σε ρυθμικα και αρπισματα δεν εχω κανενα θεμα. Στα σολο λιγο δυσκολευομαι να βγαλω τον επιθυμητο ηχο. Ενταξει, τρεις μερες εξασκουμαι σε σολο (παλια δεν μπορουσα να παιξω σολο), αλλα η μαλακη πενα (0.70), και το ψηλο action με 12αρες χορδες με ψιλοεμποδιζουν να κανω ο,τι φανταζομαι. Bending αδυνατο, vibrato καπως ζορικο.

Πως πρεπει να τη σεταρω, με τι χορδες και τι πενα, για να μπορω να σολαρω αλλα και να παιζω ρυθμικα χωρις buzz?

 
Παίζονται σόλα και στην ακουστική;

Ρε τι μαθαίνει κανείς γερνοντας :):)


Να σε ενημερωσω οτι η κιθαρα, εκτος απο ρυθμικο οργανο, ειναι καταλληλο και για lead parts... ?

Η μια μου ακουστικη εχει 12αρες, με 3mm action και ζοριζομαι.

Η δευτερη εχει 11αρες και της κατεβασα το action, μεσω του truss rod, κοντα στα 2mm. Δοκιμασα και 0,80 πενα και παιζω πολυ ανετα. Αλλα μου μπαζαρει η χονδρη Μι στα πρωτα ταστα. Ειναι μονοδρομος το φαγωμα του nut στη γεφυρα για να εχω 2mm action χωρις buzz?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Με 12αρες μην ελπιζεις για τρελλα bends.

Ή τα μετατρεπεις σε slides, ή βαζεις 11αρες και χανεις λιγο ογκο.

ΥΓ Mαθε την χρηση του capo. Η ακουστικη "πεταει" στις κενες χορδες. 
Και οταν λεω μαθε τη χρηση του capo, εννοω δυο πραγματα.

a. που θα το βαλεις για να εχεις περισσοτερα open chords και b. να ξερεις τι συγχορδιες πιανεις βαση των νοτων που πατας και οχι του shape. Δηλαδη οταν εχεις capo στο 3 και πιανεις το shape του Am, να ξερεις οτι παιζεις Cm και οχι Am.

ΥΓ2 μαθε τις elixir nanoweb αν δεν τις εχεις ηδη. Διπλασια τιμη μεν, 10πλασια ζωη δε . Αν δεν σου αρεσει το V eq (ή ηδη το οργανο εχει ενισχυμενες εκ κατασκευης αυτες τις συχνοτητες), μη παιρνεις τις phosphor bronze αλλα τις απλες 80/20 bronze .

 
Με 3 mm σεταπ δυσκολο για παιξιμο παντου. Εγω βρηκα το υψος πιο σημαντικο απο το παχος των χορδων. Εχω δει και Harley Benton των 80 ευρω να παιζουν πανευκολα σουπερ σε ολη την ταστιερα, ειναι θεμα σεταπ σε γεφυρα και nut.

Επισης σε ακουστικη ειναι σημαντικο απλα να παιζεις απαλα. Δηλαδη παιξε με το οργανο, μη βαζεις πολυ δυναμη. Με λιγη προσοχη αρχιζει να βγαινει ο ηχος πολυ ποι ευκολα, ενω συχνα οταν ερχεσαι απο ηλεκτρικη υπαρχει η ταση να κοπανας στην αρχη.

 
Ευχαριστω Σπυρο. Και με τις 11αρες slide παιζω. Με το χαμηλο action στρωνει πολυ η δουλεια. Elixir βαζω, δεν θυμαμαι ποιες, αλλα μολις τις αλλαξω (αυριο δλδ) θα βαλω τις 80/20 ως πιο φλατ.

Με το capo δεν τα εχω καλα, διοτι εχω συνηθισει χωρις, λογω ηλεκτρικης. Σιγουρα θα υπαρχει ανωτερο ηχητικο αποτελεσμα. Ξερω που πρεπει να το χρησιμοποιησω, απλα δεν το εχω δουλεψει στα κομματια που παιζω. 

Το λιγο buzz (μονο εαν βαραω την χορδη) στην χονδρη Μι ειναι αποδεκτο, για τα 2mm?

 
Όπως τα λέει ο Σπύρος από πάνω. 

Προσωπικά έχω 11άρες στην ακουστική (elixir nano) γιατί ηχητικά αυτές μου κάνουν. Χάνω όγκο αλλά κερδίζω articulation σε αρπίσματα και fingerpicking. Όσον αφορά τα bends, θα σου έλεγα να τα ψιλοξεχάσεις στην ακουστική ούτως ή άλλως. Δηλαδή μέχρι ένα ημιτόνιο οκ αλλά από εκεί και πέρα, κατά τη γνώμη μου, ούτε ακούγονται ωραία και είναι και ταλαιπωρία για τα δάχτυλα. Εγώ αυτό το θεωρώ καλό για έναν ηλεκτρικό κιθαρίστα. Δηλαδή το γεγονός ότι παίζοντας με ακουστική καλείται να καλύψει τα κενά του sustain και των σηκωμάτων της ηλεκτρικής, με έξτρα νότες.

Γενικά όπως έχω ξαναπεί, η ακουστική κάνει καλό στο ηλεκτρικό παίξιμο.

Έντιτ: προσοχή elixir nanoweb και όχι polyweb. Οι δεύτερες έχουν βαρύτερο coating και ακούγονται πολύ πιο μουντά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Με 3 mm σεταπ δυσκολο για παιξιμο παντου. Εγω βρηκα το υψος πιο σημαντικο απο το παχος των χορδων. Εχω δει και Harley Benton των 80 ευρω να παιζουν πανευκολα σουπερ σε ολη την ταστιερα, ειναι θεμα σεταπ σε γεφυρα και nut.

Επισης σε ακουστικη ειναι σημαντικο απλα να παιζεις απαλα. Δηλαδη παιξε με το οργανο, μη βαζεις πολυ δυναμη. Με λιγη προσοχη αρχιζει να βγαινει ο ηχος πολυ ποι ευκολα, ενω συχνα οταν ερχεσαι απο ηλεκτρικη υπαρχει η ταση να κοπανας στην αρχη.


Τεινω να συμφωνησω μαζι σου. Με την δευτερη ακουστικη, με μαλακο παιξιμο, ολα πανε ρολοι. 

Ηθελα να σε ρωτησω, τι ειδους κιθαρα εχεις στην φωτογραφια σου? 

Όπως τα λέει ο Σπύρος από πάνω. 

Προσωπικά έχω 11άρες στην ακουστική (elixir nano) γιατί ηχητικά αυτές μου κάνουν. Χάνω όγκο αλλά κερδίζω articulation σε αρπίσματα και fingerpicking. Όσον αφορά τα bends, θα σου έλεγα να τα ψιλοξεχάσεις στην ακουστική ούτως ή άλλως. Δηλαδή μέχρι ένα ημιτόνιο οκ αλλά από εκεί και πέρα, κατά τη γνώμη μου, ούτε ακούγονται ωραία και είναι και ταλαιπωρία για τα δάχτυλα. Εγώ αυτό το θεωρώ καλό για έναν ηλεκτρικό κιθαρίστα. Δηλαδή το γεγονός ότι παίζοντας με ακουστική καλείται να καλύψει τα κενά του sustain και των σηκωμάτων της ηλεκτρικής, με έξτρα νότες.

Γενικά όπως έχω ξαναπεί, η ακουστική κάνει καλό στο ηλεκτρικό παίξιμο.


Αυτο με την ελλειψη sustain το παρατηρησα. Και οντως βαζω εξτρα νοτες. Το ιδιο συμβαινει και plugged? Κανας κομπρεσσορας το βελτιωνει, ή να μη μπω στη διαδικασια...?

 
Το ιδιο συμβαινει και plugged?


Έχεις λίγο παραπάνω διάρκεια (ειδικά αν παίζει reverb) αλλά μη φανταστείς και τίποτα ιδιαίτερο. Από εκεί και πέρα, δεδομένου ότι είσαι plugged μπορείς να βάλεις ό,τι εφέ θες. Προσωπικά δε θα έβαζα live κομπρέσσορα σε ακουστική αλλά αυτό είναι θέμα προσωπικό. Γενικά θεωρώ ότι αν είναι να παίξω ακουστική, ας ακούγεται ως ακουστική όσο περισσότερο γίνεται.

 
Βασικα ολα ειναι θεμα συνηθειας.

Αν εχεις δυο κιθαρες, μια με 12αρια και μια με 11αρια και τις εναλλασεις, μαλλον θα εισαι μια ζωη δυστυχισμενος.

Θα πιανεις και την 11αρα οταν υπαρχει αναγκη, αλλα δεν θα σε φτιαχνει. Θα ειναι "αντε να τελειωνουμε"¨.

Αν εχεις και στις δυο 11αρια θα συνηθισεις τον ηχο.

Αναφορικα σε αυτο, ειχα 12 στη "στουντιακη" και 11 στην λαιβ. Δεν αντεξα τη δυστυχια του λαιβ. Εβαλα και σε αυτη 12. Αν ειχα μονο λαιβ, ισως εβαζα και στις δυο 11.

 
Ο ηχος εκεινης με τις 12αρες ειναι αισθητα καλυτερος, unplugged. Ειναι καλη κιθαριτσα και με τις 12αρες εχεις αψογο ηχο. Εχει δυνατο ηχο και την χρησιμοποιω με παρεες

Ο ηχος εκεινης με τις 11αρες ειναι, χαλια ακουστικα, αλλα πολυ καλυτερος plugged καθως εχει πολυ καλυτερα ηλεκτρικα. Την χρησιμοποιω σπιτι για εξασκηση (εχει τον μισο ογκο απο την πρωτη και δεν κουραζει) και σε καποιες εμφανισεις στο παρελθον. Πλεον, σολαρει και καλα. Με αυτη θα παιξω την Τριτη.

Θα δοκιμασω να χαμηλωσω το action στην πρωτη βλεπουμε. Θελει ψαξιμο, καθως ξεκινα ενας νεος κυκλος με τις ακουστικες για μενα. Και ολα αυτα διοτι με προσκαλεσαν να παιξω λιγη ροκ, ακουστικα...

 
Η σχέση μου με την κιθάρα διαρκεί περισσότερα από 30 χρόνια. Έχω περάσει περιόδους με μεταλλοκίθαρο και alternate picking (όταν ήμουν 20άρης), αργότερα περιόδους με περισσότερα πετάλια από ποδηλατάδικο, αργότερα με πιο basic setup - όλα αλλάζουν. Δεν είμαι κανένας σπουδαίος παίχτης, αλλά θεωρώ ότι κατά τις περιόδους που έχω περάσει με ακουστική έχω αποκομίσει τα περισσότερα (ως προς το πως πρέπει να παίζεται η κιθάρα) γενικώς. Με κατάλληλο τρόπο παιξίματος, με προσοχή στην πένα, και βέβαια με προσαρμογή του ΤΙ παίζεις, μπορείς να βγάλεις ήχο και με 11άρες. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Serious mood on:

Και η ακουστική είναι απλά μια κιθάρα.

Αρα τα του σετ απ είναι ίδια:

1.Δεν "κατεβάζουμε το action με τη βέργα αλλά τρώγοντας το κόκαλο του bridge saddle και/η το nut.

2.Αν θέλουμε ίσιο μπράτσο με σχεδόν μηδενικό relief,που είναι και το σωστό και ηχητικά αλλά και παιχτικα σε συνδυασμό με χαμηλό action κάνουμε ένα ΚΑΛΟ fret leveling/dressing

Όταν έπαιζα ακουστική είχα πάντα 12αρες με χαμηλό action , σχεδόν μηδενικό relief και μηδενικό buzzing.

Όπως πολύ σωστά σου είπε και ο Σπύρος ΜΑΘΕ ΤΟ ΚΑΠΟΤΑΣΤΟ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Να συμπληρωσω οτι το δεξι χερι ειναι το πιο σημαντικο ΚΑΙ στην ακουστικη.

Παρατηρω οτι οποτε δινω (και) την ακουστικη μου σε αλλον να παιξει, πρεπει να παω στον προενιχυτη μου και να αλλαξω τις ρυθμισεις στα παντα σε Gain και EQ.

Τις προαλλες επαιζα χαλαρα σε μια μπουατ και ηρθε μια κοπελα τραγουδι-κιθαρα να παρει την κιθαρα και να παιξει ενα τραγουδι.

Μου ζητησε και πενα. (στα λαιβ παιζω με μια all around ultex 73).

Η πρωτη της αντιδραση, "μμμ εισαι σκληρο αγορι".

Βρηκα μια medium-thin και της εδωσα και παρολαυτα, ο ηχος ηταν σαν να παιζω εγω με 5cm πενα απο ατσαλι.

Για να καταλαβεις τη διαφορα, για να αντεχεται ο ηχος, εκοψα στη μεση το Gain και τρελλο φαγωμα σε ψηλα και μεσαια.

Δυναμικες μηδεν, τρελλο κοπανημα και σφιξιμο τα δαχτυλα στην πενα λες και φοβομαστε μη μας πεσει και χασουμε το δαχτυλιδι των αρραβωνων.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ο ηχος εκεινης με τις 12αρες ειναι αισθητα καλυτερος, unplugged. Ειναι καλη κιθαριτσα και με τις 12αρες εχεις αψογο ηχο. Εχει δυνατο ηχο και την χρησιμοποιω με παρεες

Ο ηχος εκεινης με τις 11αρες ειναι, χαλια ακουστικα, αλλα πολυ καλυτερος plugged καθως εχει πολυ καλυτερα ηλεκτρικα.
Bάλε 11.5 τότε

5cc5d0ec6c534.jpeg

 
Ως τεχνικός επί 11ετίας και μετά από χιλιάδες σετάπ αλλά και δεκάδες κουβέντες με συναδέλφους εγχώριους και εξωτικούς, θα πω ένα πράγμα. Embrace the buzz. Ή αλλιώς μάθε να το αντιμετωπίζεις παικτικά. Να μην παρεξηγηθώ, είναι δύσκολη πολλές φορές η συνειδητοποίηση της διαφοράς ενός προβληματικού fret buzz (λόγω ψηλότερου τάστου πχ) και του buzz που βγάζει ΚΑΘΕ κιθάρα σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό. Δυστυχώς για όλους, η γεωμετρία δεν είναι αρκετή για να λύσει το θέμα που έχουν κάποια όργανα: Ότι δηλ. ακόμη και με τέλειο fret dress (πχ plek), ακόμη και με συντηρητικό setup (medium/high action) εξακολουθεί να buzzάρει. Να έχει δηλ. αυτό το -σε δεύτερο βαθμό συνήθως- "σύρσιμο" της νότας. Η εμπειρία μου λέει, ότι η εμπειρία και η αντίληψη του παίκτη βοηθάει στο να το αντιμετωπίζει παικτικά, σε μεγάλο βαθμό. Ο τρόπος που θα δουλέψει κάποιος το όργανο δυστυχώς δεν είναι κάτι που διδάσκεται ούτε σε σχολές ούτε στο youtube, αλλά έρχεται με την παρατήρηση. Πολλοί δεν ανέχονται τέτοιου είδους θέματα και αναλώνονται σε ένα αέναο κυνήγι του "τέλειου" οργάνου και καλώς πράτουν. 

Η ακουστική κιθάρα, ωφελείται από ένα ελαφρύ relief, αφού η περιοχή χρήσης της περιορίζεται στα βόρεια της ταστιέρας. Θέλει εξαιρετικό nut και σωστό saddle, καθώς και bridge pin slotting όπου κρίνεται απαραίτητο. Είναι θεμιτό να έχει ελαφρώς υψηλότερο action από την ηλεκτρική αλλά δεν χρειάζονται και υπερβολές. Θεωρώ καλό starting και finishing point το 1,8mm e και 2,4mm Ε. Τα περισσότερα εργοστασιακά όργανα χρήζουν βαριών χορδών για να "κουνήσουν" τα ακούνητα καπάκια και τα βαριά βερνίκια τους και να δώσουν ήχο ικανοποιητικό. (12s και άνω)

Επειδή οι περισσότεροι ΔΕΝ παίζουμε σε Bluegrass μπάντες ή σε "αμικροφώνητα" κοντσέρτα, ο ήχος και η έντασή του είναι κάτι που μας απασχολεί ελάχιστα. Στο "καρφί" οι περισσότερες κιθάρες ακούγονται ψιλοΐδιες ανεξαρτήτως μεγέθους (ή είδους χορδών). Θεωρώ ένα 11άρι σετ (αναλόγως scale length) αρκετά generic για all around καταστάσεις. Δεν μου αρέσουν οι Elixir (τις βρίσκω αδύναμες-ειδικά την G, πάνω σε piezo equipped όργανα) και τις βρίσκω επίσης εύθραυστες (σπάνε εύκολα στα break points-κλειδί/saddle). Eπίσης, τις τυλιχτές τις περιβάλλει ένα σύνολο αρμονικών εν είδει "αέρα/αύρας/ρόγχου" που πολλές φορές περνά στο piezo. Μετά από πολλά χρόνια χρήστης (και είμαι καλά) προτιμώ phosphor bronze οικονομικά. (Martin, Galli). Αλλιώς πάλι phosphor πιο εξεζητημένα (Martin SP, D' Addario κλπ). H πρόσφατη ρετρομάνια με τις nickel και τις nickel bronze, monel steel κλπ. θεωρώ ότι βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε trend και όχι στην πραγματικότητα. Σε πολύ λίγα όργανα "ταιριάζουν" τέτοια σετ, αλλά όταν ταιριάζουν το πάντρεμα είναι εξαιρετικό.

Για καλό articulation στα σόλα θεωρώ μια μπαμπάτσικη πένα απαραίτητη (blue chip τις ανέφερα τις προάλλες), αλλά πρόσφατα είδα ότι και η Dunlop βγάζει μια απομίμησή της (primetone). Δυστυχώς η πραγματικότητα του live και των συστημάτων τους, πνίγει σε γενικές γραμμές δυναμικές και λεπτομέρειες. Σπάνια σε live με ακουστική, ακόμη και με επιμελές compression, με πένα, με βαρύτερες χορδές, κατάφερα να "κρατήσω" για πολλή ώρα τη μουσικότητα που χρειάζεται. Πάντα ξεκινάμε ταπεινά και καταλήγουμε να "βαράμε" για πολλούς λόγους, ακόμη και κούρασης (χεριού και ακοής). Το compression θα σου κάνει καλό γιατί θα "μαζευτείς" και θα προσπαθείς να παίζεις πιο "αεράτα", ενώ όταν θες να "χώσεις" θα σου μαζεύει τα peak. Ένα volume boost (EQ boost ακόμη καλύτερα) είναι απαραίτητο. Όπως είπαν κι άλλοι, kapo και ευφάνταστα παιξίματα (καμιά φορά ακόμη και η ενστικτώδης αποδόμηση ενός κομματιού σε επίπεδο "παραλιακού παιξίματος" έχει ενδιαφέροντα αποτελέσματα). 

Βάλε τη ζώνη ψηλά (Katsamba bros level) αν παίζεις όρθιος.

Πάρε κιθάρα χωρίς cutaway (για να γίνεις δημιουργικός λόγω περιορισμού)

Πάρε slide (γυάλινο κατά προτίμηση, το brass πάνω στις bronze είναι λίγο επιθετικό)

 
Δεν με φτανουν ολοι αλλοι περιορισμοι, θα εχω και την ελλειψη cutaway?? ?
Nαι, αν έχει cutaway μπλόκαρέ το, όπως κάνουν πολλοί με το Floyd Rose. Bάλε ένα χαρτί υγείας, είναι ακριβώς στο μέγεθος και σχήμα (και νόημα)

Ούτως ή άλλως ό,τι και να παίξεις πέρα από το 10ο τάστο στην ακουστική σ(ου)κατά ακούγεται...

 
Πολυτιμες οι συμβουλες σου, ευχαριστω!

Παντως, χωρις cutaway ειναι πολυ πιο ομορφη η ακουστικη.

 
Δεν μου αρέσουν οι Elixir (τις βρίσκω αδύναμες-ειδικά την G, πάνω σε piezo equipped όργανα) και τις βρίσκω επίσης εύθραυστες (σπάνε εύκολα στα break points-κλειδί/saddle)
Mου κανει εντυπωση αυτο.

Τις βαζω 20 χρονια περιπου και δεν μου εχει σπασει ουτε μια.

Μερικες τις εχω αφησει και ενα χρονο στις κιθαρες χωρις να σπασουν.

Ουτε εχω παρατηρησει ανισορροπια εντασης στα Piezo μου.

Εχω ακουσει για προβληματα ανισορροπίας εντασης σε διαφορες κιθαρες με διαφορες χορδες, αλλα η πηγη προβληματος ηταν το ιδιο το Piezo.

Νομιζω οτι αν ηταν αιτια οι χορδες, θα υπηρχε και στο ακουστικο μερος προβλημα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top