Compressed vs uncompressed distorted sound

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
10,310
Λύσεις
1
Πόντοι
2,493
Υπαρχουν od/dist πεταλια τα οποια ειναι πολυ ευαισθητα στην πενα, και αλλα τα οποια ειναι εντελως αναισθητα, λες και εχεις εναν κομπρεσορα απο μπροστα.

Ποιος ο λογος υπαρξης ενος τοσο κομπρεσαρισμενου πεταλιου (πχ dark matter)? Προσφερεται αποκλειστικα για lead ηχους ή εχει κι αλλες χρησεις?

Εχω συνηθισει να παιζω με ευαισθητα, στο αγγιγμα, πεταλια τα οποια μου κανουν ολες τις δουλειες, απο cleanish μεχρι thrash ηχους. Υπακουν στο αγγιγμα μου και μου διδουν αρκετες δυνατοτητες για να παιξω με δυναμικες. Tube like συμπεριφορα.

Οταν παιζω με τα κομπρεσαρισμενα πεταλια, δεν μπορω ουτε να καθαρισω τον ηχο με το volume. Εννοειται οτι δεν υπαρχουν δυναμικες. Μονο για ενα σολο τα αγοραζει κανεις?

 
Ισχύει ό,τι ισχύει περί κολοκυθόπιτες, απόψεις, αισθητικές, κλπ. Άλλο πετάλι θα πάρεις για να κάνεις αυτό:





Βέβαια postαρα 2 τραγούδια που χωρίς power amp distortion δεν πολυπλησιάζεις τον ήχο και κυρίως το μέγεθος του ήχου, αλλά πιστεύω το point μου γίνεται κατανοητό.

 
Και στα δυο που ποσταρες υπαρχει φουλ κομπρεσαρισμενος ηχος, τοσο σε ρυθμικα οσο και σε lead, εαν ακουσα σωστα. 

Προφανως σε πιο heavy staff να ειναι κατι το συνηθισμενο, γιαυτο μου φαινεται περιεργο.

Και τωρα που πειραματιζομαι με 2-3 τετοια πεταλια, σκεφτομαι οτι με κομπρεσιον θα ακουγομαι πολυ καλυτερα σε πολλα κομματια, κυριως στα lead parts, αλλα και σε heavy ρυθμικα.

 
Δε θεωρώ τον ήχου του Eddie στο VH1 κομπρεσσαρισμένο, όταν βαρούσε έβγαζε βρώμα (βαρούσε σαν μανιακός), όταν έπαιζε απαλά και ρύθμιζε λίγο το volume knob έπαιζε καθαρά. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το Hot for Teacher.

Και μιλάμε για έναν ήχο έτσι, ούτε πετάλια ανοιγοκλείνει, ούτε αλλάζει ρυθμίσεις. Άλλο distortion παίρνεις από ένα τσίτα Plexi, άλλο από έναν μοντέρνο high gain ενισχυτή. Στη δεύτερη περίπτωση στενεύει ο ήχος αρκετά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αρα, οντως ειναι περι ορεξεως, οπως λες.

Υπαρχει καποιος "κανονας" για το που χρησιμοποιουμε κομπρεσιον?

 
Δεν υπάρχει βρώμικος ήχος που να μην είναι κομπρεσσαρισμενος.

Από εκεί και πέρα περί ορεξεως κολοκυθόπιτα και φυσικά έχει και μεγάλη σημασία τι είδος μουσικής θέλεις να παίξεις.

Όσο ανεβαίνει το ...ντιστορΣιο τόσο ανεβαίνει και το κομπρεΣιο ?

 
Απλα ειναι περιπτωσεις που εχω σουπερ distorted ηχους, οι οποιοι ειναι touch sensitive, αλλα επισης καθαριζουν εντελως με το volume. Γινονται σχεδον κρυσταλ κλιν.

Και εχω και less distorted ηχους, στους οποιους τη χορδη να φυσηξω θα ακουστουν το ιδιο, και δεν καθαριζουν καθολου.

Αναμεσα στους δυο επελεγα παντα τον touch sensitive, και θεωρουσα τον κομπρεσαρισμενο ως ελλατωμα. 

Προφανως ομως εχει λογο υπαρξης, και ψαχνω να μαθω σε ποιες περιπτωσεις θεωρειται προτερημα.

 
Απλα ειναι περιπτωσεις που εχω σουπερ distorted ηχους, οι οποιοι ειναι touch sensitive, αλλα επισης καθαριζουν εντελως με το volume. Γινονται σχεδον κρυσταλ κλιν.

Και εχω και less distorted ηχους, στους οποιους τη χορδη να φυσηξω θα ακουστουν το ιδιο, και δεν καθαριζουν καθολου.

Αναμεσα στους δυο επελεγα παντα τον touch sensitive, και θεωρουσα τον κομπρεσαρισμενο ως ελλατωμα. 

Προφανως ομως εχει λογο υπαρξης, και ψαχνω να μαθω σε ποιες περιπτωσεις θεωρειται προτερημα.
Καλημέρα! Το overdrive, το distortion και το fuzz είναι κομπρεσαρισμένοι ήχοι. Οκ; Οκ. Αυτό που λες, συμβαίνει γιατί το volume της κιθάρας είναι μεταβλητή αντίσταση, και είναι σαν να αποτελεί προέκταση του κυκλώματος του πεταλιού. Αυξάνεις την αντίσταση, μειώνεις το ρεύμα και το αντίστροφο. Οπότε σε ένα κύκλωμα που η αντίσταση είναι ήδη σε ψηλά επίπεδα, χαμηλώνοντας το volume (αντίσταση), το κύκλωμα παραμένει συνεχίζει να έχει υψηλή αντίσταση, και γι' αυτό δεν καθαρίζει τελείως ο ήχος.  Δες και αυτά που λέει εδώ, για να πάρεις μια καλύτερη ιδέα.

http://lifestyle.jimdunlop.com/the-dunlop-distortion-guide/

 
Ας αφησουμε το volume στην ακρη.

Μονο με τη δυναμη στο δεξι χερι υπαρχει ελεγχος στο output. Αυτο εχει να κανει με το ποσο κομπρεσαρισμενο ειναι ενα πεταλι? Αρα δεν ειναι ολα τα od,dist,fuzz κομπρεσαρισμενα αναλογα το gain τους?

 
Ας αφησουμε το volume στην ακρη.

Μονο με τη δυναμη στο δεξι χερι υπαρχει ελεγχος στο output. Αυτο εχει να κανει με το ποσο κομπρεσαρισμενο ειναι ενα πεταλι? Αρα δεν ειναι ολα τα od,dist,fuzz κομπρεσαρισμενα αναλογα το gain τους?
Ας πούμε ναι. Κανονικά έχει να κάνει με το είδος clipping του ήχου που γίνεται ανάλογα με το κάθε κύκλωμα. Διάβασε λίγο στο λινκ που σου έστειλα και θα το καταλάβεις καλύτερα

 
Σωστά τα παραπάνω που αναφέρει ο Ledge , όμως εδω μπορεί να συζητάμε 1079 κιθαρίστες και να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε αφού αυτό που λέει ο gkourmoul1 για το δεξί χέρι και το πως χτυπάς την χορδή σε ήχο με overdrive, κάνει όλη τη διαφορά. Πολλά χαρακτηριστικά όπως η δυναμική αλλά και η πένα (πάχος) κάνουν την μέρα, νύχτα στο compression.

Π.χ. απο όλους αυτούς που παρουσιάζουν πετάλια στο Youtube είναι κάποιοι που δεν μπορώ να λάβω την άποψη τους σοβαρά απλά και μόνο γιατί δεν έχουν την τεχνική στο δεξί για να υποψιαστούν κάποιες διαφορές. Όπως ο παρακάτω πανταχού παρών κύριος που κρατάει την πένα σαν χαρτοπετσέτα και παίζει πάντα στο ίδιο σημείο μεταξύ μαγνητών, δοκιμάζοντας ανερυθρίαστα πετάλια. 







 
27 minutes ago, yameth said:

Σωστά τα παραπάνω που αναφέρει ο Ledge , όμως εδω μπορεί να συζητάμε 1079 κιθαρίστες και να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε αφού αυτό που λέει ο gkourmoul1 για το δεξί χέρι και το πως χτυπάς την χορδή σε ήχο με overdrive, κάνει όλη τη διαφορά. Πολλά χαρακτηριστικά όπως η δυναμική αλλά και η πένα (πάχος) κάνουν την μέρα, νύχτα στο compression.

Π.χ. απο όλους αυτούς που παρουσιάζουν πετάλια στο Youtube είναι κάποιοι που δεν μπορώ να λάβω την άποψη τους σοβαρά απλά και μόνο γιατί δεν έχουν την τεχνική στο δεξί για να υποψιαστούν κάποιες διαφορές. Όπως ο παρακάτω πανταχού παρών κύριος που κρατάει την πένα σαν χαρτοπετσέτα και παίζει πάντα στο ίδιο σημείο μεταξύ μαγνητών, δοκιμάζοντας ανερυθρίαστα πετάλια. 


Και στην αντίπερα όχθη είναι ο κύριος Andy Martin, που παίζει με δάχτυλα και ακούγεται σαν πένα, και έχει καταπληκτικές δυναμικές και χειρισμό της κιθάρας

 
4 hours ago, yameth said:

Σωστά τα παραπάνω που αναφέρει ο Ledge , όμως εδω μπορεί να συζητάμε 1079 κιθαρίστες και να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε αφού αυτό που λέει ο gkourmoul1 για το δεξί χέρι και το πως χτυπάς την χορδή σε ήχο με overdrive, κάνει όλη τη διαφορά. Πολλά χαρακτηριστικά όπως η δυναμική αλλά και η πένα (πάχος) κάνουν την μέρα, νύχτα στο compression.

Π.χ. απο όλους αυτούς που παρουσιάζουν πετάλια στο Youtube είναι κάποιοι που δεν μπορώ να λάβω την άποψη τους σοβαρά απλά και μόνο γιατί δεν έχουν την τεχνική στο δεξί για να υποψιαστούν κάποιες διαφορές. Όπως ο παρακάτω πανταχού παρών κύριος που κρατάει την πένα σαν χαρτοπετσέτα και παίζει πάντα στο ίδιο σημείο μεταξύ μαγνητών, δοκιμάζοντας ανερυθρίαστα πετάλια. 


που τους βρισκετε αυτους.....

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top