Yamaha CS-80 Blade Runner sound on a DX7

Waterfall-K

🎹🎹🎹🎹🎹
Μηνύματα
13,618
Πόντοι
1,848
Όσοι είχαν ένα DX7 και μπήκαν στον κόπο να το προγραμματίσουν, γνωρίζουν ότι αυτό το synth είναι ικανό για χιλιάδες πρωτόγνωρους ήχους κάθε είδους, και όχι μόνο για "κρύους", μεταλλικούς κ' κρουστούς ήχους, όπως λανθασμένα πιστεύεται. Η φήμη αυτή έχει δημιουργηθεί κυρίως από ανίδεους κατόχους DX7, οι οποίοι το μόνο που έκαναν με αυτό ήταν να παίζουν με τους -χάλια- preset ήχους του, ενώ ποτέ δεν πάτησαν αυτό το ρημάδι το "Edit" για να ανακαλύψουν τις τεράστιες δυνατότητες του.

Όχι όλοι βέβαια, υπήρχαν/χουν και κάποιοι που ξέρουν τι πραγματικά μπορεί να κάνει ένα DX7. Σαν τον παρακάτω κύριο στο βίντεο που προσπαθεί να αναπαράγει με ένα DX7 τον ήχο ενός Yamaha CS-80 απ'την εισαγωγή του Blade Runner, και όπως θα ακούσετε τα καταφέρνει αρκετά καλά.

Τα "υλικά" που χρησιμοποίησε είναι ένα DX7 mk1 περασμένο από ένα Fulltone Tube Tape Echo και ένα Chase Bliss CXM 1978 Reverb. Να τονίσω ότι το DX7 είναι monotimbral, οπότε ο ήχος που ακούμε είναι από ένα μόνο patch. Πάρτε αυτό το patch, κάντε το stereo (το πρώτο DX7 ήταν mono) και πολλαπλασιάστε το x2 (DX7 II FD/D) η x8 (TX802) και θα καταλάβετε τι ήχος θα βγει. Το βίντεο διαρκεί 5 λεπτά, στο πρώτο μισό ακούμε το DX7 με τα εφέ και στο δεύτερο μισό με dry ήχο.




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
O ήχος δημιουργήθηκε με τον αλγόριθμο 6, ο οποίος αποτελείται από τρεις carriers και τρεις modulators. Οι operators 2,4,6 (modulators) διαμορφώνουν το σήμα των operators 1,3,5 (carriers)

(για όσους είχαν την απορία με ποιον αλγόριθμο -από τους 32- δημιουργήθηκε αυτός ο ήχος και δεν μπορούσαν να κλείσουν μάτι...?)

image.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ναι, ήταν πολύ καλή αναπαραγωγή.

 Το όργανο δεν το ξέρω το φυσικό, μια δύο φορές είχα επαφή μαζί του σε στούντιο πρόβας.

 Μέσω όμως των emulators που διαθέτω, ιδιαίτερα του FM 8 της ΝΙ και των χιλιάδων προγραμματισμένων από άλλους ήχων, μπορεί επίσης να διαπιστωθεί η ικανότητα να φτιαχτούν μέσω της FM εξαιρετικοί ήχοι ζεστοί, που εξελίσσονται δυναμικά και μπορούν να σταθούν επάξια μαζί με τις άλλες μεθόδους σύνθεσης ήχου και να βγάλουν αντίστοιχο αποτέλεσμα. Αν συνδυαστούν επίσης με τα κατάλληλα effects, ακόμα καλύτερα.

 Μπορεί η προσέγγιση στη δημιουργία ήχων των μεθόδων να είναι διαφορετική, ακόμα και αντίθετη, όμως αν έχει θεωρητικές γνώσεις αυτός που προγραμματίζει και καταλαβαίνει τα συστατικά και πως συνδυάζονται μεταξύ τους και να ξέρει τι αποτέλεσμα βγάζουν οι επιλογές του είτε στο ακριβώς είτε στο περίπου, μπορεί να εκμεταλλευεί τα όργανα αυτά και τις δυνατότητές τους στο έπακρο και φυσικά να βγάλει ανώτερο αποτέλεσμα από τα preset.

 
Πράγματι το αποτέλεσμα είναι πολύ χορταστικό. Δεν νομίζω ότι θα καταλάβαινα ότι είναι FM αν δεν το ήξερα από πριν, η δυναμική του ήχου στον χρόνο θα με ξεγέλαγε.

Και λίγη φλυαρία (λόγω καλοκαιριού)......

Το DX7 έκανε μεγάλη καριέρα από τα iconic presets του (Electric piano, FM Bass ήχοι κλπ). Τα έχουμε ξαναπεί, ακόμη και οι αγαπημένοι μας συνθοπαικταράδες έχουν χτίσει καριέρες πάνω σε presets (βλέπε πχ ELKA Synthex - "Laserharp", Roland D50 > Revolutions LP κλπ). Τρελαίνομαι όταν βλέπω σε reviews (της πλάκας) σε παλαιότερα όργανα να περνάνε σειριακά τα presets, λες και είναι Review κάποιας tele και πρέπει να ακούσουμε Bridge / Neck / both Pickups για να δούμε αν ακουστικά στέκεται ως όργανο (που και εκεί οι κιθαρίστες θα πουν ότι ο ήχος της κιθάρας ΔΕΝ είναι ο ήχος της κιθάρας - τι είπα...... - είναι ο ήχος της κιθάρας μέσω του (κάθε) συγκεκριμένου ενισχυτή).

Από κει και πέρα το θέμα του interfacing και της δυνατότητας (μη) άμεσης επέμβασης στον ήχο του DX7 το έκανε να χάνει σε σχέση με αυτό που παλαιότερα συνηθιζόταν - εννοώντας ότι ακόμη και ΤΥΧΑΙΑ μπορούσες σε ένα "παλαιού" τύπου σύνθι να πείραζες πχ λίγο Resonance, λίγο την περιβάλλουσα ενός φίλτρου και τελικά να έβγαινε ένας ουάου διαστημικός ήχος.... 

Πόσοι όμως είναι αυτοί που τελικά θα σκάψουν σε βάθος ένα όργανο; Πόσοι Anthony Marinelli υπάρχουν εκεί έξω;  

Σε κάθε περίπτωση όμως, τα εφφέ που έρχονται μετά τον ήχο παίζουν όλο το τελικό παιχνίδι, είναι η σάλτσα στο μακαρόνι. Αυτό μάλλον ο Παπ. το κατάλαβε πολύ νωρίς, εξ ου και το τερμάτισε (και καλά έκανε) με τα Lexicon κλπ.

 
Μέσω όμως των emulators που διαθέτω, ιδιαίτερα του FM 8 της ΝΙ και των χιλιάδων προγραμματισμένων από άλλους ήχων, μπορεί επίσης να διαπιστωθεί η ικανότητα να φτιαχτούν μέσω της FM εξαιρετικοί ήχοι ζεστοί, που εξελίσσονται δυναμικά και μπορούν να σταθούν επάξια μαζί με τις άλλες μεθόδους σύνθεσης ήχου και να βγάλουν αντίστοιχο αποτέλεσμα. Αν συνδυαστούν επίσης με τα κατάλληλα effects, ακόμα καλύτερα.
H FM και τα FM synths ήταν πολύ μπροστά από την εποχή τους, αλλά οι sound engines τους δεν αξιοποιήθηκαν παρά μόνο από ελάχιστους. Σ'αυτό φταίει η Yamaha και το μινιμαλιστικό design που υιοθέτησε για τα περισσότερα μοντέλα της DX σειράς. Ένα DX7 δηλαδή θα έπρεπε να είναι τίγκα στα κουμπιά, στα pots και στα sliders λόγω της πολυπλοκότητας της sound engine του, και αντί να γίνει αυτό το όργανο διέθετε απλά ένα (1) data slider για να αλλάζει τις πάμπολλες παραμέτρους προγραμματισμού και μια οθόνη 2x16 digits, και αυτή μη-φωτιζόμενη.? 

image.png

Άντε τώρα να προγραμματίσεις με ένα data entry ένα 6-oscillator synth, το οποίο είχε ξεχωριστό envelope generator 8 σημείων! για τον κάθε oscillator ξεχωριστά και ένα σκασμό άλλα settings. Πέρα από αυτό, να τονίσουμε το "6-oscillator synth" και το "ξεχωριστό envelope generator 8 σημείων! για τον κάθε oscillator ξεχωριστά", σε μια εποχή που 9 στα 10 synths είχαν 1-2 oscillators και ένα (1) EG 4 σημείων και για τους δύο oscillators.? Γι αυτό και όταν βλέπω σύγχρονο ψηφιακό synth με τιμή διαστημόπλοιου και ADSR envelopes? μού γυρίζει το μάτι ανάποδα, και ιδιαίτερα όταν προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα κάτι γίδια? fanboys.? 

Η FM θέλει μεγάλες οθόνες για να προγραμματιστεί με άνεση, και ευτυχώς σήμερα τις έχουμε παντού. Είτε πρόκειται για τις μεγάλες οθόνες των MODX/Montage είτε για κάποιο FM VST στον υπολογιστή, την FM την βλέπουν πια με άλλο μάτι. Παραμένει φυσικά κάπως δύσκολη στον προγραμματισμό, αλλά δεν είναι και πυρηνική φυσική, απλά λίγο χρόνο χρειάζεται να μάθει κανείς τα βασικά για να αρχίσει να φτιάχνει εντελώς unique ήχους που μόνο η FM μπορεί να δημιουργήσει.

Μια και αναφέρθηκα στην οθόνη του DX7 (και των DX21/27/9 κλπ), τα τελευταία χρόνια έχουν κυκλοφορήσει φανταστικές φωτιζόμενες LCD οθόνες σε διάφορα χρώματα, και τώρα τελευταία κυκλοφόρησαν και OLED οθόνες που είναι πραγματικά πανέμορφες και δίνουν άλλο αέρα στο όργανο.

LCD

image.png

OLED

image.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
είτε για κάποιο FM VST στον υπολογιστή, την FM την βλέπουν πια με άλλο μάτι.
Έχω από το FM 8 1142 presets που είναι το ένα καλύτερο από το άλλο.

 Και όπως λες το interface του κάνει τον προγραμματισμό και τον πειραματισμό παιχνιδάκι και έχει και arpeggiator και μονάδες effects δικά του πρόσθετα με πάμπολα presets.

 Μονό με αυτό το VST κάνεις παραγωγάρα. ?και ο ήχος του είναι καθηλωτικός και δέχεται και όλους τους ήχους που έχουν βγει για το original και τους είχα βρει όλους πακέτο και τους έχω. Δε μου φτάνει η ζωη για να το εξερευνήσω. Θα φύγω με το παράπονο? FM 8.JPG

 
Έχω από το FM 8 1142 presets που είναι το ένα καλύτερο από το άλλο.

 Και όπως λες το interface του κάνει τον προγραμματισμό και τον πειραματισμό παιχνιδάκι και έχει και arpeggiator και μονάδες effects δικά του πρόσθετα με πάμπολα presets.

 Μονό με αυτό το VST κάνεις παραγωγάρα. ?και ο ήχος του είναι καθηλωτικός και δέχεται και όλους τους ήχους που έχουν βγει για το original και τους είχα βρει όλους πακέτο και τους έχω. Δε μου φτάνει η ζωη για να το εξερευνήσω. Θα φύγω με το παράπονο?Προβολή συνημμένου 46212
Υπάρχουν χιλιάδες επί χιλιάδων ήχοι για το DX7 από τρίτους, οι επίσημες sound libraries είναι μάλλον οι μικρότερες. Όσο για τα εφέ, arpeggiators κλπ, αυτά ήταν "πολυτέλειες" τότε που δεν έβρισκες ενσωματωμένες σε κανένα synth, έπρεπε να τα σκάσεις χοντρά και να αγοράσεις ξεχωριστά sequencers/arpeggiators/effects/vocoders κλπ. Πανάκριβο σπορ το να ασχολείται κανείς τότε με synths, σήμερα τα έχουμε όλα σε ένα πακέτο και ακόμα πιο πολλά και μάς φαίνονται και λίγα.  Α ρε βρεγμένη σανίδα...?

Το DX21 θυμάμαι είχε ενσωματωμένο Chorus εφέ, αλλά μην πάει ο νους σας σε τίποτα τρελά settings, ένα...On/Off ήταν μέσα στο μενού και αυτό ήταν όλο.? Το DX7 ήταν χειρότερο σ'αυτόν τον τομέα, δεν είχε ούτε ένα εφέ πάνω. 

Πέτρινα χρόνια...?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σε κάθε περίπτωση όμως, τα εφφέ που έρχονται μετά τον ήχο παίζουν όλο το τελικό παιχνίδι, είναι η σάλτσα στο μακαρόνι.
+1000

Αυτό μάλλον ο Παπ. το κατάλαβε πολύ νωρίς, εξ ου και το τερμάτισε (και καλά έκανε) με τα Lexicon κλπ.
Και όχι μόνο.

Σ'αυτό φταίει η Yamaha και το μινιμαλιστικό design που υιοθέτησε για τα περισσότερα μοντέλα της DX σειράς. Ένα DX7 δηλαδή θα έπρεπε να είναι τίγκα στα κουμπιά, στα pots και στα sliders λόγω της πολυπλοκότητας της sound engine του, και αντί να γίνει αυτό το όργανο διέθετε απλά ένα (1) data slider για να αλλάζει τις πάμπολλες παραμέτρους προγραμματισμού και μια οθόνη 2x16 digits, και αυτή μη-φωτιζόμενη.? 
Κάτι παρόμοιο (εκτός της οθόνης) συνέβει αργότερα για παράδειγμα και με το M1 και D-50 και διάφορα άλλα. Απλά φρόντισαν να βγάλουν ξεχωριστούς - optional programmer. Αλλά για να λέμε και του στραβού το δίκιο, μέσω midi μπορούσες να κάνεις τα πάντα, αρκεί να είχες κάποιον εξοπλισμό. Ελάχιστοι είχαν αλλά είχαν.

Τα έχουμε ξαναπεί, ακόμη και οι αγαπημένοι μας συνθοπαικταράδες έχουν χτίσει καριέρες πάνω σε presets (βλέπε πχ ELKA Synthex - "Laserharp", Roland D50 > Revolutions LP κλπ).
Όχι μόνο οι συνθοπαικταράδες αλλά και τα ίδια τα όργανα.

Υπάρχουν χιλιάδες επί χιλιάδων ήχοι για το DX7 από τρίτους, οι επίσημες sound libraries είναι μάλλον οι μικρότερες.
Ακριβώς. Αυτές όμως οι επίσημες τότε sound libraries και τα on board preset ήταν ο λόγος που πούλησαν αυτά τα όργανα. Ελάχιστοι αγόραζαν λόγω δυνατοτήτων, αγόραζαν (και αγοράζουν δηλαδή) λόγω των εργοστασιακών ήχων που ακούνε.

 
Αυτές όμως οι επίσημες τότε sound libraries και τα on board preset ήταν ο λόγος που πούλησαν αυτά τα όργανα. Ελάχιστοι αγόραζαν λόγω δυνατοτήτων, αγόραζαν (και αγοράζουν δηλαδή) λόγω των εργοστασιακών ήχων που ακούνε.
Η ιστορία των ψηφιακών όλων των  synths σε μία γραμμή. Μέγιστο λάθος που το πληρώνουν στο τέλος πάρα πολλοί, όταν ανακαλύπτουν σε βάθος χρόνου ότι πέραν των καλογυαλισμένων preset ήχων, το ΧΨ όργανο -που πούλησαν το ένα τους νεφρό για να το αγοράσουν- δεν κάνει ούτε για τα πανηγύρια (ή κάνει μόνο γι αυτά)

Την επόμενη φορά να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή σε κάτι "περίεργους" που φωνάζουν "τσεκάρετε τα SPECS πριν δώσετε τα ωραία σας λεφτά".

 
Η ιστορία των ψηφιακών όλων των  synths σε μία γραμμή. Μέγιστο λάθος που το πληρώνουν στο τέλος πάρα πολλοί, όταν ανακαλύπτουν σε βάθος χρόνου ότι πέραν των καλογυαλισμένων preset ήχων, το ΧΨ όργανο -που πούλησαν το ένα τους νεφρό για να το αγοράσουν- δεν κάνει ούτε για τα πανηγύρια (ή κάνει μόνο γι αυτά)
Δεν τους ενδιαφέρει τι κάνει. Τους ενδιαφέρει να έχει κάποιους καλούς ήχους και απλά να το πάρουν να παίξουν. Αυτό, μέχρι εκεί, τίποτα παραπάνω. Ελάχιστοι θα ασχοληθούν με το τι πραγματικά κάνει εις βάθος και πως. Άλλωστε θέλει και κάποια γνώση έως αρκετή για κάποια πράγματα.

Την επόμενη φορά να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή σε κάτι "περίεργους" που φωνάζουν "τσεκάρετε τα SPECS πριν δώσετε τα ωραία σας λεφτά".
Πρέπει να υπάρχει γνώση και αυτή δυστυχώς δεν υπάρχει. Στις περισσότερρες περιπτώσεις δεν ενδιαφέρει άλλωστε. Οι περισσότεροι ψάχνουν να παίξουν τα  έτοιμα, κοινώς ετοιματζίδικα. Ισχύει από πάρα πολύ παλιά.

 
Πρέπει να υπάρχει γνώση και αυτή δυστυχώς δεν υπάρχει. Στις περισσότερρες περιπτώσεις δεν ενδιαφέρει άλλωστε. Οι περισσότεροι ψάχνουν να παίξουν τα  έτοιμα, κοινώς ετοιματζίδικα. Ισχύει από πάρα πολύ παλιά.
Το θεωρώ αδιανόητο να αγοράζει κανείς synth, και μάλιστα flagship synth, μόνο και μόνο για να παίζει τα presets του. Ποια presets του δηλαδή, 8 στους 10 παίζουν μόνο με ήχους πιάνου (el. & ac.), λίγα strings/pads, κάνα lead ala Moog και κάνα Hammondoειδές για πλάτες. Όλα αυτά τα βρίσκεις -και σε πολύ καλή/άριστη ποιότητα- σε stage pianos ή preset keyboards/arrangers από σχεδόν κάθε μεγάλη εταιρεία. Το να αγοράσεις ένα Fantom/Nautilus/Montage και να τα παίζεις σε σκυλάδικα, έστω κι αν σε αυτά τα σκυλάδικα παίζουν τα top ονόματα του χώρου, το θεωρώ τουλάχιστον ανέκδοτο.

Αν θες να πηγαίνεις με 50 χλμ, τι τη θες τη Ferrari ρε μπάρμπα? Δεν τη λυπάσαι?? 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κι όμως, αυτή είναι η αλήθεια. Το ~95% των "παικτών" είναι του έτοιμου. Άντε να γνωρίζουν και πέντε δέκα λειτουργίες, μέχρι εκεί. Το υπόλοιπο ~5% είναι που θα κάνει κάποια πράγματα κι αυτά με ψάξιμο και πολλές φορές με αποτέλεσμα στο περίπου.

Αυτό το ~95% δεν το κατηγορώ, η δουλειά τους είναι μουσικοί κι όχι μουσικοτεχνολόγοι - προγραμματιστές.

Δηλαδή, ένας καλός μουσικός ή καλός performer, δεν είναι ανάγκη ούτε απαραίτητο να γνωρίζει από τεχνολογία. Έχουμε παραδείγματα.

Τα μηχανήματα τα αγοράζουν για να παίξουν μουσική και όχι για να τα μάθουν (εις βάθος).

 
Αν θες να πηγαίνεις με 50 χλμ, τι τη θες τη Ferrari ρε μπάρμπα? Δεν τη λυπάσαι?? 
Όχι, δεν την λυπάται. Έχει τα χρήματα και θέλει να πάρει Ferrari. Μούρη... και καλά. Άσε που μπορεί να σκοτωθεί στην πρώτη στροφή. Μη σου πω οι περισσότεροι, βλέπε για παράδειγμα τους arranger-άδες.

 
Όχι, δεν την λυπάται. Έχει τα χρήματα και θέλει να πάρει Ferrari. Μούρη... και καλά
Μόλις πήγα να το γράψω. Οι περισσότεροι αγοράζουν τα flagships μόνο για μούρη, αφού μπορούν φυσικά. Άλλο να παίζεις σόλο με έναν κλαψομ@%$%κο ήχο από arranger και άλλο από ένα Kronos, το δεύτερο χτυπάει στο μάτι καλύτερα. Το ότι οι ήχοι μπορεί να είναι οι ίδιοι και στα δύο το προσπερνάμε, όλα για το "prestige".
Δεν τους κατηγορώ, απλά λυπάμαι τα όργανα που παίζουν κάποιοι, και ιδιαίτερα όταν πρόκειται για synths, μια και τα synths είναι πρώτα απ'όλα μηχανές δημιουργίας νέων ήχων και μετά μουσικά όργανα. Τώρα αν θέλει ο άλλος να παίζει αποκλειστικά με ήχους πιάνου, 3 pads και 2 leads και πάει και μου αγοράσει το Fantom-8 EX, ε, με γειά του μεν, αλλά είπαμε, τη Ferrari δεν την πληρώνεις για να την τρέχεις με 50χλμ.

Τέσπα, ας αφήσουμε τον κόσμο να απολαύσει τα flagships του, έστω κι αν τα παίζει στην μπάντα του Τερλέγκα.? Είναι και τα γ@%$%^&να τα απωθημένα βλέπεις, τα ίδια κάνουν όλοι οι μουσικοί πάνω κάτω, δεν είναι μόνο οι πληκτράδες το "πρόβλημα".

image.gif

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
τα ίδια κάνουν όλοι οι μουσικοί πάνω κάτω, δεν είναι μόνο οι πληκτράδες το "πρόβλημα".
Δεν ξέρω αν κάνω λάθος αλλά εγώ το βλέπω αυτό στους "πληκτράδες", είναι οι πρώτοι και με διαφορά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν ξέρω αν κάνω λάθος αλλά εγώ το βλέπω αυτό στους "πληκτράδες", είναι οι πρώτοι και με διαφορά.
Δεν ξέρω αν οι πληκτράδες προηγούνται, αλλά ρίξε και μια ματιά στις κιθάρες/μπάσα/ντραμς που παίζουν οι υπόλοιποι σε μαγαζιά. Όλοι με πανάκριβα όργανα παίζουν. Καλά κάνουν ξαναλέω, αφού μπορούν να σκάσουν κάποια χιλιάρικα για την Χ κιθάρα, καλά κάνουν και τα σκάνε, και ας παίζουν και σε ψαροταβέρνες. Με τα synths όμως είναι αλλιώς, η φύση τους δεν είναι καθαρά φύση μουσικού οργάνου με την έννοια της κιθάρας, του μπάσου, του sax, του πιάνου κλπ. Τα synths δημιουργήθηκαν για κάποιους συγκεκριμένους λόγους που όλοι (και καλά?) γνωρίζουμε, το ότι μπορούν να παίζουν και ήχο κλαρίνου/πιάνου/φσσστ-μπόινγκ? δεν αναιρεί το λόγο για τον οποίο εφευρέθηκαν.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν ξέρω αν οι πληκτράδες προηγούνται, αλλά ρίξε και μια ματιά στις κιθάρες/μπάσα/ντραμς που παίζουν οι υπόλοιποι σε μαγαζιά. Όοι με πανάκριβα όργανα παίζουν.
Είναι διαφορετικά. Εδώ έχουμε να κάνουμε με φυσικά όργανα που εκ των πραγμάτων λόγω και διαφορετικής κατασκευής άλλα έχουν και καλύτερα υλικά, διαφορετικό τρόπο κατασκευής και φυσικά καλύτερο ήχο κλπ. Υπάρχει άλλη αμεσότητα με τα φυσικά όργανα. Άλλωστε το φυσικό όργανο το δοκιμάζεις - το παίζεις - το ακούς και τελικά σου κάνει ή δεν σου κάνει και πας σε άλλο. Το φυσικό όργανο είναι άλλο κεφάλαιο, είναι φυσικό.

Καλά κάνουν ξαναλέω, αφού μπορούν να σκάσουν κάποια χιλιάρικα για την Χ κιθάρα, καλά κάνουν και τα σκάνε, και ας παίζουν και σε ψαροταβέρνες.
Καλά κάνουν, εννοείται. Ειδικά αν πρόκειται για φυσικά όργανα. Τώρα αν παίξουν με ακριβές κιθάρες και ακριβά μπουζούκια σε ψαροταβέρνα είναι ένα άλλο θέμα...

Ας πληρωθούν ανάλογα κι ας παίξουν και με synclavier.

Με τα synths όμως είναι αλλιώς, η φύση τους δεν είναι καθαρά φύση μουσικού οργάνου με την έννοια της κιθάρας, του μπάσου, του sax, του πιάνου κλπ.
Σωστά.

Όμως, εάν το βλέπουν όλοι έτσι και όχι ως έναν αντικαταστάτη του φυσικού οργάνου... (π.χ. βλέπε ένα synth που έχει και PCM - samples από φυσικούς ήχους).

Τα synths δημιουργήθηκαν για κάποιους συγκεκριμένους λόγους που όλοι (και καλά?) γνωρίζουμε, το ότι μπορούν να παίζουν και ήχο κλαρίνου/πιάνου/φσσστ-μπόινγκ? δεν αναιρεί το λόγο για τον οποίο εφευρέθηκαν.
Σωστά, όμως όπως είπα εδώ πιό πριν, χρησιμοποιούνται στις περισσότερες περιπτώσεις, τελικά, ως αντικαταστάτες ή καί ως αντικαταστάτες των φυσικών οργάνων. Παρακάμπτοντας πάρα πολλές φορές το μέρος του πραγματικού synth τομέα, όπου αυτό κατά κάποιον τρόπο μπορείς να πεις πως αναιρεί το λόγο για τον οποίο εφευρέθηκαν. Δεν ξέρω εάν και κατά πόσο είναι κατανοητό αυτό το τελευταίο που έγραψα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Παρακάμπτοντας πάρα πολλές φορές το μέρος του πραγματικού synth τομέα, όπου αυτό κατά κάποιον τρόπο μπορείς να πεις πως αναιρεί το λόγο για τον οποίο εφευρέθηκαν. Δεν ξέρω εάν και κατά πόσο είναι κατανοητό αυτό το τελευταίο που έγραψα.
Κατανοητότατο, κι εγώ αυτό εννοώ με όσα έγραψα παραπάνω. Έχω την εντύπωση, μη πω σιγουριά, ότι η πλειονότητα των χρηστών synths δεν αντιμετωπίζουν τα synths τους σαν synths αλλά σαν υποκατάστατα άλλων μουσικών οργάνων. Και αυτό φυσικά αναιρεί εν μέρει το λόγο για τον οποίο εφευρέθηκαν. 
Όποιος αγοράζει synths οποιουδήποτε τύπου και τιμής και δεν πατάει ποτέ το μαγικό κουμπί που λέγεται Edit, προφανώς παίζει λάθος όργανο και απλά δεν το ξέρει. Και είναι κρίμα και για το όργανο και για τον ίδιο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κατανοητότατο, κι εγώ αυτό εννοώ με όσα έγραψα παραπάνω. Έχω την εντύπωση. μη πω σιγουριά, ότι η πλειονότητα των χρηστών synths δεν αντιμετωπίζουν τα synths τους σαν synths αλλά σαν υποκατάστατα άλλων μουσικών οργάνων. Και αυτό φυσικά αναιρεί το λόγο για τον οποίο εφευρέθηκαν. 
Ναι. Αυτό όντως συμβαίνει. Κατά >90%. 

Όποιος αγοράζει synths οποιουδήποτε τύπου και τιμής και δεν πατάει ποτέ το μαγικό κουμπί που λέγεται Edit, προφανώς παίζει λάθος όργανο και απλά δεν το ξέρει.
Πατάει. Απλά τις περισσότερες φορές είναι για να αλλάξει κάποια ένταση να κάνει κάποιο split, να κάνει κάποιο layer, βασικά πράγματα. Κάποιοι προχωρούν και σε αλλαγή decay release και φυσικά write. Αυτά που του είναι απολύτως αναγκαία. 

 

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top