Τι κάνει έναν ενισχυτή "επαγγελματικό";

Νέκκων ὁ Θεσσαλονικεύς

Nekkon

Gretsch addict 🎸
Μηνύματα
2,731
Πόντοι
1,158
Αφορμή για την ερώτηση είναι ένα βίντεο που είδα στο YouTube, όπου ο τύπος ισχυρίστηκε ότι ένας '68ri Silverface Fender είναι από την "επαγγελματική" σειρά της Fender. Πέρα από το ότι με ξένισε ο όρος, με έβαλε σε σκέψεις. Τι κάνει τελικά έναν ενισχυτή "επαγγελματικό"; Έχω ακούσει εδώ μέσα ότι οι reissue Fender είναι "χρέπια" ή στην καλύτερη περίπτωση αντίγραφα των αυθεντικών αλλά δεν τους φτάνουν. Το οποίο γεννά τα εξής ερωτήματα:

1) Γιατί οι '68 silverface reissue που κατασκευάζονται στο Μεξικό κοστίζουν ενάμιση χιλιάρικο ενώ οι pro/blues junior, Bassbreakers, Hot Rods και Deville κοστίζουν 500-700€ κάτω ενώ είναι κατασκευασμένοι στο ίδιο εργοστάσιο;

2) Τι κάνει έναν ενισχυτή "επαγγελματικό"; Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ, είναι τα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Αν θες ποιοτική ηχογράφηση στο στούντιο, δεν μπορεί να φυσάει ο ενισχυτής σου σαν Βαρδάρης. Οκ και μια αξιοπιστία στην κατασκευή. Άλλο;

 
Επαγγελματικοί πλέον,με την έννοια του να κάνεις gig και να βγάλεις χρήματα, είναι σχεδον όλοι οι ενισχυτές, παλιά υπήρχαν οι practice amps που ήταν φθηνοί (και χαλια) και μόνο για σπίτι, ενώ πλέον μπορείς να βγάλεις μικρό λάιβ με έναν σημερινό practice amp με την έννοια ότι και τα λάιβ πλέον δεν γίνονται σε επαγγελματικές καθαρά σκηνές όπως παλιά αλλά σε μικρότερα μαγαζιά με αυτοσχέδιο stage κτλ κτλ... Όπως ένα φθηνό pc μπορεί να είναι επαγγελματικό ακόμα και αν στα χαρτιά δεν είναι ένα ένα high end pc (εφόσον μπορείς και με αυτό να κάνεις την δουλειά σου)

Τώρα αν μιλάμε για ακόμη πιο επαγγελματικές καταστάσεις, πχ να νοικιάζεις ήχο σε μεγάλα και μικρά ονόματα, εκεί το επαγγελματικό θεωρείται το backline που συνήθως περιμένεις τα κλασσικά (Μάρσαλ κατοσταρηδες, hot rod deluxe, vox ac30 κτλ κτλ, τίποτε το "εξωτικό" δηλαδή).

Τώρα στην ερώτηση σου γιατί ο re issue μεξικάνικος να κάνει τα διπλά από έναν απλό μεξικάνικο, δεν ξέρω... Ίσως είναι θέμα κατασκευής (point to point)? 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νομίζω ότι αυτό που προσπαθούν να πουλήσουν είναι ότι έχουν φτιάξει τους ενισχυτές έτοιμους απο το ράφι με αυτά που συνήθως οι μουσικοί έκαναν με μόντες στους Hot Rod και τους απλούς Ri. Δηλαδή έχουν βάλει παντού celestion, εχουν προσπαθήσει να μειώσουν το βάρος (δεν ξέρω τι πέτυχαν σε αυτό βέβαια), και εχουν κανει βελτιώσεις στο κυκλωμα για καλύτερη απόδοση. 

Πάντως εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια όλη η παγκόσμια επαγγελματική μουσική σκηνή με τους απλούς HR και Ri έπαιζε και παίζει και όλα μια χαρά. Ο δε HR deluxe είναι μάλλον ο πιο μοσχοπουλημένος ενισχυτής και όλα τα backline έχουν 3-4. Σε όποια συναυλία πας, τον βλέπεις.

Επαγγελματικός ενισχυτής είναι ενα εργαλείο που σου λύνει τα χέρια σε όλες τις συνθήκες και αυτό για τους περισσότερους σημαίνει:

1) Εύκολη μεταφορά με καλο ήχο. Δηλαδή μάλλον combo, 12'' και φυσικά με χαμηλά επίπεδα θορύβου.

2) Μικρό βάρος (όσο γίνεται).

3) Ικανη ισχύς με power scaling. Έτσι ώστε αν σήμερα παίζεις στην Ίντριγκα και αύριο στο θέατρο βραχων να έχεις επιλογή.

4) Καλή ποιότητα κατασκευής ώστε να μην αγχώνεσαι για το αν θα μείνεις απο ενισχυτή Σάββατο βράδυ. Ή θα τον ανακατασκευάσεις μετά απο κάποια χρόνια.

Τώρα αν και προσωπικά δεν το θεωρώ απαραίτητο, βλέπω ότι η αγορά επιμενει σε build in reverb + tremolo άρα μάλλον ζητιέται.

 
Επαγγελματικός ενισχυτής είναι αυτός με τον οποίο βγάζεις λεφτά. ?

Με λίγα λόγια δεν υπάρχουν πολλοί επαγγελματικοί ενισχυτές, γιατί οι περισσότεροι παίζουν με προσομοιώσεις για το χρήμα.

 
Επαγγελματικός ενισχυτής είναι αυτός με τον οποίο βγάζεις λεφτά. ?

Με λίγα λόγια δεν υπάρχουν πολλοί επαγγελματικοί ενισχυτές, γιατί οι περισσότεροι παίζουν με προσομοιώσεις για το χρήμα.
Ναι αυτός είναι ο ορισμός στο λεξικο. Όμως εσύ πχ που έχεις παίξει, τι θα σε έκανε να διαλέξεις έναν ενισχυτή έναντι ενός άλλου; Για κιθάρα είναι πιο ξεκάθαρα τα πράγματα. Για ενισχυτή όμως;

 
 Όμως εσύ πχ που έχεις παίξει, τι θα σε έκανε να διαλέξεις έναν ενισχυτή έναντι ενός άλλου; 
Για αρχή καλυτερα να ρωταγες τι θα με έκανε να διαλέξω να παίξω με ενισχυτή.

Α) Το χρήμα, β) οι συνθήκες στις οποιες θα βρεθεί ο ενισχυτής και γ) αν αξίζει το πρότζεκτ που θα συμμετέχω να έχει αληθινό ενισχυτή.

 
Για αρχή καλυτερα να ρωταγες τι θα με έκανε να διαλέξω να παίξω με ενισχυτή.

Α) Το χρήμα, β) οι συνθήκες στις οποιες θα βρεθεί ο ενισχυτής και γ) αν αξίζει το πρότζεκτ που θα συμμετέχω να έχει αληθινό ενισχυτή.
Έστω ότι αξίζει. Και σου αρέσουν οι Marshall. Γιατί ο JVM είναι πιο 'επαγγελματικος" από DSL;

 
Έστω ότι αξίζει. Και σου αρέσουν οι Marshall. Γιατί ο JVM είναι πιο 'επαγγελματικος" από DSL;
Και οι δύο επαγγελματικοί είναι.

Το θέμα τι ανάγκες έχεις στη δουλειά σου για να επιλέξεις κάποιον από τους δύο. 

Κάποτε πήγα να παίξω σε ένα λάιβ που άξιζε να κουβαλήσω και μου λένε μπα μη κουβαλάς θα έχει λαμπατους φεντερ και Μάρσαλ το μπακλαιν.

Χαίρω πολύ. Κλασμένοι ήταν.

Έπαιξα σε ένα τρανζίστορ φεντερ. Μια χαρά βγήκε το λάιβ.

 
Έχω ακούσει εδώ μέσα ότι οι reissue Fender είναι "χρέπια"


Ιδού η αλήθεια για τους reissue: Οι reissue Fender είναι, τουλάχιστον ηχητικά, καταπληκτικοί ενισχυτές. Είναι όμως υπερτιμημένοι και κατασκευαστικά χειρότεροι από τους original. Χρέπια σε καμία περίπτωση.

Όσον αφορά το πρώτο ερώτημα, μερικές διευκρινίσεις σχετικά με τα μοντέλα και τις τιμές:

- Fender λαμπάτο ενισχυτή, καινούριο, από ευρωπαϊκό μαγαζί, κάτω από 600 ευρώ δε θα βρεις. Κανένα μοντέλο.

- Οι hot rod deluxe και deville κάνουν περίπου 1.100€ και 1.400€ αντιστοίχως. Ο Blues Junior IV γύρω στα 780€ ενώ ο Pro Junior IV είναι το φθηνότερο λαμπάτο μοντέλο στα 680€.

- Όσον αφορά τα reissues, η Fender βγάζει δύο σειρές: Τους custom (silverface) και τους παραδοσιακούς reissue (blackface). Οι custom είναι αρκετά φθηνότεροι. Π.χ. 68 Custom Deluxe Reverb 1.500€ - 65 Deluxe Reverb 1.900€. Δε γνωρίζω πού οφείλεται αυτή η μεγάλη διαφορά στις τιμές των δύο σειρών αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος ότι με τίποτα δε μεταφράζεται σε διαφορά κόστους υλικών.

Αν ρωτάς λοιπόν γιατί π.χ. ο hot rod deluxe (1x12, 40W) κοστίζει πάνω από 500€ λιγότερα από τον Deluxe Reverb (1x12, 22W) η απάντηση είναι "διότι marketing". Ο πρώτος είναι μοντέρνο μοντέλο ενώ ο δεύτερος είναι υποτίθεται vintage correct "ανακατασκευή" ενός ιστορικού μοντέλου με ηχητική σφραγίδα σε χιλιάδες ηχογραφήσεις εδώ και δεκαετίες.

Υ.Γ. Όταν εγώ αγόρασα τον Deluxe Reverb reissue μου το 2010 έκανε λιγότερο από 1.200€.

Γιατί τώρα κάνει 1.900€, να μας πει κάποιος από τη Fender. 

Για το δεύτερο ερώτημα, σου απαντάνε on point οι προλαλήσαντες. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν ρωτάς λοιπόν γιατί π.χ. ο hot rod deluxe (1x12, 40W) κοστίζει πάνω από 500€ λιγότερα από τον Deluxe Reverb (1x12, 22W) η απάντηση είναι "διότι marketing". Ο πρώτος είναι μοντέρνο μοντέλο ενώ ο δεύτερος είναι υποτίθεται vintage correct "ανακατασκευή" ενός ιστορικού μοντέλου με ηχητική σφραγίδα σε χιλιάδες ηχογραφήσεις εδώ και δεκαετίες.
Ξέρεις πού μπερδεύομαι; Εννοείται συμφωνώ με αυτό που λες. Όμως η διαφορά στην τιμή με ξεγελάει ώστε να πιστεύω ότι είναι και ανώτερος ηχητικά. "Θέλω" να τον ακούσω καλύτερο. Όμως επειδή τους έχω ακούσει και τους δύο ενισχυτές, όντως ο blackface deluxe μου ακούγεται καλύτερος από τον hot rod. Απλά και μόνο να παίξεις μία σολ ματζόρε. Σαν να έχει περισσότερες πληροφορίες να δώσει, οι οποίες πληροφορίες δεν έχουνε σχέση με την ιστορία του ενισχυτή. Και οι δύο έχουνε spring reverb, αλλά του deluxe είναι καλύτερο. Μέχρι το 2-3 γιατί μετά δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις

 
Όμως η διαφορά στην τιμή με ξεγελάει ώστε να πιστεύω ότι είναι και ανώτερος ηχητικά.


Όμως επειδή τους έχω ακούσει και τους δύο ενισχυτές, όντως ο blackface deluxe μου ακούγεται καλύτερος από τον hot rod. Απλά και μόνο να παίξεις μία σολ ματζόρε.


Τι από τα δύο ισχύει τελικά;

Σε κάθε περίπτωση, είναι γνωστό καταναλωτικό effect το να θεωρούμε το ακριβότερο καλύτερο. Αν ρωτάς την προσωπική μου άποψη, για τον ήχο που θέλω ο hot rod deluxe είναι φανταστικό μηχάνημα και αν χρειαζόμουν τώρα ενισχυτή αυτής της κατηγορίας Watt και όγκου, θα τον έπαιρνα με κλειστά μάτια και σε καμία περίπτωση δε θα έδινα 1.900€ για τον Deluxe Reverb.

 
Ξέρεις πού μπερδεύομαι; Εννοείται συμφωνώ με αυτό που λες. Όμως η διαφορά στην τιμή με ξεγελάει ώστε να πιστεύω ότι είναι και ανώτερος ηχητικά. "Θέλω" να τον ακούσω καλύτερο. Όμως επειδή τους έχω ακούσει και τους δύο ενισχυτές, όντως ο blackface deluxe μου ακούγεται καλύτερος από τον hot rod. Απλά και μόνο να παίξεις μία σολ ματζόρε. Σαν να έχει περισσότερες πληροφορίες να δώσει, οι οποίες πληροφορίες δεν έχουνε σχέση με την ιστορία του ενισχυτή. Και οι δύο έχουνε spring reverb, αλλά του deluxe είναι καλύτερο. Μέχρι το 2-3 γιατί μετά δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις
Από προδιαγραφές μπορεί να υπάρχει "καλύτερο" αλλά δεν υπάρχει "καλύτερος ήχος".  Είναι υποκειμενικό αυτό.

Ένα πολύ απλό παράδειγμα.

Les Paul vs Strat.

H LP την λιώνει την Strat από προδιαγραφές.

Εμένα όμως μαρεσει περισσότερο ο ήχος της Strat.

Άσε που επαγγελματικά αν το πάρουμε.

Πόσους βλέπεις να βγάζουν το ψωμί τους με LP και πόσους με Strat?

95% strat. 

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Από προδιαγραφές μπορεί να υπάρχει "καλύτερο" αλλά δεν υπάρχει "καλύτερος ήχος".  Είναι υποκειμενικό αυτό.

Ένα πολύ απλό παράδειγμα.

Les Paul vs Strat.

H LP την λιώνει την Strat από προδιαγραφές.

Εμένα όμως μαρεσει περισσότερο ο ήχος της Strat.

Άσε που επαγγελματικά αν το πάρουμε.

Πόσους βλέπεις να βγάζουν το ψωμί τους με LP και πόσους με Strat?

95% strat.
Λες αλήθειες. Αλλά επίσης σκαλώνω στο ότι με ενισχυτές τα πράγματα δεν είναι ξεκάθαρα όπως με τις κιθάρες. Ξέρω τι κάνει μια κιθάρα καλύτερη από μια άλλη (99%): 

1) playability

2) electronics 

3) resonance

Με ενισχυτές όμως δεν είναι τόσο ξεκάθαρα τα πράγματα. Με καλύπτει πολύ όμως αυτό που μόλις είπες και συμφωνεί με αυτό που έχει πει και ο @Superfunk πολλές φορές, ότι άσχετα με την ποιότητα κατασκευής, στους ενισχυτές ο ήχος είναι ζήτημα υποκειμενικό 

 
Λες αλήθειες. Αλλά επίσης σκαλώνω στο ότι με ενισχυτές τα πράγματα δεν είναι ξεκάθαρα όπως με τις κιθάρες. Ξέρω τι κάνει μια κιθάρα καλύτερη από μια άλλη (99%): 

1) playability

2) electronics 

3) resonance

Με ενισχυτές όμως δεν είναι τόσο ξεκάθαρα τα πράγματα. Με καλύπτει πολύ όμως αυτό που μόλις είπες και συμφωνεί με αυτό που έχει πει και ο @Superfunk πολλές φορές, ότι άσχετα με την ποιότητα κατασκευής, στους ενισχυτές ο ήχος είναι ζήτημα υποκειμενικό 
Και στους ενισχυτες υποκειμενικό ειναι.

Πχ Soldano, Mesa, Bad cat κλπ. Έχω παίξει με όλα.

Τον πατάνε τον marshall από προδιαγραφές.

Εμενα μαρεσει ο marshall. Κάτι έχει στον ηχο που μαρεσει. Τι να κάνουμε?

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ξέρω τι κάνει μια κιθάρα καλύτερη από μια άλλη (99%): 

1) playability

2) electronics 

3) resonance
Δεν είναι μόνο αυτά.

Άσε που το playability και τα electronics κι αυτά υποκειμενικά είναι.

Μια κιθάρα με 13αρες χορδές για μένα μπορεί να είναι ούτε να την ακουμπήσω και για τον srv όπως πρέπει.

Μπορεί ένας ήχος ντενεκες για σένα να είναι απαράδεκτος και για μένα το holy grail.

Εσύ να θέλεις μπράτσο κουπί για να παίξεις άνετα κι εγώ μπρατσο φλιδα. Radius ο ένας σαν μπάλα του μπάσκετ κι άλλος αλφάδι.

Και στις κιθάρες υποκειμενικα είναι τα πράγματα.

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και οι δύο επαγγελματικοί είναι.

Το θέμα τι ανάγκες έχεις στη δουλειά σου για να επιλέξεις κάποιον από τους δύο. 

Κάποτε πήγα να παίξω σε ένα λάιβ που άξιζε να κουβαλήσω και μου λένε μπα μη κουβαλάς θα έχει λαμπατους φεντερ και Μάρσαλ το μπακλαιν.

Χαίρω πολύ. Κλασμένοι ήταν.

Έπαιξα σε ένα τρανζίστορ φεντερ. Μια χαρά βγήκε το λάιβ.
Για live οι modeling πεταλιερες είναι τεράστια ευκολία και "εγγύηση" για ηχαρα, όμως τα live είναι και ευκαιρία για να χαρείς τον ενισχυτή σου...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η λογική του ενισχυτή σε επαγγελματικη χρήση όπως backline κατά τη γνώμη μου,  είναι καταρχάς να έχει ικανοποιητική σχέση headroom , watt και ηχείου . Κατά δεύτερον, να μην έχει θόρυβο όσο το δυνατόν και τέλος να είναι εύκολα επιδιορθωσιμος.

Αυτό το τελευταίο έχω δει βέβαια να μην υπάρχει πάντα πχ.  σε100αρης mustang ο οποίος όμως δεν υστερούσε στα αλλά κριτήρια οπότε μπορεί να θεωρηθεί "επαγγελματικός" 

 
Η λογική του ενισχυτή σε επαγγελματικη χρήση όπως backline κατά τη γνώμη μου,  είναι καταρχάς να έχει ικανοποιητική σχέση headroom , watt και ηχείου . Κατά δεύτερον, να μην έχει θόρυβο όσο το δυνατόν και τέλος να είναι εύκολα επιδιορθωσιμος.

Αυτό το τελευταίο έχω δει βέβαια να μην υπάρχει πάντα πχ.  σε100αρης mustang ο οποίος όμως δεν υστερούσε στα αλλά κριτήρια οπότε μπορεί να θεωρηθεί "επαγγελματικός" 
Με Mustang live βγάζεις, αλλά για στούντιο δουλειά δύσκολα...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top