Γιατι Σολ, Λα , Σι Ντο # E ?

black_sheep

Νέο μέλος
Μηνύματα
434
Πόντοι
16
Ετσι οπως ημουν χαλαρος στο καναπε μου με την τελε και ψευτοεπαιζα  , ξαφνικα αναψε  ενα μεγάλο  ?  πανω απο το κεφαλι μου  γιατι τα σημαδια της ταστιερας εχουν μπει σε συγκεκριμενα σημεια και αν υπαρχει περιπτωση να σημαινει κατι ?  πχ αναλογα το κουρδισμα του οργανου?  αλλα και παλι αν υποθεσω απο το μπουζουκι  μου  ρε λα φα ντο  βγαζει ακορντο  Dm 7  ( αλλα εχει σημαδι και στην σολ )    και η κιθαρα  ειναι  ακριβως κουρδισμενη  1 τονο ποιο ψηλά  αλλα τα σημαδια τα εχει  λιγο διαφορετικα πχ  σε αριθμημενα τάστα  στη κιθαρα  3/5/7/9 /12/15 κτλ  στο μπουζουκι  3/5/7/10/12 κτλ  ενω στο 4χορδο μπασσο  3/5/7/9/12 /15  είναι όντως τυχαια και αν εχουν μπει για ευκολια τότε γιατι  οι κιθαρες εχουν  σημαδι στο 9 ταστο  c#  οχι στο 8 που ειναι νοτα χωρις αλλίωση ?

 
Προφανως γιατι με αυτον τον τροπο εχουν ολες οι νοτες ενα σημειο αναφορας

 
Απο λιγο ψαξιμο βρηκα αυτες τις 2 απαντησεις...

3rd fret notes: (G,C,F,Bb,D,G) (only 1 flat, all diatonic to F and Bb), and 2 open string notes are available (D,G)

5th fret notes: (A,D,G,C,E,A) (no sharps/flats, diatonic to C, and G, and F), and 4 open string notes are available

7th fret notes: (B,E,A,D,F#,B) (1 sharp, all diatonic to G, D, and A), and 4 open string notes are available

9th fret notes: (C#,F#,B,E,G#,C#) (3 sharps, all diatonic to E, and B), and 2 open string notes available.

12 fret notes...important for obvious reasons.

και

The explanation (IMO) is much as others have said:

Frets 12, 7 and 5 mark the natural divisions of the string into perfect intervals (octave = 1/2, P5 = 2/3, P4 = 3/4). 0-5 and 7-12 are the classic "tetrachords" dating back to Greek modal theory.

Frets 3 and 9 then make symmetrical markers between 0-12 (either side of the fret 6 mid-point). (9 actually indicates another string division, 2/5; and 3rd fret is roughly 1/6 - but IMO this is not significant.)

(While I disagree with skinnytommy about the guitar being originally drop D, that isn't necessary to support the idea of the dots representing dorian mode, or a dorian pentatonic: 0-3-5-7-9-12 = m3, P4, P5, M6, 8. Dorian was mode I in the middle ages. Of course, that was well before the guitar existed! IMO, the matching symmetry of both dorian mode and the guitar fretboard markers is a coincidence. Is symmetry is an ideal, then it would lead to both choices independently.)

However, I have seen some instruments with a marker at 10 instead of 9, and others with a marker at 1. Obviously the latter is not to aid navigation ("duh, where's fret 1 then... phew thank god for that marker!..." :rolleyes: ) - it's merely decorative.

Of course the purpose of the markers in general is to aid navigation, but those specific frets are chosen for the above reasons: a mix of musical (string division, perfect intervals) and decorative (symmetry).

 
να υποθεσω οτι ουτε εσυ  ??? σαν βιβλιο του παγιατη μοιαζει κατι για τετραχορδα και πενταχορδα λεει  ;D

 
Τα καταλαβαινω ολα αλλα η προσωπικη μου αποψη, οπως βλεπω τωρα την κιθαρα απεναντι μου, νομιζω οτι ειναι για αισθητικους λογους...ειναι απολυτα συμμετρικα τοποθετημενα τα dots... ;)

 
παιδιά μετά από τόσο καιρό σήμερα το ξανασκεφτόμουν το όλο θέμα και νομίζω οτι η κιθάρα σχεδιάστηκε πάνω στην πεντατονική/για την πεντατονική κλίμακα και οι δαχτυλισμοιοί(κλίμακες) είναι θα έλεγα απλά μόνο οι σύνδεσμοι για να μπορούμε να αλλάζουμε χορδές και να μετακινουμαστε με μεγαλύτερη ευκολία .

μεγάλο ρόλο παίζει τελικά το είδος μουσικής που εκπροσωπεί το εκάστοτε μουσικό όργανο πχ το λαϊκό/ρεμπέτικο τραγούδι  είναι πάνω σε  πλάτη (shuffle) 1-3-5, επίσης  βλέπε κλίμακες το μπουζούκι είναι κουρδισμένο  και σε D,  άρα τα  dots ειναι προσαρμοζόμενα πάνω σε  νότες φα , σολ  λα  κτλ και τοποθετήθηκαν  και με βάση τον ανατολίτικων ακουσμάτων.

Όσο για την κιθάρα όμως τα πράγματα είναι ποιο απλά , διότι  όλες οι νότες τις πεντατονικής  υπάρχουν και σε χορδές εκτός c & f  που είναι και οι εκτός νότες απο την βασική κλίμακα c majore  άρα ενα παράδειγμα,ας πούμε οτι παιζω blues σε Ε-/A/B  έχω τις άλλες βασικες μου 2 νοτες  D , E ολόκληρης της πεντατονικής κλιμακας  τις οποίες έχουμε και σε χορδες και μπορουμε να τις χρησιμοποιήσουμε εκάστοτε  ή με να παίζουμε τόνο λα πχ αν καταφέρουμε  και φτάσουμε στην 5 χορδή τότε έχω την εντύπωση ότι μπορουμε να παιξουμε safe πανω στα dots , έτσι το βλέπω εγώ  τώρα δεν έχω σπουδάσει και μουσική μπορεί να λέω μπαρούφες  .

επίσης μην ξεχνάμε το μπουζούκι και η κιθάρα είναι από 2 διαφορετικούς κόσμους .. το ένα Αμερική και το άλλο Αραβία - Τουρκία  ::)

 
μην ξεχνάμε το μπουζούκι και η κιθάρα είναι από 2 διαφορετικούς κόσμους .. το ένα Αμερική και το άλλο Αραβία - Τουρκία
ΜΕΣΑ επεσες παλι... ;D

The English word guitar, the German gitarre, and the French guitare were adopted from the Spanish guitarra, which comes from the Andalusian Arabic قيثارةر qitara,
 
Κι εγώ αναρωτήθηκα στο παρελθόν -αν και δεν τόψαξα- κυρίως γιατί κάποιες απο τις παλιές πάρλορ κιθάρες που κατά διαστήματα είχα, τα σημάδια τα είχαν στα 5,7,10,12! Για μένα αυτό ήταν ένα καλό στοιχείο για να καταλάβω αν κάποιο όργανο είναι δεκαετίας '20-'30  8)...

1242b.jpg

 
Σιγουρα παίζει ρόλο το κουρδισμα  και για το τι είδος μουσικής προορίζεται το όργανο.  ,

 
καλησπερα φίλε. Συγνωμη που ξεφευγω απο το θεμα. Μια παρενθεση μικρη και σταματαω.

Το μπουζουκι είναι ελληνικο όργανο. Δες παρακατω. Εκτος και αν εννοείς οτι ηρθε στην Ελλαδα πριν 3000 χρόνια. Το μπουζουκι προερχεται απο την πανδουρα ή αλλιως τριχορδον

Δες παρακατω. Ο κ. Πολίτης είναι απο τους πιο αξιολογους ανθρωπους του χωρου.

Απλα αγαπαω αυτο το οργανο γι' αυτο και ποσταρω, δεν είναι για αντιπαραθεση....

http://www.rembetiko.gr/forums/entry.php?b=313

http://www.rembetiko.gr/forums/entry.php?b=315

http://www.rembetiko.gr/forums/entry.php?b=316

http://www.rembetiko.gr/forums/entry.php?b=317

και μια συγχρονη προσπαθεια αναπαραστασης

PANDOURIS.jpg


 
Καλα,σιγα μην ηξεραν την...πανδουρα οι προσφυγες που το εφεραν το 22 απο την Μ.Ασια... ;D (ή ο Μεταξάς που το εβγαλε στην παρανομια)

Οντως το ονομα του βγαινει απο το τουρκικο "bozouk" που σημαινει "πειραγμενο" και αναφερεται στο κουρδισμα "bozuk düzen" του σαζιου (saz-bouzouk)

Κατα τα αλλα ειναι και αυτο ενα απο τα δεκαδες λαουτοειδη οργανα (και στην Αρχαια Ελλαδα και αλλου παλαιοτερα υπηρχαν τετοια οργανα)

 
υπάρχει και αλλη εκδοχή για το ονομα και μαλιστα μαλλον προς τα εκει προσανατολίζονται πλεον οι "ερευνητες"

από το περσικό tanbur i bozurg που σημαίνει «μεγάλο tanbur»

Το οργανο δεν ηρθε το 22 στην Ελλαδα.

Υπηρχαν πολλοι κατασκευαστες στις μεγαλες πολεις πχ Γαίλας κλπ.

Το οτι υπηρχαν αντιστοιχα οργανα στη Σμυρνη δε σημαινει οτι δεν υπηρχαν εδω. Φυσικα και υπηρχαν.

Σε ολο το κοσμο υπαρχουν παρομοια όργανα

Αυτο που θελω να πω είναι οτι δε μας ηρθε ξαφνικα ενα τετοιο οργανα απο Τουρκία. Παρομοια οργανα υπηρχαν απο πολυ παλια και εξελισσονταν, οπως και σε ολο τον κοσμο

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα