Γιατί είναι ντροπή να παίζεις λαϊκά?

Λοιπόν, τα πράγματα είναι αρκετά απλά... Υπάρχουν δύο περίοδοι στην Ελληνική (και ξένη) μουσική: Η εποχή πριν το 1930 και μετά από αυτό.

Πριν το 1930 ένα τραγούδι πρώτα καθιερώνονταν στην συνείδηση του κόσμου και ΜΕΤΑ γινόταν δίσκος. Η καταγραφή του άλλωστε δεν μπορούσε να υποκαταστήσει την ζωντανή του ερμηνεία, δεδομένου ότι τα μέσα (γραμμόφωνα) δεν ήταν τόσο διαδεδομένα, και η ηχητική ποιότητα ήταν απαράδεκτη. Η καταγραφή του ήταν απλώς ένα μέσο για να μην ξεχαστεί στην λήθη, και μια ένδειξη του ότι το κομμάτι είχε την λαική αποδοχή...

Ειδικότερα στη Ελλάδα, η μικρασιατική καταστροφή έχει φέρει πολλούς ανθρώπους από την Ιωνία στην Ελλάδα. Μαζί τους φέρνουν όργανα και ήχους ανατολικούς, και είναι η εποχή που κορυφώνεται η γνησιότερη λαική έκφραση, το ρεμπέτικο. Οι άνθρωποι που το υπηρετούν, στην ουσία αφηγούνται βιωματικές καταστάσεις. Όταν η Ρόζα μιλάει για βασιλειάδες και δικτάκτορες, θεούς και κοσμοκράτορες δεν το κάνει σκεφτόμενη τις πωλήσεις αλλά περιγράφωντας την ζωή της. Γι αυτο δεν έχει ανάγκη να μετατρέψει την ηρωίνη σε ούζο....

Κατά την δεκαετία του 50 αρχίζει ο σφικτός εναγκαλισμός της μουσικής από τις εταιρίες... Ένα απλό μεσο καταγραφής, ο δίσκος, πλέον δεν επιβραβεύει τους καλλιτέχνες, αλλά τους καθορίζει... Τα τραγούδια πλέον δεν ηχογραφούνται μετά το φιλτράρισμα της κοινής γνώμης αλλά προηγούνται αυτής... επιπλέον ο κόσμος έχει πρόσβαση σε δωρεάν μουσική μεσω των ραδιοφωνικών συχνοτήτων. Απαραίτητη (σχεδόν) προυπόθεση για να ακουστεί κάτι εκεί είναι να έχει πρώτα δισκογραφηθεί. Ο έλεγχος που ασκείτε είναι τεράστιος...(βλ. πρακτικά δίκης Καζαντζιδη-Νικολοπουλου... :wink: )

Η ουσία είναι η εξής: Πλέον ο κόσμος διαλέγει από τα διαθέσιμα προιόντα, με την λογική του super market. Τα καλά ράφια δίνοντε εκεί που θέλει η βιομηχανία, και όποιος θέλει ποιότητα θα πρέπει να ψάξει πολύ. Το σύστημα δισκογραφικές-ραδιοτηλεόραση-νυχτερινά μαγαζιά έχει τις βάσεις του στην δεκαετία του 50 και πολύ δύσκολα θα αλλάξει. Για ποιά ελληνική μουσική μιλάμε; τι σχέση έχει το τσατσα, η ρούμπα, και το τουρκοτσιφτετέλι με την Ελλάδα; Τι σχέση έχουν οι δυτικές αρμονικές και συγχορδιακές ακολουθίες με την Ελλάδα; Που είναι οι δωρικές κλίμακες της βυζαντινής μουσικής; Εξορίστικαν, για να έρθουν οι τύποι με τα νταμς, τα κοντραμπάσα, τα αρμονια εποχής και να μας πουν ότι παίζουν "αυθεντική ελληνική μουσική;

Αυτό που ονομάζεται "λαικό" είναι η καταστροφή της αισθητικής των Ελλήνων. Και είναι κρίμα που οι μεγάλες μορφές του (Τσιτσάνης, Βαμβακάρης) κατατάσονται ΚΑΙ σαν λαικοί, ενώ στην ουσία είναι

ρεμπέτες. Ρεμπέτες όμως που εππιρεασμένοι από την εποχή των πρώτων σκυλάδικων( ιδίως ο Τσιτσάνης) δώσανε τα φώτα τους στους επόμενους, για να μπορούμε όλοι μας να "απολαμβάνουμε" τα "αριστουργήματα" τύπου "τα ματάκια σου με καίνε, γιατί είσαι μανεκένε" :lol:

 
Μάλλον κάπως τα έχεις μπερδέψει… η δωρική κλίμακα τι σχέση έχει με τη βυζαντινή μουσική η οποία βασίζεται στα μόρια?

8O

http://www.travelling-crete.com/elkriti/byzant.htm

Η δωρική κλίμακα είναι "απόκημα" της ματζόρε κλίμακας (η οποία είναι ΔΥΤΙΚΗ) και βασίζεται στη δεύτερη νότα μιας ματζορε κλίμακας πχ. Η δωρική της G major (G A B C D E F#) είναι η D Dorian (A B C D E F# G)

Κλασσικό παράδειγμα dorian scale(mode) είναι το EVIL WAYS του CARLOS SANTANA....(και το "ΒΑΖΕΙ Ο ΝΤΟΥΤΣΕ ΤΗ ΣΤΟΛΗ ΤΟΥ"!)

Επίσης σε ΚΑΝΕΝΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ δεν χρησιμοποιούνται βυζαντινές κλίμακες (που έτσι κι αλλοιώς ΔΕΝ είναι ελληνικες..) αλλα οθωμανικές (ΑΡΑΒΟ-ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ),μινόρε και ματζόρε!(η μόνη "ελληνική" που χρησιμοποιείται είναι η αιολική "ουσάκ")

Κατα τα άλλα νομίζω οτι υπερβάλεις γενικολογώντας και υποστηρίζοντας ότι η δισκογραφία και τα ηλεκτρικά όργανα "χαλασαν" τη λαϊκη μουσική.

Η λαική μουσική δεν είναι ΜΟΥΣΕΙΑΚΟ είδος και οφείλει να ΕΞΕΛΙΣΕΤΑΙ ακολουθώντας με ΓΟΥΣΤΟ την ΕΠΟΧΗ της.

Υπάρχουν σίγουρα τερατουργήματα αλλα υπάρχουν και αριστουργήματα πως να το κάνουμε άλλοιώς χρησιμοποιεί την ηλεκτρική κιθάρα η Ελευθερία Αρβανιτάκη & η Πέγυ Ζήνα (κακόγουστα) και αλλοιώς το αρμόνιο ο Πάνος Γαβαλάς (καλόγουστα..)

Σε ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ οι λαικες μουσικές (blues,ινδικά,μαροκινά,αραβικά,τουρκικα,βαλκανικά) εμπεριέχουν και ενσωματώνουν με επιτυχία μοντέρνα όργανα...

αν τα πράγματα ήταν όπως τα λές ακόμα στο αφρικανικό μονόχορδο και τη λύρα θα είχαμε μείνει :lol:

εξάλου ακόμα και τα κλασσικά λαικά έντεχνα (ΞΑΡΧΑΚΟΣ,ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ) ηλεκτρικά μπουζούκια,μπάσα και ντράμς έχουν!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Eπίσης θα προσέθετα... Τι σχέση έχουν οι δωρικές κλίμακες με την Ελλάδα? Τι σχέση έχουν εννοώ οι αρχαίοι έλληνες με τους νέους? Η αρχαίοι ελληνικοί δρόμοι υπάρχουν σε ελάχιστα εναπομείναντα ντοκουμέντα, ό,τι έχει γραφτεί ως ελληνική μουσική (και όχι βυζαντινή που ήταν πολυεθνική και αναπτύχθηκε σε πολιτισμό που ήταν χοντρά εχθρικός προς το αρχαιοελληνικό πνεύμα) έχει να κάνει με κλίμακες της ανατολής ή επτανησιακή (ιταλική) οπερέτα.

Γιάννης

 
Μάλλον κάπως τα έχεις μπερδέψει… η δωρική κλίμακα τι σχέση έχει με τη βυζαντινή μουσική η οποία βασίζεται στα μόρια?8O

http://www.travelling-crete.com/elkriti/byzant.htm

Η δωρική κλίμακα είναι "απόκημα" της ματζόρε κλίμακας (η οποία είναι ΔΥΤΙΚΗ) και βασίζεται στη δεύτερη νότα μιας ματζορε κλίμακας πχ. Η δωρική της G major (G A B C D E F#) είναι η D Dorian (A B C D E F# G)

Κλασσικό παράδειγμα dorian scale(mode) είναι το EVIL WAYS του CARLOS SANTANA....

Επίσης σχεδόν σε ΚΑΝΕΝΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ δεν χρησιμοποιούνται βυζαντινές κλίμακες αλλα οθωμανικές' date='μινόρε και ματζόρε!

Κατα τα άλλα νομίζω οτι υπερβάλεις γενικολογώντας και υποστηρίζοντας ότι η δισκογραφία και τα ηλεκτρικά όργανα "χαλασαν" τη λαϊκη μουσική.

Η λαική μουσική δεν είναι ΜΟΥΣΙΑΚΟ είδος και οφείλει να ΕΞΕΛΙΣΕΤΑΙ ακολουθώντας με ΓΟΥΣΤΟ την ΕΠΟΧΗ της.

Υπάρχουν σίγουρα τερατουργήματα αλλα υπάρχουν και αριστουργήματα πως να το κάνουμε άλλοιώς χρησιμοποιεί την ηλεκτρική κιθάρα η Ελευθερία Αρβανιτάκη & η Πέγυ Ζήνα (κακόγουστα) και αλλοιώς το αρμόνιο ο Πάνος Γαβαλάς (καλόγουστα..)

Σε ΟΛΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ οι λαικες μουσικές (blues,ινδικά,μαροκινά,αραβικά,τουρκικα,βαλκανικά) εμπεριέχουν και ενσωματώνουν με επιτυχία μοντέρνα όργανα...

αν τα πράγματα ήταν όπως τα λές ακόμα στο αφρικανικό μονόχορδο και τη λύρα θα είχαμε μείνει :lol:

εξάλου ακόμα και τα κλασσικά λαικά έντεχνα (ΞΑΡΧΑΚΟΣ,ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ) ηλεκτρικά μπουζούκια,μπάσα και ντράμς έχουν![/quote']

η λαικη μουσικη οφειλει να εξελισεται αναλογα και ακολουθωντας με γουστο την εποχη της ???????????????????????????

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ποια λαικη μουσικη ???

ποιο γουστο ??????

ποια εποχη ?????

ποιος καθοριζει το γουστο σημερα ????

ποιος καθοριζει την εποχη ??????

για ποια κριτηρια μιλαμε σημερα ????

για τα κριτηρια του κοσμου σημερα στην ελλαδα ??????

οποιος στατιστικοποιει και αφουγκραζεται την "μαζα" δυστυχως πεφτει πολυ εξω , γιατι η μαζα πολυ τεχνιεντος κατευθυνεται απο λιγους ασχετους , που βρισκουν απηχηση και προσφορο εδαφος σε χιλιαδες ασχετους .

ελεος με αυτη την ταμπελα λαικη μουσικη ...... γαβ γαβ γαβ
 
Eπίσης θα προσέθετα... Τι σχέση έχουν οι δωρικές κλίμακες με την Ελλάδα? Τι σχέση έχουν εννοώ οι αρχαίοι έλληνες με τους νέους? Η αρχαίοι ελληνικοί δρόμοι υπάρχουν σε ελάχιστα εναπομείναντα ντοκουμέντα, ό,τι έχει γραφτεί ως ελληνική μουσική (και όχι βυζαντινή που ήταν πολυεθνική και αναπτύχθηκε σε πολιτισμό που ήταν χοντρά εχθρικός προς το αρχαιοελληνικό πνεύμα) έχει να κάνει με κλίμακες της ανατολής ή επτανησιακή (ιταλική) οπερέτα. Γιάννης
και πάλι συμφωνώ απόλυτα ΑΦΕΝΤΙΚΟ! :wink:

η λαικη μουσικη οφειλει να εξελισεται αναλογα και ακολουθωντας με γουστο την εποχη της ???????????????????????????
ποια λαικη μουσικη ???

ποιο γουστο ??????

ποια εποχη ?????

ποιος καθοριζει το γουστο σημερα ????

ποιος καθοριζει την εποχη ??????

για ποια κριτηρια μιλαμε σημερα ????

για τα κριτηρια του κοσμου σημερα στην ελλαδα ??????

οποιος στατιστικοποιει και αφουγκραζεται την "μαζα" δυστυχως πεφτει πολυ εξω , γιατι η μαζα πολυ τεχνιεντος κατευθυνεται απο λιγους ασχετους , που βρισκουν απηχηση και προσφορο εδαφος σε χιλιαδες ασχετους .

ελεος με αυτη την ταμπελα λαικη μουσικη ...... γαβ γαβ γαβ

μην τους βάζεις ΟΛΟΥΣ σε ένα τσουβάλι ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΛΑΤΙΕΣ ΜΑΖΕΣ!!!

ΑΝ Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ/ΣΥΝΘΕΤΗΣ ΕΧΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΛΑΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ

ΜΙΖΕΡΗ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ..

(ο ΠΟΡΤΟΚΑΛΟΓΛΟΥ,οι MODE PLAGAL , ο Παπακωνσταντινου (Ο ΘΑΝΑΣΗΣ όχι ο αντίχριστος..... :lol: ) ΛΑΙΚΑ δεν παίζουν??

(Βέβαια απο ότι έχω καταλάβει για ΕΣΕΝΑ ακόμα και ο ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ γαβ,γαβ είναι.... :? )

 
superfunk γινεσαι πολυ "ευκολος κριτης" μερικες φορες , κρινεις συγκεκριμενα προσωπα και καλλιτεχνες εν χορω και επανελλημενα π.χ. αρβανιτακη , παπακωνσταντινου ( κατι που δεν κανει κανεις αλλος )

και πηδας απο εποχη σε εποχη οπως , οταν , και αναλογα με το πως σε συμφερει , απο πορτοκαλογλου π.χ. με πας σε τσιτσανη .... 8O 8O 8O

καλος ο τσιτσανης , πολυ καλος , αλλα πιο πολυ ρεμπετης που λεει και ο φιλος ο maniac , αλλα μας τελειωσε , παει αυτος , τον ευχαριστουμε να ειναι καλα εκει που ειναι τωρα .

ας χαρουμε τους σημερινους "λαικους" , και τον φοιβο που καποτε δηλωσες πως τον παραδεχεσαι σαν συνθετη , και μακρυα απο τον αντιχριστο παπακωνσταντινου ...

superfunk ειμαι electro φαση ινδιανος , προς αποφυγη παρεξηγησεων αλλα ωρες ωρες διαβαζω την απολυτη ισοπεδωση ....

φιλικα και παντα μουσικα

 
αν διάβαζες λίγο πιό ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τα post μου θα καταλάβαινες ότι σχεδόν ΤΙΠΟΤΑ απο αυτά που με κατηγορείς δεν ισχύει,απλά λέω τη γνώμη μου ελεύθερα και θεωρώ ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΑ κάποια πράγματα (και οι direct ηχογραφημένες "ροκ" κιθάρες με παραμόρφωση ΖΟΟΜ ΕΙΝΑΙ κακόγουστες!!όπως και οι ατέρμονες πεντατονικές ροκιές του φίλου σου του Παπακων/νου (που απο ότι θυμάμαι "μεγάλωσες" μαζί του ).

Για τον Φοίβο είχα πεί ότι έχει ταλέντο όχι ότι το ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ σωστά....

και συγνώμη κιόλας στην απόλυτη ισοπέδωση προχωράς εσύ αφορίζοντας τα ΠΑΝΤΑ μερικές φορές , βάζοντας ΤΑΜΠΕΛΕΣ διαχωρίζοντας την σύγχρονη ελληνική μουσική σε "ποιοτική" και "μη ποιοτική" (ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ και αυτή!) !

και στο κάτω κάτω κανείς δεν σου απαγορεύει να αγαπάς το "εντεχνο" η το "ελληνικό ροκ" ΠΑΡΑΔΕΞΟΥ το όμως και μη μου λες ότι είσαι electro!

φιλικα πάντα :D

 
πόσο αλήθεια είναι αυτό Feather!!

εχω πολλούς φίλους μουσικούς οι οποίοι παίζουν και με "σκύλους" και με "λαικούς" και με "ποιοτικούς" (και δυστυχώς και με "ροκάδες"..) και πραγματικά και οι 3 "κατηγορίες" αμοίβονται ακριβώς με το ιδιο "ποσόν" :ΠΕΝΤΑΡΟΔΕΚΑΡΕΣ!

Εδω θα πρέπει να αναφέρω μια λαμπρή εξαίρεση τον ΘΑΝΑΣΗ ΠΑΠΑΚΩΝ/ΝΟΥ ο οποίος μοιράζει τις εισπράξεις κάθε βραδυάς ΙΣΟΜΕΡΩΣ σε ΟΛΟΥΣ (μουσικούς και επιτέλους ΚΑΙ ΗΧΟΛΗΠΤΕΣ-ΦΩΤΙΣΤΕΣ!) παίρνει δηλ. ο ίδιος όσο και οι συνεργάτες του!

 
Κύριε Superfunk, καταρχάς όπως λέει και ο Feather σε καμμία περίπτωση δεν θέλω να έχουμε μια στείρα προσωπική αντιπαράθεση. Μελετώντας λίγο προσεκτικότερα την θεωρία της μουσικής, μαθαίνουμε ότι τα ονόματα των μουσικών τρόπων ( Δώριος, λύδιος κ.λ.π.)προέρχονται από τα αντίστοιχα ονόματα που οι Αρχαίοι Έλληνες τους είχαν δώσει. Η πρώτη τροπική θεωρία δεν είναι λοιπόν δημιούργημα των δυτικών αλλά των Αρχαίων Ελλήνων.

Πράγματι, η βυζαντινή μουσική, όπως έχω πει και στο post για τον συγκερασμό, έχει 52 (ή 54) μόρια. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι κλίμακές της είναι 54τονες. :) Για την ακρίβεια είναι επτάτονες, και σαν σύμβολα έχουν την γνωστή αλληλουχία ΠΑ, ΒΟΥ,ΓΑ, ΔΙ, ΚΕ, ΖΩ, ΝΗ. Αυτοί οι φθόγγοι, αναλόγως με το ποιος λαμβάνεται ως τονική, σχηματίζουν τους αντίστοιχους τρόπους. Γιαυτο η Βυζαντινή Μουσική θεωρείται τροπική, γιατί βασίζεται σε τρόπους: στους Δώριο, Λύδιο, Φρύγιο, Μιξολύδιο, Υποδώριο, Υπολύδιο, Υποφρύγιο και Υπομειξολύδιο. Απλώς, στην Βυζαντινή Μουσική δεν χρησιμοποιούνται τα Αρχαιοελληνικά ονόματα και λέγονται ήχοι: Πρώτος, Δεύτερος, Τρίτος, Τέταρτος, πλάγιος Α Β Γ και Δ.

Αφού ξεκαθαρίσαμε τα θεωρητικά, πάμε στα πρακτικά. Θεωρείς ότι η λαική μουσική οφελείθηκε με το να ακολουθεί ξενόφερτες επιταγές; Δηλαδή, η συμβολή του hammond, της ντραμς και της ηλ. κιθάρας είναι δημιουργική;

Γιατί στα αυτιά μου, ο ήχος των ακουστικών σχημάτων, με παραδοσιακά όργανα είναι πολύ, ΠΟΛΥ πιο ισοροπημένος. ¶λλωστε, στην Ελλάδα δεν περισσεύουν οι καλοί εκτελεστές αυτών των δυτικών οργάνων, και πανω απ όλα δεν μπορούν να δείξουν τις δυνατότητές τους παίζοντας λαικά. Μήπως η ένταξή τους στις λαικές ορχήστρες έχει ως σκοπό το να μπορεί η ορχήστρα να εκτελεί όλες τις επιτυχίες της εποχής, ακόμα και του αγγλικού top ten? Για σκέψου το!

Πάντα φιλικά...

 
Aγαπητέ Μaniac

Νομίζω πως τελικά δεν υπάρχει καλή και κακή μουσική, αλλά καλές και κακές προθέσεις, καθώς και καλοί και κακοί μουσικοί.

Προσπαθησε να σκεφτείς το ... "Μωρό μου σόρι" σε αργό "Τσαϊκοφσκικό" τέμπο, με φαγγότο, βιόλα, βιμπράφωνο και συμφωνικά κρουστά... Χμ, αυτοσχεδιάζω τώρα, αλλά προσπαθώ να σκεφτώ ότι πιο "φτηνό" με ένα "ένδυμα" ποιότητας. Δεν ξέρω. Αν η ενορχήστρωση, ο χώρος, οι μουσικοί και οι προθέσεις ήταν διαφορετικές ίσως (ίσως λέω...) και το εν λόγω άσμα της Κοκκίνου ακουγόταν σαν νανούρισμα. Μπορεί το παράγειγμα να είναι ατυχές, αλλά με αυτό θέλω να τονίσω πως το θέμα είναι 100% αισθητικό και στόχευσης - αν δηλαδή η μουσική στοχεύει στο πορτοφόλι του ακροατή ή μόνο στην καρδιά/αισθητική/υποσυνείδητό του. Δεν ξέρω... δεν παίρνω και όρκο, απλώς υποθέτω

Γιάννης

 
περί ορέξεως κολοκυθόπιτα...με αυτή την λογική και το blues το οποίο λαική μουσική είναι για κάποιους ωφελήθηκε απο τα ηλεκτρικά όργανα και για κάποιους έπρεπε να συνεχίζεται να παίζεται με lap steels και μαχαίρια... :wink:

αυτό που λέω είναι ότι όταν ενας δημιουργός έχει αισθητική μπορεί να βγάλει καταπληκτική ΛΑΙΚΗ μουσική ακόμα και από τάπερ πόσο μάλλον ηλεκτρικά όργανα.. (μερικά παραδείγματα είναι ο απίστευτος Βούλγαρος IVO PAPASOV ,o SALIF KEITA,o MANU DIBBANGO,ο ΠΑΝΟΣ ΓΑΒΑΛΑΣ,ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ,ο ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ και χιλιάδες άλλοι)

Βέβαια αν ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ πώς να τα χρησιμοποιήσεις τα ηλεκτρικά όργανα γίνονται μπούμεραγκ!

(και εκεί είναι οι αντιρρήσεις που έχω και οι κρίσεις που κάνω σε μερικούς καλλιτέχνες)

Η full ακουστική μπάντα δεν εγγυάται πάντα και το καλύτερο αποτέλλεσμα,παράδειγμα οι τρισάθλιες μπάντες των ρεμπετάδικων...

Και στο κάτω κάτω το ΛΑΙΚΟ είναι ΠΑΝΩ απο όλα η ΨΥΧΗ και η ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ (οχι το ΔΗΘΕΝ που όντως είναι ΚΑΝΟΝΑΣ στην χώρα μας).

Αν είσαι πραγματικά λαϊκός μουσικος και με Stratocaster και Marshall ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ ΛΑΙΚΑ θα παίξεις.

Τώρα τα περί κλιμάκων είναι τεράστια ιστορία εγω αναφέρομαι στις ΑΚΡΙΒΕΙΣ ΟΡΟΛΟΓΙΕΣ και στην ισχύουσα ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ.

Dorian= Δωρική κλίμακα χωρίς μόρια.

 
Πάνω στη καμένη γη που άφησε το ιππικό, θα επιχειρήσω μία ακόμη παρέμβαση με την ελπίδα ότι βοηθώ τη συζήτηση. Ξεκινάμε με μία παράθεση από το δικτυακό τόπο του περιοδικού Αθηνόραμα, αυτής της εβδομάδας.

Το απόλυτο popular : Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης συναντά τον Πασχάλη Τερζή στη σκηνή της Ιεράς Οδού' date=' αφού οι δύο φίλοι αποφάσισαν φέτος να "συμμαχήσουν", ξεκινώντας από αυτή την Παρασκευή 29 Οκτωβρίου. Ανταλλαγή ρόλων, μοντέρνο, ποπ, έντεχνο και λαϊκό ελληνικό τραγούδι βρίσκουν το δρόμο τους προς την πίστα σε ένα πρόγραμμα που καλύπτει όλα τα γούστα.[/quote']
Ωραίο δεν είναι; Από μία άποψη είναι πιο εύγλωττο από όλα όσα θα μπορούσαμε να γράφουμε σε αυτό το thread. Το "σκυλάδικο" δεν είναι μουσικό είδος - μην χάνουμε χρόνο συζητώντας για κλίμακες, ενορχηστρώσεις κλπ. Το "σκυλάδικο" είναι μία νοοτροπία ζωής για όσους την ενστερνίζονται. Σε άλλο σημείο στο site, καθίσταται ακόμη πιο σαφές:

Οι δύο κορυφαίοι του λαϊκού και της ποπ. Πασχάλης Τερζής' date=' Μιχάλης Χατζηγιάννης. Ένα δυνατό ποιοτικό mainstream πρόγραμμα για τη σεζόν.[/quote']
Μπορείτε να επισκευθείτε τη σχετική σελίδα, να απολαύσετε και τη φωτογραφία όπου ο ένας φτιάχνει τη γραβάτα του άλλου (είπαμε, είναι φίλοι - είδες πως δένει τους ανθρώπους το κοινό λαϊκό έρεισμα;), να αναρρωτηθείτε ποιος είναι περισσότερο κάλπης και... τα λέμε...
 
Το "σκυλάδικο" είναι μία νοοτροπία ζωής για όσους την ενστερνίζονται.
ΑΚΡΙΒΩΣ!

Και υπάρχει σε ΟΛΟΥΣ τους χώρους!!!!!!

γιατι για εμένα σκυλάδικο δεν είναι τίποτα άλλο απο εναν συνδιασμό κακομοιριάς,αθλιας και ξεπερασμένης αισθητικής,πισώπλατων & συντροφικών μαχαιρομάτων,παράνοιας,αρπα-κόλλας,προχειρότητας,απομίμησης,φόβου και συνωμοσιολογίας (και όλα αυτά μαστίζουν το σύνολο της ελληνικής πραγματικότητας σε όλους σχεδόν τους τομείς... :cry: )

(Κρίμα για τον Τερζή :cry: )

 
Μα τον Τουτατή πιστεύω πως είναι θέμα ΠΑΙΔΕΙΑΣ! Πότε πρέπει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα να πάρει χαμπάρι οτι η ΜΟΥΣΙΚΗ επιβάλλεται να είναι βασικό μάθημα απο τα πρώτα μαθητικά χρόνια?? Η ιστορία της μουσικής, η θεωρία. τα ακουσματα και τέλος η επιλογή που αποκτά ο μαθητής ως προς την ίδια την μουσική είται ως άκουσμα είται ως τρόπο εκφρασης κάνουν απλά έναν καλυτερο ανθρωπο. Μετά να βλέπαμε πόσοι θα τα ''έσπαγαν'' στα σκυλάδικα.... Ομως αυτή η επιλογή πιστευω πως φοβίζει... ετσι δεν είναι?

 
Ντροπή είναι και να παίζεις ροκ και να ωθείς τα παιδιά στα ναρκωτικά. Ας μην τρελαθουμε τελείως, τα λαϊκά δέν είναι ντροπή, άσχετα με το άν υπάρχουν φριχτά τραγούδια στο είδος αυτό. Το θέμα δέν είναι για συζήτηση. Όσο ντροπή είναι να παίζεις λαϊκά , άλλο τοσο και το να παίζεις ροκ, house η οτιδήποτε τελοσπάντων.

 
με κάτι τέτοια επιχειρήματα μπήκαν τη δεκαετία του '90 στα εξώφυλλα των δίσκων τα ταμπελάκια Parental Advisory. η γυναίκα πολύ γνωστού συντηρητικού πολιτικού στις Ηνωμένες Πολιτείες
Συγκεκριμένα,η γυναίκα του Al Gore,πρώην αντιπροέδρου και υποψηφίου προέδρου των ΗΠΑ.

Επίσης,ξέχασες ότι οδηγεί τα παιδιά και στο σατανισμό,στον εξαποδώ,τον 666.

Πάντως όσον αφορά το θέμα των ναρκωτικών έχω να πω τα εξής:Παίρναν και παίρνουν μουσικοί απ' όλους τους χώρους.Απ' τους jazz-ίστες μέχρι τους ρεμπέτες και τους σύγχρονους (λαϊκο)popers.Ακόμα διαφωνώ με τη φράση "ωθεί τους νέους".Πώς τους ωθεί;Φωνάζει "πάρτε τα";Ok,είναι στην κρίση του καθενός να αποφασίσει τι θα κανει.Εϊμαι κάθετα αντίθετος με την αυτολογοκρισία στη μουσική.Πώς αλλιώς τους "ωθεί";Μέσω των ινδαλμάτων;Αναφέρθηκαν από τον feather χαρακτηριστικά παραδείγματα που δείχνουν ότι υπάρχουν και χειρότερα...

Τέλος πάντων,ξεφύγαμε κι απ' το θέμα μας...

 
Ντροπή είναι και να παίζεις ροκ και να ωθείς τα παιδιά στα ναρκωτικά. ... Όσο ντροπή είναι να παίζεις λαϊκά ' date=' άλλο τοσο και το να παίζεις ροκ, house η οτιδήποτε τελοσπάντων.[/quote']
Είχε δίκιο ο Neil Young. Rust(y) never sleeps.
 
Συμφωνώ. Και εγω με heavy metal ξεκίνησα να παίζω. Απλά πιστεύω πως δέν τίθεται θέμα για το άν είναι ντροπή να παίζεις λαϊκά η όχι. Βέβαια οι περισσότερες περιπτώσεις που συναντάς άθλιες συνθήκες δουλειάς είναι στα "σκυλάδικα". Δέν τα χω με το ρόκ, τα χω με τους μεγαλέμπορους και όσους προωθούν νέα σύμβολα που επιρρεάζουν αρνητικά την νεολαία, εμάς, τα παιδιά μας. Και είναι κρίμα να βλέπουμε παιδιά νέα να καταστρέφονται στα κλάμπ με χάπια,τριπάκια και δέν ξέρω και εγώ τι άλλο. Η μουσική είναι ομορφιά, είναι πολυχρωμία, δέν έχουμε ανάγκη απο ψευδαισθήσεις.

 
τοτε άλλαξε το θέμα σε " γιατί είναι ντροπή/αίσχος/παναγία σώσε/ να παίζεις σκυλάδικα"

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top