Who needs Wood

marathon είπε:
Και εδώ...προφανώς...συγκρίνεις ένα ασταθές συστατικό όπως είναι το ξύλο...Εγώ θα σου έλεγα να κάνεις το ίδιο πείραμα (που δεν το έχεις κάνει καμμία φορά) αλλιώς. Πάρε μία από το Custom Shop ξύλινη και μετά μία με ένα συνθετικό σώμα...τότε ναι, αρχίζει και έχει ενδιαφέρον το πείραμα...
Το θέμα είναι, ακριβώς, ότι ένα "ελεγχόμενο" υλικό, όπως οι εποξικές ρητίνες ή το "τεχνητό" ξύλο των Flaxwood θα έχει ΠΑΝΤΑ την ίδια συμπεριφορά, και ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για όργανα κάπως ευρύτερης παραγωγής. Όχι για έναν μπουτίκ οργανοποιό που φτιάχνει 2 όργανα το μήνα, και άρα έχει την απόλυτη πολυτέλεια να πειραματίζεται και να επιλέγει για να φτιάξει ακριβώς ό,τι θέλει.

Φίλε S9F το παραπάνω συμπέρασμα ενισχύει στην πραγματικότητα τις απόψεις σου. Όσο για τη μυστήρια ράτσα των οικολόγων, οι πιο σοβαροί απ'αυτούς, τουλάχιστον, έχουν δυστυχώς δίκιο, μιας και το ξύλο σαν υλικό (και δη το σπάνιο τοιούτο) χρησιμοποιείται σε τεράστιες ποσότητες για να επενδύσει τους τοίχους γραφείων, τα πατώματα επαύλεων και το εσωτερικό πολυτελών αυτοκινήτων διαφόρων... επιτυχημένων CEO ανά την υφήλιο. Αν δεν υπάρχει λόγος (που για μένα ΔΕΝ υπάρχει) ας μην το χρησιμοποιούμε και για κάτι τόσο ευγενές όσο ένα μουσικό όργανο (αναφέρομαι κυρίως σε ξύλα που όλοι γνωρίζουμε ότι προέρχονται από απειλούμενα πλέον είδη).

 
The Genius Loci είπε:
Το θέμα είναι, ακριβώς, ότι ένα "ελεγχόμενο" υλικό, όπως οι εποξικές ρητίνες ή το "τεχνητό" ξύλο των Flaxwood θα έχει ΠΑΝΤΑ την ίδια συμπεριφορά
H απορία μου πάντα θα είναι, εάν αυτό είναι κακό...ή ζητούμενο...

 
marathon είπε:
H απορία μου πάντα θα είναι, εάν αυτό είναι κακό...ή ζητούμενο...
Ωραία ατάκα Ανέστη... thank you.  ;D

Για αυτόν που ψάχνει στο μουσικό όργανο τη δική του "προσωπικότητα" πιθανώς το παιχνίδι του "ψάχνω να βρω ακριβώς την LP που μου ταιριάζει" να είναι το ζητούμενο. Δηλαδή εσένα μπορεί να σου αρέσουν οι τσαχπίνες γυναίκες με μερικά πιασίματα και ύψος κάτω από 1,60, εμένα όχι... και οι δύο μας θέλουμε LP, αλλά εμένα μου γυρνάει το μάτι αν είναι πάνω από 4 κιλά, εσύ γουστάρεις βαριές... ΟΚ ως εδώ.

Από την άλλη αν έχεις επικεντρώσει την αναζήτηση σε ένα όργανο για να παίζεις μουσική η "εγγύηση" του να μπορείς να διαλέξεις οποιοδήποτε και να ακούγεται με διαφορές <0.1% ίδιο με το διπλανό του, σου δίνει την πολυτέλεια να ασχολείσαι μ'αυτό που έχει σημασία. Δηλαδή τη μουσική.

Και οι δύο προσεγγίσεις είναι valid πάντως, ας μην ξεχνάμε ότι και το mojo μπορεί να σε κάνει να παίζεις καλύτερη μουσική.  ;)

Θυμήθηκα και ένα βιντεάκι που είχε ανέβει παλιότερα, όπου ο Paul Reed Smith έλεγε ότι μπορεί να "γνωρίζει" με σιγουριά το πως θα ακούγεται μια κιθάρα που θα φτιάξει σε ποσοστό 60% περίπου. Πολύ τίμια άποψη.  ;)

 
The Genius Loci είπε:
Για αυτόν που ψάχνει στο μουσικό όργανο τη δική του "προσωπικότητα" πιθανώς το παιχνίδι του "ψάχνω να βρω ακριβώς την LP που μου ταιριάζει" να είναι το ζητούμενο.
Και θεωρείς ότι αυτή η "προσωπικότητα" βρίσκεται στο ξύλο και όχι στο 1.000.000 άλλους παράγοντες που η σημερινή τεχνολογία αφειδώς μας προσφέρει?

Τον παράγοντα δάκτυλα, νομίζω, δεν χρειάζεται να τον συζητήσουμε γιατί (ας μην κλείνουμε τα μάτια) εκεί κρύβεται η προσωπικότητα... ;)

Θυμήθηκα και ένα βιντεάκι που είχε ανέβει παλιότερα, όπου ο Paul Reed Smith έλεγε ότι μπορεί να "γνωρίζει" με σιγουριά το πως θα ακούγεται μια κιθάρα που θα φτιάξει σε ποσοστό 60% περίπου. Πολύ τίμια άποψη. 
κανείς δεν αμφιβάλει ότι ο Paul Reed Smith είναι μια μεγάλη προσωπικότητα... ;)

 
marathon είπε:
Τον παράγοντα δάκτυλα, νομίζω, δεν χρειάζεται να τον συζητήσουμε γιατί (ας μην κλείνουμε τα μάτια) εκεί κρύβεται η προσωπικότητα... ;)
Ναι αλλα μιλάμε για τον ίδιο παίκτη άρα και για τα ίδια δάχτυλα. Δεν μπορώ να φανταστώ πως εσύ με την εμπειρία που έχεις (πάρα το νεαρό της ηλικίας σου ;) ) δεν έχεις παίξει κιθάρες προδιαγραφών που σου φάνηκαν ψόφιες...

 
RayDTutto είπε:
Δεν μπορώ να φανταστώ πως εσύ με την εμπειρία που έχεις (πάρα το νεαρό της ηλικίας σου ;) ) δεν έχεις παίξει κιθάρες προδιαγραφών που σου φάνηκαν ψόφιες...
ΜΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΓΙ ΑΥΤΟ (και επειδή δεν είμαι μαζοχιστής.... :)) θεωρώ ότι το ξύλο είναι ασταθές υλικό και υπάρχουν πολύ καλύτερα υλικά για να φτιάξουμε καλύτερες κιθάρες ;D

 
marathon είπε:
ΜΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΓΙ ΑΥΤΟ (και επειδή δεν είμαι μαζοχιστής.... :)) θεωρώ ότι το ξύλο είναι ασταθές υλικό και υπάρχουν πολύ καλύτερα υλικά για να φτιάξουμε καλύτερες κιθάρες ;D
+1

..σε αντιπαράθεση με μας τους συνθ παικτες που μας βγαίνουν τα μάτια στα ηλεκτρονικα..για κάτι καλύτερο.

 
Σου έχω πεί ότι δεν διαφωνώ. Ούτε πιστεύω στις διάφορές μεταξύ ειδών ξύλου.

Πιστεύω, όμως, στις διάφορες μεταξύ κομματιών ξύλου και ότι ένα καλό κομμάτι, ένα καλό σώμα, δεν μπορεί να το αντικαταστήσει κανένα υλικό που έχω ακούσει έως σήμερα.

Η επαναληψιμοτητα στην παραγωγή ήχου δεν συνεπάγεται  και την καλυτερη ποιότητα.

 
RayDTutto είπε:
Η επαναληψιμοτητα στην παραγωγή ήχου δεν συνεπάγεται  και την καλυτερη ποιότητα.
Ούτε χειρότερη...εκτός εάν σου αρέσει η λοταρία...να σκάς 2000-3000 για κιθάρα και να μην είσαι σίγουρος εάν η διπλανή είναι καλύτερη...ή ακόμα χειρότερα....να μην είσαι σίγουρος πως θα είναι μετά από 5 χρόνια...

 
RayDTutto είπε:
Σου έχω πεί ότι δεν διαφωνώ. Ούτε πιστεύω στις διάφορές μεταξύ ειδών ξύλου.

Πιστεύω, όμως, στις διάφορες μεταξύ κομματιών ξύλου και ότι ένα καλό κομμάτι, ένα καλό σώμα, δεν μπορεί να το αντικαταστήσει κανένα υλικό που έχω ακούσει έως σήμερα.

Η επαναληψιμοτητα στην παραγωγή ήχου δεν συνεπάγεται  και την καλυτερη ποιότητα.
Αν και διαφωνώ για τις διαφορές μεταξύ ειδών ξύλων -υπάρχουν, γιατί απλά είναι... υλικό με άλλες ιδιότητες- συμφωνώ (διστακτικά) στο ότι δεν έχει εξελιχθεί η οργανοποιΐα σε βαθμό που να μπορεί να προσφέρει εναλλακτικά υλικά για το οποιοδήποτε ξύλινο αντίστοιχο.

Μάλιστα προ ετών ο Sterling Ball είχε επενδύσει ένα σκασμό λεφτά για εναλλακτικά υλικά, για την κατασκευή του Bongo, για να καταλήξει ότι... "σαν το ξύλο τίποτα". Θα περάσει καιρός μέχρι να γίνει γενικευμένη τάση η χρήση σύνθετων υλικών.

 
marathon είπε:
Επαναφέρω το θέμα....όχι για το κλιπς, όσο για την τελευταία ανακάλυψή μου που κολλάει στον τίτλο...

Ήδη τους έχω στείλει email, και βλέπω τον τίτλο να γίνεται πραγματικότητα ;D ;D

http://www.fibersonixx.com/solid_bodies.htm
πολυ ενδιαφερον, οσο και το θεμα για την καταπληκτικη κιθαρα σας που μολις τωρα πρωτοδιαβαζω.


carbon copy
guitars!...  8)

ποσο θα μπορουσε να κοστιζει μια carboncopy "vintage" Strat?

 
Κι εγώ πιστεύω στα εναλλακτικά υλικά.

Το ξύλο όμως είναι σκληρός αντίπαλος. Είναι ελαφρύ σχετικά, κατεργάζεται και κολλιέται εύκολα, είναι όμορφο και (γενικά) ανανεώσιμο.

Σε σχέση με την κιθαρολογία, θέλω να επισημάνω ότι είναι ΚΑΙ πάμφθηνο ως πρώτη ύλη συγκριτικά με το κόστος ενός οργάνου. Θεωρώ ότι είναι ανέντιμο από την πλευρά των κατασκευαστών να αποδίδουν το μεγάλο κόστος των οργάνων "ειδικών" οργάνων στην υψηλή ποιότητα (ποιος την ορίζει?) των ξύλων που χρησιμοποιούν. Για παράδειγμα ένα quilted maple καπάκι κάνει λιανικής περί τα 15 ευρώ. Υποψιάζομαι ότι η gibson αγοράζει 5-10 δολάρια αυτά που βάζει στις custom shop και τα μισά από αυτά αυτά που στέλνει/βάζει στις epiphone. Η διαφορά στο κόστος της πρώτης ύλης είναι 2-3 δολάρια ενώ η διαφορά στο κόστος του τελικού προϊόντος είναι 2-3 ΧΙΛΙΑΔΕΣ δολάρια....

Δεν λέω ότι είναι απατεώνες που χρεώνουν τόσα.... απλά οφείλουμε να αντιληφθούμε ότι το κόστος δεν είναι στο "καλό ξύλο".... αλλά στην εμπειρία του καλού τεχνίτη που θα επιλέξει το όμορφο και "σωστό" κομμάτι από την αποθήκη και θα το κατεργαστεί κατάλληλα.

Θεωρώ ότι πολλοί παράγοντες που δεν παρατηρούμε/κατανοούμε όπως π.χ. πόσο καλά έχουν εφαρμοστεί τα τάστα ή πόσο σταθερή είναι έδραση της γέφυρας στο σώμα, πόσο καλά φτιαγμένο είναι το nut, μικροδιαφορές στο intonation κλπ είναι παράγοντες που εισάγουν variability στο πως ακούγεται μια κιθάρα σε σχέση με την (ίδιων προδιαγραφών) διπλανή της. Τις διαφορές αυτές τείνουμε συλλογικά να τις αποδώσουμε "στα ξύλα" αλλά αυτό πιστεύω ότι έχει να κάνει περισσότερο με την αδυναμία μας να κατανοήσουμε την πολυπλοκότητα του συστήματος στο σύνολό της και την ανάγκη μας να βρούμε μια απλή και πιστευτή εξήγηση για την παρατήρησή μας.  :)

 
alderbody είπε:
ποσο θα μπορουσε να κοστιζει μια carboncopy "vintage" Strat?
Πρακτικά δεν γίνεται να είναι μία κιθάρα carboncopy "vintage" Strat.

Θεωρητικά γίνεται μόνο στα ηλεκτρικά μέρη της...CustomShop 54 μαγνήτες (ας πούμε)...πυκνωτές που εσύ ξέρεις καλύτερα από εμάς...κλπ, κλπ...

Τώρα εάν εννοείς εάν με τη συγκεκριμένη τεχνολογία (fibersonixx) και τις πατέντες που λένε ότι μπορούν να κάνουν στο εσωτερικό...να αναπαράξουν τον ήχο κάποιας συγκεκριμένης εποχής...μου φαίνεται πολύ ωραίο για να γίνεται αληθινά.

Το κόστος τώρα εξαρτάται από το πόσο θα πουλάνε το σώμα (δεν μου έχουν απαντήσει...και φοβάμαι ότι δεν θα μου απαντήσουν... :'(). Το μπράτσο, εάν πάμε σε Moses κυμαίνεται από 210-260$

Κι εγώ πιστεύω στα εναλλακτικά υλικά.

Θεωρώ ότι πολλοί παράγοντες που δεν παρατηρούμε/κατανοούμε όπως π.χ. πόσο καλά έχουν εφαρμοστεί τα τάστα ή πόσο σταθερή είναι έδραση της γέφυρας στο σώμα, πόσο καλά φτιαγμένο είναι το nut, μικροδιαφορές στο intonation κλπ είναι παράγοντες που εισάγουν variability στο πως ακούγεται μια κιθάρα σε σχέση με την (ίδιων προδιαγραφών) διπλανή της. Τις διαφορές αυτές τείνουμε συλλογικά να τις αποδώσουμε "στα ξύλα" αλλά αυτό πιστεύω ότι έχει να κάνει περισσότερο με την αδυναμία μας να κατανοήσουμε την πολυπλοκότητα του συστήματος στο σύνολό της και την ανάγκη μας να βρούμε μια απλή και πιστευτή εξήγηση για την παρατήρησή μας.  :)
Τhanks harilatron

Μόλις περιέγραψες την (κατά την άποψή μου) έννοια του Customshop ;)

 
harilatron είπε:
Θεωρώ ότι πολλοί παράγοντες που δεν παρατηρούμε/κατανοούμε όπως π.χ. πόσο καλά έχουν εφαρμοστεί τα τάστα ή πόσο σταθερή είναι έδραση της γέφυρας στο σώμα, πόσο καλά φτιαγμένο είναι το nut, μικροδιαφορές στο intonation κλπ είναι παράγοντες που εισάγουν variability στο πως ακούγεται μια κιθάρα σε σχέση με την (ίδιων προδιαγραφών) διπλανή της. Τις διαφορές αυτές τείνουμε συλλογικά να τις αποδώσουμε "στα ξύλα" αλλά αυτό πιστεύω ότι έχει να κάνει περισσότερο με την αδυναμία μας να κατανοήσουμε την πολυπλοκότητα του συστήματος στο σύνολό της και την ανάγκη μας να βρούμε μια απλή και πιστευτή εξήγηση για την παρατήρησή μας.  :)
Amen.

 
marathon είπε:
Τώρα εάν εννοείς εάν με τη συγκεκριμένη τεχνολογία (fibersonixx) και τις πατέντες που λένε ότι μπορούν να κάνουν στο εσωτερικό...να αναπαράξουν τον ήχο κάποιας συγκεκριμένης εποχής...μου φαίνεται πολύ ωραίο για να γίνεται αληθινά.
αυτο θα ηθελα να δω. Μια carbon copy με 7.25" radius και γενικα εντελως vintage spec_ed και να δουμε τι λεει.

η αντιστοιχα με μια Gibby γιατι ειδα και LP style headstock.

αυτο θελω να δω. Τα αλλα "μπιλμπλικια" με αφηνουν παγερα αδιαφορο.

Δεν θα διαφωνουσα στην αποκτηση μιας ideal Strat που θα μπορουσε να παιζει παντα (κατα τα λεγομενα τους) ΙΔΙΑ no matter what.

Αλλα οταν λεω ideal Strat, εννοω οτι θα πιανει ακριβως το vibe μιας ΚΑΛΗΣ ξυλινης κιθρας.

...αλλα οπως λες κι εσυ, χλωμο το κοβω...

 
marathon είπε:
Θέλουμε, δεν θέλουμε...δεν υπάρχει φτηνότερη ύλη από το ξύλο....και πιό εύκολη σε επεξεργασία...Γι αυτό οι CEOs αυτών των εταιρειών που δεν είναι μ@λ@κε$ και τυχαίοι, το χρησιμοποιούν κατα κόρον...άσε που οποιοσδήποτε νεωτερισμός χαλάει τα όνειρα της πελατείας...που πιστεύει στα πνεύματα που κατοικούν στα ξύλα... 8)
Υπάρχουν και μάλιστα πολλές φτηνότερες και αν όχι πιο εύκολες σε επεξεργασία,εξίσου εύκολες.Έλα όμως που δεν έχουν το ίδιο -ηχητικό- αποτέλεσμα.Ή νομίζεις οτί ήδη δεν τις έχουν δοκιμάσει στα R&D Departments τους?Συμφωνώ μ΄αυτό που λες οτί ακόμα και να το άλλαζαν δεν θα άρεζε στον τελικό χρήστη,αλλά γι΄αυτό το λόγο έγραψα οτί θα μπορόυσαν να χρησιμοποιούσαν την διαφορετική πρώτη ύλη στα μαζικής παραγωγής προιόντα τους και όχι π.χ. στα reissues τους.

Και εδώ...προφανώς...συγκρίνεις ένα ασταθές συστατικό όπως είναι το ξύλο...Εγώ θα σου έλεγα να κάνεις το ίδιο πείραμα (που δεν το έχεις κάνει καμμία φορά) αλλιώς. Πάρε μία από το Custom Shop ξύλινη και μετά μία με ένα συνθετικό σώμα...τότε ναι, αρχίζει και έχει ενδιαφέρον το πείραμα...
Εδώ εμμέσως πλην σαφώς παραδέχεσαι οτί όχι μόνο παίζει καταλυτικό ρόλο το ξύλο στον ήχο,αλλά οτί τελικά υπάρχουν...κουρδισμένα (αυτό τον όρο παραδέχομαι οτί δεν τον ήξερα και τον έμαθα εδώ στο νοιζ! ;D) ξύλα και...ακούρδιστα! (Εγώ τα χωρίζω σε ζωντανά,τα σε κωμματώδη κατάσταση και νεκρά. :P ;D)

Πάντως το πείραμα που προτείνεις θα χε πολύ ενδιαφέρον,αλλά μάλλον έχει γίνει και μάλιστα πολλές φορές στα R&D Departments των μεγάλων εταιρειών με -μάλλον- απογοητευτικά αποτελέσματα...

Το πείραμα που πρότεινα απλά αποδυκνείει οτί η "μεταβλητή" στην έξίσωση που ας ονομάσουμε "MOJO Tone" (;D) ξύλο παίζει καταλυτικό ρόλο στον ήχο,αφού πρώτα απομονώσουμε-εξισώσουμε όλες τις άλλες μεταβλητές και σταθερές.

Όσο για τη μυστήρια ράτσα των οικολόγων, οι πιο σοβαροί απ'αυτούς, τουλάχιστον, έχουν δυστυχώς δίκιο
Προφανώς και υπερέβαλα,δεν τους βάζω όλους στο "ίδιο τσουβάλι"...

 
S9F είπε:
Εδώ εμμέσως πλην σαφώς παραδέχεσαι οτί όχι μόνο παίζει καταλυτικό ρόλο το ξύλο στον ήχο,αλλά οτί τελικά υπάρχουν...κουρδισμένα (αυτό τον όρο παραδέχομαι οτί δεν τον ήξερα και τον έμαθα εδώ στο νοιζ! ;D) ξύλα και...ακούρδιστα! (Εγώ τα χωρίζω σε ζωντανά,τα σε κωμματώδη κατάσταση και νεκρά. :P ;D)
Άμμεσα (όχι έμμεσα) παραδέχομαι ότι υπάρχουν κουρδισμένα ξύλα...εκεί είναι και το "πρόβλημά" μου στη χρήση τους για μουσικά όργανα...

Τώρα εάν παίζουν τόσο ρόλο στον ήχο...ακού το κλίπ που έγραψα με τη πλαστική...και πές μου που ακούς το fiber, αλλά διάβασε και τη παρατήρηση του Marillion (που μου έδωσε τους μαγνήτες), ότι ακούγονται, όπως ακούγονταν και στην (baswood) Ibanez του...

Eκτός εάν το baswood και το fiber ηχούν το ίδιο!!! ::) :P

Πάντως το πείραμα που προτείνεις θα χε πολύ ενδιαφέρον,αλλά μάλλον έχει γίνει και μάλιστα πολλές φορές στα R&D Departments των μεγάλων εταιρειών με -μάλλον- απογοητευτικά αποτελέσματα...
και εδώ συμφωνώ...τα οικονομικά αποτελέσματα και τα περιθώρια κέρδους, μάλλον ήταν απογοητευτικά σε σχέση με το ξύλο ;)

Εσύ γιατί λές ότι δεν χρησιμοποιούν τα παλιά λούστρα (νίτρα)? Για τη προστασία του περιβάλλοντος? 8)

Υπάρχουν και μάλιστα πολλές φτηνότερες και αν όχι πιο εύκολες σε επεξεργασία,εξίσου εύκολες
Ποιές είναι αυτές?

 
S9F είπε:
...

Πάντως το πείραμα που προτείνεις θα χε πολύ ενδιαφέρον,αλλά μάλλον έχει γίνει και μάλιστα πολλές φορές στα R&D Departments των μεγάλων εταιρειών με -μάλλον- απογοητευτικά αποτελέσματα...

...
Στις περισσότερες επιχειρήσεις, ακόμη και σ' αυτε΄ς που θεωρούνται "τεχνολογικές" τα τμήματα R&D ακολουθούν χωρίς δεύτερη κουβέντα τις επιλογές του τμήματος marketing και τις παρατηρήσεις του τμήματος πωλήσεων.

Σκέψου τώρα.... αν ο marathon (που του αρέσουν τα "εξωτικά" υλικά) αναλάμβανε το τμήμα marketing μιας gibson.... θα ζητούσε ποτέ από το τμήμα R&D να διερευνήσει "εξωτικά υλικά", μοντέρνους σχεδιασμούς, κλπ κλπ ?

Όχι βέβαια..... Μερακλής είναι... όχι χαζός.  :)

 
harilatron είπε:
Όχι βέβαια..... Μερακλής είναι... όχι χαζός.  :)
Kαι όμως...οι τελευταίες βλακείες της Gibson δείχνουν ότι είναι μερακλήδες ;D ;D...ή ότι ξέρουν κάτι παραπάνω από εμάς ;)

 
marathon είπε:
Ποιές είναι αυτές?
1.Fiberglass (αυτό που χρησιμοποίησες και εσύ)

2."Συνθετικό" Ξύλο (Προσπαθώ να βρω ένα link ενός άρθρου που είχα διαβάσει)

3.Διάφορα Πολυμερή παράγωγα,ανάλογα με τα specs του αγοραστή.

Όλα τα παραπάνω καθίστανται αυτομάτως φτηνότερα από το ξύλο ειδικά αν αναλογιστείς οτι μεσομακροπρόθεσμα θα ελλατώνεται ολοένα και περισσότερο η χρήση του,καθώς και το γεγονός οτί αν όλοι οι κατασκευαστές στρεφόταν προς αυτές τις λύσεις.(οι οικολόγοι που λέγαμε...) Η αρχή έγινε με το Brazilian rosewood και έπεται -σίγουρα- συνέχεια.

Συμφωνώ με σένα και με τον harilatron,οτί βασικός ανασταλτικός παράγοντας είναι και ο "ψυχολογικός".

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις
2
Εμφανίσεις
2K

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top