βοηθείστε τον "κιθαρίστα" να γίνει πληκτράς

sultan of string

Εξαιρετικό μέλος
Μηνύματα
22,251
Πόντοι
2,148
τα είπαμε, τα συμφωνήσαμε (Μπεμπέκα μου) αλλού...

εδώ και 15 μέρες παίζω μόνο πλήκτρα. Στόχος και επιθυμία (ουτοπία) να έρθω στο ίδιο επίπεδο με την κιθάρα. Όπου μπορώ να τραγουδήσω κάτι και να το παίξω ή να συνοδέψω κάτι ας πούμε "πρίμα βίστα". Στα πλήκτρα όμως είμαι πίσω.

Ξέρω από πλήκτρα όλα τα πιασίματα, ακόρντα, κλίμακες κλπ. Απλά το δεξί σκέφτεται για να πάει. Κι αυτή η σκέψη και η καθυστέρηση με χαλάει αφάνταστα.

Το αριστερό ανύπαρκτο έως πριν 15 μέρες. Σήμερα κάτι φτιάχνει. Θέλω να το φέρω τουλάχιστον στο ίδιο επίπεδο με το δεξί είτε για ακόρντα είτε για single note θέματα.

Προσανατολισμός κυρίως το Β3 και η φιλοσοφία του.

Συνεπώς θέλω να προσεγγίσω τα δικά του πιασίματα και στα δυό χέρια (εννοώ συνδυαστικά). Πχ δεν μου αρκεί να παίζω ένα ακόρντο πρωτη, τρίτη, πέμπτη, έβδομη κ.ο.κ, διότι δεν ακούγονται όπως πρέπει.

Εχω τσακίσει το νετ στο να ψάχνω διάφορα, αλλά νομίζω θα ήθελα λίγη βοήθεια του κοινού.

Ό,τι υπάρχει και νομίζετε μπορεί να βοηθήσει έστω ένα κλικ ευπρόσδεκτο.

 
Συνεπώς θέλω να προσεγγίσω τα δικά του πιασίματα και στα δυό χέρια (εννοώ συνδυαστικά). Πχ δεν μου αρκεί να παίζω ένα ακόρντο πρωτη, τρίτη, πέμπτη, έβδομη κ.ο.κ, διότι δεν ακούγονται όπως πρέπει.


Εννοείται ότι δεν ακούγονται όπως πρέπει.

Τι θα έκανα εγώ στην θέση σου ...

Θα έπιανα σημαντικούς πιανίστες της jazz και θα έψαχνα tutorials και lessons για τα voicings που χρησιμοποιούν, και το πώς μοιράζουν τις φωνές στα δύο χέρια.

Πώς χρησιμοποιούν το δεξί και πώς το αριστερό.

Πχ McCoy Tyner αν βάλεις "mccoy tyner lesson" παίρνεις αρκετά καλά αποτελέσματα.

https://www.google.com/search?q=mccoy+tyner+lesson&oq=mccoy+tyner+tutorial&aqs=chrome.1.69i57j0i22i30l3.16639j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 
Εννοείται ότι δεν ακούγονται όπως πρέπει.

Τι θα έκανα εγώ στην θέση σου ...

Θα έπιανα σημαντικούς πιανίστες της jazz και θα έψαχνα tutorials και lessons για τα voicings που χρησιμοποιούν, και το πώς μοιράζουν τις φωνές στα δύο χέρια.

Πώς χρησιμοποιούν το δεξί και πώς το αριστερό.


κάνω τέτοια ψαξίματα.

Γενικά ρωτάω αν υπάρχει κάπου καταγεγραμμένος μπούσουλας, σαν μέθοδος, οδηγός κλπ.

του στυλ πχ μην παίζεις τονική στο δεξί διότι θα την παίζει το αριστερό, μην παίζεις 3ες και τέτοια

 
 ρωτάω αν υπάρχει κάπου καταγεγραμμένος μπούσουλας, σαν μέθοδος, οδηγός κλπ

του στυλ πχ μην παίζεις τονική στο δεξί διότι θα την παίζει το αριστερό, μην παίζεις 3ες και τέτοια


Όσο υπάρχει για την κιθάρα άλλο τόσο υπάρχει για το πιάνο.

Γι' αυτό λέω να δεις τι έκαναν οι άλλοι.

Για να μπεις στην λογική τους.

 
Δυστυχώς το πιάνο και γενικότερα τα πλήκτρα είναι ένα δύσκολο όργανο, κυρίως λόγω του ότι κάθε δάχτυλο πρέπει να είναι ανεξάρτητο. Ακόμα και διπλωματούχοι, όταν μαθαίνουν ένα κομμάτι, το μελετούν αηδιαστικά αργά για να "μάθουν" αυτή την ανεξαρτησία εκ νέου - τουλάχιστον όσον αφορά τα κλασσικά κομμάτια. Κάθε "νέος" δαχτυλισμός σου φαίρνει ένα mini-εγκεφαλικό, το μυαλό κομπλάρει μέχρι να μάθει σιγά σιγά το συνδιασμό μυών στα δάχτυλα που πας να χρησιμοποιήσεις.

Συνήθως ξεκινάς με το να παίζεις απλά, παιδικά κομμάτια με το ένα χέρι και σιγά σιγά βάζεις το δεύτερο. Αρχικά παίζεις με τις 5 φυσικές νότες που φτάνουν τα δάχτυλα χωρίς να μετακινήσεις το χέρι, και μετά ξεκινάς με μικρές μετατοπίσεις. Παράλληλα μαθαίνεις κλίμακες, πώς να πηγαίνεις πάνω-κάτω, και με ακριβή δαχτυλισμό. Μετά πας στα αρπίσματα. Με αυτό τον τρόπο το χέρι μαθαίνει και αποκτά ανεξαρτησία και αυθορμητισμό. Το ίδιο ισχύει και για τις συγχορδίες.

Δυστυχώς δε ξέρω το πώς αλλάζει η διαδικασία στη τζαζ και στη μοντέρνα μουσική. Αν πάντως σε ενδιαφέρει έστω και λίγο το κλασσικό, είχα βρει ένα site με μια πολύ καλή συλλογή κομματιών μέχρι και 4ου επιπέδου, που είναι αρκετά καλό νομίζω.

https://gmajormusictheory.org/Freebies/freebiesFP.html

Διαλέγεις την κατηγορία πάνω πάνω και μετά πατάς την πρώτη πράσινη κουκίδα για να κατεβάσεις το PDF για το κάθε κομμάτι. Δε νομίζω να χρειάζεται να τα κάνεις όλα, ειδικά στα πρώτα. Κάθε ένα όμως μπορεί να σου προσφέρει και κάτι παραπάνω.

 
κάνω τέτοια ψαξίματα.

Γενικά ρωτάω αν υπάρχει κάπου καταγεγραμμένος μπούσουλας, σαν μέθοδος, οδηγός κλπ.

του στυλ πχ μην παίζεις τονική στο δεξί διότι θα την παίζει το αριστερό, μην παίζεις 3ες και τέτοια
Εγώ θα πω κάτι και ας με έχετε για χαζό?, δεν πειράζει εγώ ΚΣΕΡΩ τι ΚΣΕΡΩ?

 Το fingering ούτως ή άλλως δεν είναι ίδιο πάντα για όλους γιατί δεν έχουμε όλοι τα ίδια δάκτυλα σε μέγεθος και πάχος. Είναι σαν το πουλί μας?

 Ξεκίνα βασικά από κομμάτια (απλά) που σου αρέσουν και που θέλεις να παίξεις ή να συνθέσεις τέτοια αντίστοιχα, εύκολα στην αρχή, ξεκίνα από ροκ και ποπ είτε ακούγοντας είτε παίζοντας μια παρτιτούρα και θα έρθουν τα άλλα. Σε όλα τα είδη μουσικής που απαιτούν πλήκτρα ισχύει το ίδιο.

 Το σωστό fingering θα έρθει όπως ειπώθηκε παραπάνω μέσες άκρες από τον φίλο @Alex Raptakis.

 Γενικά απέφυγε π.χ. να βάζεις τον αντίχειρα όταν ανεβοκατεβαίνεις κλίμακες/σολάρεις στα μαύρα πλήκτρα με το δεξί. 

 Εκτός αν παίζεις π.χ. στη Φα που συνήθως τα χέρια έχουν πάρει τη θέση τους από την αρχή και είναι πιο εύκολο?

 
με Β3 είναι αυτό?


Oberheim_OBX-a_Front.jpg

 
1. Ξεκίνα βασικά από κομμάτια (απλά)

2. που σου αρέσουν και που θέλεις να παίξεις ή να συνθέσεις τέτοια αντίστοιχα,

3. εύκολα στην αρχή,

4. ξεκίνα από ροκ και ποπ


Το "2" δεν κολλάει με τα άλλα τρία όταν μιλάμε για τον dim.

Από ότι έχω καταλάβει, το θέμα δεν είναι τόσο στην δακτυλοθεσία, όσο στα voicings και στο πώς μοιράζονται οι φωνές των ακκόρντων στα δύο χέρια.

 
Δυστυχώς το πιάνο και γενικότερα τα πλήκτρα είναι ένα δύσκολο όργανο, κυρίως λόγω του ότι κάθε δάχτυλο πρέπει να είναι ανεξάρτητο. Ακόμα και διπλωματούχοι, όταν μαθαίνουν ένα κομμάτι, το μελετούν αηδιαστικά αργά για να "μάθουν" αυτή την ανεξαρτησία εκ νέου - τουλάχιστον όσον αφορά τα κλασσικά κομμάτια. Κάθε "νέος" δαχτυλισμός σου φαίρνει ένα mini-εγκεφαλικό, το μυαλό κομπλάρει μέχρι να μάθει σιγά σιγά το συνδιασμό μυών στα δάχτυλα που πας να χρησιμοποιήσεις.

Συνήθως ξεκινάς με το να παίζεις απλά, παιδικά κομμάτια με το ένα χέρι και σιγά σιγά βάζεις το δεύτερο. Αρχικά παίζεις με τις 5 φυσικές νότες που φτάνουν τα δάχτυλα χωρίς να μετακινήσεις το χέρι, και μετά ξεκινάς με μικρές μετατοπίσεις. Παράλληλα μαθαίνεις κλίμακες, πώς να πηγαίνεις πάνω-κάτω, και με ακριβή δαχτυλισμό. Μετά πας στα αρπίσματα. Με αυτό τον τρόπο το χέρι μαθαίνει και αποκτά ανεξαρτησία και αυθορμητισμό. Το ίδιο ισχύει και για τις συγχορδίες.

Δυστυχώς δε ξέρω το πώς αλλάζει η διαδικασία στη τζαζ και στη μοντέρνα μουσική. Αν πάντως σε ενδιαφέρει έστω και λίγο το κλασσικό, είχα βρει ένα site με μια πολύ καλή συλλογή κομματιών μέχρι και 4ου επιπέδου, που είναι αρκετά καλό νομίζω.

https://gmajormusictheory.org/Freebies/freebiesFP.html

Διαλέγεις την κατηγορία πάνω πάνω και μετά πατάς την πρώτη πράσινη κουκίδα για να κατεβάσεις το PDF για το κάθε κομμάτι. Δε νομίζω να χρειάζεται να τα κάνεις όλα, ειδικά στα πρώτα. Κάθε ένα όμως μπορεί να σου προσφέρει και κάτι παραπάνω.
το να ξεκινήσω από παιδικά μου φαίνεται είναι ό,τι πρέπει για να τα παρατήσω εντελώς.

Δεν μπορώ να πάω τόσο πίσω.

Ήδη αυτά που παίζω είναι αρκετά "πειστικά" για μη έχοντες γνώση μουσικής ή για παίκτες και νομίζουν ότι κάτι σημαντικό κάνω. Δυστυχώς για μένα ενώ είναι ας πούμε ενδιαφέροντα, δεν παύουν να είναι αυτοσχεδιασμοί ευχάριστοι και συχνά περιστρεφόμενοι γυρω από αυτά που ξέρω ή προσθέτω κάθε τόσο.

Αυτό που μου λείπει είναι κυρίως να δώσω την αίσθηση του παιξίματος του Β3, και όχι απαραίτητα του πιάνου.

Η εφαρμογή που δίνεις είναι πολύ καλή, αλλά δυστυχώς με εντελώς αδιάφορο ρεπερτόριο, αν και σίγουρα θα την δοκιμάσω.

Για την ώρα για να καταλάβεις, βάζω διάφορα γνωστά και παίζω ό,τι νάναι ή βάζω backing tracks και παίζω πάνω τους.

Ευχαριστώ πάντως. Είναι σε σωστό δρόμο η απάντηση

Εγώ θα πω κάτι και ας με έχετε για χαζό?, δεν πειράζει εγώ ΚΣΕΡΩ τι ΚΣΕΡΩ?

 Το fingering ούτως ή άλλως δεν είναι ίδιο πάντα για όλους γιατί δεν έχουμε όλοι τα ίδια δάκτυλα σε μέγεθος και πάχος. Είναι σαν το πουλί μας?

 Ξεκίνα βασικά από κομμάτια (απλά) που σου αρέσουν και που θέλεις να παίξεις ή να συνθέσεις τέτοια αντίστοιχα, εύκολα στην αρχή, ξεκίνα από ροκ και ποπ είτε ακούγοντας είτε παίζοντας μια παρτιτούρα και θα έρθουν τα άλλα. Σε όλα τα είδη μουσικής που απαιτούν πλήκτρα ισχύει το ίδιο.

 Το σωστό fingering θα έρθει όπως ειπώθηκε παραπάνω μέσες άκρες από τον φίλο @Alex Raptakis.

 Γενικά απέφυγε π.χ. να βάζεις τον αντίχειρα όταν ανεβοκατεβαίνεις κλίμακες/σολάρεις στα μαύρα πλήκτρα με το δεξί. 

 Εκτός αν παίζεις π.χ. στη Φα που συνήθως τα χέρια έχουν πάρει τη θέση τους από την αρχή και είναι πιο εύκολο?


το πρόβλημά μου είναι ότι είμαι πολύ μπροστά στην κιθάρα, όπου μπορώ να συνοδέψω το κάθε τι και αντίστοιχα να παίξω μια μελωδία που έχω στο κεφάλι μου ή κυρίως να παω από το χ ακόρντο στο ψ που δεν είναι απαραίτητα I,V, IV, μηχανισμούς που τους κατέχω και τους έκανα κτήμα μου μετά από πολλά χρόνια.

Για το fingering συμφωνώ, πχ φα και ντο πάει εύκολα, απλά αυτό που δεν ξέρω είναι πως αφού εξαντληθεί η έκταση του χεριού πως είναι η πιό ενδεδειγμένη λύση να συνεχίσεις, δηλαδή δεν ξέρω αν μαθαίνω κάτι στραβά από μόνος μου, πχ αφού παίξεις με 4 δάχτυλα τα F,Ab,Bb,C μετά ποιό δάχτυλο θα καβαλήσει για να παίξει το Eb.

Βεβαια μπορώ να κάνω αυτό που έκανα χρόνια στην κιθάρα, πολλά ακόρντα τα παίζω με τον τρόπο μου και όχι όπως μπορεί να δείχνουν τα βιβλία. Αλλά πλέον καλύτερα είναι να μάθω το πιό σωστό.

 
δηλαδή δεν ξέρω αν μαθαίνω κάτι στραβά από μόνος μου, πχ αφού παίξεις με 4 δάχτυλα τα F,Ab,Bb,C μετά ποιό δάχτυλο θα καβαλήσει για να παίξει το Eb.

Βεβαια μπορώ να κάνω αυτό που έκανα χρόνια στην κιθάρα, πολλά ακόρντα τα παίζω με τον τρόπο μου
Αυτό θα κάνεις και θα πάει μόνο του το χέρι. Μην ανησυχείς για το "σωστό". Σωστό υπάρχει και δεν υπάρχει.

 Γενικά π.χ. στη πολύφωνη συγχορδία, στο σόλο, στο arpeggio κλπ. και  ανάλογα και με τα......... φυσικά προσόντα των χεριών στην έκτασή τους θα εκμεταλλεύεσαι όσο περισσότερα δάκτυλα μπορείς κινώντας/μετακινώντας  λιγότερο τον καρπό διατηρώντας τη βολικότητά σου στην εκφραστικότητα, στον τονισμό κλπ.

 Όσο μπουρδουκλωμένο και να το έγραψα? πιστεύω πως ισχύει και καλά έκαμα και το είπα.

 Δεν είμαι δάσκαλος αλλά από όσο έκανα πιάνο μικρός και όσα έμαθα στην πορεία εμπειρικά στο πιάνο και στα πλήκτρα, αυτό που λέω τώρα το λέω με αίσθημα σιγουριάς.

 
Το "2" δεν κολλάει με τα άλλα τρία όταν μιλάμε για τον dim.

Από ότι έχω καταλάβει, το θέμα δεν είναι τόσο στην δακτυλοθεσία, όσο στα voicings και στο πώς μοιράζονται οι φωνές των ακκόρντων στα δύο χέρια.
ναι με πιάνεις

πχ παράδειγμα αντί για ένα απλό C ακόρντο όπου κάποιος που υποτίθεται το ξέρει θα παίξει στο δεξί CEG και πχ ένα C μια δυο οκτάβες κάτω στο αριστερό,

εγώ τη βρίσκω πχ να παίζω στο δεξί μια αναστροφή (ή μια 13η), Bb,E,G (ή A) με ένα C στο αριστερό ή να μην παίξω και το G στο δεξί και να το πάρει το αριστερό. Για τέτοια λογική μιλάω.

Και πάλι μιλάω για αντικαταστάσεις, μια και είμαι υπερ της απόκλισης από το κανονικό.

Με λίγα λόγια θέλω κατ ευθείαν να πάω σε "ελεγχόμενο" αυτοσχεδιασμό χωρίς να έχω...μάθει τα κανονικά...

Ξεκινα με το  Squib Cakes


έχω φτιάξει μια λιστούλα. Είναι μέσα

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top