vintage vs modern αναζητήσεις

mc06060

Νέο μέλος
Μηνύματα
98
Πόντοι
6
Ανοίγω αυτό το thread παρόλο που υπάρχουν αντίστοιχα, γιατί δε μ'ενδιαφέρει τόσο ένα συγκεκριμένο θέμα εξοπλισμού (πχ να πάρω τον έναν ή τον άλλο ενισχυτή), αλλά πιο πολύ μια "φιλοσοφική" κουβέντα επί του θέματος.

Για να γίνω πιο σαφής, ο προβληματισμός μου έχει να κάνει με αν και κατά πόσο αρκετοί μουσικοί (βάζω και τον εαυτό μου μέσα, αν λέγομαι μουσικός) είμαστε αναγκασμένοι (ή πολύ περισσότερο γουστάρουμε κιόλας) να διαλέγουμε ένα στρατόπεδο από τα δύο που αναφέρονται στον τίτλο.

Αν δηλαδή αντιστοιχίζουμε γραμμικά το είδος που θέλουμε να παίξουμε με την "παλαιότητα" του εξοπλισμού. Αν θεωρούμε ότι υπάρχουν "άγραφοι" κανόνες όσον αφορά την επιλογή "στρατοπέδου".

Δε θέλω να μηδενίζω την εμπειρία κάποιου, που τα πολλά χρόνια ενασχόλησης με τη μουσική του έχουν επιτρέψει να κατασταλάξει σε συγκεκριμένες απόψεις και αντιλήψεις.

Θα διατυπώσω το ερώτημα μου απλά: πρέπει να έχω το Fulltone OCD κι έναν Fender Bassman για να παίξω blues; ή μήπως θα βγάλουν τα μηχανήματα κανά χέρι από μέσα να με κοπανάει αν πάω να βγάλω πιο βαρύ ήχο απο αυτά; Μήπως θα βγάλουν καμιά ταμπέλα που θα λέει "τράβα ρε καραγκιόζη αγόρασε κανέναν Krank που θες και βαρύ ήχο από μένα" ή απλά θα κλείσουν αν πάω να παίξω κάτι άλλο πέρα απο blues;

Το παράδειγμα προφανώς είναι τυχαίο και αντιστέφεται κι από την πλευρά του modern. Αυτό που θέλω να πω είναι κατά πόσο είμαι (εγώ κι ο καθένας βέβαια) υποχρεωμένος να ακολουθώ συγκεκριμένες "νόρμες" στην επιλογή του εξοπλισμού; κι αν δεν είμαι τότε πόσο εύκολο είναι να βρω το δρόμο μου αλλού.

Αυτά από μένα. Αφήνω ανοιχτό το θέμα για όποιον θέλει να πει μια άποψη. Κι επίσης καλό θα ήταν, κάποιος που έχει στο μυαλό του έναν η περισσότερους μουσικούς που "πήγαν κόντρα στο ρεύμα" να ποστάρει ένα παραδειγμα.

 
Καλοί και ευπρόσδεκτοι κάθε είδους εξοπλισμοί(φτηνοί ή ακριβοί ή οτιδήποτε άλλο),αλλά "στην τελική" η μουσική(οποιοδήποτε είδος),"ξεκινά" από την καρδιά,κάνει μιά στάση στο "από πάνω" και καταλήγει στα δύο χέρια...(και πόδια αν μιλάμε για τους φίλους μας τους drummers! ;D)

 
εγώ βασικά μιλάω σαν κιθάριστας απλός, και οχι μουσικός.

έχουν βγει πλέον τοσα πολλά μπλιμπλικια που η μεταπηδηση απο το ενα "στρατοπεδο" στο άλλο πμορει να γινει μεσα σε δευτερολεπτα ότι εξοπλισμο και να έχεις (στα ιδια κυβικα)

 
παραγείγματα? hmmm Tom Morello πίστεύω ότι σκέφτηκε out of the box

jack  white κλπ

ή ο κιθαρ'ιστας των cake

άρα κάποιοι μπορούν να βγάζουν καινούρια πράγματα χρησιμοποιώντας πολύ πολύ παλιό (στα όρια του...χαλασμένου) εξοπλισμό

το θέμα είναι τι αισθητική έχεις και από τι εμπνέεσαι και πως το εξωτερικεύεις όλο αυτό στο τέλος τέλος..

και ο JJ παίζει με μια τελείως εξωγήινη κιθάρα τώρα τελευτσία (MIDI???) αλλά τι ήχο βγάζουν τα δάκτυλα του??

 
mc06060 είπε:
Θα διατυπώσω το ερώτημα μου απλά: πρέπει να έχω το Fulltone OCD κι έναν Fender Bassman για να παίξω blues;

Κι επίσης καλό θα ήταν, κάποιος που έχει στο μυαλό του έναν η περισσότερους μουσικούς που "πήγαν κόντρα στο ρεύμα" να ποστάρει ένα παραδειγμα.
Οι κιθαρίστες που άρχισαν να παίζουν με bassman πήγαν κατά μία έννοια κόντρα στο ρεύμα γιατί ο ενισχυτής είχε φτιαχτεί για μπάσο!..  :)

 
Ακριβώς, το vintage είναι το μοντέρνο του παρελθόντος  ;)

Εκτός από άχρηστο, εκτός ίσως για αισθητικούς λόγους όπως και μια αντίκα αυτοκίνητο, είναι και τρομερά ψυχοφθόρο να κυνηγάς τα μάταια που λέγονται historically correct κλπ. Όταν δε μάθεις και λίγα πράγματα από την ιστορία του οργάνου μαθαίνεις ότι πολλά έγιναν κατά τύχη, από παρανόηση ή λόγω ανάγκης :)

 
argytar είπε:
και ο JJ παίζει με μια τελείως εξωγήινη κιθάρα τώρα τελευτσία (MIDI???) αλλά τι ήχο βγάζουν τα δάκτυλα του??
JJ;Αναφέρεσαι στον J.J.French των twisted sister;

 
Κοιτα, πιστευω πως οσο περνουνε τα χρονια τα πραγματα γινονται ολο και πιο user friendly ( βλεπε πολυκαναλους ενισχυτες, coil tapping μαγνητες , humbuckers σε μεγεθος μονου κτλ κτλ ) και ολα αυτα προς ικανοποιηση του αγοραστικου κοινου και προς διογκοση των κερδων των εταιριων φυσικα. Μπορει να οδευουμε στον δρομο της τρελας οσον αφορα τα vintage αντικειμενα αλλα προσωπικα πιστευω πως με εναν συγχρονο καλο (και πανακριβο δυστυχως ) ενισχυτη πχ MarkV,Diezel Herbert ( ναι εχει και καθαρο καναλι  :P ) μπορεις να προσεγγισεις ,να φτασεις ή ακομα και να ξεπερασεις (ολα ειναι στο μυαλο και τα αυτια του καθενος αλλωστε )ηχους που πολλοι θα θεωρουσαν ιεροσυλια αν δεν τους πιανεις με καποιο συγκεκριμενο vintage ενισχυτη . Προσωπικα ιεροσυλια δεν πιστευω πως υπαρχει στο χωρο μας. και αν υπαρχει σιγουρα θα ειναι μεσα στην μουσικη (αμφιβαλω και για εκει ) και οχι στον εξοπλισμο με τον οποιο δημιουργειται. 

Και να η αποδειξη οτι ο diezel εχει clean καναλι  :P


 
skantzos είπε:
Εκτός από άχρηστο,

είναι και τρομερά ψυχοφθόρο

μάταια που λέγονται historically correct
Καταρχην, historically correct "κυνηγανε" κυριως, για να μην πω μονο, οι συλλεκτες και οχι οι μουσικοι που παιζουν εμπρακτα, εστω και αραια, αλλα να παιζουν.

Και οι πρωτοι ειναι οι υπευθυνοι για τις συχνα εξωπραγματικες τιμες καποιων vintage αντικειμενων.

Αλλα κατα τ'αλλα, γιατι αχρηστο και ψυχοφθορο?

Δεν ειμαι υπερμαχος του vintage, τυχαινει να εχω καποια, οπως τυχαινει να εχω και ολοκαινουρια πραγματα.

Το καθενα εχει τη χρηστικοτητα του και τη μοναδικοτητα του.

Οπως ειπες επισης τα τωρινα σε καμια 30-αρια χρονια θα αγγιζουν τα ορια του vintage...

Συν οτι ειναι τυχαιο που οι περισσοτεροι κατασκευαστες φτιαχνουν reissues (αλλοι πετυχημενα, αλλοι οχι...) παλαιων τους (η και οχι) μοντελων?

Η οτι οι περισσοτεροι κατασκευαστες ενισχυτων, αντιγραφουν παλιους?

Φιλε Passive, καλα τα Diezel, αλλα μην μου πεις πως μπορει να συγκριθει το καθαρο τους με ενος Hiwatt, η ενος JTM45...?

 
Φυσικα και οχι. Αλλωστε εκαστος στο ειδος του και ο λουμιδης στους καφεδες. Ελα ομως που σε μερικους θα τους αρεσει πιο πολυ. παιζουν πολλοι παραγοντες πιστευω. Αυτι, μουσικες επιρροες, υποσυνειδητο (σκεψου ποση πραπαγανδα τρωμε απο νετ , περιοδικα αρθρα... ) πολλα πραγματα. Πχ αν δεν ακουγα Pink Floyd δεν νομιζω να ειχα σε πολυ εκτιμηση τα καθαρα του HIWATT. η μηπως εκτιμω τα δαχτυλα του Gilmoyr παρα τον ενισχυτη ? η ολα μαζι ?  ::) αστα να πανε ουτε εγω δεν ξερω

 
Δεν νομιζω να τιθεται θεμα vintage vs modern...απλα ολες οι "διασημες" κιθαρες αλλα και σχεδον ολοι οι ενισχυτες που η συντριπτικη πλειοψηφια των κιθαριστων (εκτος της ευρυτερης  μεταλ σκηνης) χρησιμοποιουν ειναι, καλως ή κακως ,σχεδιασεις του...1950-1965 .....απο εκει και περα αν ξερεις να παιζεις και εχεις και ΜΥΑΛΟ τον ηχο που "ακους" θα τον βγαλεις με οτιδηποτε εξοπλισμο.

 
Superfunk είπε:
Δεν νομιζω να τιθεται θεμα vintage vs modern...απλα ολες οι "διασημες" κιθαρες αλλα και σχεδον ολοι οι ενισχυτες που η συντριπτικη πλειοψηφια των κιθαριστων (εκτος της ευρυτερης  μεταλ σκηνης) χρησιμοποιουν ειναι, καλως ή κακως ,σχεδιασεις του...1950-1965 ....
χμ....ακόμα όμως και στο χώρο του σκληρού ήχου(όχι απαραίτητα του παραδοσιακού μέταλ) τη τελευταία 5ετία υπάρχει πολύ έντονη στροφή σε βίντατζ εξοπλισμό(οι τζάκσονς έχουν αντικατασταθεί πλέον από κάστομ λες πολς.....ίσως γιατί ανακάλυψαν..ότι με ντιστόρσιο κάνει παραπάνω φασαρία ;D)..........

νομίζω πάντως ότι σε κάθε περίπτωση ισχύει

"το θέμα είναι τι αισθητική έχεις και από τι εμπνέεσαι και πως το εξωτερικεύεις όλο αυτό στο τέλος τέλος.."

και

" .....απο εκει και περα αν ξερεις να παιζεις και εχεις και ΜΥΑΛΟ τον ηχο που "ακους" θα τον βγαλεις με οτιδηποτε εξοπλισμο."

 
On topic

Νομίζω δεν τίθεται θέμα (όπως αλλωστε και με τα mahogany vs alder κλπ κλπ).Απλά κάποια ηχοχρώματα πχ δεκαετίας 70 δεν "βγαίνουν" με μοντέρνα μηχανήματα, άλλη η φιλοσοφία κατασκευής των ενισχυτών τότε (plexi, πολύ παίξιμο με το volume της κιθάρας) και άλλη τώρα.Απ την αντίθετη πλευρα να παίξεις death metal η neo metal (δεν ξέρω πως τα λένε) με plexi είναι λίγο χλωμό.

Off topic

argytar είπε:
JJ Cale...
Είδες το τελευταίο του DVD?Ο τύπος παίζει όλο το show με μια (φθηνή) danelectro αλλά ακουγεται Θεικά.Κάνει δε strumming μόνο με τον δείκτη σχεδόν κάθετα στις χορδές!Σε μια συνέντευξή του σε ενα απο τα crossroads festivals που διοργάνωσε (κυρίως) ο Clapton, οταν ρωτήθηκε γιατί δέχτηκε να πάει, είπε επειδή ε'ιδα οτι θα είναι μεγάλοι κιθαρίστες ήρθα να τους δω απο κοντά, να τους ακουσω, να "κλεψω" οτι μπορω και γενικά να μάθω πραγματα :o :o :oΚαι το λέει αυτο ενας απο τους πιο πετυχημένους σύγχρονους μουσικούς με πρωτοποριακό κιθαριστικό στύλ που επηρέασε μια ολόκληρη μουσική γενιά ακόμα και σύγχρονούς του "παίκτες".Αυτο το γράφω γιατί κατα καιρούς εχω διαβάσει εδω μέσα την απαξίωση τεράστιων μουσικών-κιθαριστών, και καλά κουλοί, παροχυμένοι, ξεπερασμένοι και δεν ξέρω γω τι άλλο.Δηλαδή μάθαμε καλά την πεντατονική (σε κυρίως δυο θέσεις), περνάμε και καμμιά έξτρα νότα από την δωρική ή τον φρύγιο, γαι να σπάσει η μονοτονία (ή μάλλον η πεντατονία) πίσαμε και τα 16α στα 180, shredαρουμε και 2 αρπέτζια και γίναμε φίρμες.Τι μας πει ο Clapton και ο Cale?

 
Superfunk είπε:
Δεν νομιζω να τιθεται θεμα vintage vs modern...απλα ολες οι "διασημες" κιθαρες αλλα και σχεδον ολοι οι ενισχυτες που η συντριπτικη πλειοψηφια των κιθαριστων (εκτος της ευρυτερης  μεταλ σκηνης) χρησιμοποιουν ειναι, καλως ή κακως ,σχεδιασεις του...1950-1965 .....απο εκει και περα αν ξερεις να παιζεις και εχεις και ΜΥΑΛΟ τον ηχο που "ακους" θα τον βγαλεις με οτιδηποτε εξοπλισμο.
Άραγε έχουμε κολλήσει στα 60's γιατί δεν μπόρεσε κανείς να ξεπεράσει τις καινοτομίες της εποχής ή μήπως γιατί δεν υπάρχει η (αντικειμενική) ανάγκη να ξεπεραστούν;

Είναι γνωστό από αρχαιοτάτων χρόνων ότι οι ανάγκες είναι αυτές που φέρνουν την πρόοδο μέσα από την κάλυψή τους. Έτσι λοιπόν είναι κι εδώ.

Το ερώτημα που μπαίνει είναι όμως: δεν έχει προχωρήσει το θέμα της σχεδίασης εξοπλισμού γιατί έχει "κολλήσει" κι η μουσική; ή γιατί έχουν κολλήσει τα μυαλά των μουσικών; ή γιατί απλά κάποια πράγματα είναι de facto καλύτερα από κάποια άλλα; ή τίποτα απ'ολα αυτά δεν ισχύει και τζάμπα ταλαιπωρούμαι και σας ταλαιπωρώ;

 
Άραγε έχουμε κολλήσει στα 60's γιατί δεν μπόρεσε κανείς να ξεπεράσει τις καινοτομίες της εποχής ή μήπως γιατί δεν υπάρχει η (αντικειμενική) ανάγκη να ξεπεραστούν;
Μωρε φτιαξε μου εσυ ΜΙΑ κιθαρα που να ακουγεται,να παιζει και να φαινεται καλυτερα απο τις κλασσικες και εγω μαζι σου (δυστυχως κατι τετοιο δεν εχει γινει ακομα)

Τζαμπα ταλαιπωρεισαι...ετσι κι αλλοιως,με ελαχιστες εξαιρεσεις, η ροκ μουσικη απο το 1970 και μετα ειναι "τα ιδια Παντελακη μου,τα ιδια Παντελη μου" (σε διαφορετικο περιτυλιγμα βεβαια καθε φορα... ;D)

 
Superfunk είπε:
...ετσι κι αλλοιως,με ελαχιστες εξαιρεσεις, η ροκ μουσικη απο το 1970 και μετα ειναι "τα ιδια Παντελακη μου,τα ιδια Παντελη μου" (σε διαφορετικο περιτυλιγμα βεβαια καθε φορα... ;D)
+10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

η κλασική ροκ με ελάχιστες εξαιρέσεις επεσε μαζί με το αεροπλάνο των skynyrd ,,,εκει στα τέλη του 70'

 
yannis37 είπε:
+10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

η κλασική ροκ με ελάχιστες εξαιρέσεις επεσε μαζί με το αεροπλάνο των skynyrd ,,,εκει στα τέλη του 70'
Μην ξεχνάμε ότι κατά συντριπτική πλειοψηφία παίζουμε μουσική πρωτίστως για να περνάμε καλά!!

Ακόμα και μόνοι μας στο σπίτι! Οπότε δεν μπορώ να κατηγορήσω ένα ξαδερφάκο μου που πήρε 100 βαττ Μαρσάλλι ενώ παίζει μόνο μες στο σπίτι αλλά με τη Gibson του βγάζει τον ήχο που τον κ@(^*νει!! (και μένει σε μέρος που μπορεί συχνα να τον ανοίγει τέρμα)

Άρα τι και αν για κάποιους πέθανε το ροκ? Κάποιοι άλλοι έχουν δικαίωμα να το ζουν κάθε μέρα και να το απολαμβάνουν (παιζοντας το με τον βιντατζ εξοπλισμο τους) σαν κλασσική μουσική!!

Ξανά λέω ότι κατά τη γνώμη μου μπορείς να βγάλεις κάτι πολύ φρέσκο χρησιμοποιώντας παμπάλαιο εξοπλισμό! το θέμα είναι να γουστάρεις να περνάς καλά και να εκφράζεσαι ανετα

 
Μαθαίνεις τι προηγήθηκε.

Ενημερώνεσαι τι υπάρχει.

Επιλέγεις αν ακολουθείς ή διαφοροποιείσαι.

Και θα δεχτείς και την συνέπεια των επιλογών σου.

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top