Vintage synths? ξανασκεφτείτε το.

Hysplex

Νέο μέλος
Μηνύματα
188
Πόντοι
18
Ομολογώ πως έχω αδυναμία στα παλιά synthesizers και drumachines και έχω μαζέψει αρκετά την τελευταία 15 ετια.

Όμως θα πρέπει να ομολογήσω και να παράλληλα να προειδοποιήσω όσους σκέφτονται να αγοράσουν ένα παλιό όργανο,  ότι  μαζί με αυτά δεν παίρνεις μόνο τον καλό ζεστό και fat ήχο, αλλά και πολλά προβλήματα!

Έχουμε και λέμε (απο αυτά που έχω στην κατοχή μου)

1. Το korg polysix αφού επέζησε απο την διαρροή της μπατΡιας σταμάτησαν να παίζουν αρκετά πλήκτρα απο το πληκτρολόγιο ( χρειάζονται άλλαγη ή επισκευή τα rubber contacts)

2. Το juno106  εδώ και μερικούς μήνες άρχισε  να κάνει διάφορα χρουτς χρατς απο τα outputs και μάλλον πάω για voice chips (πάντως για να πω την αλήθεια το έχω απο το 1999 χωρίς να έχει παρουσιάσει πρόβλημα μέχρι πρότινος)

3. ΣΤο juno 60 δεν δουλεύει το Lfo triig και μερικές φορές κάποια πλήκτρα κάνουν double trigger

4. Το cs01 ξαφνικά εδώ και δυο μήνες αρνείται να παράξει τον παραμικρό ήχο.

5. Το mc 202 φτου φτου ευτυχώς δουλεύει τέλεια (να λέμε και τα καλά)

Αφορμή για το πόστ στάθηκε η σημερινή δυσλειτουργία του SH101. Έκατσα να παίξω λίγο μαζί του και αφού έγραψα κάποιες νότες στο seq πάτησα play και ...τίποτα. Παράλληλα στο mixer η square κυματομορφη σχεδόν χάθηκε (ακούγεται πολύ λίγο). Και όλα αυτά ενώ πριν απο ένα χρόνο του είχα κάνει service με σχεδόν τα ίδια συμπτώματα και έκτοτε λειτουργούσε φανταστικά.

Έλεος πια , κάθε χρόνο service? έτσι είναι και για εσάς παιδιά η ιστορία με τα παλιά όργανα ή ήμουν άτυχος - άστοχους στις αγορές μου?

Και λέω δεν τα πουλάς όλα να το γυρίσεις ITB , να ησυχάσεις?

Απο την άλλη το hardware είναι hardware...

Ps: μπορείτε αν θέλετε να γράψετε και τις δικές σας εμπειρίες με παλιά όργανα.

 
Εγω τα πιο παλια οργανα που εχω ειναι μονο ψηφιακα και ενα αναλογικο, το Korg Poly-800 του 1985 το οποιο δεν ξερω αν παιζει καν πλεον, εχω χασει τον μετασχηματιστη για το ρευμα και δεν μπορω να τσεκαρω. Τελευταια φορα παντως ειχαν ψιλοχυθει και κατι μπαταριες μεσα (επαιζε και με μπαταριες) και ειναι αγνωστο αν οντως δουλευει ακομα.

Το αλλο ειναι το Yamaha DX21 απο την ιδια περιοδο το οποιο θελει service στα πληκτρα. Το Korg Symphony Module παιζει ακομα μια χαρα, αν και ειναι του 1989. Τελος το Yamaha SY55 θελει κι αυτο service στα πληκτρα και στις εξοδους του γιατι ακουγεται μονο απο το ενα καναλι. Το μονο που ισως φτιαξω καποτε ειναι το DX21 κι αυτο για συναισθηματικους λογους επειδη ηταν το πρωτο μου synth. Mη ξεχασω και το SY77 βεβαια που ειναι αψογο και καθεται στο κεντρο του setup μου.

 
Hysplex είπε:
με αυτά δεν παίρνεις μόνο τον καλό ζεστό και fat ήχο, αλλά και πολλά προβλήματα!
Αυτο ισχύει. Βεβαια, με με περίπου 10 αναλογικα να βγαίνουν το χρονο :P δε βλέπω και τόσο την ανάγκη να παει καποιος σε παλιό όργανο, αν δε το θέλει για συλλογή...

Υπάρχουν ενα σωρο καινούρια μηχανήματα, ή συνδυασμοι αυτών που μπορούν να προσφερουν οσο ζεστο, αναλογκ κτλ ήχο θελει κάποιος.

Πλέον βρίσκεις ακομα και το MS20 καινουριο σε μιση τιμή απ'οτι παιζει μεταχειρισμένο 30+ετιας στο νοιζ ::)

Φυσικά πάντα εξαιρούνται περιπτώσεις που καποιος θελει ΑΚΡΙΒΩΣ το συγκεκριμένο ήχο του Juno κτλ, αλλα ας μη γελιόμαστε, λιγοι ειναι αυτοι που πηραν με αυτο το σκεπτικο ενα Juno.

Προσωπικά αγαπημένα, τα Vermona Monolancet και Perfourmer, που σε πολυ λογικες τιμες, εγγύηση και υποστηριξη απο την εταιρεια βγαζουν πολυ βιντατζίλα ;D

 
Για κάποον που γνωρίζει 5 βασικά πράγματα περί πλήκτρων & ηλεκτρονικών είναι προβλέψιμες κάποιες φθορές, από εκεί και πέρα τον μεγαλύτερο ρόλο παίζει η χρήση του μηχανήματος που έχει γίνει : τρόπος & ώρες.

πχ ένα Korg M1 στο κουτί από το 1988 που δεν έχει ανοιχτεί ποτέ εώς σήμερα, είναι λογικό να χάσει όλα τα presets και να κάνει leak η μπαταρία στη πλακέτα και να κάνει ζημιά. Το ίδιο ισχύει για όλα τα synth που έχουν μπαταρίες τύπου ρολογιού, για να κρατάνε τα presets στη μνήμη.

Επίσης ένα Trinity του 1995 σε studio μπορεί να είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ένα Kronos 2ετίας που δουλεύει 5ήμερο (λέμε τώρα) 8άωρα σε σκυλάδικο.

Αυτά λίγο γενικά.

Από εκεί και πέρα εάν παρακολουθείς και 5-10 τεχνικά θέματα σε forums, ξέρεις πάνω-κάτω χρονολογικά τι ζημιά θα σου βγάλει το κάθε όργανο, οπότε το περιμένεις... να σου ρθει όπο νά ναι....

Νομίζω το χειρότερο είναι η αναπαλαίωση, όσο το παλιότερο το μηχάνημα τόσο το χειρότερο και ακριβότερο, αλλά από κάποιο σημεία και έπειτα δεν δουλεύονται σε live, υπάρχουν μόνο για συναισθηματικούς λόγους και χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.

Τέλος υπάρχει και η Planned Obsolescence...

 
neeq είπε:
Φυσικά πάντα εξαιρούνται περιπτώσεις που καποιος θελει ΑΚΡΙΒΩΣ το συγκεκριμένο ήχο του Juno κτλ, αλλα ας μη γελιόμαστε, λιγοι ειναι αυτοι που πηραν με αυτο το σκεπτικο ενα Juno.
Neeq ευτυχώς ή δυστυχώς ειμαι ένας απο αυτούς. Έχω ένα....θεματακι σε ότι αφορά στον ήχο των συγκεκριμένων roland γι αυτο πηρα τα original.

Κατα τα αλλα δεν διαφωνώ με όσα λες παραπάνω , ιδίως για το ms 20 .Αν ήθελα τον ήχο του συγκεκριμένου synth θα έπαιρνα το ms20mini.

Για τον ήχο όμως των juno και του 101 δεν υπήρχε, τουλάχιστον όταν εγω τα αγόρασα , κάτι αντίστοιχο σε modern synth. Παρά τα όσα προβλήματα που παρουσίασαν , κατα 99,9% πάλι θα τα αγόραζα.

Απλα απο την μεριά μου ,έπειτα απο την δικη μου σχέση (για μην πω εμπειρία) με αυτα τα οργανα, οφείλω να προειδοποίησω οποίον σκέφτεται να αγοράσει για πρώτη φορα παλιό όργανο να έχει όλα τα παραπάνω υπόψη του.

 
Δε διαφωνω Hysplex, ούτε λέω ότι όλοι αγοραζουν παλιά συνθς λόγω κάποιου hype. Ας πουμε για το 101, ναι, ακομα δεν ξέρω αν εχει βγει παρόμοιο. Το Microbrute ειναι πολυ κοντα απο ταλαντωτες, αλλα του λείπει το noise osc πχ.

Απλά είναι αυτο ρε γαμωτο, που πρεπει να παραγγείλεις ανταλλακτικά από του διαόλου τη μανα, και πότε θα ερθουν και πόσο θα τα πληρωσεις, και ποιος θα τα περάσει κτλ κτλ

 
Για την περίπτωση του Juno υπάρχει ένα καταπληκτικό plugin, το TAL-U-NO-LX

http://kunz.corrupt.ch/products/tal-u-no-lx

Είναι εντυπωσιακά όμοιο με το hardware, όπως μπορείς να δεις εδώ:




  Γενικότερα, το μεγάλο πρόβλημα IMHO εκτός της παλαιότητας είναι και οι τιμές. Αν έχεις "κληρονομήσει" μηχανήματα έχει καλώς, διαφορετικά για λόγους πέρα από συλλεκτικότητα ή prestige δεν υπάρχει για μένα πρακτική λογική να κινηθείς σε μηχανήματα 20ετίας+. Σαφώς υπάρχουν λύσεις τόσο hardware όσο και software σε καινούργια μηχανήματα. Βέβαια γούστα είναι αυτά, περί ορέξεως, γεμιστά με κιμά ή χωρίς  ;D ;D ;D κλπ κλπ

 
Ο mr Togu, εχει κάνει επίσης απιστευτη δουλεια και για το Sh-101, με το

Tal-Bassline 101

Επίσης το φίλτρο και το chorus που δινει δωρεαν, είναι από τα καλυτερα plugins που μπορεις να βρεις.

 
manosx είπε:
Είναι εντυπωσιακά όμοιο με το hardware, όπως μπορείς να δεις εδώ:
Μονο εγω βρισκω καποιες διαφορες στον ηχο ή ειναι ιδεα μου;

 
Κάποιες διαφορές υπάρχουν, πιθανών κάποιες να βελτιώνονται με πιο προσεκτική ρύθμιση, αλλά το πόσο κοντά είναι στα περισσότερα patch είναι εντυπωσιακό, φυσικά όποιος δεν του κάνει δεν του κάνει.

 
Προσωπικά πιστεύω ότι αν μπορείς να βρείς ένα VST που να προσομοιάζει το original τοτε τα πρωτερήματα θα είναι τουλάχιστον στον πρακτικό τομέα πάρα πολλά.

Απο εκεί και πέρα τωρα όσον αφορά στο πρόβλημα που περιγράφεις, δεν ξέρω..Μήπως έχει κάποιο πρόβλημα το ρεύμα στο χώρο σου και γι αυτό βγάζουν τόσα προβλήματα;

Το λέω γιατί εγώ έχω ένα Korg Mono/Poly και ένα Roland Super JX (JX10) και μάλιστα το JX το χρησιμοποιώ σαν το mother keyboard πάνω στο οποίο δουλεύω ανελλιπώς, και μεχρι σήμερα ούτε το Korg αλλά ούτε και το Roland μου έχουν βγάλει το παραμικρό πρόβλημα. Μήπως κάτι άλλο συμβαίνει που ευθύνεται για τα προβλήματα που περιγράφεις; Ξέρω γω ρεύμα, πολύ σκόνη, υπερβολική υγρασία ή κάτι τέτοιο;;

 
George_gr είπε:
Προσωπικά πιστεύω ότι αν μπορείς να βρείς ένα VST που να προσομοιάζει το original τοτε τα πρωτερήματα θα είναι τουλάχιστον στον πρακτικό τομέα πάρα πολλά.

Απο εκεί και πέρα τωρα όσον αφορά στο πρόβλημα που περιγράφεις, δεν ξέρω..Μήπως έχει κάποιο πρόβλημα το ρεύμα στο χώρο σου και γι αυτό βγάζουν τόσα προβλήματα;

Το λέω γιατί εγώ έχω ένα Korg Mono/Poly και ένα Roland Super JX (JX10) και μάλιστα το JX το χρησιμοποιώ σαν το mother keyboard πάνω στο οποίο δουλεύω ανελλιπώς, και μεχρι σήμερα ούτε το Korg αλλά ούτε και το Roland μου έχουν βγάλει το παραμικρό πρόβλημα. Μήπως κάτι άλλο συμβαίνει που ευθύνεται για τα προβλήματα που περιγράφεις; Ξέρω γω ρεύμα, πολύ σκόνη, υπερβολική υγρασία ή κάτι τέτοιο;;
Καταρχάς σου εύχομαι τόσο το jx όσο και το monopoly να μην σου βγάλουν ποτε πρόβλημα (λίγο δύσκολο το βλέπω ιδίως για το korg  ;D)

Όσο για την υγρασία που αναφέρεις το έχω σκεφτεί και εγω γιατι μένω σε μέρος γενικότερα και σε σπίτι ειδικότερα που έχει αρκετή υγρασία.

Τι να πω..πάντως πριν το Πάσχα θα τα στείλω ένα ένα στον τεχνικό και ελπίζω μέχρι το τελος καλοκαιριού να τα έχω όλα πίσω "σαν καινούργια".

 
Σ ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου. Επίσης εύχομαι και σε σένα να πάνε όλα καλά και μετά το service να φτιάξουν όλα και να μείνουν έτσι για πολλά χρόνια.

 
Θυμάμαι το πρώτο thread που είχα ανοίξει τότε όταν τελείως  rookie ρωτούσα γνώμες για το juno 106 και αν θα ήταν καλό για να ξεκινήσω σαν πρώτο synth.To thread κανιβαλήστηκε τελείως,μέχρι motorhead πόσταρε κάποιος θυμάμαι και να ακούω ότι το juno ΔΕΝ είναι αναλογικό.Ο μόνος που κατάφερε να μου δώσει μια απλή και χρήσιμη απάντηση ήταν ο mamonou(αυτά να λέγονται).Τελικά το πήρα το juno αφού πρώτα πήγα αθήνα να το δω και να το ακούσω από κοντά.Το synth ήταν σε mint condition σχεδόν,με πρόφατο service στο synthspa και αλλαγή του 6ου voice chip.Δεν το μετανιώνω καθόλου,το γουστάρω πολύ και έχει αυτόν τον χαρούμενο και pop ήχο tvn 80''s.Εκτός ότι για house και techno που γράφω αυτόν τον καιρό είναι το SYNTH.Συμφωνώ ότι τα vintage synths κουβαλάνε προβλήματα και θα πρέπει να σκεφτείς καλά αν πραγματικά αξίζει να δώσεις τα χρήματά σου για τέτοια μηχανάκια.Αλλά τα γούστα πληρώνονται... ;D

 
Filippas_Juno303 είπε:
Συμφωνώ ότι τα vintage synths κουβαλάνε προβλήματα και θα πρέπει να σκεφτείς καλά αν πραγματικά αξίζει να δώσεις τα χρήματά σου για τέτοια μηχανάκια.Αλλά τα γούστα πληρώνονται... ;D
Η συνθομανία-συνθοενασχόληση ούτως ή άλλως είναι ακριβό χόμπι, αλλά είναι το θαυμαστότερο μιάς και σε ταξιδεύει σε αφάνταστα μέρη... Είμαι της άποψης ότι δεν έχει σημασία πόσο παλιός είναι ο ήχος ενός σύνθ, διότι πρόκειται περί σύνθ άρα με αυτό μπορείς να δημιουργήσεις ήχους που δεν έχουν ξανακουστεί αλλά και επειδή αν το παλιό πράγμα είναι καλό, γιατί να το παρατήσεις; Και η φλογέρα είναι πανάρχαιο όργανο, απλούστατο τεχνολογικά αλλά ακόμα χρησιμοποιείται παντού, πρέπει να το παρατήσουμε λόγω παλαιότητος;

Το korg M1 είναι βασιλιάς. :P

 
Δεν νομιζω οτι τα software synths-samplers, θα φτασουν ποτε τα hardware synths-samplers. Μια προσεκτικη και με καταλληλα μηχανηματα, συγκριση τους θα αποβει σε βαρος των πρωτων. Απλα τα software synths-samplers ειναι πολλες φορες χωρις κοστος ( DL ), απαλλαγμενα απο χιλιαδες καλωδια και τον παραγομενο απο αυτα θορυβο, ολα μαζεμενα και ελεγχομενα σε ενα δυνατο PC, χωρις παρεμβολες limiters, exciters, equalizers, maximizers κλπ και τον παραγομενο απο αυτα θορυβο, και χωρις προβληματα συντηρησης, κλαβιε, μπαταριων κλπ.

Η ανωτεροτητα ομως του hardware ηχου  θα ειναι παντα αναμφισβητητη, οσο το software θα προσπαθει να μιμηθει  τα hardware synths-samplers.

Καποιοι νομιζουν οτι αγοραζοντας ενα INTEGRA θα εχουν ολους τους ηχους της Roland σε ενα κουτι. Ομως ο ιδιος ηχος παιγμενος απο δυο διαφορετικα μηχανηματα της ιδιας εταιριας, ακουγεται διαφορετικος. Γιατι; Απλα γιατι εχουν διαφορετικο ηλεκτρονικο σχεδιασμο. Σκεφτειτε τωρα  ο ηχος να παραγεται απο ενα προγραμμα, και οχι απο ενα παραπλησιο κυκλωμα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....:

Ο παλιος (HSS), ειναι αλλοιως....

Ομως οι ευκολιες που μας προσφερει η υπαρξη ενος ολοκληρου studio μεσα σε ενα Computer, κινδυνευουμε να μας κανουν να ξεχασουμε οτι ειναι απλως ενα ακομη μηχανημα και οτι τα πραγματικα μηχανηματα, που τα καναμε φαντασματα και τα βαλαμε μεσα του, συνεχιζουν και υπαρχουν ακομη, εξω απο εκει, και οι ατελεις προβολες τους στο PC συνεχιζουν να μας θυμιζουν την καταγωγη τους.

Αληθεια, υπαρχει καποιος που εφτιαξε καινουριους ηχους σε VSTi, οταν υπαρχει το πραγματικο μηχανημα απο το οποιο συνεχιζουμε να φτειαχνουμε και να αντλουμε ηχους;

Εχοντας μια μετρια συλλογη απο μουσικα μηχανηματα, πιστευω οτι ο Μουσικος Υπολογιστης, ειναι κατι που δεν πρεπει να ειναι τιποτε περισσοτερο απο ενα ακομη μουσικο μηχανημα......Δηλαδη ενα midi sequencer και ενας αποθηκευτικος χωρος, για εγγραφες.

Εχουμε φτασει ομως στο σημειο, ενα AKAI S2000, να πουλιεται πιο λιγο και απο το 1/10 της αρχικης του τιμης και να μην υπαρχουν αγοραστες!!!!!!!!!!!!!!!!!Κριμα.....

 
Ειδικά για τα samplers το software τα έχει αφήσει μίλια μακριά, με δυνατότητες που ούτε στα πιο τρελά όνειρα δεν είχαν. Αν κάποιος θέλει κάποιον συγκεκριμένο ηχητικό χαρακτήρα "παλιάς κοπής" τότε ΟΚ, αλλά το ζητούμενο στο 90% των περιπτώσεων στο σαμπλάρισμα ενός φυσικού οργάνου ήταν και θα είναι η αληθοφάνεια, και εκεί πολύ απλά δεν υπάρχει σύγκριση. Το να συγκρίνεις από άποψη αληθοφάνειας το S2000 με μια σύγχρονη βιβλιοθήκη είναι σα να συγκρίνεις παπάκι με φόρμουλα ένα. 

Βέβαια το πράγμα δεν έχει μείνει εκεί, και στα VA synth π.χ. πλέον η καινούργια σοδιά αρχίζει και ξεπερνά το hardware, αλλά ειδικά στα sampler το hardware έχει ξεπεραστεί εδώ και 10 χρόνια.

 
axtarmas είπε:
Και η φλογέρα είναι πανάρχαιο όργανο, απλούστατο τεχνολογικά αλλά ακόμα χρησιμοποιείται παντού, πρέπει να το παρατήσουμε λόγω παλαιότητος;

Το korg M1 είναι βασιλιάς. :P
Η φλογερα χρησιμοποιείται παντου, το Μ1 πουθενα. Και για τα 2 υπάρχει λόγος που γίνεται αυτο ;)

+1000 Μανο

 
Το θέμα είναι ότι η φλογέρα του Μ1 δεν μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί πουθενά γιατί ακούγεται κάπως, έχουν βγει καινούργιες φλογέρες.

Οπότε εφόσον συνεννοηθήκαμε ας επανέρθουμε στο topic...

 
neeq είπε:
Η φλογερα χρησιμοποιείται παντου, το Μ1 πουθενα. Και για τα 2 υπάρχει λόγος που γίνεται αυτο ;)

+1000 Μανο
Ε, όχι και πουθενά. Δηλαδή ποιός έκατσε να ελέγξει ποιές πηγές ήχου-όργανα, χρησιμοποιούν οι μερικά εκατομμύρια μουσικοί παραγωγοί στον πλανήτη, άλλοι μικρότεροι άλλοι μεγαλύτεροι, ώστε να πεί ότι δεν χρησιμοποιείται πουθενά; Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα, αν μή τι άλλο το Μ1 ακόμα το παίζουν διάφοροι σε πανηγύρια κ.λ.π.

Το θέμα είναι ότι η φλογέρα του Μ1 δεν μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί πουθενά γιατί ακούγεται κάπως, έχουν βγει καινούργιες φλογέρες.

Οπότε εφόσον συνεννοηθήκαμε ας επανέρθουμε στο topic...
Η φλογέρα του Μ1 ίσως δεν χρησιμοποιείται, αλλά το Μ1 δεν είναι εξομοιωτής φλογέρας, είναι σύνθι και έχει μερικές χιλιάδες ήχους στο διαδίκτυο για να χρησιμοποιήσεις. Ποιός μπορεί να πεί με βεβαιότητα ότι το Μ1 δεν το χρησιμοποιεί κανείς πιά για τους ηλεκτρονικούς-συνθετικούς ήχους του και όχι για τους ακουστικούς; Εκτός και αν νομίζετε κάποιοι ότι όλη η ουσία του Μ1 είναι να παίζεις με τους ακουστικούς ήχους του. Φυσικά όλα αυτά ισχύουν για οποιοδήποτε παλιό όργανο, όχι μόνο για το Μ1.

Και επειδή δεν ξεφύγαμε από το τόπικ, ζήτω τα βιντάζ μαζί και με το Μ1, ακόμα και αν έχουν προβλήματα...υγείας...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top