vb3 και σετάρισμα σε midi keyb

sultan of string

Εξαιρετικό μέλος
Μηνύματα
22,548
Πόντοι
2,148
αυτές τις μέρες δοκιμάζω το vb3.

Εχω το nektar LX49.

LX49_90d.jpg


Προβλήματα επικοινωνίας δεν υπάρχουν.

Προσπαθώ όμως να σετάρω το keyboard όσο το δυνατόν καλύτερα.

Εχει μια σειρά faders τα οποία τα σετάρισα στο αριστερό σετ drawbars. (upper) και παίζω χωρίς split.

Εχει κάποιος κάποια ιδέα πως θα μπορούσα με κάποιο άλλο πλήκτρο να μπορώ να σετάρω τα ίδια faders στο δεξί σετ drawbars? (Lower)

vb3.jpg


Επίσης το VB3 έχει ανάμεσα στο upper και lower drawbars άλλα δυό που τα λέει pedals.

Αυτά μέχρι στιγμής δεν κατάλαβα τι κάνουν και πως να βγάλουν κάποιο ήχο...

 
Πρωτον, θες μια οκταβα παραπανω για να παιξεις Hammond organ. Δευτερον, γιατι να αναθεσεις τα lower drawbars στα faders? Δεν εχεις αρκετα faders για ολα τα drawbars, οποτε αραξε με τα faders του upper manual που ειναι το "κυριο" πληκτρολογιο του Hammond και που μονο σ'αυτο μπορεις να κανεις χρηση του percussion, και αλλαζεις τα lower drawbars με το ποντικι, οοοοοοταν αυτο σου χρειαστει, οταν δηλαδη θα εχεις ενα μεγαλυτερο πληκτρολογιο splitαρισμενο σε upper & lower ή οταν εχεις δυο πληκτρολογια.

Τα pedal drawbars ειναι για τα pedals του Hammond. Δεν φανταζομαι να εχεις συνδεσει pedals ε? 8) Δεν ξερω αν το προγραμμα σου δινει την δυνατοτητα να splitαρεις το πληκτρολογιο και να αναθεσεις (και) τον ηχο των Pedal στο αριστερο/lower μερος του πληκτρολογιου. Στο Hammond μου υπαρχει κουμπι Manual Bass που μεταφερει τον ηχο των pedals στα αριστερα του πληκτρολογιου, σε περιπτωση που δεν εχω συνδεσει bass πεταλιερα και θελω να παιξω μπασα με το αριστερο χερι.

 
thank you....

δεν έχω άλλη οκτάβα...θα πρέπει να ζήσω μ αυτές...

άσε που για την ώρα πονάει το αριστερο μου χέρι... >:(

ΟΚ και με τα πεντάλ.

Ασε θα πορευτώ έτσι...

(Εβαλα και το Mr. Ray73..... ;D )

 
dimsonic είπε:
Εβαλα και το Mr. Ray73..... ;D
Τι'ναι αυτο? Να υποθεσω καποιο προγραμμα με "τραντζιστορατο" ηχο οργανου, οπως τα Gibson G101 και Vox που επαιζε ο Ray Manzarek?
 
δηλ το lower manual δεν το πολυπειράζουμε?

επίσης το xk1c βλεπω έχει leslie built in.

Αρκεί ? (ψιλο οφ τοπικ...)

 
Αν εχεις και lower manual (πληκτρολογιο) το πειραζεις οσο θελεις. Αφου δεν εχεις ομως τι να πειραξεις? Αφου ενα πληκτρολογιο εχεις. Οτι ηχο εχει το upper εχει και το lower, με εξαιρεση το percussion που παιζει μονο στο upper manual.

dimsonic είπε:
επίσης το xk1c βλεπω έχει leslie built in.

Αρκεί ?
Αρκει και παρααρκει. Ειναι παρα πολυ καλο SIM.

 
Waterfall-K είπε:
Αν εχεις και lower manual (πληκτρολογιο) το πειραζεις οσο θελεις. Αφου δεν εχεις ομως τι να πειραξεις? Αφου ενα πληκτρολογιο εχεις. Οτι ηχο εχει το upper εχει και το lower, με εξαιρεση το percussion που παιζει μονο στο upper manual.

Αρκει και παρααρκει. Ειναι παρα πολυ καλο SIM.
εσύ δεν έχεις xk1c?

γιατί τότε πήρες το burn?

επίσης μια και είσαι εδώ γύρω....

κάποιος που έχει πχ το xk1c γιατί να πάρει (ή μπορεί να πάρει και ) το ferrofish?

τέλος τα mojo61

το numa organ 2 και

sk1 πως συγκρίνονται μεταξύ τους και με το xk1c?

(σορρυ....αλλά ενδιαφέρομαι, ακαδημαϊκά μέν, έντονα δε.... ;D)

 
dimsonic είπε:
εσύ δεν έχεις xk1c?

γιατί τότε πήρες το burn?
Εγω εχω το ΧΚ1. Το ΧΚ1c ειναι πιο νεο μοντελο, πολυ πιο ελαφρυ και με καλυτερο Leslie SIM απ'το δικο μου. Την ιδια sound engine εχουν και τα δυο, αλλα το ΧΚ1c σου επιτρεπει να κανεις edit σε καθε tonewheel ξεχωριστα. Η sound engine εχει 96 tonewheels και καμια 10ρια preset tonewheel sets, συν τα δικα σου tonewheel sets που μπορεις να φτιαξεις. Στο δικο μου υπαρχουν επισης 10 preset tonewheel sets αλλα δεν μπορω να κανω edit σε καθε tonewheel ξεχωριστα. Αυτα ειναι λεπτομερειες βεβαια, τα 10 sets που εχει πανω ειναι υπεραρκετα και καλυπτουν ολα τα γουστα, απο clean/new ηχο B3 μεχρι παλιο 60s Β3 με θορυβο (leakage) κλπ. Για να πειραξεις το καθε tonewheel ξεχωριστα πρεπει να ξερεις και τι θες να κανεις, για παραδειγμα, υπαρχουν custom tonewheels φτιαγμενα απο τριτους, απο τον Jim Alfredson για παραδειγμα που ειναι Jazz οργανιστας. Αυτος εχει "κοπιαρει" τον ηχο του vintage B2 του σε ενα custom tonewheel set και οποιος εχει καποιο Hammond απο τη σειρα SK, το ΧΚ1c ή το XK3c, μπορει να το φορτωσει. Εγω παλι οχι.

Πριν κανα μηνα πουλαγα το ΧΚ1 για να αγορασω το ΧΚ1c, κυριως γιατι το ΧΚ1c ζυγιζει τα μισα κιλα (7.5) και το εδιναν πακετο προσφορας με το softcase του και ενα volume pedal. Το ΧΚ1 δεν εφυγε τελικα και το αναβαθμισα αγοραζοντας το Burn. Κανενα προβλημα, εχει ηχαρα και για να πουμε την αληθεια, η "παρουσια" του σαν Hammond ειναι καλυτερη. Δηλαδη, κορυφαιο το XK1c, αλλα θα το προτιμουσα λιιιιιιιγο πιο μακρυ, οπως το XK1 μου, το οποιο βλεπεις παρακατω συνδεδεμενο σε ενα Leslie.

xk1.png




επίσης μια και είσαι εδώ γύρω....κάποιος που έχει πχ το xk1c γιατί να πάρει (ή μπορεί να πάρει και ) το ferrofish?
Oχι βεβαια, τι να το κανει το ferrofish οταν εχει το Hammond διπλα του?

τέλος τα mojo61το numa organ 2 και

sk1 πως συγκρίνονται μεταξύ τους και με το xk1c?
Υπαρχουν πολλα reviews για ολα αυτα και πολλα back to back συγκριτικα επισης. Το Mojo θεωρειται κορυφαιο Hammond clone, πολλοι δε υποστηριζουν οτι εχει καλυτερο ηχο απο τα Hammond. Περι ορεξεως....Το  Mojo εχει οντως φοβερο ηχο, αλλα οχι τοσο βαθυ προγραμματισμο που εχουν τα Hammond, τα οποια γι αυτον ακριβως τον λογο μπορουν να προγραμματιστουν και να ακουστουν_θεωρητικα_σαν οποιοδηποτε Hammond. Προσωπικα ο ηχος της Hammond με υπερκαλυπτει, η ολη φασαρια γινεται απλα για την φασαρια. Ολα τα συγχρονα Hammond clones/Hammond ακουγονται υπεροχα, και πρωτη φορα ενας πληκτρας εχει τοσες πολλες ποιοτικες επιλογες σε τοσο χαμηλο κοστος.

Στο Numa Organ 2 μ'αρεσει πολυ το design του, αλλα οσο και αν προσπαθησα βρηκα τον ηχο του πολυ "clean" για τα γουστα μου. Για Jazz ειναι πολυ καλο, αλλα οταν μπαινει το overdrive και το Leslie SIM του χανει πολυ. Πολυ καλη η τιμη του επισης.

Η σειρα SK εχει την ιδια sound engine με ολα τα Hammond, την VASE III. Αυτη η σειρα διαθετει και πληθος αλλων πολυ καλων ηχων, ειναι εκτος απο organ και ενα all around keyboard. Το XK1c στην ουσια ειναι ενα SK χωρις τους εξτρα ηχους, ειναι δηλαδη μονο organ, οπως ολα τα Hammond πλην της SK σειρας.

 
Last edited:
thanks

άρα να υποθέσω ότι εσύ με το burn μπορείς να γλυτώσεις το κουβάλημα του leslie.

Το numa έχει απίστευτη τιμή (αν δε σε νοιάζει να φαίνεται το hammond στην πλάτη που το πληρώνεις κάπου 250 ευρώ...)

Θα χρειαστεί να κάνω ένα παραπανίσιο ψάξιμο...

Να υποθέσω ότι όλα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως midi keyboards...

Θα δουλέψω για λίγο στα κομμάτια που φτιάχνω το VB3 που κοστίζει 50 ευρώ, να δω πως πάνε τα χέρια μου και αν πάνε καλά....θα το δώ σοβαρά. Εδώ Ελλάδα καμμιά μάρκα από τις hammond, crumar, studiologic?

Αλλη μια ερώτηση, βλέπω συνήθως το leslie όπου υπάρχει και σε soft εκδόσεις έχει fast, slow, stop.

Αυτό με ένα πεντάλ ή footswitch μπορεί να ενεργοποιηθεί?

Επίσης επανερχόμενος στην αρχική ερώτηση περί lower manual.

Εντάξει δεν πολυχρειάζεται.

Φαίνεται όμως να υπάρχει ένας εύκολος τρόπος ώστε η ίδια σειρά faders με αλλαγή ενός πλήκτρου να γίνει assigned σε άλλο manual? - ρωτάω αν το έχει κάνει κανείς ή απλά δεν γίνεται - πέραν του δεν πολυχρειάζεται.

 
dimsonic είπε:
άρα να υποθέσω ότι εσύ με το burn μπορείς να γλυτώσεις το κουβάλημα του leslie.
Αν ειχα Leslie να εισαι σιγουρος οτι θα ειχα και τον τροπο να το κουβαλαω. :P Το Leslie στη φωτο δεν ειναι δικο μου, η φωτο ειναι ασχετη. Τα μονα που εχω απο αυτα που βλεπεις στη φωτο ειναι το XK1, μια ιδια βαση και ενα ιδιο volume pedal που ειναι της Yamaha. 8)

Μια και μιλαμε για Leslie, το παρακατω μοντελο (Leslie 2101 MkII) ειναι ιδανικο για live. Στην ουσια ειναι το πανω (και το σημαντικοτερο) μερος ενος Leslie, αφου ο χαρακτηριστικος ηχος προερχεται κυριως απο την περιστρεφομενη κορνα. Σ'αυτο το Leslie ο bass rotor ειναι digital/virtual, κατι που κανεις δεν θα καταλαβει. Αυτο που μετραει ειναι η κορνα. Εξαιρετικο μοντελο με παρα πολλα settings που ενα vintage Leslie δεν εχει δει ουτε στα ονειρα του. Ζυγιζει 21 κιλα και κοστιζει €2000.

image.png

image.png


image.png


Αν θες το ιδιο Leslie σε πιο παραδοσιακο/ξυλινο look, παιρνεις το Leslie 2103 MkII στα €2500. 8)






image.jpg
Leslie 2103 MkII & Hammond XK1

Παρε κι ενα βιντεακι με τον εκπληκτικο Tony Monaco να παιζει το ΧΚ1 συνδεδεμενο στο Leslie 2101 MkII.
image.gif



Δεν ξερω τι παιζει στο συγκεκριμενο προγραμμα που δουλευεις κι αν αυτο μπορει να γινει. Το ΧΚ1 μου, ολη η SK σειρα καθως και το XK1c εχουν μονο ενα σετ απο drawbars, και μεσω των Upper/Pedal/Lower κουμπιων διαλεγεις καθε φορα αν τα drawbars του οργανου θα αλλαξουν τον ηχο των Upper/Lower ή των πενταλ. Συνηθως το μονιμα πατημενο κουμπι ειναι το κουμπι του Upper. Σπανια χρησιμοποιω τα αλλα δυο κουμπια γιατι σπανια παιζω με splitαρισμενο πληκτρολογιο. Σε αρκετα live παντως που εχω και καποιο synth μαζι με το Hammond, χρησιμοποιω το synth σαν Lower manual του XK1. Αυτο γινεται αυτοματα, γι αυτο εξαλλου το XK1 εχει δυο MIDI IN, το πρωτο IN ειναι για δευτερο πληκτρολογιο (Lower) και το δευτερο IN ειναι για καποια bass πεταλιερα. Στην οθονη του οργανου φαινονται παντα σε πρωτο πλανο τα drawbar settings των δυο πληκτρολογιων και των πενταλ με γραφικη ή αριθμητικη αναπαρασταση, ετσι ο χρηστης εχει μια συνολικη εικονα του ηχου του οργανου.

 
Last edited:
Waterfall-K είπε:
Ναι. Διαφορα ειδικα ή standard πεταλια μπορουν να κανουν τη δουλεια αυτη, αναλογα το μοντελο και την μαρκα του οργανου. Και πολλα ακομα MIDI controllers μπορουν να προγραμματιστουν γι αυτη τη δουλεια, εγω οπως εγραψα και στο θρεντ με το Burn, χρησιμοποιω το mod wheel σαν Slow/Stop/Fast με το Stop να ειναι στη μεση της διαδρομης, οπως ακριβως και στα κλασσικα half-moon controllers των B3/C3 κλπ.

Δεν ξερω τι παιζει στο συγκεκριμενο προγραμμα που δουλευεις κι αν αυτο μπορει να γινει. Το ΧΚ1 μου, ολη η SK σειρα καθως και το XK1c εχουν μονο ενα σετ απο drawbars, και μεσω των Upper/Pedal/Lower κουμπιων διαλεγεις καθε φορα αν τα drawbars του οργανου θα αλλαξουν τον ηχο των Upper/Lower ή των πενταλ. Συνηθως το μονιμα πατημενο κουμπι ειναι το κουμπι του Upper. Σπανια χρησιμοποιω τα αλλα δυο κουμπια γιατι σπανια παιζω με splitαρισμενο πληκτρολογιο. Σε αρκετα live παντως που εχω και καποιο synth μαζι με το Hammond, χρησιμοποιω το synth σαν Lower manual του XK1. Αυτο γινεται αυτοματα, γι αυτο εξαλλου το XK1 εχει δυο MIDI IN, το πρωτο IN ειναι για δευτερο πληκτρολογιο (Lower) και το δευτερο IN ειναι για καποια bass πεταλιερα. Στην οθονη του οργανου φαινονται παντα σε πρωτο πλανο τα drawbar settings των δυο πληκτρολογιων και των πενταλ με γραφικη ή αριθμητικη αναπαρασταση, ετσι ο χρηστης εχει μια συνολικη εικονα του ηχου του οργανου.
το midi keyb μου έχει μόνο ένα footswitch.

Το πρόγραμμα το vb3 από default βάζει το λέσλι στο mod wheel.

Το θέμα είναι αν παίζεις κάτι με δυό χέρια και θες να γυρίσεις το λεσλι πρέπει να αφήσεις ένα χέρι.

Θα δοκιμάσω το footswitch και βλέπουμε...

 
dimsonic είπε:
Το θέμα είναι αν παίζεις κάτι με δυό χέρια και θες να γυρίσεις το λεσλι πρέπει να αφήσεις ένα χέρι.
Ετσι γινεται στα περισσοτερα Hammond, ο διακοπτης του Leslie ειναι στα αριστερα. Υπαρχουν και expression pedals βεβαια που εχουν ενσωματωμενο kick switch για να ελεγχεις με το ποδι το Slow/Fast του Leslie, αλλα τα πενταλ αυτα δεν ειναι για ολα τα Hammond και ειναι και πανακριβα. Ενα τετοιο πενταλ για το Hammond XK3c για παραδειγμα κοστιζει €180.

Θα δοκιμάσω το footswitch και βλέπουμε...
Με τα απλα footswitch θα αλλαζεις απλα απο Slow σε Fast ταχυτητα. Στην αρχη το ειχα κανει κι εγω αλλα τελικα το εβγαλα και χρησιμοποιω τα dedicated πληκτρα για το Leslie, γιατι με το απλο footswitch δεν μπορεις να εχεις και το Stop/Brake του Leslie στο ποδι, οποτε παλι με το αριστερο χερι θα γινει η δουλεια. Θες ενα footswitch με δυο διακοπτες, εναν για το Slow/Fast και εναν για το Stop. Σκεφτομαι να παραγγειλω ενα τετοιο για το Burn. Τα πληκτρα σου δεν ξερω αν δεχονται τετοιου ειδους footswitch.

 
αν είναι έτσι ...θα κάνω ό,τι κάνουν όλοι... ;D

και εγώ σκέφτομαι ότι με το διακόπτη θα έχω είτε fast είτε slow ενώ σίγουρα χρειάζεται το φρένο...

Θα το ψάξω, αλλά δεν βλέπω άλλη λύση...

 
Χρειαζεται_και πολυ μαλιστα_το Stop. Το Stop δεν σταματαει μονο τους ροτορες, αλλαζει ριζικα τον ηχο του Hammond. Οι ροτορες δεν εχουν καποιο standard σημειο που σταματανε. Καποιες φορες η κορνα μπορει να σταματησει πχ καπου στο αριστερο εξω μερος του Leslie, αλλες φορες να σταματησει στο πισω μερος και μακρια απο το μικροφωνο κλπ. Ο ηχος διαφερει πολυ και παιζει αναλογα με το σημειο που θα σταματησει η κορνα καθε φορα. Καποιοι βεβαια δεν χρησιμοποιουν καθολου το Stop, οποτε αυτο δεν τους ενδιαφερει. Στη Jazz παλι παιζουν συνηθως μονο με το Stop και το Fast και αποφευγουν το Slow, μερικοι παλιοτερα μονταραν τα Leslie τους να εχουν μονο Stop/Fast. Tα Leslie ως το 1963 ειχαν μονο  Stop και Fast.

Στα Lelsie SIMs τα πραγματα παιζουν αναλογα την εταιρεια. Στο Ventilator η κορνες σταματανε παντα με την "φατσα" μπροστα, για πολλους αυτη ειναι η ιδανικη θεση σταματηματος. Αλλα SIMs παλι εχουν τυχαια θεση σταματηματος οπως γινεται στα πραγματικα Leslie, το Burn για παραδειγμα ή τα ενσωματωμενα SIMs στα συγχρονα Hammond.

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top