True temperament frets! - Η νεα εποχη στα εγχορδα?

  • Thread starter Thread starter latinangelgr
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 25
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 4K
L

latinangelgr

Guest
Καλησπερα, προσφατα πληροφορηθηκα για αυτου του ειδους τα ταστα

http://www.truetemperament.com/site/index.php

μηπως ειναι πραγματικη επανασταση στα ενχορδα γενιοκοτερα???  μηπως οι τυποι θα χεστουνε στο ταλιρο???? :)

 
Βασικα πρεπει να ειναι αρκετα χρονια αυτη η πατεντα αλλα δεν βλεπω να χει την ανταποκριση που περιμεναν. Αυτο που με προβληματιζει ειναι οτι αμα κανεις bend σε καποια ταστα βγαινεις εκτος ταστου και πας στο επομενο.. ???

 
Και ο Vai ειχε τετοια τουλαχιστον απο το 2000 που περασε απο Ελλαδα.

 
Δεν είναι και τόσο νέα... αν περάσει ο Ελαβντου θα βρει και τα παλιότερα θρεντς (δεν μπορώ να βοηθήσω γιατί δεν θυμάμαι ποια ακριβώς ήταν).

 
Pointy είπε:
Και ο Vai ειχε τετοια τουλαχιστον απο το 2000 που περασε απο Ελλαδα.
Ναι, μαλιστα υπαρχει ενα βιντεακι στο οποιο αναφερει πως ειναι μια πραγματικα χρησιμη καινοτομια την οποια υιοθετησε αμεσως οταν του την παρουσιασαν. Εκει εξηγει και τα πρωτερηματα αυτου του τυπου των ταστων (τα οποια δεν εχω συγκρατησει - αν βρω το βιντεακι θα το ποσταρω).

 
το μεγαλυτερο μειονεκτημα ειναι το refretting . Τι να την κανω τα τελεια ταστα οταν πρεπει καθε 1 χρονο να στελνω την κιθαρα σε αυτους , και να πληρωνω και ενα καρο λεφτα γιατι ειναι ακριβοι, για να μου τα ξαναφερουν στα ισα τους;

 
Αυτη η "νεα εποχη",

υπαρχει απο τον Μεσαιωνα (ισως και παλαιοτερα,απλα καπου τοτε καταγραφηκε).

Απο τοτε ομως,οι οργανοποιοι καταλαβαν οτι τοση λεπτομερεια στην καθε νοτα

ειναι απλως αχρηστη,αφου δεν ακουγεται.... ;)

Καπου-καπου ανα τους αιωνες,(και τελευταια τις δεκαετιες,εγινε στα 60'ς,στα 80'ς,στα 90'ς και τωρα στην νεα πλεον χιλιετηριδα) καποιος "ανακαλυπτει" το κολπο και

νομιζει οτι θα κανει τη διαφορα... ;D

Σκεφτητε μονο,την εκταση που καταλαμβανει ενα δακτυλο πατωντας μια νοτα

σ'ενα αταστο οργανο! Θα δειτε οτι ειναι πολυ μεγαλυτερη απο τις διαφορες στα

χμμμ..."κουρδισμενα ταστα".

Δηλαδη,αν δεν πεσεις σε "τεταρτο",φαλτσος δεν ακουγεσαι!

Καντε το εξης τεστ (οσοι δεν το ξερετε,οι "παλιοι" το ξερουν ολοι..) :

Κουρδιστε,και σεταρετε καλα τις οκταβες.Μετα πατηστε νοτα-νοτα σε ολες

τις χορδες,και παρατηρηστε τις αποκλησεις απο το "πιτς"... ::)

Οποτε,ποιος ο λογος να κοβω τα ταστα μου χιλια κομματια?

Τοσα χρονια "micro-φαλτσα" παιζουμε ολοι,και ολα καλα ακουγονται ;)

Ασε,μην πιασουμε τωρα τα οργανα με σταθερες η "ισιες" γεφυρες...

Εκει να δεις χαλι... ;D

 
yann είπε:
Σκεφτητε μονο,την εκταση που καταλαμβανει ενα δακτυλο πατωντας μια νοτα

σ'ενα αταστο οργανο! Θα δειτε οτι ειναι πολυ μεγαλυτερη απο τις διαφορες στα

χμμμ..."κουρδισμενα ταστα".

Δηλαδη,αν δεν πεσεις σε "τεταρτο",φαλτσος δεν ακουγεσαι!
Προσφατα αρχισα να λιωνω πανω σε ενα αταστο μπασο και προσεξα ακριβως αυτο που λες. Με το να γειρω ανεπαισθητα το δαχτυλο μου,χωρις να το μετακινησω, μπορω χαλαρα να αλλαξω το pitch +-15% Παρατηρησα ομως οτι, ειδικα οταν συνυπαρχεις με αλλα οργανα, τετοιες μικροσκοπικες αλλαγες στο pitch ειναι σε ενα βαθμο ανεπαισθητες.

Εν ολιγοις, τετοιες καινοτομιες μου φαινονται λιγο καλιγραφιες στον κωλο της μαιμους, ειδικα οταν εχουν και ολα αυτα τα μειονεκτηματα του refretting κλπ.

Εκει που ισως θα αξιζε κατι τετοιο θα ηταν πχ στο χωρο της κλασσικης κιθαρας, οπου λογω του συχνα σολιστικου χαρακτηρα της τετοιες καινοτομιες θα μπορουσαν ισως να εχουν ενα αισθητο αντικρυσμα.

 
οποτε προτεινω εγω αντι για τα ταστα να αλλαξουμε το ...nut!!!

 
odis13 είπε:
Προσφατα αρχισα να λιωνω πανω σε ενα αταστο μπασο και προσεξα ακριβως αυτο που λες. Με το να γειρω ανεπαισθητα το δαχτυλο μου,χωρις να το μετακινησω, μπορω χαλαρα να αλλαξω το pitch +-15% Παρατηρησα ομως οτι, ειδικα οταν συνυπαρχεις με αλλα οργανα, τετοιες μικροσκοπικες αλλαγες στο pitch ειναι σε ενα βαθμο ανεπαισθητες.
Και στα ένταστα γίνεται αυτό, απλά έχεις και κάτι ενοχλητικά σιδεράκια να κάνουν βζζζ για να σου πούνε έ βλάκα λάθος πατάς :P

 
Τη στιγμη που ολος ο κοσμος παιζει πλεον σε equal temperament δεν εχει πολυ νοημα το συστημα, τουλαχιστον στην κιθαρα και σε οργανα με ταστα που ειναι θεμα κατασκευης, εκτος αν παιζεις πολυ συγκεκριμενα πραγματα και θελεις πολυ συγκεκριμενο ηχο (ολοι συγκεκριμενο ηχο θελουν, καταλαβατε τι θελω να πω ομως!). Σε οργανα που ειναι θεμα κουρδισματος οπως το πιανο - και το κλειδοκυμβαλο (clavier) φυσικα :) - ταιριαζει περισσοτερο.

Οχι οτι το πιανο το κουρδιζεις το ιδιο ευκολα με την κιθαρα, αλλα παλι συνηθως δεν εχεις 3-4 ακουμπισμενα στο σταντ ενα για καθε περιπτωση ;D Αν ειχα καμια δεκαρια κιθαρες παντως θα εφτιαχνα και μια τετοια.

 
Φυσικά επειδή το equal temperament είναι το μόνο που παίζει το ίδιο καλά (= το ίδιο φαλτσα) σε όλους τους τόνους, οι δημιουργοί αναφέρουν στα ψιλά γράμματα ότι το σύστημα ευνοεί συγκεκριμένους τονους

Το buzz feiten είναι άλλη ιστορία, είναι μια απλή διόρθωση στο nut. Στην ουσία η ιδέα είναι ότι μια χορδη μπορεί να παίζει καλά στα ταστα αλλά να "φεύγει" σχετικά όταν είναι ανοιχτή, οπότε, αντί να παιδεύεσαι προσπαθώντας να ρυθμίσεις στη γέφυρα, ρυθμίζεις λίγο στο nut και τελειώνεις.

το έχω κάνει μόνος μου σε μια κλασική που φαλτσάριζε τρελά η σολ :)

 
Εγώ παλιότερα σκεφτόμουν σοβαρά να βάλω τα Earvana αλλά δεν το έκανα ποτέ. Γιου νέβερ νόου...

@Εβλαντ: :)

 
Το earvana δεν θελει καμια τρελη μοντα για να μπει οποτε οκ αλλα αυτα τα ταστα μοιαζουν λες και τα εχει δαγκωσει σκυλος..Ειναι ο κλασικος τυπος που βρηκε το αγιο δισκοποτηρο και το πουλαει σε αδρη τιμη.ΑΛλοι πουλανε καλωδιο ρευματος για ενισχυτη που κανει 150 euro,αλλοι ηχοσυστηματα 150.000 ευρω και ο κοινος παρονομαστης ολων ειναι αυτος που λεει οτι ακουει τη διαφορα..Για να το θεσω επιστημονικα: Κλαιν μαιν

 
psycho969 είπε:
Το earvana δεν θελει καμια τρελη μοντα για να μπει οποτε οκ αλλα αυτα τα ταστα μοιαζουν λες και τα εχει δαγκωσει σκυλος..Ειναι ο κλασικος τυπος που βρηκε το αγιο δισκοποτηρο και το πουλαει σε αδρη τιμη.ΑΛλοι πουλανε καλωδιο ρευματος για ενισχυτη που κανει 150 euro,αλλοι ηχοσυστηματα 150.000 ευρω και ο κοινος παρονομαστης ολων ειναι αυτος που λεει οτι ακουει τη διαφορα..Για να το θεσω επιστημονικα: Κλαιν μαιν
Φίλε μου καλό θα ήταν να μην είμαστε τόσο καταδικαστικοί με τα πάντα.  :-\

Δεν έχει σχέση ο "τύπος" με τους (πράγματι) απατεώνες που περιγράφεις. Το σύστημα αυτό δουλεύει. Και δεν αποτελεί, όπως γράφτηκε ήδη, δική του ανακάλυψη, μόνο η υλοποίηση είναι πατέντα της εταιρείας αυτής.

Δυστυχώς δεν μπορεί να γίνει περισσότερο "φιλικό" ως προς την τοποθέτηση και πολύ πιο φτηνό (πιστεύω). Για κάποιους μπορεί να είναι και "σωτηρία", που ξέρεις.

 
Οποιος εχει παιξει με slider ξερει ποση διαφορα κανουν 2 χιλιοστα στον ηχο..Καποτε ενας γνωστος μου μου ελεγε οτι μπορει και ακουει μικροτονους (1/4 του ημιτονιου) οποτε πηρα το slider μου και του απεδειξα οτι νομιζε οτι ακουγε ενω δεν ακουγε τιποτα...Για μενα οποιος σκεφτεται να αγορασει αυτη την πατεντα πρεπει πρωτα να κανει ενα blind test στον εαυτο του να σιγουρευτει οτι ακουει τη διαφορα και αν την ακουει ας την παρει.Φυσικα θα πρεπει να αλλαξει και το παιξιμο του για την υπολοιπη ζωη του και να παιζει μονο με αυτο το συστημα

 
psycho969 είπε:
Οποιος εχει παιξει με slider ξερει ποση διαφορα κανουν 2 χιλιοστα στον ηχο..Καποτε ενας γνωστος μου μου ελεγε οτι μπορει και ακουει μικροτονους (1/4 του ημιτονιου) οποτε πηρα το slider μου και του απεδειξα οτι νομιζε οτι ακουγε ενω δεν ακουγε τιποτα...Για μενα οποιος σκεφτεται να αγορασει αυτη την πατεντα πρεπει πρωτα να κανει ενα blind test στον εαυτο του να σιγουρευτει οτι ακουει τη διαφορα και αν την ακουει ας την παρει.Φυσικα θα πρεπει να αλλαξει και το παιξιμο του για την υπολοιπη ζωη του και να παιζει μονο με αυτο το συστημα
Τα υπάρχοντα συστήματα στις κιθάρες σήμερα:

0) Ακουστικές και archtop με fixed γέφυρα: μόνο για ένα gauge χορδών και πάλι βλέπουμε. Στις περισσότερες ακουστικές παίζεις στα πρώτα 12 τάστα το πολύ βέβαια...

1) Κλασσικό Tele ---> τραγωδία, κι'όμως πολλοί επιμένουν ότι δεν ακούνε τίποτα παράξενο. Από τη φύση του ΑΔΥΝΑΤΟΝ να κουρδίσει σωστά σε όλο το εύρος της ταστιέρας

2) Intonated Tele, intonated wraparound, όλα τα κλασσικά tremolo και fixed bridge με ρυθμιζόμενα σελάκια: πολύ καλύτερα, εκτός από κάποιους (αρκετούς) που ακούνε διαφορές σε συγχορδίες κυρίως, καθώς ανεβαίνουμε στην ταστιέρα

3) Συστήματα όπως το Buzz Feiten, το Earvana, παρόμοια από την EBMM, την PRS, κλπ: σε συνδιασμό με προ-σχεδιασμένα offsets στο κούρδισμα, βελτιώνουν δραματικά τα "προβλήματα" του (2)

4) Πειραματικά συστήματα σαν τούτο εδώ, διάφορα fan fretted όργανα, κλπ.

Να θυμόμαστε πάντως ότι αυτό που δεν ακούμε εμείς, μπορεί όντως να το ακούει κάποιος άλλος και παίζει πάντα ρόλο το τι μουσική παίζει, αν χρησιμοποιεί εφφέ (που μερικές φορές τα beats ακούγονται απαίσια αν υπάρχει υποψία ξεκουρδίσματος), κλπ.

Όπως τη βρίσκει ο καθένας.  ;)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top