Τρισδιάστατη τοποθέτηση των οργάνων στο χώρο σε μία μίξη...

Status
Not open for further replies.

basderas

Νέο μέλος
Μηνύματα
60
Πόντοι
6
Η βασικότερη διαφορά που έχουν οι παραγωγές μου με τις παραγωγές των μεγάλων στούντιο είναι το ότι οι δικές μου είναι εμφανώς δισδιάστατες σε σχέση με τις άλλες, ενώ παρατηρώ ότι με τη χρήση ενός ή δύο reverb δέ γίνεται η δουλειά...

Η ερώτηση είναι:

1. Υπάρχει κάποιος τρόπος, ώστε σε δισδιάστατο περιβάλλον να δημιουργήσεις τρισδιάστη ψευδαίσθηση;

2. Αν ναι, πώς μπορώ να ελέγξω με ακρίβεια το πού τοποθετείται το κάθε όργανο;

Υ.Γ.: Αν υπάρχει παρόμοιο ποστ, ζητάω συγνώμη εκ των προτέρων αλλά δεν μπόρεσα να το βρω.

 
Ψαξε τις δυνατοτητες PANNING που σου δινει καθε καναλι,θα εκπλαγεις με το τι μπορεις να κανεις.

Εκτος και αν δεν καταλαβα τι θες να πεις (αυτο το "τρισδιαστατο" δεν το καταλαβαινω και πολυ)

παντως δες και αυτο

http://en.wikipedia.org/wiki/3D_audio_effect

παντως δεν ακουω και πολυ.... τρισδιαστατο ηχο στις ακριβες παραγωγες,δισδιάστατο του κερατα ακουω & πολλες φορες ΜΟΝΟ (μερικες φοβερες παραγωγες που εχω ακουσει τον τελευταιο καιρο ειναι σχεδον...μονοφωνικες...)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σίγουρα κι αυτό μέσα στο κόλπο είναι... Απλά δεν αρκεί κατά τη γνώμη μου. Ούτε και ο συνδυασμός pan και reverb με βοηθάει ιδιαίτερα. Από τα λίγα πράγματα που έχω διαβάσει, χρειάζεται σίγουρα αλλοίωση της φάσης και EQ. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να μάθω τι γίνεται σε κάθε περίπτωση.

Superfunk είπε:
Ψαξε τις δυνατοτητες PANNING που σου δινει καθε καναλι,θα εκπλαγεις με το τι μπορεις να κανεις.

Εκτος και αν δεν καταλαβα τι θες να πεις (αυτο το "τρισδιαστατο" δεν το καταλαβαινω και πολυ)

παντως δες και αυτο

http://en.wikipedia.org/wiki/3D_audio_effect
Τρισδιάστατο εννοώ να μπορείς να στείλεις ένα σήμα πίσω και δεξιά π.χ. Αλλά πραγματικά πίσω, όχι απλά να το χαμηλώσεις...

 
Ισως τοτε να αναφερεσαι στο stereo widening

Το S1 Imager της  WAVES κανει κατι τετοιο....

νομιζω στο αρθρο που σου λινκαρα εχει και αλλα τετοια plug ins & τεχνικες.

χρειάζεται σίγουρα αλλοίωση της φάσης και EQ.
σωστα.

 
basderas είπε:
Tρισδιάστατο εννοώ να μπορείς να στείλεις ένα σήμα πίσω και δεξιά
Μήπως εννοεί τα 5.1 Surround mixes??

 
Superfunk είπε:
Ισως τοτε να αναφερεσαι στο stereo widening

Το S1 Imager της  WAVES κανει κατι τετοιο....

νομιζω στο αρθρο που σου λινκαρα εχει και αλλα τετοια plug ins & τεχνικες.
Το έχω διαβάσει το άρθρο και έχω χρησιμοποιήσει και το S1, αλλά κεντρικά. Δίνει ένα χώρο στη μίξη, αλλά και πάλι δεν μου φτάνει. Θέλω να μου εξηγήσει κάποιος τη φυσική που υπάρχει στο θέμα με απλά λόγια, επειδή δεν είμαι φυσικός...

Μήπως εννοεί τα 5.1 Surround mixes??
όχι φίλε μου...

Φιλόλογος είμαι ρε παιδιά, δεν καταλαβαίνω...

 
ok  :)

basderas είπε:
Θέλω να μου εξηγήσει κάποιος τη φυσική που υπάρχει στο θέμα με απλά λόγια, επειδή δεν είμαι φυσικός...
Harilatre, ανέλαβε  :D

 
M/S -> Mid / Side proccessing (και οχι mono/stereo οπως νομιζουν καποιοι).

H Mid/Side επεξεργασια του ηχου ειναι μια ευκολη τεχνικη ενισχυσης ενος στερεο σηματος ετσι ωστε να δινει μια αλλη διασταση στον ηχο παραπλανωντας το ανθρωπινο αυτι κανοντας το να αντιλαμβανεται τον ηχο αυτο σαν τρισδιαστατο.

Για να επιτευχθει κατι τετοιο ξεφευγουμε του καθιερωμενου στερεο σηματος επεξεργασιας δηλαδη L/R και αντιμετωπιζουμε το ηχου σαν τρισδιαστατο συνολο:

Mid/side          δηλαδη  Mid/Left/Right (3 πραγματα 3 διαστασεις).

Mono              Stereo                  M/S

  |                  L/\R              S/  M|M  \S

  |                  L/  \R          S /  M|M  \S

Αυτια              Αυτια                  Αυτια

Τωρα οσον αφορα το τριτο σχημα το S συμβολο μπορει να ειναι η left η right  η stereo η mono. Oπως ακριβως το ιδιο ισχυει και για το M συμβολο.

Για να καταλαβεις καλυτερα ανοιξε τον αγαπημενο σου host(cubase/reαper/live κτλπ) και βαλε ενα audio file 3 φορες μεσα.

1o καναλι Hard Left

2o καναλι Hard Right

3o καναλι στο κεντρο.

Τωρα

βαλε ενα eq στο αριστερο και κανε ενα boost  1khz εως 2 khz

βαλε ενα eq στο δεξι και κανε ενα boost  5 khz εως 8 khz

Βαλε ενα reverb στο μεσαιο καναλι και δωστου περιπου 80% wet.

Παιξε με τα volumes και ακου το αποτελεσμα. Ενας τρισδιατατος ηχος :P.

Βοηθησα?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Mid/Side Prossecing είναι το φυσικό επακόλουθο της αντίστοιχης τεχνικής stereo ηχογράφησης (M/S recording) η οποία περιλαμβάνει (με απλά λόγια) την χρήση ενός figure 8 μικροφώνου (side) και ενός καρδιοειδούς (mid) στον ίδιο κάθετο άξονα αλλά με γωνία 90 μοιρών στον οριζόντιο (Το καρδιοειδές μπορεί να αντικατασταθεί από κάποιο άλλο σε υποπαραλαγές της τεχνικής).

M/S Prossecing λοιπόν είναι η επεξεργασία που χρειάζεται για να μετατραπεί το σήμα από το δύο μικρόφωνα σε μία στέρεο εκδοχή. Αυτό γίνεται είτε "χειροκίνητα" (μέσω αναστροφών φάσης κλπ κλπ) είτε αυτόματα μέσω κάποιου dedicated M/S encoder/decoder.

 
Δεν ξερω να μιξάρω, αλλα θα πω μερικες προτασεις που μου φαινονται λογικες :)

Η αντιληψη αντικειμενων στο χωρο γίνεται έμμεσα και όχι άμεσα. Για παραδειγμα αντιλαμβανομαστε οτι καποιος μας πλησιαζει επειδη μεγαλωνει η μορφη του ως προς τα υπολοιπα αντικειμενα, ή αν δεν υπαρχουν αλλα αντικειμενα για συγκριση, αν δηλαδη δουμε κατι να διογκωνεται ομοιομορφα σε ενα λευκο φοντο, δεν θα ειμαστε βεβαιοι αν μας πλησιαζει ή αν μεγαλωνει.

Ομοια, στο ακουστικο πεδιο, η αντιληψη της θεσης ενος ηχου στο χωρο σε σχεση με άλλους ήχους σε διαφορετικα σημεια του ίδιου χωρου, δεδομενου οτι ακουμε στερεοφωνικα, γίνεται με συγκριση των παραμετρων που επηρεαζουν τον ηχο που αντιλαμβανεται ενας παρατηρητης απο μια απομακρυσμενη πηγη σε σχεση με αυτες που αντιλαμβανεται απο μια κοντινότερη.

Tα μεγεθη που διαφερουν ακουστικα σε αυτη την περιπτωση ειναι οπωσδηποτε η σταθμη ακουστοτητας (ενταση) και οι αντηχησεις (reverberation). Η σταθμη ακουστοτητας, δηλαδη η αντίληψη της έντασης του ήχου, δεν εξαρτάται μόνο από την ένταση , αλλά και απο τη συχνότητα (μιλωντας για φυσικα μετρησιμα μεγεθη). Οι αντηχησεις μεταβάλλουν τη χροιά του ήχου, δηλαδη την αρμονική του δομή.

Αυτα για δυο ιδιες πηγες που απλα βρισκονται σε διαφορετικα σημεια του χωρου.

Για διαφορετικες πηγες, πρεπει να μπει στο παιχνιδι και η κατευθυντικότητα των πηγων, γιατι τότε μεταβάλλονται διαφορετικα οι αντηχησεις και οι φασεις

Συνολικά, συμφωνα με τις ελαχιστες γνωσεις μου, πιστευω οτι για να πετυχεις το διαχωρισμο στο χώρο, χρειάζεται προσεκτική ρυθμιση αυτών των παραμέτρων (volume, reverb , ΕQ, pan) .  (δηλαδη οτι ειπαν ολοι οι παραπανω ;D )

 
νομίζω μπορείς να πάρεις την επιστροφή από το ρεβέρμπ και την πανάρεις διαφορετικά από το dry

 
Συμφωνω με αυτα που λεει ο nikodemos εκτος στο οτι βαζει περιορισμο στα μικροφωνα.

Δεν γινετε να γραψεις μια συμφωνικη με 2 μικροφωνα σωστα?

 
musix είπε:
Συμφωνω με αυτα που λεει ο nikodemos εκτος στο οτι βαζει περιορισμο στα μικροφωνα.

Δεν γινετε να γραψεις μια συμφωνικη με 2 μικροφωνα σωστα?
Δεν βάζω εγώ κάποιον περιορισμό.....αυτή είναι η συγκεκριμένη στέρεο τεχνική τοποθέτησης μικροφώνων....προυποθέτει 2 μικρόφωνα εκ των οποίων το ένα σε fugure 8. Για πολλούς και διάφορους λόγους δεν μπορεί να λειτουργήσει (σωστά) ούτε με περισσότερα μικρόφωνα, ούτε με διαφορετική τοποθέτηση ούτε με διαφορετικά γραμμένο υλικό.

Μπορεί πιθανότατα κάποιος να πειραματίζεται με ένα M/S Prossecor με "άσχετο" υλικό ή περισσότερα μικρόφωνα και να έχει ενδιαφέροντα και εύηχα αποτελέσματα.....αυτό όμως πολύ απλά σημαίνει ότι ή δεν έχει καταλάβει τι ακριβώς κάνει ή απλά χρησιμοποιεί καταχρηστικά τον όρο πειραματιζόμενος. Στην πραγματικότητα απλά πειραματίζεται με την έννοια της ακύρωσης λόγω αναστροφής φάσης και την τοποθέτηση στην στερεοφωνική εικόνα.

Mid/Side Recording & Prossecing είναι αυτό που περιέγραψα (και φυσικά το αντίστροφο, η ανάλυση δηλαδή ενός στέρεο ηχητικού υλικού στα επιμέρους mid & side στοιχεία του).

 
Ευχαριστω για την απαντηση  :D

 
Σε κάποιο tutorial του στυλ Home mixing for idiots από τα αναρίθμητα που κυκλοφορούν είχα διαβάσει το εξής:

Η τοποθέτηση δεξιά αριστερά γίνεται με το pan (ο άξονας x)

H πάνω κάτω γίνεται με eq (άξονας y)

Και μπρος πίσω γίνεται με reverb (άξονας z)

Η υπεραπλούστευση είναι φανερή (και φυσικά υπήρχε η σημείωση it's a rule of thumb only κτλ) αλλά, δεν ξέρω γιατί, μου' μεινε. Στην εφαρμογή δεν μπορώ να πω ότι πέτυχε απόλυτα, αλλά δε δοκιμάστηκε και με ιδανικές συνθήκες (κυρίως έλλειψη treated χώρου) και θα το ξαναδοκιμάσω στο μέλλον.

Οι ψαγμένοι με το mixing τι λένε; Έχει καμιά βάση;

 
Κατ' αρχήν, σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας. Πάντως, αν ισχύει αυτό με τον thumb rule, προσωπικά, θα ήθελα να ακούσω και δυο γνώμες ακόμα. Πώς επηρεάζει το κάθε εργαλείο τη μίξη; Πολύ reverb σημαίνει πιο πίσω π.χ.;

 
Πολύ reverb σημαίνει πιο πίσω π.χ.;
Πολύ reverb σημαίνει ΜΑΥΡΑ Χάλια συνηθως... :)

 
Superfunk είπε:
Πολύ reverb σημαίνει ΜΑΥΡΑ Χάλια συνηθως... :)
I know...

Πάντως δεν είναι αστείο  ;)

 
παντως οντως,για να σταματησω τα αστεια,το reverb πηγαινει τα οργανα "πισω" & κοβει απο το presence τους,προσωπικα το αποφευγω σχεδον ολοκληρωτικα στις μιξεις μου.

 
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top