Track Mastering Practice - Ποιό από τα δύο προτιμάτε

Ποιό από τα δύο mastering προτιμάτε, σας άρεσε

  • Το Α

    Ψήφοι: 1 33.3%
  • Το Β

    Ψήφοι: 1 33.3%
  • Και τα δύο καλά είναι

    Ψήφοι: 1 33.3%
  • Και τα δύο ήταν απογοητευτικά. Κρίμα.

    Ψήφοι: 0 0.0%

  • Σύνολο ψηφοφόρων
    3
Konstantinos Dritsas

cos_dr

Ο Άρχοντας των Συνθεσάιζερς
Μηνύματα
15,438
Λύσεις
1
Πόντοι
418
Ιδιότητα
  1. Πλήκτρα
Καλησπέρα σας φίλοι μου.

 Στο πλαίσιο νέων μου πειραματισμών αυτό τον καιρό και εξάσκησης στο mixing και στο mastering κυρίως παλαιότερων track μου που θέλω να τα βελτιώσω και να βελτιωθώ και εγώ, διασκεδάζοντας παράλληλα δημιουργικά στο home studio μου, σας παραθέτω δύο προσπάθειες mastering ενός παλιού μου κομματιού αφού παράλληλα έκανα και βελτιώσεις στη μίξη.

Θα με βοηθήσει πολύ η γνώμη σας, ποιο προτιμάτε και οποιαδήποτε άλλη παρατήρηση θέλετε να κάνετε είναι ευπρόσδεκτη.

 Παραθέτω την αρχική μίξη όπως την έβγαλα από το SONAR

Rock Old Session 2024 SONAR.mp3

 




  το A Mastered Track (1)

Rock Old Session 2024 T_Racks 1.mp3

 




   το B Mastered Track (2)

Rock Old Session 2024 T_Racks 2.mp3

 




 To Mastering έγινε μέσω του Τ-Racks 5. Θα ακολουθήσει και σχετικό βίντεο με τις ρυθμίσεις που επέλεξα για τυχόν περαιτέρω σχολιασμό και παρατηρήσεις.

 Για το θέμα διεξάγεται και ψηφοφορία/δημοσκόπηση στο topic?

 Ευχαριστώ!❤️

 

Attachments

Εμένα το καλύτερο μού φαίνεται το "αρχική μίξη".

Τα άλλα δύο μού φαίνονται και τα δύο αρκετά "πνιγμένα".

Μάλλον έχει πέσει πολύ compression ή κάτι τέτοιο..

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: cos_dr
Το ιδανικότερο θα ήταν να μπορούσα να τα κατεβάσω και να κάνω A/B έτσι ώστε να αποφασίσω.

Θα διάλεγα το Α γιατί μου ακούγεται λίγο πιο "φωτεινό" που λέμε, αλλά μάλλον έχει πέσει παραπάνω compression στα μπάσα, λογικά με κάποιον multiband comp?

 
  • Like
Reactions: cos_dr
Σου ψήφισα το Α ως καλύτερο MASTER, αλλά η αρχική μίξη θέλει δουλειά πολλή.. Νομίζω βιάστηκες να πας στο στάδιο του master, προτού να είναι έτοιμη η μίξη να πάει εκεί. Ειδικά αυτό με τα "χεράτα" τύμπανα με διώχνει ρε παιδάκι μου, για τί μάστερ να μιλήσουμε ύστερα.. Πάντως από settings, προτιμώ το Α.

 
Και εγώ το Α προτιμώ, αλλά αλλάζει εντελώς η μίξη με το μαστερινγκ αυτό. Άλλος ήχος στο πιάνο, άλλος στα τύμπανα (τα πιατίνια είναι πολύ έντονα) κλπ. Θελει καλύτερη μιξη.

Για σύγκριση, σου έκανα μαστερινγκ εντος του sonar, με τις τυπικές μου ρυθμίσεις.

cos.mp3

 



 

Attachments

  • Like
Reactions: cos_dr
Το κομμάτι είναι πολύ ωραίο. Το βασικό του πρόβλημα όμως (που το χαλάει πάρα πολύ δυστυχώς) είναι ρυθμικό. Το πιάνο βιάζεται πάρα πολύ σε σχέση με τα ντραμς. Και ειδικά όταν δεν υπάρχουν φυσικά όργανα το δύσκολο αλλά και επιθυμητό είναι να πετύχεις καλό groove.

Στα της μίξης δεν έχω άποψη. Όλα κουτί είναι οπότε και τα "πιατίνια" που είναι λίγο "σκληρά" δεν πειράζει κ.ο.,κ.

 
Εμένα το καλύτερο μού φαίνεται το "αρχική μίξη".

Τα άλλα δύο μού φαίνονται και τα δύο αρκετά "πνιγμένα".

Μάλλον έχει πέσει πολύ compression ή κάτι τέτοιο..
Mεταξύ άλλων  έχει πέσει και compression. 

  Η αρχική μίξη είναι......... χωρίς mastering? άρα σημειώνω ως feedback  πως δεν σου άρεσε το mastering.

 Thanks John!!!

Το ιδανικότερο θα ήταν να μπορούσα να τα κατεβάσω και να κάνω A/B έτσι ώστε να αποφασίσω.

Θα διάλεγα το Α γιατί μου ακούγεται λίγο πιο "φωτεινό" που λέμε, αλλά μάλλον έχει πέσει παραπάνω compression στα μπάσα, λογικά με κάποιον multiband comp?


Tο Α είναι πιο φωτεινό με τονισμένα μεσαία και πρίμα απο 2,8Κhz και πάνω και περασμένο από έναν compressor με ήπιες  ρυθμίσεις, μια εξομοίωση του Fairchild 670 και καλά. Οι επιλογές είναι δικές μου και πειραματικές?

Τhanks Alex!!!

Σου ψήφισα το Α ως καλύτερο MASTER, αλλά η αρχική μίξη θέλει δουλειά πολλή.. Νομίζω βιάστηκες να πας στο στάδιο του master, προτού να είναι έτοιμη η μίξη να πάει εκεί. Ειδικά αυτό με τα "χεράτα" τύμπανα με διώχνει ρε παιδάκι μου, για τί μάστερ να μιλήσουμε ύστερα.. Πάντως από settings, προτιμώ το Α.
Πάνο, τη μίξη αυτή την έχω κάνει το 2014 και είχα βάλει και κλιπ με άλλο mastering, είναι παλιά,  το κομμάτι επίσης το έχω γράψει το 2004 και το είχα ανεβάσει πάλι στο noiz μέ άλλη μίξη και παιγμένο στο triton. Το κομμάτι ήταν γραμμένο πάνω σε ένα drum arpeggio του triton, δέκα χρόνια μετά το έγραψα ξανά από την  αρχή με Virtual όργανα και ο ρυθμός είναι ένας έτοιμος του Addictive Drums, παρεμφερής του Arpeggio του triton και έτσι τα drums είναι μιξαρισμένα από τα preset του προγράμματος, εξ άλλου δεν ξέρω να μιξάρω drums, παίζω σε έτοιμους ρυθμούς και προσθέτω κανα κρουστό. Έτσι ακαδημαικά.

 Προτιμάς το Α, το Β θα έλεγες πως είναι τελείως χάλια, θα στεκόταν καθόλου?

 Εμένα μου αρέσει και το B σαν πείραμα. Θα το απέρριπτες τελειώς?

 Ευχαριστώ για το feedback κι εσέ!!!

Και εγώ το Α προτιμώ, αλλά αλλάζει εντελώς η μίξη με το μαστερινγκ αυτό. Άλλος ήχος στο πιάνο, άλλος στα τύμπανα (τα πιατίνια είναι πολύ έντονα) κλπ. Θελει καλύτερη μιξη.

Για σύγκριση, σου έκανα μαστερινγκ εντος του sonar, με τις τυπικές μου ρυθμίσεις.


cos.mp3 9.9 MB · 208 downloads


Πολύ ενδιαφέρον το  mastering με τις ρυθμίσεις σου, θα το κατέτασσα περίπου στη μέση αν και είναι βρίσκω λίγο  πεσμένες τις συχνότητες από 2Κhz και πάνω και χάνει λίγο σε soundstage ας το πούμε.

 Πάντως εγώ προτιμώ το Β μου από τα δύο δικά μου με ίσως κάποιες διορθώσεις, γιατί όχι και  στη μίξη που θα θέλει σίγουρα.

 Πειράματα κάνω, Αφου  μπορώ και δεν τρώω μπομπίνες, μπορώ να πειραματίζομαι όλη μέρα μέχρι να μάθω κάτι?

  Γιώργο σε ευχαριστώ  και εσένα για το feedback.

Το κομμάτι είναι πολύ ωραίο. Το βασικό του πρόβλημα όμως (που το χαλάει πάρα πολύ δυστυχώς) είναι ρυθμικό. Το πιάνο βιάζεται πάρα πολύ σε σχέση με τα ντραμς. Και ειδικά όταν δεν υπάρχουν φυσικά όργανα το δύσκολο αλλά και επιθυμητό είναι να πετύχεις καλό groove.

Στα της μίξης δεν έχω άποψη. Όλα κουτί είναι οπότε και τα "πιατίνια" που είναι λίγο "σκληρά" δεν πειράζει κ.ο.,κ.


Εγώ πάλι βρίσκω πως το πιάνο έχει κομμένη ατάκα, το είχα γράψει έτσι πριν 10 χρόνια με ένα πιάνο του ΚΟΝΤΑΚΤ, νομίζω το Grandeur και θα μπορούσα να κάνω καλύτερες ρυθμίσεις σίγουρα, τα drums έγραψα πιο πάνω τι είναι και όντως τα όργανα δεν είναι φυσικά και όντως επηρεάζει, οι καλύτεροι από εμένα στις μίξεις και στo στήσιμο των οργάνων ακόμα και στα VST βγάζουν καλύτερο αποτέλεσμα, τα δικά μου όρια δυσκολεύουν σίγουρα το groove που θα έπρεπε να  έχει.

 Αν διάλεγες υποχρεωτικά ? τις μαστεραρισμένες εκδόσεις, την Α ή τη Β θα έλεγες?

 Εγώ όπως είπα προτιμώ την Β και έτσι για την φάση βάζω αυτό το βιντεάκι με τον πειραματισμό μου που φαίνονται τα modules στην αλυσίδα και οι ρυθμίσεις μου.

 Είναι το Β mastering κομμάτι





 Αν δείτε καμιά καφρίλα στις ρυθμίσεις οι πιο έμπειροι μην βαράτε?, πειραματίζομαι, δεν τα ξεύρω καλά ?

 κάθε παρατήρηση ευπρόσδεκτη λαίμαι

 
Mεταξύ άλλων  έχει πέσει και compression. 

  Η αρχική μίξη είναι......... χωρίς mastering? άρα σημειώνω ως feedback  πως δεν σου άρεσε το mastering.

 Thanks John!!!


Μια που το ξεκινήσαμε:

Βασικά στα 2 mastering πρόσεξα τις δυναμικές, με τα άλλα δεν ασχολήθηκα. Προσοχή, πάντως, δεν τα άκουσα στο σύστημα αναφοράς αλλά στα ηχεία του PC (κάτι Behringer MS-16).

Στο αρχικό - που δεν έχει compression - φαίνεται αμέσως όλη η δουλειά που έχει γίνει σε ισορροπίες οργάνων, εκτέλεση γραμμών, ενορχήστρωση κλπ. με φυσικό και καλό αποτέλεσμα. Π.χ. όσο μπαίνουν τα όργανα η ένταση δυναμώνει, το αρχικό εφέ που ακούγεται 2 φορές "κάθεται" σωστά πάνω στο πιάνο, η ντραμς είναι σχετικά ισορροπημένη κλπ. Με το compression αυτά όλα "ζουπιούνται" και λίγο-πολύ αλλοιώνονται ως αποτέλεσμα, με κέρδος βέβαια τη μεγαλύτερη ένταση. Όλα αυτά βέβαια είναι αρκετά υποκειμενικά.

Μερικές ακόμη παρατηρήσεις:

Έχω προσέξει ότι οι ήχοι από synthesizer (κυρίως h/w) που χρησιμοποιούμε έχουν πολλές φορές ένα χαρακτήρα κομπρεσαρίσματος χωρίς να έχουμε κάνει εμείς τίποτα, αυτό το έχουν προσέξει φαίνεται όταν σχεδιάζουν το preset. Έχω στο μυαλό μου πολλά παραδείγματα. Αυτό αφορά όλες τις παραμέτρους του ήχου ακόμη και τα εφέ. Αυτό κάνει την ανάγκη compression τους ακόμη μικρότερη.

Ακόμη και στην αρχική μίξη σου θα μπορούσαν να υπάρχουν ακόμη μεγαλύτερες δυναμικές διαφορές, πιο uncompressed  καταστάσεις δηλαδή, κατά την άποψή μου. Θα έμοιαζε και ακόμη πιο φυσικό το παίξιμο. Γίνεται και εκ των υστέρων με ένα ωραιότατο human unquantize στις δυναμικές.

Μπορείς να το κάνεις όπως το κάνουν στην κλασική, δηλαδή, κάνεις τελική μίξη σε 2 σήματα, το 1 εντελώς uncompressed και το άλλο με ένα σχετικά ελαφρύ compression (δε θυμάμαι την ονομασία compression).

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
- έχω προσέξει ότι οι ήχοι από synthesizer (κυρίως h/w) που χρησιμοποιούμε έχουν πολλές φορές ένα χαρακτήρα κομπρεσαρίσματος χωρίς να έχουμε κάνει εμείς τίποτα, αυτό το έχουν προσέξει φαίνεται όταν σχεδιάζουν το preset. Έχω στο μυαλό μου πολλά παραδείγματα. Αυτό αφορά όλες τις παραμέτρους του ήχου ακόμη και τα εφέ. Αυτό κάνει την ανάγκη compression τους ακόμη μικρότερη.

- ακόμη και στην αρχική μίξη σου θα μπορούσαν να υπάρχουν ακόμη μεγαλύτερες δυναμικές διαφορές, πιο uncompressed  καταστάσεις δηλαδή, κατά την άποψή μου. Θα έμοιαζε και ακόμη πιο φυσικό το παίξιμο. Γίνεται και εκ των υστέρων με ένα ωραιότατο human unquantize στις δυναμικές.

- μπορείς να το κάνεις όπως το κάνουν στην κλασική, δηλαδή, κάνεις μίξη σε 2 σήματα, το 1 εντελώς uncompressed και το άλλο με ένα σχετικά ελαφρύ compression.
Με ότι ξέρω θα συμφωνήσω μαζί σου στο θέμα του compression σε ήδη compression από τα effects των hardware και software synths.

 Συνήθως δεν βάζω. Πειραματίζομαι όμως γιατί βλέπω πως πάραυτα χρησιμοποιείται π.χ. σε βίντεο - tutorials που βλέπω.

 Το τελευταίο με το uncompressed και τα δυο σήματα δεν το καταλαβαίνω. Αν έχεις να μου στείλεις κάτι να δω για να το καταλάβω, αν υπάρχει κάτι..........................

 
  • Like
Reactions: John Tzinieris
Με ότι ξέρω θα συμφωνήσω μαζί σου στο θέμα του compression σε ήδη compression από τα effects των hardware και software synths.

 Συνήθως δεν βάζω. Πειραματίζομαι όμως γιατί βλέπω πως πάραυτα χρησιμοποιείται π.χ. σε βίντεο - tutorials που βλέπω.

 Το τελευταίο με το uncompressed και τα δυο σήματα δεν το καταλαβαίνω. Αν έχεις να μου στείλεις κάτι να δω για να το καταλάβω, αν υπάρχει κάτι..........................


Νομίζω κι εγώ ότι αν υπάρχει φωνή το compression είναι πολύ πιο αποδοτικό.

Το άλλο λέγεται "parallel compression". Γίνεται και στο στάδιο του mixing.

Για παράδειγμα:

Πηγή:    https://www.soundonsound.com/sound-advice/q-how-should-compress-classical-recording

A more transparent approach to compression is to use a compressor as a send effect, mixing the compressed signal in with the unprocessed one — this is often referred to as parallel compression. For this to work, you need to make sure that the compression processing doesn't also introduce any delay, otherwise you'll get a nasty kind of static phasing sound. That said, most software DAWs now have comprehensive plug-in delay compensation, so this is becoming less of a problem for people these days.

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: cos_dr
, με τις τυπικές μου ρυθμίσεις.


Η αλήθεια είναι ότι όλες αυτές οι διαδικασίες του στυλ:

άλλαξε κάτι εδώ, σύγκρινε με το άλλο, είναι καλύτερο, δεν είναι καλύτερο, χάνει εδώ, κερδίζει εκεί, άκου εκεί αυτή τη λεπτομέρεια, τσέκαρε πάλι και το άλλο πίσω, δες και τί θα γίνει με εκείνο το δύσκολο πέρασμα εκεί, ρίξε και μια συνολική ματιά παντού, ξανακοίταξε αν είναι εντάξει και το άλλο, σκέψου μήπως είναι καλύτερη και η τάδε δυνατότητα, κάτι κερδίζεις εκεί, κάτι χάνεις εκεί κλπ. κλπ. κλπ.

είναι αρκετά ξενερωματικές και κουράζουν γρήγορα και το αυτί.

Είναι μεν δημιουργικές αλλά όχι τόσο πολύ όσο η δημιουργία της μουσικής.

Γι'αυτό αν έχει βρει κάποιος τυπικές ρυθμίσεις για τέτοιες περιπτώσεις (τουλάχιστον για κάποια αφετηρία) είναι καλά..

 
  • Συμφωνώ
Reactions: gkourmoul1
Η αλήθεια είναι ότι όλες αυτές οι διαδικασίες του στυλ:

άλλαξε κάτι εδώ, σύγκρινε με το άλλο, είναι καλύτερο, δεν είναι καλύτερο, χάνει εδώ, κερδίζει εκεί, άκου εκεί αυτή τη λεπτομέρεια, τσέκαρε πάλι και το άλλο πίσω, δες και τί θα γίνει με εκείνο το δύσκολο πέρασμα εκεί, ρίξε και μια συνολική ματιά παντού, ξανακοίταξε αν είναι εντάξει και το άλλο, σκέψου μήπως είναι καλύτερη και η τάδε δυνατότητα, κάτι κερδίζεις εκεί, κάτι χάνεις εκεί κλπ. κλπ. κλπ.

είναι αρκετά ξενερωματικές και κουράζουν γρήγορα και το αυτί.

Είναι μεν δημιουργικές αλλά όχι τόσο πολύ όσο η δημιουργία της μουσικής.

Γι'αυτό αν έχει βρει κάποιος τυπικές ρυθμίσεις για τέτοιες περιπτώσεις (τουλάχιστον για κάποια αφετηρία) είναι καλά..
συμφωνώ μαζί σου αλλά με εξιτάρει περισσότερο να πειραματίζομαι με αυτά τελευταία παρά η δημιουργία μουσικής και για εμένα πλέον έχει καταντήσει πιο δημιουργικό και μου αρέσει. Έτσι όπως το θέτεις, αν θελήσω να βγάλω ένα κομμάτι, έχω κάποιες τυπικές ρυθμίσεις. Αλλά  θέλω να πειραματιστώ, το έχω ανάγκη?.

 
  • Συμφωνώ
Reactions: John Tzinieris
Συμφωνώ. Βέβαια εάν έχουν γίνει σωστά οι εγγραφές και η μίξη, το μάστερινγκ καταλήγει τυπική διαδικασία. 

 
Συμφωνώ. Βέβαια εάν έχουν γίνει σωστά οι εγγραφές και η μίξη, το μάστερινγκ καταλήγει τυπική διαδικασία. 
είναι τυπική σε αυτή την περίπτωση αλλά και ουσιαστική για την αναπαραγωγή σε διάφορα μέσα, ιδιαίτερα αν μιλάμε για πολλά κομμάτια ενός album.

 
  • Συμφωνώ
Reactions: John Tzinieris

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα