Τόνος Φωνής

Status
Not open for further replies.

Casius

Νέο μέλος
Μηνύματα
11
Πόντοι
1
Καλημέρα σας.

Είμαι, ας το πουμε, κιθαριστας. Μαθαίνω δηλαδή εδώ και τρία χρόνια ηλεκτρική κιθάρα. Παίζω όμως και ακουστική. Τελευταία αντιμετωπίζω ένα προβλημα:

Εχω μάθει κάποια ωραία ακουστικά κομμάτια και θα ηθελα να τα συνοδέψω με την φωνη μου έτσι ώστε όταν τα παίζω να τα απολαμβάνω περισσότερο. Έλα μου ντε που δεν είμαι καλλίφωνος...  ::) Υπάρχει κανένας τρόπος όμως ώστε να βρω τον τόνο που αποδίδει καλύτερα η φωνή μου για να τα "σκοτώνω" όσο το δυνατόν λιγότερο?

Θενξ

 
ΦΥΣΙΚΑ & υπαρχει & τον ακολουθουν εδω και ...αιωνες ΟΛΟΙ οι...κακοφωνοι τροβαδουροι τυπου Dylan & Neil Young,αγοραζεις ενα ΚΑΠΟΤΑΣΤΟ και δοκιμαζεις τα τραγουδια σου σε διαφορετικες θεσεις πανω στην ταστιερα παιζοντας τα ιδια ακριβως ανοιχτα ακκορντα.

E,δε μπορει σε καποιους τονους θα σοναρει η φωνη σου καλυτερα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έχω καποτάστο. Ευχαριστώ πολύ, αυτό θα κάνω!

8)

 
Superfunk είπε:
ΦΥΣΙΚΑ & υπαρχει & τον ακολουθουν εδω και ...αιωνες ΟΛΟΙ οι...κακοφωνοι τροβαδουροι τυπου Dylan & Neil Young,αγοραζεις ενα ΚΑΠΟΤΑΣΤΟ και δοκιμαζεις τα τραγουδια σου σε διαφορετικες θεσεις πανω στην ταστιερα παιζοντας τα ιδια ακριβως ανοιχτα ακκορντα.

E,δε μπορει σε καποιους τονους θα σοναρει η φωνη σου καλυτερα.
πες μου πως κάνεις πλακα, σε ΙΚΕΤΕΥΩ  :'(

και ως προς Dylan/Young κακόφωνους  :o

και ως προς "βάλε καποτάστο και όλο και κάπου θα βγεις καλλίφωνος" 

 
gdevelek είπε:
και ως προς Dylan/Young κακόφωνους  :o
Ναι, ειδικά ο Dylan είναι...αϊδόνι!

 
gdevelek σοβαρα τωρα μαλλον εσυ μας κανεις πλακα.

Ο Dylan ειναι κατα κοινη αποδοχη απο τους πιο αφωνους tone deaf  ανθρωπους που περασαν απο τον πλανητη γη. Αυτο ομως δεν τον μειωνει ΚΑΘΟΛΟΥ ως τραγουδιστη, καθοτι δεν ακουμε dylan για την ωραια τη φωνη του αλλα για αλλους λογους.

Οσο για το καποταστο, ο ανθρωπος θελει να βρει το range της φωνης του. Και του προτεινε ο SF να δοκιμασει ενα τραγουδι σε καθε δυνατο κλειδι να δει σε ποιο του ακουγεται καλυτερα. Τι δεν καταλαβες? Τι σου φαινεται παραλογο?

 
Μια διαπύστωση: Όταν ξεκίνησα να κάνω σολφεζ και ντικτέ (δεν είμαι σίγουρος για τις ορολογίες, στην ουσία απλά χρησιμοποιώ το earmaster pro και τραγουδάω ''μαζί'' με την κιθάρα ακκόρντα -1ες,3ες,5ες,7ες- και μελωδίες) παρατήρησα το εξής φαινόμενο, μπορούσα να ακουλουθήσω (φωνιτικά) πάρα πολλά κομμάτια και σιγά σιγά βλέπω να απελευθερώνεται ακόμη περισσότερο η φωνή μου (εύκολη νότα για μένα πάντως είναι η F και C, αν και νομίζω οτι απο ένα σημείο και μετά μπορείς να τραγουδήσεις οποιαδήποτε τονικότητα φυσικά στα πλαίσια οκτάβας-στην περίπτωσή μου).

Οπότε εκτός απο το καποτάστο που είναι και αυτό λύση μπορείς σιγά σιγά και υπομονετικά να δουλέψεις και συ έτσι.. Θα εκπλαγείς απο το αποτέλεσμα και απο τα αυτιά σου (στο πόσα θα αντιλαμβάνωντε όταν ακούς μουσική-ά)..

 
odis13 είπε:
gdevelek σοβαρα τωρα μαλλον εσυ μας κανεις πλακα.

Ο Dylan ειναι κατα κοινη αποδοχη απο τους πιο αφωνους tone deaf  ανθρωπους που περασαν απο τον πλανητη γη. Αυτο ομως δεν τον μειωνει ΚΑΘΟΛΟΥ ως τραγουδιστη, καθοτι δεν ακουμε dylan για την ωραια τη φωνη του αλλα για αλλους λογους.

Οσο για το καποταστο, ο ανθρωπος θελει να βρει το range της φωνης του. Και του προτεινε ο SF να δοκιμασει ενα τραγουδι σε καθε δυνατο κλειδι να δει σε ποιο του ακουγεται καλυτερα. Τι δεν καταλαβες? Τι σου φαινεται παραλογο?
πες μου τώρα πως στο "One more cup of coffee"  ο τύπος είναι άφωνος... ΕΛΕΟΣ...

εδώ και πολλά χρόνια τραγουδάει πολύ άσχημα, δεν ξέρω γιατί, ωστόσο μέχρι να το πάθει αυτό έβγαλε κάπου 15 δίσκους...

ως προς το δεύτερο θέμα

ο φίλος ΔΕΝ είπε "δυσκολεύομαι να τραγουδήσω Κοέν γιατί είναι πολύ μπάσος", οπότε ΝΑΙ το σωστό είναι να το ανεβάσει ώστε να το φέρει στο range της δικιάς του φωνής  (ή το αντίστροφο με τον μακαρίτη τον τζάκο)

είπε "είμαι κακόφωνος", δηλαδή δεν μπορεί να ακολουθήσει τη μελωδία

αυτό ΔΕΝ βελτιώνεται μετακινώντας το range... με τίποτε... ο κακόφωνος παραμένει κακόφωνος σε οποιοδήποτε εύρος

 
gdevelek είπε:
αυτό ΔΕΝ βελτιώνεται μετακινώντας το range... με τίποτε... ο κακόφωνος παραμένει κακόφωνος σε οποιοδήποτε εύρος
Σίγουρα δεν θα είμαι και η πρώτη φωνή ούτε έχω αυτοσκοπό θα γίνω κάτι τέτοιο. Ένα τόνο προσπαθώ να βρώ έτσι ώστε, όπως είπα, να το "σκοτώνω" το δυνατόν λιγότερο όταν τραγουδώ κάποια αγαπημένα κομμάτια. Ο Σούπερφανκ δεν μου δώσε μια τεχνική για να γίνω καλλίφωνος. Εξ' άλλου και οι λιγότερο προικισμένες φωνές δεν έχουν έναν τόνο που αποδίδουν καλύτερα?

 
επαλαμβάνω, αν το πρόβλημά σου είναι ότι δεν φτάνεις αρκετά χαμηλά (ή ψηλά) για να τραγουδήσεις παράλληλα με το στέρεο καθως τραγουδά ο Α ή ο Β, τότε σίγουρα ανεβοκατεβάζοντας το εύρος με ένα καποτάστο θα βρεις τη λύση

αν όμως το πρόβλημά σου είναι ότι αντί για ντο σου βγάινει ντο δίεση, ή κάτι ανάμεσα σε ντο και σε ντο δίεση, δεν θα πετύχεις κάτι με το καποτάστο

τι ακριβώς από τα δύο σου συμβαίνει;  ??? το έχεις προσδιορίσει;

 
Πρώτα απ'όλα, μην τρελαθούμε. Οι άνθρωποι που είπε ο SF φωνητικά/τεχνικά είναι ΑΙΣΧΡΟΙ. Έλεος δλδ που θα τους βγάλουμε και φωνάρες. Σιγά μην είναι κ ο Lemmy για άριες! Δεύτερον, ναι μεν ισχύει εν μέρει αυτό που λέει ο gdevelek αλλά δεν είναι και απόλυτα ακριβές. Εξηγώ:

1. αν το πρόβλημα είναι στο ΑΥΤΙ τότε πρέπει να δουλέψεις το αυτί.

2. αν το πρόβλημα είναι στο ότι δε φτάνεις ψηλά ή χαμηλά τότε απλώς ψάξε πού σε βολεύει να τραγουδάς. Εγώ θα σου έλεγα να το κάνεις χωρίς καν κιθάρα. Πιασ'το από κάπου που σου βγαίνει αυθόρμητα και δες σε τι τόνο είσαι τελικά (αυτό πάντα με την προϋπόθεση ότι από αυτί πας καλά :))

3. αν το πρόβλημα είναι ότι δεν βρίσκεις καλά τις νότες και φαλτσάρεις, λίγο ή πολύ, τότε υπάρχουν δύο θέματα:

  α) βρες περιοχές που έχεις καλύτερο έλεγχο της φωνής σου (φίλε gdevelek είσαι λίγο λάθος εδώ, μπορώ να τραγουδήσω 3 οκτάβες και κάτι ψιλά, δεν έχω όμως παντού τον ίδιο έλεγχο ;) και ΣΙΓΟΥΡΑ όχι από την πρώτη στιγμή που άρχισα να τραγουδάω) και

  β) κάνε εξάσκηση, αυτά τα πράγματα βελτιώνονται ΠΟΛΥ, κανείς δεν ήταν τέλειος από την αρχή. :)

Κάτι ακόμα: ΟΛΟΙ οι άνθρωποι μπορούν να τραγουδήσουν σε διάφορες "θέσεις". Αν πας να μιμηθείς μια γυναικεία φωνή θα παρατηρήσεις ότι το κάνεις "διαφορετικά" απ'ό,τι αν πας να μιμηθείς τον Καρρά ;D Όταν τραγουδάμε, άλλοι αυτό το κάνουν εντελώς αυθόρμητα και χωρίς να ακούγεται έντονα η αλλαγή, άλλοι το κάνουν αυθόρμητα αλλά με πολύ ακουστή αλλαγή (εδώ ανήκω και εγώ) και άλλοι δεν το κάνουν καθόλου. Τα σημεία που γίνεται αυτή η αλλαγή (περάσματα από τη μία "θέση" στην άλλη) είναι σημεία που μας δυσκολεύουν όλους μας όταν τραγουδάμε και είναι διαφορετικά ανάλογα με τη φωνή του καθενός. Στα σημεία αυτά, εκτός του ότι μπορεί να ακούγεται αστεία η αλλαγή ή να τραβάς πολύ προς τα πάνω την "κάτω θέση" σου, δεν έχουμε συνήθως και καλό έλεγχο. Ανεβοκατεβάζοντας λοιπόν λίγο το κομμάτι μπορεί να βρούμε ένα σημείο που να μην περιέχει τέτοιες θέσεις, οπότε η απόδοσή μας να είναι και πολύ καλύτερη.

Γνώμη μου είναι πως ένα τραγούδι "πρέπει" να λέγεται εκεί που έχει γραφτεί. Δε γίνεται ο τραγουδιστής να το αλλάζει. Το κάθε όργανο έχει έναν χαρακτήρα σε κάθε εύρος και άλλος ο ήχος της κιθάρας όταν θα παίξεις ένα κομμάτι από C+ και άλλος αν το κάνεις F+. Για να μη βάλω στο παιχνίδι και τα drums  ;D Αφού όμως δε μιλάμε για "επαγγελματική" ενασχόληση (όπου θα σου έλεγα ότι ΕΣΥ πρέπει να προσαρμοστείς στο κομμάτι και όχι το αντίστροφο), απλώς ψάξε πού σε βολεύει και μπορεί να βρεις κάποια τονικότητα που να σου κάνει διαφορά :)

 
gdevelek είπε:
επαλαμβάνω, αν το πρόβλημά σου είναι ότι δεν φτάνεις αρκετά χαμηλά (ή ψηλά) για να τραγουδήσεις παράλληλα με το στέρεο καθως τραγουδά ο Α ή ο Β, τότε σίγουρα ανεβοκατεβάζοντας το εύρος με ένα καποτάστο θα βρεις τη λύση

αν όμως το πρόβλημά σου είναι ότι αντί για ντο σου βγάινει ντο δίεση, ή κάτι ανάμεσα σε ντο και σε ντο δίεση, δεν θα πετύχεις κάτι με το καποτάστο

τι ακριβώς από τα δύο σου συμβαίνει;  ??? το έχεις προσδιορίσει;
Κατα κύριον λόγο το πρώτο. Όσο για το δεύτερο, αυτό που λέει και ο menelaos πιστεύω ισχύει. Λογικό είναι να φαλτσάρω και κάπου, πόσο μάλλον τώρα στην αρχή.

Ευχαριστώ για το κατεβατό menelaos!  :) Κατανοώ κάποια πράγματα. Ήδη έκανα το κόλπο με το capo και παρατηρώ διαφορά όπως έλεγα το say something πριν και τώρα.

 
ΟΛΟΙ οι άνθρωποι μπορούν να τραγουδήσουν σε διάφορες "θέσεις"
+12000000

αν και θα εβαζα και τη λεξη ΚΑΛΥΤΕΡΑ μεταξυ του "τραγουδησουν" & του του "σε"

Γνώμη μου είναι πως ένα τραγούδι "πρέπει" να λέγεται εκεί που έχει γραφτεί
καθε τραγουδι ΠΡΕΠΕΙ να λεγεται στον τονο στον οποιο ο ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ τραγουδαει καλυτερα,ολα τα υπολοιπα οργανα απλα ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ τον τραγουδιστη,αν δεν μας αρεσει/βολευει αυτο  φτιαχνουμε instrumental μπαντα και γουσταρουμε παιζοντας τα κομματια απο το ενα και μοναδικο τονο που μας βολευει.....(αυτο βεβαια θα κανει το δισκο μας εξαιρετικα κουραστικο...) ;D

gdevelek σοβαρα τωρα μαλλον εσυ μας κανεις πλακα.
Ο Dylan ειναι κατα κοινη αποδοχη απο τους πιο αφωνους tone deaf  ανθρωπους που περασαν απο τον πλανητη γη. Αυτο ομως δεν τον μειωνει ΚΑΘΟΛΟΥ ως τραγουδιστη, καθοτι δεν ακουμε dylan για την ωραια τη φωνη του αλλα για αλλους λογους.

Οσο για το καποταστο, ο ανθρωπος θελει να βρει το range της φωνης του. Και του προτεινε ο SF να δοκιμασει ενα τραγουδι σε καθε δυνατο κλειδι να δει σε ποιο του ακουγεται καλυτερα. Τι δεν καταλαβες? Τι σου φαινεται παραλογο?
οντως  Τι δεν καταλαβες? & Τι σου φαινεται παραλογο? ;D ;D

ο ανθρωπος μας ζητησε πως να "βρει" τον τονο που θα τον βολεψει καλυτερα τιποτα παραπανω και τιποτα παρακατω,καλλιφωνος ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορει να γινει οταν ειναι κακοφωνιξ (οσο και να προσπαθησουν ο Dylan ή ο Jagger...Marvin Gaye ή Καζαντιδης δεν θα γινουν ποτε... ;D) αυτο βεβαια δεν σημαινει οτι και ενας κακοφωνιξ δεν μπορει να ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ τραγουδιστης (βλ. Nick Cave π.χ)

 
Superfunk είπε:
[...] αυτο βεβαια δεν σημαινει οτι και ενας κακοφωνιξ δεν μπορει να ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ τραγουδιστης (βλ. Nick Cave π.χ)
Τώρα με δελεάζεις...  ;D

 
δεν έγραψα πουθενά πως είναι "φωνάρες"

αν τους θεωρείς "αισχρούς", θα σου πως πως δικαιούσαι να το κάνεις

(σίγουρα έχουν προκαλέσει ανατριχίλα σε κάποια εκατομμύρια φίλους τους με τη φωνή τους)

βέβαια αναρωτιέμαι τι γνώμη έχεις για τη φωνή του Μίκη Θεοδωράκη

οταν καποιος έχει 3 οκτάβες εύρος, σίγουρα δεν έχει τον απόλυτο έλεγχο στο κάτω και στο πάνω άκρο, αλλά ως εκεί

ως προς τα υπόλοιπα περιμένω να απαντήσει ο φίλος (αν βέβαια θέλει) στην τελευταία ερώτησή μου

α, απάντησε

φίλε το καποτάστο θα σε βοηθήσει να "φέρεις" το τραγούδι εκεί που θες, τώρα ως προς φαλτσάρισμα, θα σου πρότεινα μαθήματα φωνητικής, καθώς και να ηχογραφείς τη φωνή σου και να την ακούς (αν και πιστεύω πως είναι θέμα φυσικού χαρίσματος κατά 80%)

 
anyway,επειδη και εγω ανηκω στην κατηγορια των...αθλιων τεχνικα τραγουδιαρηδων (η μαλλον στους εξ αναγκης γενομενους τραγουδιστες.. ;D) μερικες συμβουλες για καλυτερα αποτελεσματα

1.βρες τον καλυτερο για ΕΣΕΝΑ ΤΡΟΠΟ να τραγουδας (τη "μανιερα" σου δηλ.)

2.καλο ειναι αυτος ο τροπος να γινει ΣΤΑΘΕΡΟ στυλ (μην αλλαζεις δηλ.μεταξυ των διαφορων κομματιων)

3.προσπαθησε να τραγουδας σε τονους οπου η χρεια της φωνης σου θα ακουγεται ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ (και ας κανεις και λιγα πρασινα ,δεν πειραζει)

;)

 
gdevelek είπε:
δεν έγραψα πουθενά πως είναι "φωνάρες"

αν τους θεωρείς "αισχρούς", θα σου πως πως δικαιούσαι να το κάνεις

(σίγουρα έχουν προκαλέσει ανατριχίλα σε κάποια εκατομμύρια φίλους τους με τη φωνή τους)

βέβαια αναρωτιέμαι τι γνώμη έχεις για τη φωνή του Μίκη Θεοδωράκη

οταν καποιος έχει 3 οκτάβες εύρος, σίγουρα δεν έχει τον απόλυτο έλεγχο στο κάτω και στο πάνω άκρο, αλλά ως εκεί

ως προς τα υπόλοιπα περιμένω να απαντήσει ο φίλος (αν βέβαια θέλει) στην τελευταία ερώτησή μου

α, απάντησε

φίλε το καποτάστο θα σε βοηθήσει να "φέρεις" το τραγούδι εκεί που θες, τώρα ως προς φαλτσάρισμα, θα σου πρότεινα μαθήματα φωνητικής, καθώς και να ηχογραφείς τη φωνή σου και να την ακούς (αν και πιστεύω πως είναι θέμα φυσικού χαρίσματος κατά 80%)

απλα δεν θελεις η δεν μπορεις να καταλαβεις τι θελω να πω,οποτε αστο καλυτερα...

 
Superfunk είπε:
καθε τραγουδι ΠΡΕΠΕΙ να λεγεται στον τονο στον οποιο ο ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ τραγουδαει καλυτερα,ολα τα υπολοιπα οργανα απλα ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ τον τραγουδιστη,αν δεν μας αρεσει/βολευει αυτο  φτιαχνουμε instrumental μπαντα και γουσταρουμε παιζοντας τα κομματια απο το ενα και μοναδικο τονο που μας βολευει.....(αυτο βεβαια θα κανει το δισκο μας εξαιρετικα κουραστικο...) ;D
+ όσα θες

Εδώ γκρουπάρες ξεκουρδίζανε (λέγε με Sabbath) για να βρει τονικότητα ο τραγουδιστής. Για να μην πούμε για μορφές στο χώρο της μπλουζ που έχουν καρφωμένο το καποτάστρο.

ο ανθρωπος μας ζητησε πως να "βρει" τον τονο που θα τον βολεψει καλυτερα τιποτα παραπανω και τιποτα παρακατω,καλλιφωνος ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορει να γινει οταν ειναι κακοφωνιξ (οσο και να προσπαθησουν ο Dylan ή ο Jagger...Marvin Gaye ή Καζαντιδης δεν θα γινουν ποτε... ;D) αυτο βεβαια δεν σημαινει οτι και ενας κακοφωνιξ δεν μπορει να ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ τραγουδιστης (βλ. Nick Cave π.χ)
+ κι άλλα τόσα

Gdevelek διάβαζε τι γράφουν τα παιδιά. Μπερδεύεσαι.

Λατρεύω τον Dylan. Αλλά όχι και τραγουδιστής.

Ο δάσκαλος σίγουρα θα βοηθήσει. Το πρωτογενώς υπάρχον υλικό. Δεν θα σε κάνει αηδόνι.

 
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας παιδιά! Πραγματικά θα μου φανούν παραπάνω απο χρήσιμες.  ;)

 
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top