To "one take" or not to "one take"

basderas

Νέο μέλος
Μηνύματα
60
Πόντοι
6
Πρόκειται να ηχογραφήσω ένα κομμάτι το οποίο περιέχει στην ουσία μία ακουστική κιθάρα η οποία όμως αλλού παίζει ρυθμικά και αλλού το βασικό θέμα (κατά κάποιο τρόπο lead). Αυτό που συνηθίζω να κάνω είναι να γράφω ξεχωριστά τα ρυθμικά μέρη και ξεχωριστά τα σόλο, με διαφορετικό mic setup και διαφορετική επεξεργασία στη μίξη. Σκέφτομαι όμως να αλλάξω και να ηχογραφήσω ολόκληρο το κομμάτι με ένα setup. Τι γνώμη και τι εμπειρίες έχετε σχετικά; Υπάρχει κάποιο setup που θα μου προτείνατε γι' αυτή τη δουλειά;

 
Δε θα υπάρξει θέμα αν προσέξεις (κατά την ηχογράφηση) το επίπεδο του σήματος σε κάθε περίσταση , και χειριστείς διαφορετικά κάθε "ρόλο" κατά τη μίξη.

Τοποθέτησε το μικρόφωνο στην κιθάρα ώστε το σήμα σου να μην pickάρει στα <<δυνατά>> lead σημεία, αλλά και να παραμένει σε λογικά επίπεδα όταν παίζεις πιο χαλαρά μέρη. Συνήθως εξυπηρετεί το να τοποθετήσεις το μικρόφωνο ώστε να βλέπει το σημείο που το μανίκι ενώνεται με το σώμα, χωρίς αυτό να είναι κανόνας (ανάλογα με τον ήχο που θέλεις να πετύχεις) Επίσης για να μειώσεις τις μεγάλες αυξομοιώσεις στα διαφορετικά στυλ παιξίματος, δοκίμασε να εισάγεις έναν κομπρέσσορα κατά την είσοδο του σήματος στο Daw, με αρκετά μικρό attack. Όχι υπερβολικό ώστε να σκοτώσεις τις δυναμικές σου, αλλά αρκετα γρήγορο ώστε να το κάνει πιο ισορροπημένο.

Χειρίσου κάθε μέρος με διαφορετικά Eq, και διάλεξε τα εφέ (ιδιαίτερα compression) ώστε να τα διαφοροποιήσεις.

Ps. Δοκίμασε επίσης να ηχογραφήσεις τα ακόρντα 2 φορές, Panάροντας τα δύο αυτά κανάλια δεξιά και αριστερά, για πιο πλούσιο και "ευρύ" ήχο.

 
basderas είπε:
..

Σκέφτομαι όμως να αλλάξω και να ηχογραφήσω ολόκληρο το κομμάτι με ένα setup.

...
Τι θα σου προσφέρει αυτό? Για ευκολία θέλεις να το κάνεις?

 
Όχι, δεν θα το κάνω για ευκολία. Για πιο ενιαίο ήχο στο όργανο και για καλύτερη απόδοση της live εκδοχής του κομματιού.

 
basderas είπε:
Όχι, δεν θα το κάνω για ευκολία. Για πιο ενιαίο ήχο στο όργανο και για καλύτερη απόδοση της live εκδοχής του κομματιού.
Αν θέλεις ενιαίο ήχο, το λογικό είναι να το ηχογραφήσεις με τον ίδιο τρόπο. Ρίξε και μια ματά στα σχετικά άρθρα (για την ηχογράφηση ακουστικής κιθάρας).

 
Tα διαφορετικά setups και τις διαφορετικές ρυθμίσεις τις κάνεις επειδή θέλεις να φτιάξεις τον ήχο του κομματιού όπως ακριβώς σου αρέσει! Άρα ποιος ο λόγος για να μη το κάνεις έτσι?

 
om είπε:
Tα διαφορετικά setups και τις διαφορετικές ρυθμίσεις τις κάνεις επειδή θέλεις να φτιάξεις τον ήχο του κομματιού όπως ακριβώς σου αρέσει! Άρα ποιος ο λόγος για να μη το κάνεις έτσι?
Επειδή συνήθως η σόλο και η ρυθμική κιθάρα έχουν μεγάλες διαφορές - το πιο απλό, η σόλο έχει περισσότερο body και μπάσα γενικότερα, ενώ η ρυθμική είναι τίγκα στο presence και στα πρίμα. Αυτό έχει σαν συνέπεια να ακούγεται διαφορετικά το ίδιο όργανο. Προφανώς, θα δοκιμάσω διάφορα πριν καταλήξω, αλλά δεν είναι κακό να γίνει μία κουβέντα και να μοιραστούν και οι πιο έμπειροι τις τεχνικές ή τις ιδέες τους πάνω στο ζήτημα.

 

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top