To Μυστηριο του Στραντιβαριους παραμένει... μυστήριο

μαζι σου ;D αλλα να μην εξισωνουμε ...επιστημονικα εναν ..βιολιτζη ;D με τον Καραθοδωρη......& τον Einstein.. :)

 
Superfunk είπε:
μαζι σου ;D αλλα να μην εξισωνουμε ...επιστημονικα εναν ..βιολιτζη ;D με τον Καραθοδωρη......& τον Einstein.. :)
επειδή ο βιολιτζής είναι απο την φύση του ηλίθιος. ;D

εγώ κάνω το τεράστιο λάθος να τους εξισώνω, για εμένα η ανθρώπινη ευφυία δεν γνωρίζει όρια.

Φίλε μου δεν έχει σημασία τί είσαι αλλά πόσο καλός είσαι σε αυτο που είσαι. Και εγώ θα μπορούσω σαν δικηγόρος να κοιτάψω αφυψηλού τα άλλα επαγγέλματα. Ξέρω όμως ότι οι άνθρωποι διαπρέπουν σε όλου τους τομείς  και υποκλίνομαι στην ευφυία τους .  Και να σου πω την αλήθεια πιο πολύ θαύμαζω την αρχιτεκτονική ενός πιάνου , ενός παμπάλαιου ακουστικού οργάνου παρά ενός σύνθ. Γιατί θα μου πειτε. Πολυ απλά γιατί αυτοί οι άνθρωποι αναγκαζόντουσταν να είναι ευρηματικοί , να χρησιμοποιούν τον περιβάλλον τους προς όφελος τους.

Στο τέλος όμως δεν είναι ανόητος ρομαντισμός είναι το αποτέλεσμα , ένας ήχος που μένει αθάνατος για χιλιετίες . Αν αυτό δεν είναι κατόρθωμα τότε τί είναι? 

 
Ωραία όλα αυτά βρε Κίλον αλλά... ΠΟΥ κολλάει πάλι το digital vs. analog;  ??? ??? ??? ??? ??? Mήπως ψάχνουμε ντιμπέιτ εκεί που δεν υπάρχουν;

 
bloody_sunday είπε:
Ωραία όλα αυτά βρε Κίλον αλλά... ΠΟΥ κολλάει πάλι το digital vs. analog;  ??? ??? ??? ??? ??? Mήπως ψάχνουμε ντιμπέιτ εκεί που δεν υπάρχουν;
κολλάει στο οτι ασχολουμαστε με σαχλαμαρες, με πραγματα που είναι ασήμαντα, που ειναι το Α και το Ω ενώ θα έπρεπε να μιλάμε για προτάσεις και σύνταξη.

 
Αυτός ο άνθρωπος, παιδιά σκυλιά γατιά δεν είχε να πεί το μυστικό? Μαζί του το πήρε?

 
kilon είπε:
για εμένα η ανθρώπινη ευφυία δεν γνωρίζει όρια.
Μπα, εγώ θα υποστηρίξω αυτό που έλεγε ο Einstein περί της ηλιθιότητας: Το σύμπαν μπορεί να έχει και όρια, η ανθρώπινη ηλιθιότητα όχι.

πιο πολύ θαύμαζω την αρχιτεκτονική ενός πιάνου , ενός παμπάλαιου ακουστικού οργάνου παρά ενός σύνθ. Γιατί θα μου πειτε. Πολυ απλά γιατί αυτοί οι άνθρωποι αναγκαζόντουσταν να είναι ευρηματικοί , να χρησιμοποιούν τον περιβάλλον τους προς όφελος τους.
Αναρωτιέμαι γιατί θα έπρεπε να συγκρίνω το μυρμηγκοφαγωμένο εσωτερικό ενός didgeridoo με τα κυκλώματα ενός minimoog...  ::)

Στο τέλος όμως δεν είναι ανόητος ρομαντισμός είναι το αποτέλεσμα , ένας ήχος που μένει αθάνατος για χιλιετίες . Αν αυτό δεν είναι κατόρθωμα τότε τί είναι?
Η πρωτοποριακή αντίληψη, σχεδίαση, νοοτροπία κατά την γνώμη μου περιέχει άφθονες ποσότητες ρομαντισμού.

 
Wow! είπε:
Άμα έβλεπε ο Στραντιβάρι το Oasys της Korg, μπορεί να έπαιρνε τα βιολιά του και να τα έκανε κλουβιά για σαλιγκάρια.

:)
Αν το έβλεπε, σίγουρα θα εντυπωσιαζόταν με τα τόσα λαμπάκια.

Αν άκουγε τους πρωτάκουστους για εκείνον ήχους pad και synth, θα τρελαινόταν.

Αν το άκουγε όμως να προσπαθεί να βγάλει ήχο ... βιολιού ...  ;D

 
lambrosgg είπε:
Αυτός ο άνθρωπος, παιδιά σκυλιά γατιά δεν είχε να πεί το μυστικό? Μαζί του το πήρε?
Μήν ξεχνάς ότι την εποχή αυτή άνθιζε ο μυστικισμός.  ;)

 
Wow! είπε:
Σωστόν.
Από την άλλη σκέπτομαι αν αυτό το πρικισμένο άτομο είχε γεννηθεί σήμερα

και είχε ασχοληθεί με την κατασκευή σύνθ,

τί θα μπορούσε να είχε κάνει;  ::)

Καλώς τον, ειλικρινά μου έλειψες.  :)

 
ειχα διαβασει μια εργασια σχετικα με τη φυσικη του βιολιου που πραγματι κατεληγε σε αυτο που λεει ο κιλον οτι δεν γνωριζουμε ,ακομα και σημερα,πως ακριβως παραγεται ο ηχος του (με επιστημονικο τροπο).Ειναι εντυπωσιακο σαν πληροφορια,αλλα δε νομιζω οτι πρεπει να δινουμε διαστασεις μαγικες.Αρκει να αναλογιστουμε οτι υπαρχει μια πληθωρα καθημερινων καταστασεων που δεν γνωριζουμε (επιστημονικα κ σε βαθια λεπτομερεια) πως ακριβως δημιουργουνται αν τις ψαξουμε σε καποιο βαθος.πχ ποιες ειναι οι ακριβεις συνθηκες που δημιουργειται η πρωτη σταγονα βροχης απο συγκεντρωση υδρατμων πανω σε εναν κοκκο σκονης.Και μιλαμε απλα για τη βροχη. :)

Επι του βιολιου,προσωπικα εχω μεινει στην ιδεα οτι ταλαντουχοι κατασκευαστες σε συγκεκριμενες περιοχες και συγκεκριμενη εποχη ανταλλαξαν τεχνογνωσια πανω σε εμπειρικα κριτηρια κ καταφεραν να δημιουργησουν κατι που δεν γινεται να επαναληφθει με τεχνολογικα μεσα.Ας ειχε χρηση σε πολεμικες εφαρμογες κ θα σας ελεγα ποσο γρηγορα θα φτιαχνοταν αυτη η τεχνολογια :P

 
blue είπε:
Ας ειχε χρηση σε πολεμικες εφαρμογες κ θα σας ελεγα ποσο γρηγορα θα φτιαχνοταν αυτη η τεχνολογια :P
Είπες μια τεράστια αλήθεια φίλε μου.

Απλώς αυτο που εγώ δεν έδωσε καμμία ρομμαντική ή μαγική άποψη όπως κάποιο εδω μέσα που θελουν σώνει και καλά να μου επιβάλουν. Αυτό που πρσπαθώ να πώ είναι οτι οι παλλιοί στηριζόντουσταν περισσότερο στον "τρόπο" παρά στα μέσα ενώ στην σημερινή εποχή στηριζόμαστε περισσότερο στα "μέσα¨". Τα "μέσα" όμως μας δίνουν πολύ λιγότερο γνώση της μουσική. Σήμερα και πιο άσχετος μπορεί να φτίαξει μουσική αλλά απο εκεί και περά μένει στάσιμος. Ο " τρόπος" υποβαθμίζεται και όλοι δίνουν υπερβολική σημασία στα "μέσα".

 
kilon είπε:
Απλώς αυτο που εγώ δεν έδωσε καμμία ρομμαντική ή μαγική άποψη όπως κάποιο εδω μέσα που θελουν σώνει και καλά να μου επιβάλουν. Αυτό που πρσπαθώ να πώ είναι οτι οι παλλιοί στηριζόντουσταν περισσότερο στον "τρόπο" παρά στα μέσα ενώ στην σημερινή εποχή στηριζόμαστε περισσότερο στα "μέσα¨". Τα "μέσα" όμως μας δίνουν πολύ λιγότερο γνώση της μουσική. Σήμερα και πιο άσχετος μπορεί να φτίαξει μουσική αλλά απο εκεί και περά μένει στάσιμος. Ο " τρόπος" υποβαθμίζεται και όλοι δίνουν υπερβολική σημασία στα "μέσα".
Συμφωνω σε αυτο,αλλα παρατηρειται κ το αντιστροφο.Θεοποιουμε καποια πραγματα επειδη ακουμε οτι "αυτοι που θα επρεπε να τα ξερουν" δεν τα εχουν κατανοησει σε βαθος ενω θεωρουμε δεδομενα καποια απιστευτα τεχνολογικα/επιστημονικα επιτευγματα επειδη ειναι καθημερινα.Ποσοι εντυπωσιαζονται απο την ιδεα οτι η ομοιοπαθητικη ειναι πιθανο να εχει αποτελεσμα, αλλα δεν γνωριζουν πως λειτουργει ενας βενζινοκινητηρας ή τις βασικες αρχες της τηλεπικοινωνίας?

 
kilon είπε:
Απλώς αυτο που εγώ δεν έδωσε καμμία ρομμαντική ή μαγική άποψη όπως κάποιο εδω μέσα που θελουν σώνει και καλά να μου επιβάλουν. Αυτό που πρσπαθώ να πώ είναι οτι οι παλλιοί στηριζόντουσταν περισσότερο στον "τρόπο" παρά στα μέσα ενώ στην σημερινή εποχή στηριζόμαστε περισσότερο στα "μέσα¨". Τα "μέσα" όμως μας δίνουν πολύ λιγότερο γνώση της μουσική. Σήμερα και πιο άσχετος μπορεί να φτίαξει μουσική αλλά απο εκεί και περά μένει στάσιμος. Ο " τρόπος" υποβαθμίζεται και όλοι δίνουν υπερβολική σημασία στα "μέσα".
Καλά τα λες ρε φίλε kilon, αλλά τόση ώρα εσύ υποστηρίζεις το μέσο. Θεωρείς τόσο σημαντικό το μέσο στη μουσική που παραγκωνίζεις την ίδια τη μουσική. Δηλαδή επειδή τόσο καιρό δεν έχουμε βρει τον τρόπο να αποκωδικοποιήσουμε τη μυστική συνταγή του Στράτου (που παιδιά εγώ πιστεύω οτι ο τύπος έβαλε λίγο ζουμάκι από κοκκινιστό της γιαγιάς στο βερνίκι και αν μπορείτε διαψεύστε με  :P) σημαίνει οτι κοιτάμε περισσότερο τα μέσα παρά τον τρόπο; Καλό το βιολί του Στράτου αλλά αν δεν το ακούσεις σε ένα ωραίο μουσικό κομμάτι δεν έχει να λέει κάτι από μόνο του.

 
fotonios είπε:
Καλά τα λες ρε φίλε kilon, αλλά τόση ώρα εσύ υποστηρίζεις το μέσο. Θεωρείς τόσο σημαντικό το μέσο στη μουσική που παραγκωνίζεις την ίδια τη μουσική. Δηλαδή επειδή τόσο καιρό δεν έχουμε βρει τον τρόπο να αποκωδικοποιήσουμε τη μυστική συνταγή του Στράτου (που παιδιά εγώ πιστεύω οτι ο τύπος έβαλε λίγο ζουμάκι από κοκκινιστό της γιαγιάς στο βερνίκι και αν μπορείτε διαψεύστε με  :P) σημαίνει οτι κοιτάμε περισσότερο τα μέσα παρά τον τρόπο; Καλό το βιολί του Στράτου αλλά αν δεν το ακούσεις σε ένα ωραίο μουσικό κομμάτι δεν έχει να λέει κάτι από μόνο του.
Συμφωνούμε απλώς δεν το έχεις καταλάβει ακόμα  ;D (όχι εγώ υποστηρίζω τον "τρόπο" του μέσου)

 
kilon είπε:
κολλάει στο οτι ασχολουμαστε με σαχλαμαρες, με πραγματα που είναι ασήμαντα, που ειναι το Α και το Ω ενώ θα έπρεπε να μιλάμε για προτάσεις και σύνταξη.
Δε ξέρω τι λες εσύ...

Αλλα μέχρι να μπορώ να έχω μια ορχήστρα στο υπόγειό μου και να της λέω να παίζει ότι γουστάρω, ή μέχρι να έχω το gig που θα μου πέι "πάρε, άνθρωπέ μου 50,000 ευρώ και τράβα Τσεχία μερία να ηχογραφίσεις μια πραγματική ορχήστρα", θα επιμένω σε samples, sorry! ;)

Άσε που η film και computer game music είναι πύχτρα σε samples... νομίζεις ότι είναι κάτι τις "αγνό";

Και πέραν τούτου, το CDακι που βάζεις στο Η/Υ σου, ή στο ηχοσύστημα σου, ή ότι άλλο... δεν είναι ψηφιακή μουσική;

Συνεπώς. Αν μου δώσεις ένα βιολιτζί που να παίζει "παπάδες", και να έχει ένα στράντ, στο σπίτι μου, να πατάω play και να λέει "μάλιστα κύριε", θα επιμένω σε ψηφιακό!!!!! ;D

Όχι ότι δε μου αρέσει το πιάνο (το πραγματικό) που παίζω, ή η ζωντανή ορχήστρα στις συναυλίες, ή το βινύλιο (οι 300+ δίσκοι που έχω τέλος πάντων). Αλλα μη τρελενόμαστε κι όλας! ;D ;D ;D ;D

__________

το μέσο είναι το εργαλείο, όχι; Το γραπτό δε το γράφει το word, αλλά... βολεύει τελικά βρε αδερφέ... ;) (απλά για να δείξω ότι το διάβασα όλο το thread, και να μη φανώ ΤΟΣΟ επιθετικός με τα παραπάνω... :))

 
blue είπε:
ειχα διαβασει μια εργασια σχετικα με τη φυσικη του βιολιου που πραγματι κατεληγε σε αυτο που λεει ο κιλον οτι δεν γνωριζουμε ,ακομα και σημερα,πως ακριβως παραγεται ο ηχος του (με επιστημονικο τροπο).Ειναι εντυπωσιακο σαν πληροφορια,αλλα δε νομιζω οτι πρεπει να δινουμε διαστασεις μαγικες.Αρκει να αναλογιστουμε οτι υπαρχει μια πληθωρα καθημερινων καταστασεων που δεν γνωριζουμε (επιστημονικα κ σε βαθια λεπτομερεια) πως ακριβως δημιουργουνται αν τις ψαξουμε σε καποιο βαθος.πχ ποιες ειναι οι ακριβεις συνθηκες που δημιουργειται η πρωτη σταγονα βροχης απο συγκεντρωση υδρατμων πανω σε εναν κοκκο σκονης.Και μιλαμε απλα για τη βροχη. :)

Επι του βιολιου,προσωπικα εχω μεινει στην ιδεα οτι ταλαντουχοι κατασκευαστες σε συγκεκριμενες περιοχες και συγκεκριμενη εποχη ανταλλαξαν τεχνογνωσια πανω σε εμπειρικα κριτηρια κ καταφεραν να δημιουργησουν κατι που δεν γινεται να επαναληφθει με τεχνολογικα μεσα.Ας ειχε χρηση σε πολεμικες εφαρμογες κ θα σας ελεγα ποσο γρηγορα θα φτιαχνοταν αυτη η τεχνολογια :P
Επ' αυτού, ήθελα να πω πως η Bosendoerfer (η γνωστή εταιρεία κατασκευής πιάνων) επιδότησε διδακτορικό το οποίο είχε να κάνει με το πως είναι κατανεμημένοι οι ρόζοι στα σφυράκια των πιάνων.  :o Καλό, ε; Αντίστοιχες μελέτες στην μουσικολογία για την χρονολόγηση οργάνων (κυρίως harpsichords) χρησιμοποιούν κάποιες αρκετά προηγμένες τεχνικές computer tomography για να μπορέσουν να προσδιορίσουν επακριβώς το έτος κατασκευής.

 
Καθώς το θέμα ξεκίνησε από αλλού και αλλού κατέληξε νιώθω την ανάγκη να τοποθετηθώ τόσο στον κορμό όσο κι στις αποφυάδες του....Σχετικά με το δεύτερο λοιπόν, η ίδια η ιστορία μας έχει δείξει πως αντέδρασαν διάφοροι πρωτοπόροι της τέχνης και της επστήμης μπροστά σε γιγαντιαία τεχνολογικά άλματα τα οποία έλαβαν χώρα στν εποχή τους. Μεγάλοι συνθετες οι οποίοι θεωρούνται κλασικοι (π.χ. Richard Strauss) βίωσαν μεγάλο μέρος της τεχνολογικής γέφυρας που ένωσε το φυσικό κλασικό ήχο με τον παραγώμενο από γεννήτριες καθώς και τους πρώτους συνθετητές ήχου. Η αντίδρασή τους ξεκινά από την αδιαφορία και φτάνει ως τη σχεδόν αποκλειστική χρήση του νέου μέσου (π.χ. Στοκχάουζεν κλπ.). Φυσικά στα 50, 60 ή 80 χρόνια της ζωής ενός ανθρώπου δε μπορεί οι εξελίξεις να είναι ανάλογες εκείνης του Στραντιβάρι και της νανοτεχνολογίας αλλά αυτό μάλλον είναι επιστημονική φαντασία. Ωστόσο, (και αυτό κρατάω) όλοι τους είχαν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Είτε έγραφαν για ένα λαούτο και μια φλογέρα, είτε για μια συμφωνική ορχήστρα είτε για ένα προετοιμασμένο πιάνο είτε για συνθεσάιζερς πάνω από όλα βρισκόταν η αισθητική και η κουλτούρα τους η οποία υπέτασε το μέσο και όχι το αντίθετο οπως συνέβαινε με σύγχρονούς τους είσσονος σημασίας συνθέτες και όπως φυσικά συμβαίνει και σήμερα.

Σχετικά με τα Στραντιβάριους, δεν είναι τυχαίο ότι σε ένα σχετικά περιορισμένο γεωγραφικά εύρος συνεβρέθηκαν μεγάλοι κατασκευαστές όπως ο Στραντιβάρι, ο Αμάτι και πολλοί άλλοι. Δυστυχώς για τους λάτρεις της μεταφυσικής δεν υπήρξε κανένα μεγάλο μυστικό αλλά μικρές λεπτομερείς κατασκευαστικές τεχνικές και πολύ καλά αυτιά. Το σημείο υπεροχής όμως αυτών των οργάνων δεν είναι τόσο η μέθοδος κατασκευής τους όσο οι πρώτες ύλες. Γιατί λοιπόν σήμερα δε μπορεί να κατασκευαστεί ένα Στραντιβάριους? Γιατί απλά μετά το δέκατο έβδομο αιώνα ένα μικρόβιο σάρωσε τα δάση τς κεντρικής ευρώπης και από τότε δεν αποβλήθη ποτέ. Αποτέλεσμα η αδυναμία πλέον έυρεσης τέτοιας ποιότητας ξύλου σαν αυτές που χρησιμοποιούσαν κατά κόρον οι μεγάλοι κατασκευαστές.         

 
blue είπε:
Γιατί λοιπόν σήμερα δε μπορεί να κατασκευαστεί ένα Στραντιβάριους? Γιατί απλά μετά το δέκατο έβδομο αιώνα ένα μικρόβιο σάρωσε τα δάση τς κεντρικής ευρώπης και από τότε δεν αποβλήθη ποτέ. Αποτέλεσμα η αδυναμία πλέον έυρεσης τέτοιας ποιότητας ξύλου σαν αυτές που χρησιμοποιούσαν κατά κόρον οι μεγάλοι κατασκευαστές.          
Ποιος στο είπε αυτό; Αν είναι κάποιο μικρόβιο που να επιδρά στο ξύλο, τότε πρόκειται περί αδρομύκωσης/αδροβακτηρίωσης. Αν ευσταθεί όντως αυτό που λες, τότε οι υπεύθυνοι είναι 3 είδη, με τις οποιεσδήποτε υποφυλές τους, που προϋπήρχαν κατά πολύ του ανθρώπου. Και δεν υπάρχουν αναγκαστικά σε όλα τα δέντρα. Σε ελάχιστα υπάρχουν, καθώς αν χτυπήσουν, το ξύλο αχρηστεύεται και πρακτικά (πέραν του θανάτου του φυτού), είναι κατάλληλο μόνο για κάυση.....

Πάντως αν έχεις κάποια πληροφορία επ' αυτού

στείλ' τη μου καθώς με ενδιαφέρει και επαγγελματικά το θέμα. ι!

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top