Tips για να καθεται καλα η κιθαρα στην μιξη σε live!

leon7pap

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
1,587
Πόντοι
198
Καλημερα σε ολους.Οπως ολοι ξερουμε αλλο πραγμα το "bedroom practice" και αλλο το "band situation"σχετικα με το πως καθεται η κιθαρα μας στην μιξη.Στην δευτερη περιπτωση υπαρχει πολεμος συχνοτητων και ετσι προκυπτει δυσκολια στο να ακουστουν και ΟΛΟΙ και ΚΑΛΑ.Το προβλημα γινεται πραγματικα εντονοτερο οταν μπαινει στο παιχνιδι distortion.Επειδη την αλλη Παρασκευη εχω live και την τελευταια φορα στα βρωμικα θαφτηκα κανονικα στη μιξη και επειδη το volume up ΔΕΝ το εχω ως πρωτη επιλογη ρωτω τι μπορει κατα την εμπειρια σας να βελτιωσει τον ηχο μου στη μιξη.

εχω ηδη υπ οψη μου να ανεβασω μεσαια..(οπως παρα πολλοι αν οχι οι περισσοτεροι ετσι κ εγω σε bedroom καταστασεις επαιζα σχεδον scooped (1/10 αντε 2/10 τωρα θα δοκιμασω να δωσω...)

και να δωσω presence (με ρεγουλα!)

και επισης συμφωνω οτι less is more σχετικα με το distortion το οποιο δεν περναει για κανενα λογο το "ωρα τρεις" (οπουδηποτε εχω βαλει παραπανω ξεκιναει να λασπωνει...)

το gear μου για το live θα ειναι:

Gibson les paul classic custom antique natural

Fender Strat 70s reissue

Boss Gt-100

Bugera V22 (κυριως για μονιτορ)

και θα βγουμε απο PA

Παιζουμε κλασσικα ροκακια και διασκευες σε λιγο πιο heavy μορφη

πχ




οποιαδηποτε συμβουλη για το πως θα ακουστει καλυτερα η κιθαρα (κυριως distorted)

καλοδεχουμενη και ευχαριστω προτερων για το χρονο σας.

 
Δεν βρισκω καποιο λογο να υπαρχει σοβαρο προβλημα ''θαψιματος'' στη μιξη. Τι οργανα εχει η μπαντα? Οταν λες οτι θαβεσαι, εννοεις στο παταρι, ή καποιος σου ειπε οτι κατω δεν βγαινεις αρκετα? Εσυ σε ακους? Οταν λες οτι τον ενισχυτη τον εχεις κυριως για μονιτορ, εννοεις οτι στα ηχεια βγαινεις απο line?

 
Θαψιμο υπηρξε οταν αλλαζα απο καθαρο σε βρωμικο και οταν το δυναμωνα μετα ακουγοταν βαβουρα...μπασιλα...μουντιλα ουτε εγω με ακουγα καλα αλλα και εξω τα βρωμικα δεν ακουγονταν πολυ.Το περιεργο ειναι πως ειχα κανει προεργασια με τις εντασεις των patches στην πεταλιερα βλεποντας τα chanell levels sto cubase και ειχα διαπιστωσει οτι το distorted πρεπει να ειναι πολυ πιο δυνατα για να ισσοροπησει το καθαρο.πιο πολυ συχνοτικο πιστευω ειναι το θεμα γιατι στις παραμορφωσεις ημουν scooped σχεδον...η συνδεσμολογια μου ηταν κιθαρα-πεταλιερα-μεικτης-και απο κει ενα εφευγε για PA και ενα για ενισχυτη μιας που ο Bugera V22 δεν εχει line out...

και τωρα καθομαι σπιτι και προσπαθω να φτιαξω τις εντασεις παιζοντας πανω απο backing track με drum and bass και γραφοντας με το Phrase loop της πεταλιερας overdubs μεχρι να δω οτι καθονται καλα...

το επισης παραδοξο ειναι οτι (για λιγο ακομα) δεν υπαρχει μπασιστας.

ειναι drums,acoustic guitar,vocals,electric guitar.

 
Θαψιμο υπηρξε οταν αλλαζα απο καθαρο σε βρωμικο και οταν το δυναμωνα μετα ακουγοταν βαβουρα...μπασιλα...μουντιλα ουτε εγω με ακουγα καλα αλλα και εξω τα βρωμικα δεν ακουγονταν πολυ.
Μου ακουγεται σαν να πρεπει να φτιαξεις λιγο τον ηχο των βρωμικων. Λιγοτερα μπασα ισως...?

Αρχικα το μυαλο μου πηγε στο φαινομενο του ''φοβου της παραμορφωσης''. Πολλες φορες οι κιθαριστες, λογω του οτι το distortion εχει πιο τραχυ και ογκωδη ηχο, εχουν την εντυπωση οτι ειναι πολυ δυνατα, με αποτελεσμα να το χαμηλωνουν και τελικα εξω να υπαρχει σημαντικο volume drop. Αλλα αποτι καταλαβα στην περιπτωση σου δεν ισχυει κατι τετοιο. Σιγουρα τα μεσαια βοηθουν στην παρουσια ενος οργανου μεσα στη μιξη, απο την αλλη ομως, αν ο ηχος που εχει καποιος στο μυαλο του δεν εχει μεσαια, κανονικα πρεπει να υπαρχει τροπος να βγει καθαρα με τον ηχο που θελει.

Σημαντικο ειναι επισης να επιλεγουμε με προσοχη την τοποθετηση του μονιτορ, ωστε να εχουμε ακριβη αποψη της εντασης και των συχνοτητων μας.

Κατι ακομα ειναι οτι συνηθως οταν χρησιμοποιουμε πεταλια παραμορφωσης, με ρυθμισεις που μπουσταρουν και γενικα αλλαζουν τραγικα και αποτομα τη χροια και την ενταση του ηχου μας, βοηθαει να επιλεξουμε εναν καθαρο και δυνατο ενισχυτη, που δε θα φτασει ευκολα στα ορια του, αλλιως κινδυνευουμε να τον ζορισουμε, να παραμορφωσει ο ιδιος, και γενικα να ακουσουμε κατι που δεν περιμεναμε σαν αποτελεσμα

Τελος, το συγκεκριμενο φαινομενο το παρατηρησες σε συγκεκριμενο χωρο, ή οπουδηποτε? Γιατι οι ιδιοτροπιες του καθε χωρου, ειδικα ενος οχι προσεγμενου χωρου, ειναι πολλες και υπαιτιες για πολλα προβληματα.

Δυστυχως δεν υπαρχει κατι συγκεκριμενο που μπορει να σου πει καποιος σαν αμεση και σιγουρη λυση. Το να ψαχτεις και να πειραματιστεις(κατι που ηδη κανεις), ειναι ο μονος τροπος να φτασεις στο αποτελεσμα που θελεις

 
leon7pap είπε:
το gear μου για το live θα ειναι:

Gibson les paul classic custom antique natural

Fender Strat 70s reissue

Boss Gt-100

Bugera V22 (κυριως για μονιτορ)

και θα βγουμε απο PA

(αν και δεν έχω εμπειρίες σε live) στο ΡΑ στέλνεις κατευθείαν από την πεταλιέρα ή εμπλέκεται και ο v22 στην όλη διαδικασία; Ποια συνδεσμολογία χρησιμοποιείς;

Υπάρχει περίπτωση να γίνεται κάποιο μπέρδεμα με τις virtual καμπίνες της gt100 και την καμπίνα του ενισχυτή σου;

Είσαι πλήρως εξοικειωμένος με τις λειτουργίες τις πεταλιέρας σου, πχ με τα eq, volume levels και όλα τα σχετικά;

 
(αν και δεν έχω εμπειρίες σε live) στο ΡΑ στέλνεις κατευθείαν από την πεταλιέρα ή εμπλέκεται και ο v22 στην όλη διαδικασία; Ποια συνδεσμολογία χρησιμοποιείς;

η συνδεσμολογια μου ηταν κιθαρα-πεταλιερα-μεικτης-και απο κει ενα εφευγε για PA και ενα για ενισχυτη μιας που ο Bugera V22 δεν εχει line out...
Χμ, τωρα το συνειδητοποιησα αυτο. Δεν ξερω κατα ποσο ειναι ''σωστο'' κατι τετοιο. Ο ηχος που στελνεις εξω δεν εξαρταται καν απο τον ενισχυτη σου, αλλα τον χρησιμοποιεις σα μονιτορ, στελνοντας του την επεξεργασια του ηχοληπτη. Για τετοια δουλεια νομιζω ειναι καλυτερο να εχεις ενα καλο και ''flat'' μονιτορ. Ο ενισχυτης (ειδικα αν ειναι ευαισθητος, λιγα βατ κλπ)αλλαζει εκ νεου το σημα που ακους, και συμπεριφερεται διαφορετικα σε καθε εντολη (ενταση και eq) που σου δινει ο ηχοληπτης. Δοκιμασε με ενα μονιτορ την επομενη φορα. Προσωπικα θα σου προτεινα να χρησιμοποιησεις τον ενισχυτη σα μονιτορ αλλα και σα πηγη ηχου με ενα μικροφωνο.

 
ο v22 δεν εμπλεκεται.τον εχω μονο για μονιτορ μιας που δεν εχει line out.δε με νοιαζει να μην ακουω εγω τελεια την δουλεια θα την κανω ετσι κ αλλιως...με νοιαζει να με ακουει ο αλλος απο κατω τελεια και απ οτι ακουσα στη μειξη οταν εβαζα παραμορφωση χανομουν.νομιζω ειναι θεμα eq καθαρα.σε καποια τυχαια patch με παραμορφωση παροτι το level ηταν το ιδιο με τα patch που  εχω φτιαξει εγω εβγαινα πολυ πιο καλα στη μιξη αλλα δεν ηταν αυτο που ηθελα σαν tone.Φιλε giannis δεν ειμαι και τοσο σιγουρος αν ειναι οντως εφικτο να βγει ο ηχος που εχουμε στο δωματιο σε συνθηκες μπαντας μιας που εμπλεκονται και αλλες συχνοτητες μεσα.

ταμπουρο/πιατινια/φωνη= hi mids,high

μποτα/μπασο=low

αρα ο χωρος που ζει κυριως η κιθαρα ειναι τα μεσαια

Φιλε mustafank δε νομιζω να εμπλεκονται οι virtual cabinets μιας που πρωτον τις εχω απενεργοποιημενες και δευτερον η πεταλιερα δινει κατ ευθειαν στο PA χωρις να επηρρεαζει ο ενισχυτης.

στην επομενη προβα θα δοκιμασω πως καθεται στην μειξη η κιθαρα μετα τις αλλαγες στο eq που εκανα και θα δοκιμασω να δω και τη μεθοδο με το μικροφωνο...δηλαδη κιθαρα-πεταλιερα-ενισχυτης και απο κει με mic στο PA να δω μηπως υπαρχει καποια διαφορα αν και δεν νομιζω η οποια διαφορα συναντησω θα αφορα το ζητημα που συζηταμε...

Αρχικα ηθελα να το αποφυγω αλλα μαλλον θα καταληξω να ντουμπλαρω τα patches με αλλες ρυθμισεις για rec και αλλες για live...

Και οπως και να χει ελπιζω μεχρι την Παρασκευη να το χω λυσει...

 
leon7pap είπε:
Φιλε mustafank δε νομιζω να εμπλεκονται οι virtual cabinets μιας που πρωτον τις εχω απενεργοποιημενες και δευτερον η πεταλιερα δινει κατ ευθειαν στο PA χωρις να επηρρεαζει ο ενισχυτης.
Αν δίνεις κατευθείαν στο PA, τότε, ίσως θα έπρεπε να έχεις ενεργοποιημένα cab sims.

Το ""πλοβλημα"" (γιατί, στην ουσία, είναι θέμα γούστου) δημιουργείται, όταν έχεις τα cab sims on και συνδέεις στο input ενός ενισχυτή, με αποτέλεσμα να "μπερδεύεται" η virtual με την πραγματική καμπίνα.

 
Για καθε πατς υπαρχει επιλογη για το αν θα συνδεθει σε μικρο-μεγαλο-jc-120-line out/phones και δεν λεει κατι για PA οποτε και εγω κανω οτι θα εκανα και για τα μονιτορ απενργοποιω τις καμπινες και βαζω επιλογη flat.Θελω να πω...με τους ηχους μου ειναι οκ...τους εχω βρει...απλα προσπαθω να καθονται καλα στη μειξη σε live γιατι σε rec...ειναι αλλου παπα ευαγγελιο...

εδω ειναι και μερικα απο τα High Gain και Clean patches μου...


 
leon7pap είπε:
Για καθε πατς υπαρχει επιλογη για το αν θα συνδεθει σε μικρο-μεγαλο-jc-120-line out/phones και δεν λεει κατι για PA
To line out δεν είναι για το PA?

εγω κανω οτι θα εκανα και για τα μονιτορ απενργοποιω τις καμπινες και βαζω επιλογη flat.
Πάντως, ο τύπος, στο παρακάτω review, χρησιμοποιεί την gt100 direct-to-PA και έχει ενεργοποιημένα τα speaker cab και mic positioning:

http://www.spencerbruce.com/review-boss-gt-100-live-initial-thoughts/

 
leon7pap, κανε πρωτα σωστα ολα τα δεδομενα και μετα αν δε σου αρεσει κατι, το ψαχνεις. Πρεπει να βαλεις προσομοιωση καμπινας αν παιζεις καρφι στην κονσολα. Δεν πρεπει αντι για μονιτορ να χρησιμοποιεις τον ενισχυτη. Για να το κανεις αυτο, οπως ειπαμε, πρεπει να ξερεις που ακριβως παιζει flat ο ενισχυτης(ωστε να ακους ακριβως αυτο που παιρνει ο ηχοληπτης και δινει στον κοσμο), και παλι να μη τον ζορισεις γιατι ολα αλλαζουν εκει. Ο ενισχυτης δε φτιαχτηκε για αυτη τη χρηση (για να ακους ο,τι θα ακουγες απο ενα μονιτορ, πχ την μιξη της κιθαρας σου, ή μουσικη) αλλα για να ενισχυει το σημα της κιθαρας. Και αυτο που λες, ο,τι δηλαδη δεν πειραζει εσυ να μην ακους καλα, τη δουλεια σου θα την κανεις αν ακουγεται καλα εξω, παλι δεν ισχυει. Γιατι οταν εσυ δεν ακους καλα, τοτε πειραζεις κατι και τοτε αλλαζει κατι και εξω. Επισης αν ο χωρος που παιζεις ειναι μικρος και ''παιρνει'' και παταρι, τοτε εννοειται οτι αυτο που ακους εσυ επηρεαζει και τον ηχο εξω.

Τελοσπαντων, ξανα θα σου προτεινω να παιζεις με την πεταλιερα στον ενισχυτη(χωρις προσομοιωση καμπινας) και με μικροφωνο να στελνεις τον ηχο σου στην κονσολα.

 
Καλημερα.Διαβασα ολο το αρθρο και συμφωνω πανω κατω σε οτι λεει αλλα ολα αυτα αφορουν το πως φτιαχνει τον ηχο του...οχι το πως καθεται στη μειξη σε συνθηκες μπαντας.ειναι θεμα γουστου.Κ εγω  πχ σε line/ phones το εχω και οοοταν βαζωα καμπινα βαζω την οριτζιναλ επιλογη.Ολες οι αλλες ακουγονται αθλια αλλα ολα αυτα εχουν να κανουν με τον ηχο που προτιμαει οχι το πως βγαινει στη μειξη.επισης συμφωνω οτι οι διφορες στις εντασεις στις εναλλαγες των πατς ειδικα μεταξυ καθαρου/βρωμικου ειναι ενα ζητημα πως θα ρυθμιστουν.επειδη εν μπορω να εχω την μπαντα ολη την ωρα να μου παιζει προσπαθω να φτιαξω συνθηκες μπαντας στο σπιτι δηλαδη δουλεια με backing track phrase looper-cubase-   και αυτι.Θα δουμε τα αποτελεσματα στην επομενη προβα...

Φιλε Γιαννη σαφως και θα το δοκιμασω και αυτο...πριν ειπα οτι δεν πειραζει να μην ακουω τελεια οχι καλα...αν ειναι να κανω δηλαδη ενα συμβιβασμο τοτε καλυτερα να χασω εγω λιγο τον ηχο μου αρκει να ξερω οτι ο αλλος απο κατω ακουει οπως πρεπει.Στα soundcheck παντα κανω βολτα στο χωρο παιζοντας να δω πως ακουγεται και δυστυχως ΔΕΝ θα υπαρχει ουτε ηχοληπτης ΔΕΝ θα υπαρχει ουτε και μονιτορ.Ειναι η πρωτη φορα που το μαγαζι φιλοξενει live και οι συνθηκες ειναι αυτες.Οποτε υποχρεωτικα ο ενισχυτης μου θα κανει ΚΑΙ  τη δολεια του μονιτορ.θα εξεταστει βεβαια τι οφελος μπορει να εχει αν παρθει ο ηχος του με mic και οχι κατευθειαν η πεταλιερα στην κονσολα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Gianniss είπε:
leon7pap, κανε πρωτα σωστα ολα τα δεδομενα και μετα αν δε σου αρεσει κατι, το ψαχνεις. Πρεπει να βαλεις προσομοιωση καμπινας αν παιζεις καρφι στην κονσολα. Δεν πρεπει αντι για μονιτορ να χρησιμοποιεις τον ενισχυτη.
+1

Να σε ρωτήσω, επίσης, το εξής:

τους ήχους, στο σπίτι, τους φτιάχνεις στον ενισχυτή σου ή σε monitor;

Γιατί, αν τους φτιάχνεις στον ενισχυτή και μετά, στο live, βγαίνεις direct, θα είναι εντελώς, διαφορετικός ο ήχος σου.

 
Τους φτιαχνω στα ακουστικα μου ετσι ωστε να ειναι οσο το δυνατον πιο ακριβης η ηχογραφηση στο Cubase.Οταν συνδεω πεταλιερα στον ενισχυτη αφαιρω προσομοιωση καμπινας και η διαφορα στον ηχο ειναι μηδαμηνη και με λιγο eqing στον ενισχυτη ερχεται σχεδον ακριβως...ξαναλεω οτι το θεμα μου δεν ειναι ποσο ιδιοι η διαφορετικοι βγαινουν οι ηχοι απο τoν ενισχυτη η το PA (εξαλλου οτι ακουω στα ακουστικα περιπου ακουω και στον ενισχυτη αλλα και στο PA)αλλα πως θα κατσουν καλα στη μειξη μαζι με τα αλλα οργανα...

θεμα συχνοτητων?

μηπως πρεπει οταν μπουν στην κονσολα να παναριστουν αριστερα δεξια οι κιθαρες και στη μεση η φωνη?

δεν ξερω...

 
Παιδιά, χωρίς να θέλω να εκμεταλλευτώ το παρών θέμα, να ρωτήσω κάτι? Εγώ έχω το ίδιο πρόβλημα στο σπίτι. Πάιζω μόνο με μόνιτορς (yamaha hs5) με gr5 και th2. Όταν βάζω ένα backing track και παίζω από πάνω, πολλές συχνότητες (κυρίως πρίμες) αισθάνομαι ότι δεν ακούγονται από την κιθάρα. Τι να κάνω?

 
Αν ανέβαζες πρίμα;

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top