Tips απο τον "φιλοσοφο" Wooten

Σπύρος Δέλτα

Spyros Delta

Κοντομάνικος
Μηνύματα
6,318
Πόντοι
1,688
Απο το 3.35 αρχιζει το ζουμι

Μπορουμε να το συζητησουμε κιολας.
Διαφωνω ας πουμε με τον ορο "λαθος" στη μουσικη. Παντα λεω οτι δεν υπαρχει λαθος. Για ολα τα "λαθη" υπαρχει "δικαιολογια".
Και νομιζω το ιδιο πιστευει και ο ιδιος, αλλα υποθετω οτι το λεει για να καταλαβουν κι αυτοι που δεν εχουν εμβαθυνει.

Πχ το "λαθος" που κανει στο 5.48, δεν ειναι λαθος.

Και εξηγω αυτο που ... δεν εξηγησε.

Πανω σε Β add2 ακορντο (1-2-3-5) αρχιζει και παιζει μια απλη Β major pentatonic (1-2-3-5-6).
Οταν γυριζει το ακορντο σε A add2, (κατι που του "λεει" οτι ειμαστε στις βαθμιδες 4 και 5 της E major scale) αυτο του συμπληρωνει στην B major pentatonic (1-2-3-5-6), τις βαθμιδες 4 και b7 και πλεον γινεται Β  Mixolydian (1-2-3-4-5-6-b7). 
Oταν επιστρεφει το ακορντο στο Β add2, αντι να συνεχισει σε Β mixolydian, το γυριζει σε Β superlydian (ακομα πιο "exotic" scale: 1-2-3-#4-5-6-b7) που ουσιαστικα ειναι η mixolydian που επαιζε πριν (1-2-3-4-5-6-b7), που απλα τωρα εχει #4 .  Μια βαθμιδα που δεν υπαρχει στο ακορντο (1-2-3-5) και ετσι ειναι ελευθερος να τη βαλει οπως θελει. Ειτε ως 4 ειτε ως #4.

Λαθος δεν ειναι ομως.
Και αυτα τα εκανε χωρις να σκεφτεται θεωρια ?

Δεν παω καν στο 11.20 που αρχιζει να παιζει Bb lydian πανω στο E D riff της κιθαρας. (θεωρει τις E και D ως 3 και #4 της Bb lydian) ?

 




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Β superlydian (ακομα πιο "exotic" scale: 1-2-3-#4-5-6-b7)


Αυτή την κλίμακα που γράφεις, εγώ την λέω Lydian b7 ή Lydian dominant, δεν την θεωρώ exotic, και είναι ο 4ος τρόπος της μελωδικής μινόρε.

Θα το δω αύριο το βίντεο, με ενδιαφέρει πολύ!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το είδα κάτι μέρες πριν και είναι όντως πολύ ενδιαφέρον. Για μένα το πιο ωραίο που λέει και το οποίο ενστερνίζομαι απόλυτα είναι ότι όταν παίζεις μες στο γκρουβ, ακόμα και τα "έξω" ακούγονται "μέσα". 

All the notes are right. But it's the context that makes it right, not the pitch.


εγώ την λέω Lydian b7


Κι εγώ αν και περισσότερο Mixolydian ηχόχρωμα έχει παρά Lydian. Για τα δικά μου αυτιά τουλάχιστον, η μεγάλη τρίτη και η μικρή 7η κάνουν μπαμ περισσότερο από το #4 όπως στην απλή Lydian.

Εκτός των άλλων, στο blues, είναι για μένα "go-to" κλίμακα (mode σωστότερα) σε όλα τα εκείνα τα bVI7 που λύνονται στο V7.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
"... you (have to) learn theory so much, so well so you don't have to think about it ...." και εδώ κάπου είναι ο ορισμός της μουσικής εκπαίδευσης.

Γιατί το ίδιο θα μπορούσε να πει και ο ..Τσιτσάνης -από μικρός γνώστης της μουσικής θεωρίας, με Ιταλό δάσκαλο στα Τρίκαλα παρακαλώ-, όσο και οι μέγιστοι Χατζιδάκις και Θεοδωράκης.

Επειδή δεν είμαστε όλοι B.B. King ή Βαμβακάρηδες , όπου μας αρκεί μια (1) συγχορδία για να εκφράσουμε και να εκφραστούμε.

 
Επειδή δεν είμαστε όλοι B.B. King ή Βαμβακάρηδες , όπου μας αρκεί μια (1) συγχορδία
Μάλλον δεν έχεις ακούσει αρκετά ούτε τον έναν, ούτε τον άλλο. Κανένας από τους δύο τους δεν έπαιζε/αρκούνταν σε μία συγχορδία. Δε νομίζω ότι είναι καλό να λέγονται τέτοιοι αφορισμοί, γιατί μετά επαναλαμβάνονται πολύ εύκολα στο διαδίκτυο.

 
Αυτή την κλίμακα που γράφεις, εγώ την λέω Lydian b7 ή Lydian dominant, δεν την θεωρώ exotic, και είναι ο 4ος τρόπος της μελωδικής μινόρε.

Θα το δω αύριο το βίντεο, με ενδιαφέρει πολύ!
Ναι εχει διαφορες ονομασιες.

Και συνηθως ολες αυτες οι "περιεργες" δεν ειναι αυτοφυτες. Καποιο mode αλλου δρομου ειναι.

Οπως και Lydian dominant augmented (που εχει και #5, εκτος απο το b7) και ειναι το 3ο mode της μελωδικης.

ΥΓ και αν θελουμε να μπλεξουμε κι αλλο και παμε στις "ανατολικες" κλιμακες και δουμε την Nikriz, θα δουμε οτι ειναι μια ... μινορε superlydian (1-2-b3-#4-5-6-b7)

 
ΥΓ και αν θελουμε να μπλεξουμε κι αλλο και παμε στις "ανατολικες" κλιμακες και δουμε την Nikriz, θα δουμε οτι ειναι μια ... μινορε superlydian (1-2-b3-#4-5-6-b7)
Από ονόματα άλλο τίποτα. Εγώ αυτή την ήξερα ως "ποιμενική" κλίμακα. . 

 
....Κανένας από τους δύο τους δεν έπαιζε/αρκούνταν σε μία συγχορδία........
Δεν έχεις ακούσει αμέτρητες διασκευές τόσο Blues όσο και πρώιμου ρεμπέτικου, όπου οι νεότεροι προσθέτουν σειρά συγχορδιών εκεί που υπάρχει ένα (1) μακρόσυρτο "καθαρό" ακόρντο,  ενώ πολύ λιγότερο επεμβαίνουν στην μελωδία ; Αυτό ακριβώς είναι που εννοώ και ελπίζω οι περισσότεροι που το διάβασαν να το κατάλαβαν έτσι... 

 
Δεν έχεις ακούσει αμέτρητες διασκευές τόσο Blues όσο και πρώιμου ρεμπέτικου, όπου οι νεότεροι προσθέτουν σειρά συγχορδιών εκεί που υπάρχει ένα (1) μακρόσυρτο "καθαρό" ακόρντο,  ενώ πολύ λιγότερο επεμβαίνουν στην μελωδία ; Αυτό ακριβώς είναι που εννοώ και ελπίζω οι περισσότεροι που το διάβασαν να το κατάλαβαν έτσι... 
νομίζα κατάλαβα ποια σημεία εννοείς. Παρ' όλα αυτά, αυτό νομίζω γινόταν για αισθητικούς λόγους και όχι από έλλειψη παικτικών ικανοτήτων ή για να δώσουν παραπάνω χώρο την ώρα του σόλο ή του ταξιμιού. Και κατά τη γνώμη μου, καλά έκαναν, γιατί less is more. Στον Βαμβακάρη δε, σε πολλά κομμάτια έπαιζε κιθάρα ο Σκαρβέλης, ο οποίος μόνο απλά δεν έπαιζε. 

 
κατι που του "λεει" οτι ειμαστε στις βαθμιδες 4 και 5 της E major scale
Oταν επιστρεφει το ακορντο στο Β add2, αντι να συνεχισει σε Β mixolydian, το γυριζει σε Β superlydian (ακομα πιο "exotic" scale: 1-2-3-#4-5-6-b7) που ουσιαστικα ειναι η mixolydian που επαιζε πριν (1-2-3-4-5-6-b7), που απλα τωρα εχει #4 .  Μια βαθμιδα που δεν υπαρχει στο ακορντο (1-2-3-5) και ετσι ειναι ελευθερος να τη βαλει οπως θελει. Ειτε ως 4 ειτε ως #4.


Το είδα το βίντεο και είναι πολύ καλό.

Πάνω σ' αυτό που έγραψες τώρα.

Λάθος δεν είναι αλλά ....

Όταν κάποιος σκέφτεται τονικά (αν δηλαδή αντιμετωπιστούν τα Aadd9 και Badd9 ως 4η και 5η βαθμίδα της E major scale), τότε η #4 της B lydian b7, είναι η E# δηλαδή η F, δηλαδή η b9 του E, που είναι ξένη νότα προς την E major κλίμακα.

Από εκεί και πέρα, από την στιγμή που το μπάσο κατά κάποιον τρόπο "ρυθμίζει" και την τονικότητα του συνόλου, οποιοδήποτε ριφφ με πχ δυο νότες, μπορεί να θεωρηθεί μέρος οποιασδήποτε κλίμακας που τις περιέχει, οποιουδήποτε τονικού κέντρου δηλαδή που δίνει το μπάσο.

Το μπάσο μπορεί κατά βούληση να μετακινεί αυτό το τονικό κέντρο, αρκεί να υπάρχουν στην εκάστοτε κλίμακα αυτές οι δύο νότες.

Έτσι μπορεί να γίνει από πολύ σύμφωνο, μέχρι πολύ "διάφωνο" το ριφφ, πράγμα που δείχνει εδώ πολύ παραστατικά ο Wooten.

Πολύ ωραίο βίντεο πράγματι!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το είδα το βίντεο και είναι πολύ καλό.

Πάνω σ' αυτό που έγραψες τώρα.

Λάθος δεν είναι αλλά ....

Όταν κάποιος σκέφτεται τονικά (αν δηλαδή αντιμετωπιστούν τα Aadd9 και Badd9 ως 4η και 5η βαθμίδα της E major scale), τότε η #4 της B είναι η E# δηλαδή η F, δηλαδή η b9 του E, που είναι ξένη νότα προς την E major κλίμακα.
Ειπα Β mixolydian.

Δεν εχει #4.

Ε φυσικο ειναι η 4η στη B  mixo. Εχει οπλισμο E major.

Οταν παιζει τη B super lydian (που εχει #4),  το κανει πανω σε B add2. Εκεινη τη στιγμη δεν εχει σημασια οτι πριν επαιξε A add2.

Ειμαι on the run τωρα για δουλεια. Θα τα δω αυριο τα υπολοιπα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ειμαι on the run τωρα για δουλεια. Θα τα δω αυριο τα υπολοιπα


Αυτό που είπα, είναι ότι πάνω σε μια E major κλίμακα (αν αντιλαμβάνεται κάποιος έτσι την σειρά συγχορδιών Aadd9 και Badd9), η B mixol είναι εντελώς σύμφωνη.

Αν όμως η B mixol γίνει B lydian b7, τότε η #4, είναι ξένη νότα προς την Emajor κλίμακα.

Έλα αύριο με το καλό, και τα συζητάμε.  :classic_smile:

 
Αυτό που είπα, είναι ότι πάνω σε μια E major κλίμακα (αν αντιλαμβάνεται κάποιος έτσι την σειρά συγχορδιών Aadd9 και Badd9), η B mixol είναι εντελώς σύμφωνη.

Αν όμως η B mixol γίνει B lydian b7, τότε η #4, είναι ξένη νότα προς την Emajor κλίμακα.

Έλα αύριο με το καλό, και τα συζητάμε.  :classic_smile:
Ναι ναι ξενη πλεον και εκει ειναι το "λαθος".

Αλλα αυτο λεω οτι δεν ειναι ουσιαστικα λαθος, γιατι εκει τη στιγμη δεν υπαρχει πλεον A add2.

Υπαρχει μονο B add2 και η 4 ειναι "ελευθερη" να την παιξουμε ειτε 4, ειτε #4, δεν ειναι λαθος κανενα απο τα δυο. Απλα το #4 ξενιζει σαν να ειναι λαθος, επειδη ειχαμε συνηθισει τη 4 ως εκεινη τη στιγμη.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ναι ναι ξενη πλεον και εκει ειναι το "λαθος".

Αλλα αυτο λεω οτι δεν ειναι ουσιαστικα λαθος, γιατι εκει τη στιγμη δεν υπαρχει πλεον A add2.

Υπαρχει μονο B add2 και η #4 ειναι σωστη.
 


Εννοείται ότι συμφωνώ.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top