Anaximandros είπε:
Είχαμε ένα θέμα, γιατί το συγκεκριμένο μπουζούκι, είναι ολοκαίνουργιο και χρειάστηκε να δώσω λίγο 125Hz και 250Hz, για να πάρει λίγο όγκο, αλλά για το ξερό συρμάτινο, θα ήταν μήπως καλύτερα να έτρωγα λίγα πριμομεσσαία και να έδινα λίγο παραπάνω το βάθος;
αν το "πρόβλημα" βρίσκεται στο
όργανο (θα το διαπιστώσεις εύκολα
συγκρίνοντας τον "
φυσικό" του ήχο με τον
ηχογραφημένο), λίγα πράγματα μπορούν να γίνουν κατά την επεξεργασία του δεύτερου...
επί του πρακτέου τώρα... εκ του μακρόθεν "συνταγές" (κόψε τόσο βάλε τόσο εκεί ή αλλού) δυστυχώς (το λέμε συχνά)
δεν λειτουργούν αποτελεσματικά και τις περισσότερες φορές μάλλον "
αποπροσανατολίζουν"... οπότε θα περιοριστώ σε κάποιες συμβουλές (ως "
τρόπο") που μπορεί ίσως να σε βοηθήσουν...
ναι... "διακριτικό"
reverb σίγουρα μπορεί να το "γλυκάνει"... πειραματίσου όμως με μεγάλη προσοχή για να μην παρασυρθείς σε υπερβολές...
ως
tip, κάνοντας
Α/Β συγκρίσεις του
dry σήματος με το "εμπλουτισμένο", στο
Β το βάθος δεν χρειάζεται απαραίτητα να "ακούγεται", απλά να "νιώθεις" την διαφορά στην εναλλαγή... σημαντικό ο χώρος που θα επιλέξεις να
ταιριάξει στο σύνολο για να μην δίνεται η εντύπωση ότι ο "μπουζουξής" (sic
) βρίσκεται σε άλλο "δωμάτιο"...
τέλος μη διστάσεις να δοκιμάσεις και κάποια καλά "κοντά"
plates άμα έχεις... πολλές φορές κάνουν την διαφορά αν ψάχνεις ποιοτικό μεν αλλά πιο vintage ήχο...
τώρα περί
eq... ξεκίνα (αν δεν το έχεις κάνει ήδη) με ένα
high pass filter με το οποίο θα κόψεις περιττή πληροφορία μέχρι το σημείο της χαμηλότερης νότας και λίγο παραπάνω για ενδεχόμενα booming artifacts...
κατόπιν με ικανή ένταση στα μόνιτορ και σχετικά κλειστό
q, δώσε αρκετά
db στο
gain και "σάρωσε" αργά το φάσμα (όχι μόνο μια φορά)... στο σημείο που η
αίσθηση του "συρμάτινου" σου είναι πιο ενοχλητική, "κόψε" τόσο όσο να βελτιωθεί (με προσοχή όμως πάλι μην περάσεις "απέναντι" προς το μουντό)...
αφού τελειώσεις με τα παραπάνω, άνοιξε τώρα λίγο το
q και με μια φειδωλή αυτή τη φορά αύξηση στο
gain, σάρωσε πάλι το φάσμα με επιδίωξη πια να "
κουρδίσεις" την χροιά στο
σύνολο... στο σημείο που πλέον σου ακούγεται πιο καλά κάνεις και την τελική μικρορύθμιση σε gain και q... τις περισσότερες φορές θα χρειαστεί και μια εκ νέου ρύθμιση στο
volume του track to
+-, το οποίο θα εξαρτηθεί από τις πρότερες επεμβάσεις που κατέληξες...
πάντως επειδή στο σύνολο υπάρχει και ένα ακόμα θέμα ("θολή" χαμηλομεσαία περιοχή) κατά την γνώμη μου πάντα, πρέπει να ασχοληθείς και με το ελαφρύ "άδειασμα" του μπάσου ή της μπότας ή αμφότερων, τόσο ώστε να "καθαρίσει" η περιοχή χωρίς όμως να χαθεί η αίσθηση του όγκου...
όπως φαντάζομαι καταλαβαίνεις πάντα αναζητούμε την χρυσή κάθε φορά τομή, σεβόμενοι τον απαράβατο κανόνα... σε κάθε μας επέμβαση επεμβαίνουμε
παράλληλα και κάπου αλλού λίγο ή πολύ και πρέπει πάντα να το λαμβάνουμε υπόψη μας και να κάνουμε πολλές φορές
replanning...
πάντως επειδή έχουμε μιλήσει αρκετές φορές και για την ηχογράφηση του μπουζουκιού, ρίξε μια ματιά και σε παλιότερα θέματα... μπορεί να βρεις κάτι που θα σου φανεί χρήσιμο...
ελπίζω κάπου να βοήθησα...
ΥΓ. και για να μη λες ότι ηχητικά μόνο γκρίνιαξα, το ακορντεόν μου άρεσε πολύ... 8) ;D
σημ. επειδή ρώτησε φίλος αν οι "τρόποι" ισχύουν και για κιθάρες, απαντάω από δω γιατί μπορεί να ενδιαφέρει ίσως κι άλλους...
ναι και όχι μόνο σε κιθάρες... ισχύουν ως πρακτική για το
οποιαδήποτε track ανάλογα την ανάγκη που θα προκύψει στο mix φορά...