Να προσθέσω στις παραπάνω μάρκες που ανέφερε ο superfunk, και τις:
D'Aquisto (αυτές που έφτιαξε ο ίδιος και όχι τις Γιαπωνέζικες απομιμήσεις)
Stromberg
Epiphone (πριν την εξαγοράσει η
Gibson)
Selmer Maccaferri
Benedetto (προβλέπεται να ανέβει πολύ η αξία τους τα επόμενα χρόνια)
Larson Brothers
Antonio de Torres
Ποτέ κανείς δεν ξέρει ποιά κιθάρα του σήμερα θα γίνει συλλεκτική σε κάποια χρόνια.
Υπάρχουν όμως κάποιοι παράγοντες που βοηθούν σε αυτό και θα αναφέρω κάποιους.
Αν έχει βγει σε περιορισμένη παραγωγή.
Αν πρόκειται για κάποιο πρωτότυπο, που δεν υλοποιήθηκε σε μοντέλλο παραγωγής.
Αν την χρησιμοποίησε σε κάποιο σημαντικό και καταγεγραμμένο live, ένας καταξιωμένος μουσικός, όσο φθηνή κι αν ήταν.
Αν χρησιμοποιήθηκε αποδεδειγμένα σε κάποια σημαντική ηχογράφηση που άφησε εποχή, από κάποιον καταξιωμένο μουσικό και ακόμα καλύτερα, αν η κιθάρα φαίνεται στο εξώφυλλο του cd.
Αν το συγκεκριμένο όργανο χαρακτήρισε τόσο έντονα την εποχή του, σε σημείο να το χρησιμοποιούν οι πολύ καλοί μουσικοί και να το αντιγράφει ο ανταγωνισμός.
Τίποτα από τα παραπάνω δεν εγγυάται ότι το όργανο θα γίνει συλλεκτικό, αλλά όσο πιό πολλά από τα παραπάνω συγκεντρώνει, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει.