Λοιπόν καοιτάξτε τι γίνεται τώρα... μπήκαν τα πάντα και τα κοάλα στο ίδιο τσουβάλι. Οι διασκευομπάντες, τα μπαράκια, τα νυχτομάγαζα, οι άλλες μπάντες, οι αμοιβές, το αμστελάκι των 10 €, οι φοιτητές, το ταξί κ δέν ξέρω και εγώ τι άλλο.
Σκέφτομαι λοιπόν οτι καλό θα είναι να υπολογίσει κανείς μερικούς παράγοντες. Π.χ. έστω οτι κάποιος βγαίνει το βράδυ έξω και θέλει να ακούσει ζωντανή μουσική, και όχι κονσέρβα. Τι θέλει να ακούσει? Την πρωτότυπη μουσική των Texas Hold'em no Limit band (αναφέρομαι στο γκρούπ μου για να μήν παρεξηγηθώ) ή το
With or witout you των U2 ? Ίσως το πρώτο, αλλά αυτό θα γίνει μια φορά τον μήνα. Και τότε εγω και η μπάντα μου θα παίζουμε ίσως 1 φορά την εβδομάδα, και με έναν πρόχειρο υπολογισμό θα πρέπει να ζητάμε αμοιβή περίπου 2000 € στο σύνολο ανα εμφάνιση για να μπορέσουμε να ζούμε απο αυτό. Τώρα ποιός θα μας πληρώσει είναι άλλη συζήτηση... Άν όμως παίζουμε διασκευές, ίσως ( όχι απαραίτητα), μπορούμε να παίζουμε 5 φορές την εβδομάδα, να κοστίζουμε λιγότερο και να βγάζουμε περισσότερες εμφανίσεις. Απλές αρχές αγοράς, προσφορά και ζήτηση άν θέλουμε να σκεφτόμαστε οτι θέλουμε να ζούμε απο ζωντανές εμφανίσεις σαν μουσικοί στην Ελλάδα.
Θέμα δεύτερο. Ο χ ή ψ φοιτητής ή όχι, ο άνθρωπος που βγαίνει το βράδυ κ
θέλει να ακούσει ζωντανή μουσική, πρέπει να αντολαμβάνεται οτι θα πρέπει κ να την
πληρώσει. Δέν νοείται να περιμένει κάποιος οτι θα πάει σε χώρο που παίζει λάιβ και θα πληρώσει το αμστελάκι 3 ευρώπουλα. Υποτιμάει τους μουσικούς είτε παίζουν πρωτότυπα είτε διασκευές. Δέν σκέφτεται κάν οτι οι 5 άνθρωποι που ιδρώνουν στο βάθος του μαγαζιού έχουν ξοδέψει 10-15 χρόνια μελέτης για να παίξουν μουσική, χώρια το κόστος για εξοπλισμό, και πρέπει να πληρωθούν. Και θεωρώ ντροπή σε ένα φόρουμ μουσικών να λέει κάποιος οτι τον χαλάει το 10άρικο του εισητηρίου για να δεί τους Blues Wire και να πιεί μια μπύρα. Μπύρες έχουν και τα περίπτερα με 2 €, και η παραλία έχει παγκάκια. Αλλά άν θέλεις να ακούσεις καλό μπλούζ απο ανθρώπους που είχαν την ακεραιότητα και το θάρρος να μήν πάνε ποτέ στα σκυλομάγαζα και να παίζουν μόνο καλή μουσική και να ζούνε απο αυτό, είναι ανήθικο να λές οτι το 10άρικο είναι πολύ. Στο κάτω κάτω βγαίνεις για να διασκεδάσεις, κι όχι για να πιείς τον αγλέωρα.
Κοιτάζουμε λοιπόν το ζήτημα απο όποια πλευρά μας βολεύει, και τη μία φορά μας φαίνεται ακριβή η μπύρα, την άλλη χαμηλές οι αμοιβές. Για να συνέλθουμε λιγάκι λέω εγώ ρε παιδιά, γιατί αυτό έφερε και την Ελλάδα εδώ που είναι. Είδα στην Αγγλία τον Lefty Dizz σε πάμπ μικρής πόλης κ πλήρωσα 3 λίρες εισιτήριο το 90. Και δέν το θεώρησα πολύ, το μαγαζί άντε να χωρούσε 100 - 120 άτομα και ήτανε πίτα. Ο ένας πάνω στον άλλο κυριολεκτικά...Και πλήρωσα και τις μπύρες χώρια.
Νομίζω ο τίτλος του θρέντ είναι μια χαρά, γιατί μετά απο την ώρα μηδέν ξεκινάει κάτι νέο. Πρέπει να σοβαρευτούμε και εμείς σαν μουσικοί, να ξέρουμε που απευθυνόμαστε, κοινό πιστεύω οτι υπάρχει, αμοιβές σκυλάδικων έχει ΜΟΝΟ στα σκυλάδικα, ο κόσμος που βγαίνει θέλει να ακούσει κάτι που το ξέρει και οι ψαγμένοι θέλουν να ακούσουν κάτι πρωτότυπο, τα ποτά στο λάιβ πρέπει να είναι ακριβότερα απο τα καφέ για να πληρώνονται και οι μουσικοί, και τέλος δέν θα με χαλούσε να γινότανε όλα τα μπουζουξίδικα λαιβάδικα. Εσάς ? ;D ;D ;D
Όσο για την ερωτική πόλη.... αυτά τα λένε οι Αθηναίοι που όποτε ανεβαίνουν Σαλονίκη, τους κάθεται και καμμιά εξωσυζυγική αρπαχτή
Η Θεσσαλονίκη είναι μια χαρά πόλη. Άς μήν γκρινιάζουμε και ας την κάνουμε καλύτερη με όποιο τρόπο μπορεί ο καθένας μας.
Καλημερούδια απο Καστοριά.