Τεχνικη ''ΑΠΛΗΣΤΙΑ''

Ερωτημα: Τι θα προτιμουσαμε: 1) Kαλο επιπεδο τεχνικης και συνθεσης αλλα οχι ''επιτυχια'', ή 2) οχι τοσο καλο επιπεδο τεχνικης και οχι ιδιαιτερα εμπνευσμενο αλλα που το γουσταρει ο κοσμος και κανει ''επιτυχια''?

 
 ενα προβλημα στην ελλαδα ειναι οτι πολλα απο τα ειδη μουσικης που μας αρεσουν (σχεδον ολα εκτος απο ελληνικα), υπαρχουν σε πολυ περιορισμενο βαθμο, με αποτελεσμα καποιος που θελει να ασχοληθει με ας πουμε ροκ, μπλουζ, τζαζ, φανκ, hip hop οτιδηποτε "δυτικο", να εχει περιορισμενα ακουσματα απο live και να ειναι δυσκολο να αντιληφθει την καρδια της μουσικης, η οποια βεβαια δεν ειναι η τεχνικη. για αυτο και στην ελλαδα ειναι τοσο δημοφιλες το shred η η fusion μουσικη, γιατι βασιζονται πολυ σε τεχνικη, κατι που γινεται ευκολα αντιληπτο απο ενα cd η ενα youtube video.

αυτο σε συνδυασμο με την κατασταση της ελληνικης μουσικης, η οποια κατα καποιο τροπο .... παραβιαζει παγκοσμιους κανονες  ( ;D ;D ) με ορισμενα πραγματα που συμβαινουν, με την απιστευτα φτωχη σχεση με τη μουσικη παιδεια/εμπειρια που εχει ο ελληνας, και με την θλιβερη σχεση του με καθε μορφη τεχνης γενικα, κανουν τα πραγματα πολυ δυσκολα... καποιος που θελει να ασχοληθει σοβαρα με τη μουσικη αρχιζει να αντιλαμβανεται αυτο το κενο στην ηλικια των 16-18 (στην καλυτερη περιπτωση), τη στιγμη που στο εξωτερικο, ειτε σε ευρωπη αμερικη, ειτε σε .. ινδια τουρκια η τριτο κοσμο, σ αυτη την ηλικια ο μουσικος εχει κανει ολη τη δουλεια σε τεχνικη και υποβαθρο και προχωραει σε αλλα πραγματα....

εγω το πιο θλιβερο πραγμα που μπορω να δω σ οποιονδηποτε μουσικο δεν ειναι η ελλειψη τεχνικης (που βεβαια πρεπει να υπαρχει και να βελτιωνεται συνεχως... ολα τα τερατα της jazz - και του metal  μελετουσαν εσαει κλιμακες-ηχο κ.τ.λ.), αλλα το να ειναι κανεις καλυτερος στο οργανο αποτι στη γνωση της μουσικης που παιζει..... νομιζω οτι το 50% ειναι το να γνωρισεις τη μουσικη και το αλλο 50% ειναι η μελετη στο οργανο (και μετα οι προβες - jam - λαιβ ... εκει μαθαινεις πραγματικα)...

 
Altone είπε:
Ερωτημα: Τι θα προτιμουσαμε: 1) Kαλο επιπεδο τεχνικης και συνθεσης αλλα οχι ''επιτυχια'', ή 2) οχι τοσο καλο επιπεδο τεχνικης και οχι ιδιαιτερα εμπνευσμενο αλλα που το γουσταρει ο κοσμος και κανει ''επιτυχια''?
πραγματικα θα θελα να μπορω να παιζω δυο ακορντα κ 3 νοτες για σολο κ να μαγευω τον κοσμο.

οπως το παθαινω οταν ακουω Dylan Stones k.............

+2112 στον Alter

 
Altone είπε:
Ερωτημα: Τι θα προτιμουσαμε: 1) Kαλο επιπεδο τεχνικης και συνθεσης αλλα οχι ''επιτυχια'', ή 2) οχι τοσο καλο επιπεδο τεχνικης και οχι ιδιαιτερα εμπνευσμενο αλλα που το γουσταρει ο κοσμος και κανει ''επιτυχια''?
να απαντησω με ερωτηση- γινεται να ειναι τεχνικα καλο και συνθετικα (οπως τα αντιλαμβανομαι εγω τουλαχιστον) και να μην ειναι επιτυχια?

και στο 2 τι εννοεις.. να παιζω πχ την λα συνεχεια και να τραγουδαω ασυναρτησιες?! (καταλαβαινεις γιατι το θετω ετσι ,γιατι ειναι λιγο ρευστο το πως αντιλαμβανεται ο καθενας τα πραγματα ειδικα στην μουσικη!)

:)

 
thanasis b είπε:
να απαντησω με ερωτηση- γινεται να ειναι τεχνικα καλο και συνθετικα (οπως τα αντιλαμβανομαι εγω τουλαχιστον) και να μην ειναι επιτυχια?

και στο 2 τι εννοεις.. να παιζω πχ την λα συνεχεια και να τραγουδαω ασυναρτησιες?! (καταλαβαινεις γιατι το θετω ετσι ,γιατι ειναι λιγο ρευστο το πως αντιλαμβανεται ο καθενας τα πραγματα ειδικα στην μουσικη!)

:)
Στην Ελλαδα αν παιξεις κατι καλο τεχνικα και συνθετικα, αλλα παιζεις Metal, Punk, Rock n Roll, blues κτλ κτλ η προοπτικη σου ειναι να γεμισεις κανα After dark στην καλυτερη. Ενω αν παιξεις τιποτα αδιαφορα ακκορντακια και χωσεις και καναν ανουσιο στιχο (κατα προτιμηση στα Ελληνικα) εχεις ελπιδες.

 
Στην Ελλαδα αν παιξεις κατι καλο τεχνικα και συνθετικα, αλλα παιζεις Metal, Punk, Rock n Roll, blues κτλ κτλ η προοπτικη σου ειναι να γεμισεις κανα After dark στην καλυτερη.
και γιατι πρεπει δηλαδη να περιμενεις κατι διαφορετικο?

οι μουσικες αυτες ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ αφορουν στην Ελλαδα,και ακομα και αυτοι που ακουνε τις μουσικες που αναφερεις ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να ενδιαφερθουν ΜΑΖΙΚΑ για ενα ΕΛΛΗΝΙΚΟ γκρουπ που τις...παιζει γιατι απλα ΔΕΝ παιζει τοσο καλα οσο τα συγκροτηματα αναφορας τα οποια κατα 99,9% ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙ...αλλα ακομα και να παιζει δεν εχει τα "διαπιστευτηρια και τις διεθνεις περγαμηνες" που απαιτει το ειδος.

εσυ τι θα αγοραζες ?Μια Μερσεντες ή ενα αυτοκινητο που ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Μερσεντες αλλα δεν ειναι?   

αν θες να ασχοληθεις ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ και να βγαζεις τα προς το ζην παιζοντας ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ αυτα τα ειδη λυπαμαι φιλε μου αλλα πρεπει να πας σε χωρες οπου αυτα τα ειδη ειναι η ΛΑΪΚΗ μουσικη που ακουει ο πολυς ο κοσμος,να ΚΑΤΑΞΙΩΘΕΙΣ εκει και μετα να ερθεις στην Ελλαδα ως ...εισαγομενος....τα εχουμε πει αλλωστε δεκαδες φορες αυτα και οποιος δεν τα εχει κατανοησει η δεν θελει να τα κατανοησει πλαναται πλανην οικτραν.....

Ενω αν παιξεις τιποτα αδιαφορα ακκορντακια και χωσεις και καναν ανουσιο στιχο (κατα προτιμηση στα Ελληνικα) εχεις ελπιδες.
δηλ.εσυ ΔΕΝ ΜΙΛΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ?(Γιατι μια χαρα σε βλεπω οτι τα ΓΡΑΦΕΙΣ....)

ΦΥΣΙΚΑ και οταν οι στιχοι σου ειναι στη ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ στην οποια ενεργοποιεισαι εχεις πολυ περισσοτερες ελπιδες να κανεις επιτυχια,για σκεψου να πηγαινες στην Αγγλια και να τους τραγουδουσες στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ...θα ασχολουνταν ο κοσμος μαζι σου?Δεν το νομιζω.......

Το μονο που μπορει να σου προσφερει ο ...."ξενος" στιχος στην Ελλαδα ειναι μια ωραιοτατη θεση στο ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ και στον ομορφο κοσμο μαγικο-ονειρικα πλασμενο στον οποιο ζουν οι ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ φαν του (δεν γεμιζετε ταξι...που λεει και ο λαος ;D) κατι που αλλωστε και ο ιδιος εχεις διαπιστωσει...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Altone είπε:
Ερωτημα: Τι θα προτιμουσαμε: 1) Kαλο επιπεδο τεχνικης και συνθεσης
Καί τό " καλό επίπεδο " μπορεί νά είναι βαρετό καί ανέμπνευστο!!

Η τεχνική δέν σώζει κανέναν από τήν ανία!

8) 8) 8) 8) ??? ??? ???

 
Εγω παντος αυτο που εχω δει σε αυτα τα χρονια που ασχολουμαι με την κιθαρα είναι οτι αν είσαι καρφωμενος με την τεχνικη ετσι ωστε να παιξεις τα απιστευτα χανεις την μπαλα απο ενα σημειο και περα.Αυτο επαθα και εγω καποια στιγμη.Το αποτελεσμα ηταν να μην μπορω να παιξω τιποτα δικο μου της προκοπης.Ολα ηταν μεσα στο τρεξιμο και προσπαθουσα να χωσω οτι μπορουσα περισσοτερο.Ενοιωθα εντελως κουλος στον αυτοσχεδιασμο και γενικα στο να φτιαξω κατι καλο.Το επομενο βημα ηταν να αλλαξω εντελως το σκεπτικο μου και να εφαρμοσω αλλα πραγματα.Σταματησα τις αυστηρες ασκησεις τεχνικης που εκανα και αρχισα να βελτιωνω τις αδυναμιες μου μεσα απο κομματια αλλων.Η διαφορα ηταν τεραστια για εμενα τουλαχιστον.Καταλαβα που πρεπει να χωνεις, που πρεπει να παιζεις αργα,πως να βγαζεις συναισθημα και αλλα πολλα.

Το συμπερασμα μου απο ολα αυτα είναι οτι αν είσαι ένας παιχτης του 5 τεχνικα αλλα αξιοπιεις αυτα που ξερεις και γραφεις ωραια πραγματα τοτε γινεσαι γενικα παιχτης του 8.Καλυπτεις δηλαδη αδυναμιες τεχνικης και κανεις τον αλλο να σε δει αλλιως και οχι στεγνα σαν εκτελεστη.Αν ομως εισαι τεχνικα του 8 αλλα αυτα που παιζεις δεν συγκινουν κανενα (δεν μιλαω βεβαια για διασκευες) τοτε είναι προβλημμα.

Δεν λεω οχι βεβαια και σε αγρια χωσιματα απλα ειδα οτι με τον συνδιασμο διαφορων πραγματων ανοιγεις αλλους οριζοντες στο παιξιμο.

 
νομιζω οτι το 50% ειναι το να γνωρισεις τη μουσικη και το αλλο 50% ειναι η μελετη στο οργανο (και μετα οι προβες - jam - λαιβ ... εκει μαθαινεις πραγματικα)...
αυτη ειναι ισως και η μεγαλυτερη αληθεια,κλεισμενος σε ενα δωματιο και μελετωντας 10 ωρες την ημερα ΠΟΤΕ δεν θα γινεις μουσικος (τουλαχιστον μουσικος που να μπορει να παιξει μουσικη μαζι με ΑΛΛΟΥΣ ανθρωπους... ;D)

επισης αν δεν εχεις  ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ παλι αποκλειεται να κανεις κατι της προκοπης.

 
Επειδή λίγο πολύ είμαστε όλοι obsessed με την κιθάρα, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Εννοώ ότι ΟΛΟΙ μας ανεξαρτήτου στυλ θα θέλαμε τεχνικά να γίνουμε όσο καλύτεροι μπορούμε! Όλοι θα θέλαμε να  είχαμε το δεξί του Gambale ή του Malmsteen, το αριστερό του Vai μαζί με την τρέλα του, τα bends του Gilmour και το υπερπλήρες παίξιμο του Govan (ακούστε το Windows to the soul των GPS για να διαπιστώσετε το κατά πόσο αυτός ο ΥΠΕΡΠΑΙΧΤΗΣ μπορεί να πειθαρχήσει στα πλαίσια μιας μπάντας ή όχι...).. Δηλαδή υπάρχει κάποιος από εμάς που λέει ότι δεν θέλει να βελτιωθεί για να μην χαλάσει το συναίσθημά του? Υπάρχει? ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ....

Άλλο πράγμα το να παίζει κάποιος εντελώς άψυχα και βαρετά, χωρίς μουσικό ενδιαφέρον και άλλο η τεχνική βελτίωση, μην τα μπερδεύουμε....

Απλά πιστέυω ότι όλοι μας έχουμε κάποια 'όρια' που μπορούμε να φτάσουμε με νορμάλ προσπάθεια. Από εκείνο το σημείο και μετά η βελτίωση είναι εξαιρετικά δύσκολη....Και απαιτεί σκληρές θυσίες που ίσως και να μην αξίζει να κάνει κάποιος για να βελτιωθεί περαιτέρω... Οπότε τι κάνουμε? Λέμε τεχνικά είμαι εδώ που είμαι, ..ας προσπαθήσω να ακουστώ όσο καλύτερος μπορώ για τη δεδομένη τεχνική μου... Και αυτό δεν είναι κακό, θα έλεγα ότι είναι λογικότατο.. Απλά ας μην απαξιώνουμε αυτούς που είναι καλυτεροί μας και το ρίχνουμε στη φιλοσοφία περί σύνθεσης αλά Ντύλαν κλπ...

Να το θέσω αλλιώς.. και ο Jeff Beck σε φάσεις παίζει 2-3 νότες το λεπτό... Ναι αλλά ΤΙ ΝΟΤΕΣ παίζει... Σαν να συνομιλεί με το θεό... Μιλάμε για απίστευτη τεχνική

 
Απλά ας μην απαξιώνουμε αυτούς που είναι καλυτεροί μας και το ρίχνουμε στη φιλοσοφία περί σύνθεσης αλά Ντύλαν κλπ...
ουδεις νομιζω απαξιωσε κανεναν...ομως οπως ειπαμε (και οπως και ο ιδιος θα διαπιστωσεις αν διαβασεις ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τα διαφορα ποστς) καθενας εχει τις προτεραιοτητες και τις αναγκες του & πολλοι απλα δεν ενδιαφερονται τοσο πολυ για την τεχνικη πλευρα του ....οργανου τους ;D (στα πλαισια της λογικης βεβαια δεν ειπαμε να μη μπορεις να...βαρεσεις τη...ΛΑ ;D ;D)

Live and let live με αλλα λογια... ;)

Επισης αν  εχεις ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ & μουσικη κουλτουρα ΦΥΣΙΚΑ και δεν προκειται να...χαλασει το συναισθημα σου αν αποκτησεις περισσοτερη τεχνικη...το προβλημα ειναι οτι πρεπει πρωτα να αποκτήσεις την ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ και την μουσικη κουλτουρα...... ;)

 
govanmaniac είπε:
Όλοι θα θέλαμε να  είχαμε το δεξί του Gambale ή του Malmsteen, το αριστερό του Vai μαζί με την τρέλα του, τα bends του Gilmour και το υπερπλήρες παίξιμο του Govan (ακούστε το Windows to the soul των GPS για να διαπιστώσετε το κατά πόσο αυτός ο ΥΠΕΡΠΑΙΧΤΗΣ μπορεί να πειθαρχήσει στα πλαίσια μιας μπάντας ή όχι...).. Δηλαδή υπάρχει κάποιος από εμάς που λέει ότι δεν θέλει να βελτιωθεί για να μην χαλάσει το συναίσθημά του? Υπάρχει? ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ....
ναι υπάρχουν..εγώ και ο Superfunk :) :)

εμένα δεν μου αρέσουν οι παραπάνω παίχτες.. και μιας και ανάφερες τον Ντύλαν που προσωπικά δεν τρελαίνομαι, να σου αναφέρω και εγώ τον nick drake, τραγουδοποιό απίστευτής ευαισθησίας που στο πλαίσιο της τραγουδοποιίας είναι για μένα ανώτερος από πολούς δεξιοτέχνες..εχουν γραφτεί φοβερά κομμάτια με 2 ακκόρντα και ανουσιότητες με 500 ακκόρντα και το ανάποδο..

θέλω να σταθώ και σ'αυτό που σωστά κατ'εμέ είπε ο superfunk για τον αγγλικό στίχο..

για μένα ο μόνος τρόπος να οικιοποιηθούμε μια μουσική σαν τη ροκ, το φανκ κτλ, είναι να χρησιμοποιούμε ελληνικό στίχο..αλλιώς θα ακουγόμαστε σαν καρικατούρες συγκροτημάτων στο εξωτερικό..

σκέψου π.χ πώς θα ακουγόταν τα ξύλινα σπαθιά με αγγλικό στίχο..

φιλικά πάντα

 
ναι υπάρχουν..εγώ και ο Superfunk
οντως αυτοι οι παιχτες που αναφερονται ως ...θεοι της κιθαρας με αφηνουν παγερα αδιαφορο (βεβαια δεν θα ειχα καμμια αντιρηση να μπορουσα να παιζω σαν τον Grant Green,τον Johnny Marr ή τον Roy Buchanan... ;D)

 
allobarr είπε:
για μένα ο μόνος τρόπος να οικιοποιηθούμε μια μουσική σαν τη ροκ, το φανκ κτλ, είναι να χρησιμοποιούμε ελληνικό στίχο..
Προφανώς και δεν έχεις (απόλυτο) δίκαιο. Ο Jeff Beck ή ο Larry Carlton ή ο Billy Cobham ή ο John McLaughlin (και πάει λέγοντας), σπάνια έχουν στίχους, αλλά αυτό δεν με εμποδίζει να οικιοποιηθώ την μουσική τους.

 
Αλλη φαση τα instrumental ,εκει συνορα δεν υπαρχουν, ειναι η καλυτερη φαση (ειδικα αν σου εχουν πρηξει τα ...ουμπαλα οι τραγουδιαρες/τραγουδιαρηδες οπως σε εμενα ;D ;D)

 
marathon είπε:
Προφανώς και δεν έχεις (απόλυτο) δίκαιο. Ο Jeff Beck ή ο Larry Carlton ή ο Billy Cobham ή ο John McLaughlin (και πάει λέγοντας), σπάνια έχουν στίχους, αλλά αυτό δεν με εμποδίζει να οικιοποιηθώ την μουσική τους.
σαφώς, αλλά εγώ μιλάω για μια ελληνική μπάντα..

 
Superfunk είπε:
Αλλη φαση τα instrumental ,εκει συνορα δεν υπαρχουν, ειναι η καλυτερη φαση (ειδικα αν σου εχουν πρηξει τα ...ουμπαλα οι τραγουδιαρες/τραγουδιαρηδες οπως σε εμενα ;D ;D)
Kαι που να δείς τα Vsts, εάν σου έχουν πρήξει τα ουμπαλα...οι drummers ;D ;D ;D ;D

 
H τεχνική είναι εργαλείο μουσικής έκφρασης.Το θέμα είναι θες να γίνεις τεχνικαράς για να εντυπωσιάζεις το γκομενάκι ή για να μπορείς να εκφραστείς πιο ελεύθερα μέσα απο τη μουσική σου;;

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top