• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Τεχνικές Σύνθεσης Ήχου - Προσθετική, Αφαιρετική σύνθεση

konnosl

Νέο μέλος
18 Ιουνίου 2009
7
0
0
Γειά σας, Έχω μια εργασία πάνω στις τεχνικές σύνθεσης ήχου, Όποιος γνωρίζει παραπάνω για το θέμα ας μου πεί.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

 
ψαξε για amplitude modulation (AM) (διαμόρφωση πλάτους)

και frequency modulation (FM) (διαμορφοση συχνοτητας)

και μετα μπερδευει πολυ το πραγμα....:)

τι ακριβος θελεις να κανεις;

 
Δώσε τον πλήρη τίτλο της εργασίας ώστε να σε παραπέμψουμε αναλόγως για κάθε υπο-θέμα.

 
Η προσθετική σύνθεση "κολλάει" με την FFT, απ'την άποψη του ότι θα μπορούσες εύκολα να αναπαράγεις κυματομορφές απλών ήχων, που αποτελούνται μόνο απ'την θεμέλιο και ακέραια πολλαπλάσια της -αρμονικές- Πχ. sawtooth, square, triangle, pulse, αυτά γίνονται εύκολα.

Απλά πρέπει να θέσεις τα στοιχεία της ακολουθίας Fourier στις σωστές τιμές ανάλογα με το πώς "φθίνουν" οι αρμονικές και τις επιμέρους φάσεις τους, και μετά να κάνεις τον αντίστροφο μετασχηματισμό, ώστε να μετασχηματίσεις το συχνοτικό περιεχόμενο που έφτιαξες σε χρονικό. Δεν έχω χρησιμοποιήσει προσωπικά την FFT για σύνθεση, αλλά θεωρητικά γίνεται.

Δεν ξέρω αν έχω καταλάβει σωστά, γιατί ο τίτλος μου ακούγεται πολύ γενικός... Πες μου τι ακριβώς πρέπει να κάνεις... Πρέπει να υλοποιήσεις το παραπάνω; Το μπλα-μπλα θέλεις μόνο;

 
Η εργασία σου είναι στα πλαίσια κάποιας σχολής (πανεπιστημιακής ή μη)? Αν ναι, τότε θα πρέπει να εκμεταλλευτείς την βιβλιοθήκη της και τις πριβέ συνδέσεις της με ονλάιν πηγές επίσημης βιβλιογραφίας, όπως πχ. http://www.isiknowledge.com/WOS. Γιατί? Για δυο λόγους.

(α) Διότι κανείς εδώ δεν πρόκειται να μπορέσει να θίξει πλήρως και επιτυχώς (και στο βαθμό που απαιτείται για μια αξιοπρεπή και σωστή εργασία) τόσο πολύπλοκα θέματα που ξεφεύγουν από τη σκοπιά της συμβουλής, είτε επειδή δεν έχει το χρόνο, είτε το τεχνικό υπόβαθρο.

(β) Διότι στα πλαίσια της εκπαίδευσής σου θα χρειαστεί να μάθεις να αναζητάς σωστή και αξιόπιστη βιβλιογραφία μόνο από τα κατάλληλα βιβλία και peer reviewed άρθρα, και όχι από μη αξιόπιστες και μη ελεγχόμενες ονλάιν πηγές όπως πχ. η Wiki, διάφορα φόρουμ, "αφιερώματα" αμφίβολης ορθότητας κλπ.

Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει πως ονλάιν στοιχεία δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν (αν αναφερθούν σωστά), αλλά αυτές οι περιπτώσεις αποτελούν την εξαίρεση και είναι λίγες, πολύ συγκεκριμένες και αφορούν κυρίως στατιστικά στοιχεία προερχόμενα από μεγάλους οργανισμούς και δημοσιευμένα στους επίσημους ιστότοπούς τους.

Αυτά βεβαίως σου τα λέω φιλικά, και είναι ακριβώς τα ίδια που θα έλεγα (και που έχω ήδη πει) στους φοιτητές που επιτηρώ την εκπόνηση και συγγραφή των θέσεων για τα Master τους.

 
Last edited by a moderator:
Μιλάμε για πανεπιστημιακή εργασία και απλά ήθελα κάποιες πιο εξεζητημένες πηγές του internet για να συμβουλευτώ. Φυσικά αναφέρομαι και στο FFT όπως σωστά αναφέρατε αλλά πρέπει να επιλέξω ανάμεσα σε προσθετική και αφαιρετική σύνθεση. Ευχαριστώ!!

 
konnosl είπε:
Μιλάμε για πανεπιστημιακή εργασία και απλά ήθελα κάποιες πιο εξεζητημένες πηγές του internet για να συμβουλευτώ. Φυσικά αναφέρομαι και στο FFT όπως σωστά αναφέρατε αλλά πρέπει να επιλέξω ανάμεσα σε προσθετική και αφαιρετική σύνθεση. Ευχαριστώ!!
Υπάρχουν δεκάδες - εκατοντάδες άρθρα περί του θέματος. Για δες μία παρουσίαση εδώ:

http://www.bothners.co.za/articles/synthesis%20techniques.ppt

Με τους μετασχηματισμούς Fourrier γίνεται χαμός και κυριολεκτώ - τα μαθηματικά που χρειάζονται είναι πολύ δύσκολα. Δεν ξέρω πόσο βαθιά θες να προσεγγίσεις το θέμα, αλλά αν πρέπει να είναι άκρως επιστημονική η εργασία αναζήτησε άρθρα του Julius Smith από το Stanford University. Για FM μπορείς να ανατρέξεις στα άρθρα του John Chowning.

Αν αναφέρεις πιο αναλυτικά τι θες να κάνεις, ίσως να μπορέσω να βοηθήσω περισσότερο.

 
OurDarkness είπε:
Αν αναφέρεις πιο αναλυτικά τι θες να κάνεις, ίσως να μπορέσω να βοηθήσω περισσότερο.
Πρέπει να κάνω μια εργασία στην οποία θα παρουσιάζω ένα είδος σύνθεσης. π.χ. προσθετική σύνθεση. Μια εργασία 10 σελίδες που να μιλάει για την προσθετική σύνθεση, τί κάνει πως το κάνει κλπ. Τά πάντα γιάυτο το είδος συνθεσης.

Ελπίζω να σας κατατόπισα κάπως.

 
Αν και δεν είμαι ειδικός επί τέτοιων τεχνικών θεμάτων (ξέρω κάποια πράγματα, αλλά υπάρχουν ορισμένα άτομα εδώ μέσα, π.χ. OurDarkness  8), οι οποίοι το κατέχουν το άθλημα), θα πρότεινα να αναπτύξεις το θέμα της προσθετικής σύνθεσης. Η αφαιρετική σύνθεση είναι πλέον η πιο διαδεδομένη (ακόμα και τα sample-playback synths που χρησιμοποιούμε βασίζονται εν πολλοίς στη φιλοσοφία της subtractive, απλά στη θέση των αναλογικών κυματομορφών και των αναλογικών κυκλωμάτων υπάρχουν πλέον δείγματα και προσομειώσεις φίλτρων και κυκλωμάτων), οπότε αν η εργασία έχει δοθεί και σε άλλους συμφοιτητές σου, θα μπορέσεις να ξεχωρίσεις από τη "μάζα", καθότι οι περισσότεροι πλέον ασχολούνται κυρίως με την subtractive.

Αυτό έχει και το αρνητικό ότι ίσως να μη βρεις τόσες πολλές πηγές για προσθετική, ίσως και να κάνω λάθος βέβαια.  :)

 
cyclops είπε:
Αν και δεν είμαι ειδικός επί τέτοιων τεχνικών θεμάτων (ξέρω κάποια πράγματα, αλλά υπάρχουν ορισμένα άτομα εδώ μέσα, π.χ. OurDarkness  8), οι οποίοι το κατέχουν το άθλημα), θα πρότεινα να αναπτύξεις το θέμα της προσθετικής σύνθεσης. Η αφαιρετική σύνθεση είναι πλέον η πιο διαδεδομένη (ακόμα και τα sample-playback synths που χρησιμοποιούμε βασίζονται εν πολλοίς στη φιλοσοφία της subtractive, απλά στη θέση των αναλογικών κυματομορφών και των αναλογικών κυκλωμάτων υπάρχουν πλέον δείγματα και προσομειώσεις φίλτρων και κυκλωμάτων), οπότε αν η εργασία έχει δοθεί και σε άλλους συμφοιτητές σου, θα μπορέσεις να ξεχωρίσεις από τη "μάζα", καθότι οι περισσότεροι πλέον ασχολούνται κυρίως με την subtractive.

Αυτό έχει και το αρνητικό ότι ίσως να μη βρεις τόσες πολλές πηγές για προσθετική, ίσως και να κάνω λάθος βέβαια.  :)
Δεν νομίζω να με ξεχωρίσει αυτό απο την μάζα εξ'αλλου έχουμε ασχοληθεί εξίσου και με τις 2 τεχνικές. Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου πάντως

 
Καλή η ιδέα του Cyclops! :)

ξεκίνα από κάποια άρθρα στην wikipedia τα οποία αναλύουν την προσθετική σύνθεση και δίνουν και διαγράμματα του πως από διάφορες ημιτονοειδείς κυματομορφές, με διάφορες εντάσεις και φάσεις (και μετά την διανυσματική τους πρόσθεση) καταλήγουμε να έχουμε κυματομορφές πιο πλούσιες σε περιεχόμενο, όπως πριονωτές, παλμικές κ.λ.π. Ουσιαστικά αυτό αποτελεί και το ζουμί και της ανάλυσης Fourrier.

Μπορείς κατά την διάρκεια της ανάλυσης να επισημάνεις τα πλεονεκτήματα της προσθετικής σύνθεσης σε σχέση με την αφαιρετική, όπως την δυνατότητα να επέμβεις μεμονωμένα σε μία αρμονική (ή σε ορισμένο αριθμό αυτών) κάτι που δεν συμβαίνει στην αφαιρετική κ.λ.π. Αυτό το ίδιο πλεονέκτημα μπορεί όμως να γίνει μειονέκτημα αν το δει κανείς από την πλευρά του μουσικού, ο οποίος τις περισσότερες φορές δεν γνωρίζει πως να παράγει συγκεκριμένες κυματομορφές κ.λ.π.

Επίσης μπορείς να αναφέρεις κάποια synthesizers τα οποία υλοποιούσαν προσθετική σύνθεση, όπως π.χ. το Technos Acxel Resynthesizer αλλά και μεταγενέστερα όπως το Kawai K5000 S. Μπορείς επίσης να κάνεις μία σύντομη αναφορά στην μικρή τους εμπορική επιτυχία συνδυάζοντας τους λόγους με αυτούς που προκύπτουν από την ίδια την μέθοδο σύνθεσης.

:)

 
H προσθετική είναι αρκετά ιδιόμορφη... η αφαιρετική είναι η πιο διαδεδομένη και εύκολη στην κατανόηση, όπως και η wavetable... η FM κάπου στο ενδιάμεσο. Αν θες να ξεχωρίσεις από τους υπόλοιπους που θα διαλέξουν σίγουρα αφαιρετική θα σου πρότεινα κι εγώ προσθετική ή granular ή physical modelling. Σου συνιστώ επίσης να παραγγείλεις αυτό εδώ: http://www.computermusic.co.uk/page/computermusic?entry=the_fast_guide_to_synthesis, που είναι εξαιρετικό σαν εισαγωγή, και που θα σε βοηθήσει αρκετά (για να μην σου πω ότι θα σου βάλει άνετα το μικρόβιο του χόμπυ...).  

 
Last edited by a moderator:
OurDarkness είπε:
Επίσης μπορείς να αναφέρεις κάποια synthesizers τα οποία υλοποιούσαν προσθετική σύνθεση, όπως π.χ. το Technos Acxel Resynthesizer αλλά και μεταγενέστερα όπως το Kawai K5000 S. Μπορείς επίσης να κάνεις μία σύντομη αναφορά στην μικρή τους εμπορική επιτυχία συνδυάζοντας τους λόγους με αυτούς που προκύπτουν από την ίδια την μέθοδο σύνθεσης.

:)
Τι θυμήθηκες τώρα, τι συμπαθητικό synth. Αν δεν απατώμαι, υπήρχε και έκδοση K5000W, με sequencer (w=workstation) χωρίς τα knobs και τα υπόλοιπα performance controls του K5000S.  ;D

Έχεις δίκιο για την μικρή εμπορική επιτυχία της προσθετικής σύνθεσης. Τα ηχητικά αποτελέσματα δεν ήταν ικανοποιητικά. Οι επεξεργασίες που θα έπρεπε να τεθούν σε ιαχύ ώστε να συνδυαστούν τόσες πολλές αρμονικές (νομίζω τα K5000-series χρησιμοποιούσαν μόλις δύο τράπεζες των 64 sine waves = 128 ημιτονοειδείς κυματομορφές), ώστε να βγάλεις αληθοφανή ήχο με την προσθετική σύνθεση είναι τόσο απαιτητικές που τότε ήταν απλά απαγορευτικό. Σήμερα όμως θα μπορούσαμε να τις προσεγγίσουμε με τα σύγχρονα υπολογιστικά συστήματα.

------------------------------------------------------------------------

Η υπεροχή της αφαιρετικής σύνθεσης είναι φαντάζομαι προφανής και κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Το αρμονικό περιεχόμενο είναι εκεί, απλά περιμένει να το σμιλέψεις με φίλτρα και διάφορα άλλα εργαλεία ώστε να βγάλεις κάτι χρήσιμο. Στην αφαιρετική όλο το ηχόχρωμα πρέπει να γίνει από το μηδέν. Η βασική θεωρία πίσω από την προσθετική σύνθεση είναι ότι οποιοδήποτε ηχόχρωμα (θεωρητικά πάντα) μπορεί να προσομειωθεί από πεπερασμένο αριθμό ημιτονοειδών κυματομορφών. ;)

 
lol μετασχηματισμούς Fourier και σύνθεση κάνουμε εμείς που είμαστε της πληροφορικής αλλα δεν μπορώ να σε βοηθήσω γιατι ακόμα παλεύω να περάσω το μάθημα  :'(

 
cyclops είπε:
Τι θυμήθηκες τώρα, τι συμπαθητικό synth. Αν δεν απατώμαι, υπήρχε και έκδοση K5000W, με sequencer (w=workstation) χωρίς τα knobs και τα υπόλοιπα performance controls του K5000S.  ;D
Ναι, υπάρχει και W έκδοση. Εκπληκτικά καλό κλαβιέ και οι δύο εκδόσεις..

Η υπεροχή της αφαιρετικής σύνθεσης είναι φαντάζομαι προφανής και κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Το αρμονικό περιεχόμενο είναι εκεί, απλά περιμένει να το σμιλέψεις με φίλτρα και διάφορα άλλα εργαλεία ώστε να βγάλεις κάτι χρήσιμο. Στην αφαιρετική όλο το ηχόχρωμα πρέπει να γίνει από το μηδέν. Η βασική θεωρία πίσω από την προσθετική σύνθεση είναι ότι οποιοδήποτε ηχόχρωμα (θεωρητικά πάντα) μπορεί να προσομειωθεί από πεπερασμένο αριθμό ημιτονοειδών κυματομορφών. ;)
Έχεις δίκαιο, η σειρά VCO - VCF- VCA είναι τόσο εύκολο να κατανοηθεί, που εκ των πραγμάτων όλες οι άλλες μέθοδοι σύνθεσης είναι ευθύς εξαρχής δύσκολες. Μέχρι και η FM φαντάζει δύσκολη, πόσο μάλλον τεχνικές όπως physical modeling, spectral modeling, granular, wave-terrain κ.λ.π. Στο βαθμό που οι εταιρείες μπόρεσαν και έκρυψαν την πολυπλοκότητα των μεθόδων (και σε συνδυασμό με κάποια X τιμή πώλησης) είχαν εμπορική επιτυχία.

 
παιδια ευχαριστω πολυ για την συμμετοχη σας διαλεξα την αφιαρετικη συνθεση και λογο χρονου. Πολυ καλο το σχεδιαγραμμα που μου παρεθεσες "ourdarkness" θα το χρησιμοποιήσω στην αφαιρετικη σύνθεση. Πηγα μια βολτα απο την βιβλιοθηκη μας αλλα ολα τα βιβλια ειναι στα αγγλικα και εδω εχουμε ενα μικρο θεμα. Πηρα καποιες πληροφοριες αλλα αν εχει πεσει στα υπ'οψιν σας κατι στα ελληνικα για την αφαιρετικη συνθεση θα ηθελα να μου το πειτε. Ευχαριστω και παλι για την πολυτιμη βοηθεια σας.

 

Trending...

Νέα θέματα