Take The A train

swinger είπε:
καλα και τα 2 αλλα πολλες επαναλαμβανομενες νοτες στο κοντραμπασο (ειδικα στο 2ο κομματι δεν περπαταει το πραγμα) και o ρυθμος πολυ straight (δεν υπαρχει swing).Κατα τα αλλα μια χαρα.

Λοιπόν ,

υπάρχουν τέσσερις τρόποι που μπορεί να κινηθεί αρμονικά το μπάσο σε ένα jazz σχήμα

  Τρόπος 1ος

Παίζοντας πάνω στις βασικές κλίμακες χρωματικά και διατονικά.

Για παράδειγμα όταν εντοπίζει ο μπασίστας ένα αρμονικό σχήμα II V I (μινόρε ή μαντζόρε πτώσεις ) ή I VI II V ή II V I VI κλπ  παίζει πάνω στην βασική maj ή min κλίμακα.

  Αυτός ο τρόπος βοηθάει ένα  μπασίστα να παίζει σε γρήγορες ταχύτητες απο 240 μέχρι 360 για το λόγο ότι δεν δεν ασχολείται με την τοποθέτηση "ιδανικής νότας" ,απλά παίζει πάνω στις κλίμακες (διατονικά και χρωματικά) δίνοντας βάρος μόνο στο ρυθμικό ρόλο του οργάνου.

  Τις ποιο πολλές φορές  οι άλλοι μουσικοί που συμμετέχουν στο ίδιο σχήμα είναι αρνητικοί ως προς αυτό τον τρόπο γιατί δεν υπάρχει αρμονικός σκελετός απο το μπάσο

με αποτέλεσμα πολλές φορές να χάνεται η φόρμα ή να μην φαίνονται πουθενά οι αρμονικές πτώσεις μέσα στη μουσική.

Αυτός είναι ο πιο εύκολος τρόπος παιξίματος για ένα μπασίστα  8)

  Τρόπος 2ος

Να παίζει αναλύοντας τις βασικές νότες όλων των ακόρντων και να μεταβαίνει στις τέλειες πτώσεις μέσο διατονικών ή χρωματικών κινήσεων .

Δηλαδή , στις  βασικές νότες του ακόρντου(chord tones)  που είναι 1 3 5 7 κινείται

με απόλυτη ευλάβεια το μπάσο χρησιμοποιώντας πολλαπλούς συνδυασμούς μεταξύ  τους.

  Για παράδειγμα όταν έχουμε ένα μέτρο και πρέπει να το γεμίσουμε με 4 νότες μπορούμε να έχουμε συνδυασμούς όπως 1313 1515 1717 1315 1317 1513 1517 1357 1573 1735 1753 κλπ κλπ κλπ.

Για να προσεγγίσουμε τις τέλειες πτώσεις δηλ. την επιστροφή στην Τονική που θα μας έδινε την αίσθηση του (οριστικού ή προσωρινού) τέλους μπορούμε να το κάνουμε

με χρωματική ή και διατονική προσέγγιση. Αυτό γίνετε με διαφόρους τρόπους που ίσως δε φτάνει μια σελίδα για να συζητηθεί.

Ο 2ος  τρόπος είναι αρεστός από  τούς μουσικούς που παίζουν στο ίδιο σχήμα  γιατί ο μπασίστας οδηγεί κατά μία έννοια αρμονικά ,βοηθάει και δε μπερδεύει .

Επίσης είναι πολύ δύσκολος τρόπος γιατί ο κοντραμπασίστας πρέπει να γνωρίζει τέλεια όλες τις νότες που βρίσκονται στη 1/2 και 1 θέση του οργάνου .

Σε αυτό τον τρόπο συναντάμε πολλές επαναλήψεις  στις νότες όπως παρατήρησε πολύ σωστά ο swinger.

  Τρόπος 3ος

Ο συνδυασμός των δυο προηγουμένων  8)

  Τρόπος 4ος

Πράγματα που δε γνωρίζω .

Ο ρυθμός είναι τοποθετημένος πάνω σε τριπλετ feel και σε σε συγκεκριμένα ρυθμικά πατερν  σε 16 feel με σκοπό να αποδίδεται πάντα η ρυθμική αίσθηση που θέλουμε να δώσουμε ;) 

Αυτά  ;)

 
Τρόπος 1ος: Ιδανικός για Γαλλίες :)

 
Btw τώρα άκουσα και το δεύτερο. Ειδικά το rythm section σας είναι τόσο ballsy που μου έρχεται να σηκωθώ να χορέψω.

Πού να ήξερε ο άγιος Ιωάννης όταν το έγραφε ότι θα γίνει dancefloor hit :)

 
Jazzjoker είπε:
Btw τώρα άκουσα και το δεύτερο. Ειδικά το rythm section σας είναι τόσο ballsy που μου έρχεται να σηκωθώ να χορέψω.

Πού να ήξερε ο άγιος Ιωάννης όταν το έγραφε ότι θα γίνει dancefloor hit :)
JJ στο αφιερώνω με πολύ αγάπη  ;)


 
Μόλις σήμερα βρήκα χρόνο να ακούσω το best impression.... Εξαιρετικό από κάθε άποψη. Τύμπανα και μπάσο απίστευτα δεμένα!

(βέβαια ήμουν συνέχεια στην αγωνία, τώρα θα μπει το σαξόφωνο, μετά θα μπει το σαξόφωνο... δεν μπήκε τελικά ;) )

 
dmilo είπε:
Μόλις σήμερα βρήκα χρόνο να ακούσω το best impression.... Εξαιρετικό από κάθε άποψη. Τύμπανα και μπάσο απίστευτα δεμένα!

(βέβαια ήμουν συνέχεια στην αγωνία, τώρα θα μπει το σαξόφωνο, μετά θα μπει το σαξόφωνο... δεν μπήκε τελικά ;) )
Theod...κι αλλος που περιμενε πνευστα!!...χααχ....για να αυξανεστε με γεωμετρικη προοδο..δεν ειναι κακο να χτισεις μια big band...τυχαιο? δεν νομιζω! ;D

 
Korgious είπε:
Theod...κι αλλος που περιμενε πνευστα!!...χααχ....για να αυξανεστε με γεωμετρικη προοδο..δεν ειναι κακο να χτισεις μια big band...τυχαιο? δεν νομιζω! ;D
Που να τα βρούμε στην Κρήτη  8) 8) 8)εδω μόνο λαούτα λύρες και ουζι έχει...

Α ναι και καλί ρακή  :D :D :D

Θα παραγγείλουμε πνευστούς απο τον Thomann  ;D ;D ;D ;D

 
THEOD είπε:
Που να τα βρούμε στην Κρήτη  8) 8) 8)εδω μόνο λαούτα λύρες και ουζι έχει...

Α ναι και καλί ρακή  :D :D :D

Θα παραγγείλουμε πνευστούς απο τον Thomann  ;D ;D ;D ;D
κουζουλαθηκες συντεκνε!
 
THEOD είπε:
Που να τα βρούμε στην Κρήτη  8) 8) 8)εδω μόνο λαούτα λύρες και ουζι έχει...

Α ναι και καλί ρακή  :D :D :D

Θα παραγγείλουμε πνευστούς απο τον Thomann  ;D ;D ;D ;D
spring_uzi_jpg.jpg


??? :o :o ;D  ???

Με τους τρόπους για walking δεν έχω καταλήξει πως μπορεί τελικά κάποιος να συμφωνήσει σε έναν από τους 2, η ανάμιξη τους δηλαδή ο 3ος που αναφέρεις είναι ο καλύτερος αλλά απαιτεί να έχει όλη η ομάδα άριστη γνώση της αρμονίας και να γνωρίζεται αρκετά καλά η ομάδα ώστε να μπορούν να διαβάζουν ο ένας τον άλλο και να προκύπτει ένα ωραίο αποτέλεσμα. Τελικά στην αρχή καλύτερο είναι να ξεκινάει κάποιος από τον 2ο για να μη γκρινιάζει το γκρουπ; :P

 
Evilnye είπε:
spring_uzi_jpg.jpg


??? :o :o ;D  ???

Με τους τρόπους για walking δεν έχω καταλήξει πως μπορεί τελικά κάποιος να συμφωνήσει σε έναν από τους 2, η ανάμιξη τους δηλαδή ο 3ος που αναφέρεις είναι ο καλύτερος αλλά απαιτεί να έχει όλη η ομάδα άριστη γνώση της αρμονίας και να γνωρίζεται αρκετά καλά η ομάδα ώστε να μπορούν να διαβάζουν ο ένας τον άλλο και να προκύπτει ένα ωραίο αποτέλεσμα. Τελικά στην αρχή καλύτερο είναι να ξεκινάει κάποιος από τον 2ο για να μη γκρινιάζει το γκρουπ; :P
εμένα μου αρέσει ο 2ος τρόπος και ο 4ος που δεν έχω ανακαλύψει ακόμα .

;)

 
Χωρίς να είμαι σχετικός με την τζαζ, απλά ακροατής, το κοντραμπάσο είναι θαμένο σε τέτοιο βαθμό που και δεν ξεχωρίζω τι παίζει λόγω χροιάς, αλλά και θέλω να το σταματήσω γιατί ενοχλεί το αριστερό χέρι του πιανίστα με την βαβούρα που κάνει. Το λέω με κάθε καλή διάθεση και σεβασμό προς τον μπασίστα (εγώ ένας φτωχός, πλην τίμιος ηλεκτρικός μπασίστας είμαι), τον οποίο θεωρώ αδικημένο από την ηχογράφηση και πλιζ μην με πετάξετε στο θέμα με τα flames. :)

 
Papalampraina είπε:
Χωρίς να είμαι σχετικός με την τζαζ, απλά ακροατής, το κοντραμπάσο είναι θαμένο σε τέτοιο βαθμό που και δεν ξεχωρίζω τι παίζει λόγω χροιάς, αλλά και θέλω να το σταματήσω γιατί ενοχλεί το αριστερό χέρι του πιανίστα με την βαβούρα που κάνει. Το λέω με κάθε καλή διάθεση και σεβασμό προς τον μπασίστα (εγώ ένας φτωχός, πλην τίμιος ηλεκτρικός μπασίστας είμαι), τον οποίο θεωρώ αδικημένο από την ηχογράφηση και πλιζ μην με πετάξετε στο θέμα με τα flames. :)
όχι καλό μου δε θα σε πειράξει κάνεις . Καλα κάνεις και τα λες .Το απόγευμα στην πρόβα

θα του δαγκώσω το αυτί απο ψιλά (τον έχω και δίπλα μου ) έτσι και βαράει το αριστερό  ;D ;D ;D

 
Ορμώμενος από αυτά που γράφει η Εύη να πω (Ο THEOD θα σας τα πει πολύ καλύτερα βέβαια) ότι όταν μια αξιοπρεπής τζαζ μπάντα αποφασίζει να παίξει ένα κομμάτι, σημαίνει ότι όλα τα μέλη το παίζουν με κλειστά μάτια από ΟΛΕΣ τις τονικότητες και έχουν τέτοια άνεση με την αρμονία που τα παιχνιδάκια και οι εναλλακτικές του walking, το comping του κιθαρίστα ή πιανίστα και το θέμα του κομματιού τους έχουν γίνει δεύτερη φύση.

 
Καλησπέρα σας

Μιας που μιλήσαμε για τέσσερις τρόπους, συμπεριφοράς μπάσου σε ένα jazz σχήμα, σκέφτηκα να ανεβάσω ένα παράδειγμα από τη σημερινή  μας πρόβα.

Προσπάθησα να ακολουθήσω των 3ο τρόπο για να τσεκάρουμε όλοι μαζί αν όντως λειτουργεί ή και πραγματικά είναι ο 3ος τρόπος :)

Το κομμάτι είναι το beautiful love στις 3ης εκτελέσεις που το δοκιμάσαμε για πρώτη φορά

σήμερα το απόγευμα

beautiful_love_1.mp3

 

Attachments

Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κατ' αρχήν: ΤΕΡΑΤΩΔΗΣ κομμάτι (διότι η σωστή σύνταξη απλώς δεν αρκεί).

Τρίτον: Η τρίτη εκτέλεση είναι από άλλο πλανήτη. Όχι ότι οι άλλες υστερούν αλλά εσείς έχετε θέσει τα standards.

Πέμπτον: Πρώτη και δεύτερη εκτέλεση άκουσα το θέμα και σκέφτηκα "οκ άλλη μια πολύ καλή τζαζ μπάντα) και μετά προχώρησα.

Όγδοον: Η τρίτη εκτέλεση, αν και την κόβετε πολύ πριν εξαντληθεί, είναι JAZZ.

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top