Tα synths-workstations που χρησιμοποίησε ο Yanni

Synthhero

Νέο μέλος
Μηνύματα
29
Πόντοι
1
Θα ανασύρω από το χρονοντούλαπο του NOIZ το θέμα αυτό για να διευκρινίσω δυο πράγματα για τον Yanni που ήταν εφαλτήριο να ασχοληθώ με τη μουσική και τυχαίνει να συνομιλώ με τον πληκτρά του Ming Freeman.

photo.jpg


Ο Yanni δυστυχώς έχει σταματήσει να βγάζει τους επικούς δίσκους που έβγαζε και απλά γυρνά ανά την υφήλιο και κάνει lives. Στο Live at the Albert Hall & στο Acropolis νομίζω πως έπαιζε με M1, στο Forribiden City με Trinity, στο Concert Event με Triton Studio μέχρι και λίγα χρόνια πριν που έβγαλε το δίσκο Truth of Touch. To είδαμε να παίζει και σε μια μοναδική εμφάνιση στην κινεζική πρωτοχρονιά με Roland Fantom X-8, Yamaha Motif(ES-XS). Σήμερα παίζει με Krome ούτε καν Kronos!


Φαίνεται Playback όμως, drums δεν υπάρχουν ενώ ακούγονται ΙΔΙΑ με του Charlie Adams, στο 2:24 ο Ming παιζει χωρίς καλώδια και το Fantom του Yanni ειναι σβηστό... Τα pads και η οθόνη δε φωτίζουν.

Aυτό που με εντυπωσίασε ήταν πως γίνεται οι ήχοι να είναι τοσο.. ίδιοι ανά τα χρόνια. Οπότε η υπόθεση μου μύρισε samplαρισμα και αυτό το επιβεβαίωσε και ο Ming!

Δε μου αποκάλυψε τα synths απ τα οποία έχει πάρει τους ήχους (jv, xv, jd, xr, motif, triton, ποιος ξέρει...) όμως με διαβεβαίωσε πως ΟΛΟΙ οι ήχοι που θα ακουστούν δεν είναι μαμίσιοι από το Krome αλλά ούτε καν edited μαμίσιοι στη user bank, αλλά samples.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εφόσον είδα ότι το κάνατε topic θα κάνω μια προσπάθεια να μάθω ακόμα περισσότερα.

 
O Yanni δεν έπεσε ξαφνικά πάνω στα M1 και άρχισε να παίζει, για την ακρίβεια άρχισε από τους Chameleon.

Chameleon+-+st.jpg


Oι Chameleon δεν είχαν καμιά τεράστια πορεία στο ενεργητικό τους (4 περίπου έτη) έγραψαν 4 δίσκους τον Chaneleon, Techno-color, Balance & Hologram Sky.


Νά 'στε όλοι καλά!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στα βιντεάκια "master class" πουλάει λίγο παπατζιλίκι που δε νομιζω να εντυπωσιάζει κανεναν γνωστη (και η γενικότερη αίσθηση ενισχύεται από το λάιβ χωρις καλωδια).

Δηλαδη εντάξει ρε Γιαννη, παιζεις ενα κιμπορντ και ταυτοχρονα παίζουν και άλλα 3-4. Και επίσης έχει κάνει δικό σου key zone split.

Αυτά τα εχουμε λύσει με καλωδια των 10€ από τα 80s :P

Το σεταπ με τους chameleon το παραδέχομαι. Με τα tritons και τα krome, πολυ κακό για το τίποτα.

 
Εδώ επιβεβαιώνεις neeq αυτό που προείπα.

Synthhero είπε:
Xρυσές εποχές για το Υαnni που ο ίδιος επέλεξε με τη συμπεριφορά του να παρέλθουν ανεπιστρεπτί!
Ο Yanni όπως βλέπεις έχει κάνει μια μεγάλη στροφή από τα τεράστια lives (που γίνονταν σπάνια) με τις συμφωνικές αλλά και τον vintage ψηφικό fat ήχο, σε σχεδόν καθημερινά lives με μια 14αμελή μπάντα που ο ήχος της είναι πολύ κατώτερος, συνάμα και οι νέες ενορχηστρώσεις. Φαίνεται δε ότι αυτά σε βάθος χρόνου έχουν καλύτερη οικονομική αποδοτικότητα.

Οι νέοι του δίσκοι ωχριούν μπροστά στους παλιότερους. Κάνει διασκευές στα παλιά ιστορικά τραγούδια από τους πρώτους δίσκους αμαυρώνοντας την επικότητα αυτών των τραγουδιών. Και τα κυκλοφορεί ως νέους δίσκους με διαφορετικό όνομα κλπ.

Με λίγα λόγια εδώ και χρόνια έχει σταματήσει να γράφει μουσική.

Πότε προλαβαίνει να τα κάνει όλα αυτά; Μέσα στο αεροπλάνο;

Αφου 365 μέρες το χρόνο είναι σε περιοδείες.

Ευελπιστώ αυτή η παρακμή στο όνομα του εμπορισμού αργά ή γρήγορα να σταματήσει, γιατί σε ηλικία 3 ετών (17 χρόνια πριν) όταν άκουσα το Within Attraction είπα ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΣΥΝΘΕΣΑΙΖΕΡ, το οποίο και έγινε αρκετά χρόνια αργότερα με τις δικές μου οικονομίες.

Θέλω να ξανακούσω άλμπουμς όπως το Optimistique, Κeys to Imagination και το Out of Silence.

 
κατι μου λεει οτι θα κανετε καλη παρεα με τον waterfall!!! ;D O0

 
noe13 είπε:
κατι μου λεει οτι θα κανετε καλη παρεα με τον waterfall!!! ;D O0
Δε ξέρω πόσο πλάκα είναι, κλπ, αλλά ο waterfall είναι ελεύθερος να επιστρέψει στο νοιζ... Αυτό που λες είναι ολίγον άκυρο πιστεύω... :-/
 
Μια παρένθεση.

Αυτό που "πουλάει" δεν είναι το setup. το οποιοδήποτε setup. Αυτό που "πουλάει" είναι ο Yanni και η μουσική του.

Ερώτηση, στα πιο πάνω δεν έχει σημασία το συνολικό - τελικό ηχητικό αποτέλεσμα του ζωντανού;

Στις συναυλίες αυτές και όχι μόνο, πάνω από το 90%, αυτοί που θα πάνε, θα πάνε για να ακούσουν μουσική και όχι για να δούνε setup. Για συναυλία μιλάμε, όχι για έκθεση οργάνων.

Κατά την γνώμη μου, ο κάθε Yanni και λοιποί... χρησιμοποιούν το setup που μπορούν ή που τους βολεύει καλύτερα και πάρα πολύ καλά κάνουν.

Άλλωστε και να αλλάξει το setup, θα προγραμματιστεί εκ νέου, δεν είναι αυτό το θέμα, άτομα και λύσεις υπάρχουν. Χθες έπαιζε με Α, σήμερα παίζει με Β, αύριο θα παίξει με Γ κ.ο.κ., εξαρτάται τι τον βολεύει και αν θέλει.

Και για να έρθουμε στο ηχητικό - ενορχηστρώσεις ή όπως αλλιώς σας βολεύει, εγώ θα το έλεγα μοίρασμα των ήχων μιας και μιλάμε για synth.

Σε γενικές γραμμές υπάρχει κάποιο μέτρο στην χρήση των ήχων.

Δηλαδή, όπου θέλει synth ήχους θα παιχτεί από τα synth και όπου θέλει φυσικούς ήχους θα παιχτεί από φυσικά όργανα, βιρτουόζους θα έλεγα.

Όχι βιρτουόζους των setup αλλά της μουσικής - πραγματικούς μουσικούς. Αυτό διαμορφώνει το αποτέλεσμα και δίνει χαρακτήρα.

Αυτά και συγγνώμη για την παρένθεση.

 
Κύριε Μανώλη για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου και οσα προείπα, δεν εχω προβλημα με τα σύνθια του Γιάννη, εξάλλου και κομπλεξικός να ήμουν με τα Κοrg, που δεν είμαι, οι ήχοι που βγάζουν τα synths του Υanni ειναι προϊόν δικού του sampling, από άλλα προς το παρόν άγνωστα συνθς. Οπότε και θα ακουγονταν σχεδόν αυτούσια τα samples στο Krome σε κάθε synth. Άσχετα αν το Krome δε μου άρεσε όταν το δοκίμασα πριν 4 μήνες, ο Yanni  πιστεύω το επέλεξε διότι είναι ελαφρύ και κουβαλά γύρω στα 16 (9 αυτος 6 ο Ming και ενα στο δωμάτιο που διαμένει) σε κάθε πόλη που πάει, οπότε φαντάζομαι για μεταφορικούς ξεκάθαρα λόγους δεν πήρε Kronos. Ένας ακόμα λόγος είναι ότι για πολλά χρόνια δούλευε και με Triton Studoo. Στο κάτω κάτω ίδια δουλειά θα έκαναν με τον τρόπο που τα χρησιμοποιεί. Το πρόβλημα μου είναι η επιλογή που έχει κάνει να ακολουθήσει τον εμπορικό και κερδοσκοπικό δρόμο θυσιάζοντας χρόνο για περιοδείες "κονσέρβες-καρμπον" στον οποίο θα μπορούσε να είχε γράψει αριστουργήματα ή έστω να κανει μεγαλοπρεπή lives όπως τον παλιο καλό καιρό.

Το Live At The Acropolis, ίσως το πιο μεγαλοπρεπές ολων, ειναι το δευτερο μουσικο βιντεο σε πωλησεις ολων των εποχών, πρώτος έρχεται ο Michael Jackson.

.

.

.

Όσον αφορά τον Waterfall, έχω δει υλικό που ανεβάζει, βέβαια στο noiz άρχισα να γράφω πριν λίγες εβδομάδες οπότε δεν το γνωρίζω για να τον κανω και παρέα.  ;D

 
Synthhero είπε:
...οι ήχοι που βγάζουν τα synths του Υanni ειναι προϊόν δικού του sampling, από άλλα προς το παρόν άγνωστα συνθς. Οπότε και θα ακουγονταν σχεδόν αυτούσια τα samples στο Krome σε κάθε synth.
Το Korg Krome δεν εχει sampler και δε μπορει να φορτώσει δείγματα ήχων. Οπότε ότι ακούγεται από αυτά είναι ήχοι προγραμματισμένοι με βάση τα δείγματα που διαθέτει στη PCM memory των 3,8GB (περιπου 600 multisamples συμφωνα με τα specs). Επίσης η PCM του Krome περιέχει μεσα δείγματα από το M1 και τη σειρά Triton, οπότε μπορεί να φτιάξει ήχους σαν αυτούς που χρησιμοποιούσε παλιά σε αυτά τα όργανα. H Korg έχει βγάλει μία "Best of Triton" sound library για το Krome, αλλά δε νομίζω ο Yanni να την είχε ανάγκη.

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Μια παρένθεση.

Αυτό που "πουλάει" δεν είναι το setup. το οποιοδήποτε setup. Αυτό που "πουλάει" είναι ο Yanni και η μουσική του.
Ελα βρε Μανώλη, διαφωνώ ;D Νομιζω πως (τουλαχιστον τωρα) πουλαει και παραπουλάει το σεταπ του. Αν ηθελε να πουλήσει μόνο μουσική, θα εβγαινε με 2 workstations (υπεραρκετα για ανθρωπο με 2 χερια και 2ο κημπορντιστα) και θα επαιζε μουσική.

Και επειδή δεν ξερω τη μουσική του (περα απο κεινο το θεματακι στο πιανο), θα σταθω σε αυτο που λεει ο συνθήρωας που τον εχει παρακολουθήσει σε συνδυασμο με το (καπως θλιβερο) θεαμα με τα τα κημπορντς χωρις καλωδια.

Οποτε για μενα πουλαει σε μεγαλο βαθμο σεταπ. Το βλέπεις και στα σχόλια απο τα μαστερκλας βιντεακια, ποσο ενθουσιασμενοι είναι οι μη-γνωστες με τα τρελα πραγματα που κανει, εχει παρα πολλά οργανα στη σκηνη και μπορει να παιζει 1 και να ακουγονται 4.

Γενικά δε νομιζω να εχει να προσφερει κάτι καινουριο ή διαφορετικό στη μουσική τεχνολογία (για τη συνθεση του δε φερω γνωμη, αλλα δεν εχω ψηλά τον πηχη).

Αλλά ξαναλεω, στα chameleon φαινεται να το εχει και πολυ μαλιστα.

 
neeq είπε:
Νομιζω πως (τουλαχιστον τωρα) πουλαει και παραπουλάει το σεταπ του. Αν ηθελε να πουλήσει μόνο μουσική, θα εβγαινε με 2 workstations (υπεραρκετα για ανθρωπο με 2 χερια και 2ο κημπορντιστα) και θα επαιζε μουσική.
Να ρωτήσω κι εγώ σαν άσχετος με τον χώρο τι ακριβώς εννοείς μ' αυτό? Έχει κάποιο signature όργανο και θέλει να το σπρώξει? Αν όχι, πληρώνεται από διάφορες εταιρίες για να παίζει με συγκεκριμένα μοντέλα? Κάτι άλλο ίσως που δε μου πάει στο μυαλό?
 
mauromouris είπε:
Να ρωτήσω κι εγώ σαν άσχετος με τον χώρο τι ακριβώς εννοείς μ' αυτό? Έχει κάποιο signature όργανο και θέλει να το σπρώξει? Αν όχι, πληρώνεται από διάφορες εταιρίες για να παίζει με συγκεκριμένα μοντέλα? Κάτι άλλο ίσως που δε μου πάει στο μυαλό?
Εννοω οτι πρακτικά δε χρειάζεται να εχεις 8 workstations, που το καθενα έχει 100δες θεσεις για presets.

2 φτάνουν. Άρα τα υπόλοιπα 6 οργανα είναι εκεί για οπτικούς λόγους. Αρα δεν πουλάει σκέτη μουσική, αλλά και μπανιστήρι στο εντυπωσιακό για καποιους σεταπ του.

Την άποψη ενισχύει και το βιντεάκι masterclass.

Για προχωρημένους δεν είναι, το midi το ξερουμε χρόνια τωρα και το χρησιμοποιούμε και περισσότερο εμεις με το 1 workstation ;D

Για αρχάριους δεν είναι καθως δεν προσφέρει καποια τεχνικη πληροφορία για το πώς τα κάνει όλα αυτά.

Απευθύνεται λοιπόν σε ανθρώπους ασχετους με τον χωρο με στόχο να πλασάρει την εικόνα του tech genious (που επιβεβαιώνεται και από τα σχόλια στο βίντεο).

Αρα ναι, πουλάει εκτός της μουσικής και ΠΟΛΥ μπανιστήρι αλλά και "πολυπλοκότητα"

Σημείωση: Και καλά κάνει...

Απλά εμένα μου θυμίζει λίγο εναν τυπο διπλα μου στο καραβι κάποτε, που την έπεφτε σε μια κοπέλα και της έλεγε ότι είναι πιανίστας και ότι μαλιστα μπορεί να παίζει διαφορετικές νοτες με το κάθε χερι ;D

 
Καθώς έγινε και αναφορά στον αριθμό των keyboards αξίζει να αναφερω τα εξής. Ο Γιαννη κατά τη διάρκεια ενός λαιβ τα πλήκτρα που ακουμπα είναι το 88αρι κατω δεξια (όπως τον βλέπουμε), το 76αρι μεση δεξια, το 76αρι μεση αριστερά. Τα τα υπόλοιπα 6 ούτε που τα ακουμπά. Στο προηγούμενο σετ απ ειχε 6 πλήκτρα τωρα πρόσθεσε αλλα 3!

Το Krome έχει 16 parts, o Yanniς δηλαδή εχει 16*9=144 ήχους ταυτόχρονα maximum. ΔΕ ΤΟΥ ΦΤΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟΊ?

Εχω την εντύπωση ότι τα έχει για να εντυπωσιάσει όσους τον βλέπουν με ολα αυτά και παθαίνουν την πλάκα τους.

Κάτι ακόμα, όταν ενα συνθ παίζει 4 ήχους ταυτόχρονα, από ότι έχω καταλάβει έχει για κάποιο λογο έχει κανει midi συνδεσμολογίες ώστε κάθε ηχος να αντιστοιχεί σε ένα keyboard και με το midi switcher (δε θυμάμαι το ακριβές του όνομα) που δείχνει στο masterclass video αλλάζει τα patches όλων των kromes χωρίς να αγγίζει το synth, απλά με το πάτημα ενος κουμπιού. Λογικό καθόσον είναι είναι Performer.

 
Δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα.

Εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως για παράδειγμα σε τι mode λειτουργεί το καθένα, πόσα εφφέ χρησιμοποιεί ταυτόχρονα κλπ.

Μπορεί μεν να έχει παραπάνω keyboards στημένα που να μην τα "αγγίζει" αλλά να υπάρχει τέτοια συνδεσμολογία (π.χ. midi) που ουσιαστικά να λειτουργούν παράλληλα.

Επίσης δεν μπορώ να αποκλείσω το ενδεχόμενο σύνδεσης ορισμένων synths μεταξύ των δύο παικτών, ακόμα και αμφίδρομα. Όλα είναι πιθανά.

Το midi program changer που χρησιμοποιεί είναι πολύ απλό και πολύ φθηνό 100-150 ευρώ, για να έχει κάνει mod το θεωρώ σχεδόν απίθανο. Πιστεύω πως η όλη δουλειά έχει να κάνει με τον συνδιασμό των θέσεων στους ήχους μεταξύ των synths.

Επίσης κάτι πολύ σημαντικό, δεν φαίνεται - δεν το γνωρίζω, εάν στη συνδεσμολογία υπάρχουν rack - sound modules. Μήπως η βάση που χρησιμοποιεί είναι λιγάκι ύποπτη;

Η αλήθεια είναι ότι για τον συγκεκριμένο δεν έχω δει από κοντά και δεν γνωρίζω τι και πως, μόνο μπορώ να φανταστώ, όμως σε άλλη περίπτωση γνωρίζω πάρα πολύ καλά.

Αυτό με το βάρος των synths δεν παίζει. Σιγά μην κουβαλάει ο άνθρωπος, υπάρχουν άλλοι γι'αυτή τη δουλειά τεχνικοί κλπ.

Να σημειώσω πως επειδή είναι της παλιάς σχολής πρέπει να είναι αυτό που λέμε, άμα έχω στο αφτί μου τον ήχο που θέλω δεν με ξεγελάς με τίποτα, ξέρω καλά τι θέλω.

 
Tο κάθε keyboard εχει τη δική του θέση και μάλιστα ειναι σταμπαρισμενα με αριθμούς. Και γι αυτό το λογο ανάφερα και τα κάτωθι.

Synthhero είπε:
Κάτι ακόμα, όταν ενα συνθ παίζει 4 ήχους ταυτόχρονα, από ότι έχω καταλάβει έχει για κάποιο λογο έχει κανει midi συνδεσμολογίες ώστε κάθε ηχος να αντιστοιχεί σε ένα keyboard
Η βάση ειναι καθαρά διακοσμητική, υπάρχουν βίντεο που κανει πρόβες σε κανονικές μεταλλικές τριπλές βασεις και ουτε racks δε φαίνονται.

Τα όσα είπα περί εντυπωσιασμού ηταν επειδή παίζει ακριβώς τα ιδια τραγούδια, με ακριβώς τον ιδιο τρόπο εδω και 10 περίπου χρόνια και με το που άλλαξε τα Triton Studio με τα Κrome εβαλε αλλά 3..

Στο στούντιο του εν έτη 2016 εχει 6 οχι 9 που έχει στη σκηνή.

Βέβαια και στην Κίνα 9 είχε (motif & fantom) και εκανε πως έπαιζε και ολα ηταν χωρίς καλώδια και με σβηστες οθόνες, υπάρχει σχετικό βίντεο παραπάνω. Κατα τα αλλα ο πρώτος αλλοεθνής που συμμετείχε στην κινεζική πρωτοχρονιά, ίσως η μεγαλύτερη γιορτή των Κινέζων.

Να τα λέμε και τα στραβά......

 
Κατ' αρχήν ευχαριστώ πολύ τον φίλο που ξεκίνησε αυτό το Θέμα.

Έπειτα θεωρώ ότι άσχετα από το εάν πολλοί από εμάς έχουν τεχνικές γνώσεις πάνω στη τεχνολογία Midi κλπ., ή εάν η συγκεκριμένη παρουσίαση δεν προσφέρει κάτι παραπάνω στις γνώσεις που ήδη έχουμε, θεωρώ πολύ ωραία κίνηση εκ μέρους ενός καλλιτέχνη να παρουσιάζει έστω και περιληπτικά το set-up του.

Δείχνει μια εξωστρέφεια και μια άνεση που εμένα μου αρέσει πολύ.

Αυτό που λέει πιο πάνω ο κύριος Χναράκης είναι πολύ σωστό, δηλαδή ότι σε ένα καλλιτέχνη αυτό που μετράει ουσιαστικά είναι η σύνθεση, η μουσική του.

Κάποιοι δυστυχώς (μεγάλοι καλλιτέχνες) έχουν μια φειδώ και μια τάση αποφυγής σχετικών παρουσιάσεων, που πιστεύω ότι είναι πρακτικά αδικαιολόγητη... για το απλούστατο γεγονός ότι αν π.χ. σε ένα υποθετικό σενάριο κάποιος χρησιμοποιήσει το set-up του Yanni ή του Β. Παπαθανασίου, αυτομάτως δεν γίνεται Yanni ή Vangelis, αυτονόητο!

 
Βρε μια χαρά έκανε ο άνθρωπος και εγω έκατσα να το δω.

Απλά τα λέω για να ενισχύσω το επιχείρημα μου ότι πουλάει και πολύ εικόνα.

Δεν ειναι κακό, όλοι πουλάνε εικόνα. Άλλος με το ντύσιμο, άλλος με το γδύσιμο, ο συγκεκριμένος με τα πολλά ίδια οργανα και το μουστάκι.

Δε λέω τίποτα επικριτικά.

Ούτε το οτι βαριεμαι τη μουσική του είναι επικριτικο για την αξία του. Φυσικά και δεν αρκεί να βαλεις 8 συνθς στη σκηνή για να φτάσεις την αναγνωρισιμότητα του Yanni....

....θέλει να αφήσεις και μουστάκι ;D (πλάκα κανω)

 
Αν τα 6 ήταν αναγκαία εξηγώ παραπάνω γιατί γα 2 που πρόσθεσε ΕΝΔΕΧΟΜΈΝΩΣ να ειναι περιττά μετα την αντικατάσταση των triton.

Εκτός απο μουστάκι πρέπει να έχεις και μια Linda Evans, αυτό ειναι το εκρηκτικό μίγμα της επιτυχίας.  :P :P :P

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top