Τα σόλο στον δίσκο του Christopher Cross

sultan of string

Εξαιρετικό μέλος
Μηνύματα
22,281
Πόντοι
2,148
Εχουμε ξαναγράψει (εγώ τουλάχιστον) για τον δίσκο αυτό του 1979

https://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Cross_(album)

Υπερπαραγωγή για έναν ουσιαστικά άγνωστο καλλιτέχνη που σάρωσε τα grammy τότε αλλά και αργότερα δεν συνέχισε με επιτυχίες και θεωρήθηκε ως one hit wonder.

Στον δίσκο έπαιξε όλη η αφρόκρεμα του LA και τα σόλο μοιράστηκαν ανάμεσα στους top of the tops. Αν και θεωρείται από τους πιό yacht από όλους τους yacht records, ήταν και είναι αγαπημένος μου ιδίως για την παραγωγή και τη συμμετοχή των τεράστιων κιθαριστών και φυσικά όχι για την αδιάφορη και αντιπαθητική φωνή του.

Εδώ ο Beato συζητάει για το ένα (μάλλον το πιο καλό) από τα δυο από όσο θυμάμαι σόλο του ίδιου του Cross που εμφανίζεται στο fade out του τραγουδιού και είναι ουσιαστικά θαμμένο στο μιξ. Το είχα παρατηρήσει από τότε και η άποψή μου ήταν και είναι ότι 

α. για κάποιο λόγο στο συγκεκριμένο δεν είχε κλείσει τους μεγάλους ή άλλαξε γνώμη τελευταία στιγμή

β. έπαιξε ο ίδιος και είτε απο λάθος τον μιξάρανε χαμηλά ή

γ. ο ίδιος δεν ήθελε το σόλο του να βγει στην επιφάνεια και να συγκριθεί με τους μεγάλους καθώς ναι μεν είναι πολύ καλό, δεν είναι τόσο ευρηματικό και jazz influenced όπως τα άλλα

Εδώ που το ακούω σκέτο από τον Beato θεωρώ ότι ναι μεν είναι πολύ άρτια παιγμένο, αλλά δείχνει πολύ συμβατικό ροκ κιθαρίστα που μάλλον δεν ταιριάζει στο όλο ύφος, αλλά παρ όλα αυτά πολύ σωστό και σχεδόν 100% να του βγαίνει όλο στην τρίχα.

Εσείς τι λέτε?

Πιό κάτω βάζω δυό από καλύτερα άλλα του δίσκου που είχα ανεβάσει εδώ

Για την ιστορία να πω ότι στον δίσκο υπάρχουν δυό του Jay Graydon, δυο του Larry Carlton και ένα του Eric Johnson το ένα καλύτερο από το άλλο.








 
άποψή μου ήταν και είναι ότι 

α. για κάποιο λόγο στο συγκεκριμένο δεν είχε κλείσει τους μεγάλους ή άλλαξε γνώμη τελευταία στιγμή

β. έπαιξε ο ίδιος και είτε απο λάθος τον μιξάρανε χαμηλά ή

γ. ο ίδιος δεν ήθελε το σόλο του να βγει στην επιφάνεια και να συγκριθεί με τους μεγάλους καθώς ναι μεν είναι πολύ καλό, δεν είναι τόσο ευρηματικό και jazz influenced όπως τα άλλα

Εδώ που το ακούω σκέτο από τον Beato θεωρώ ότι ναι μεν είναι πολύ άρτια παιγμένο, αλλά δείχνει πολύ συμβατικό ροκ κιθαρίστα που μάλλον δεν ταιριάζει στο όλο ύφος, αλλά παρ όλα αυτά πολύ σωστό και σχεδόν 100% να του βγαίνει όλο στην τρίχα.

Εσείς τι λέτε?

 
Γιατί είναι σιγανά το σόλο δηλαδή?

Πάντως δεν τον έχω για τόσο ανασφαλή.

Εδώ έχει παίξει live με τους Purple κάποια στιγμή που ο Ritchie είχε αρρωστήσει τι λέμε τώρα.

Πιστεύω ότι το σόλο του χαλούσε την ενορχήστρωση εκεί, και μάλλον το χαμήλωσε επίτηδες.

Επειδή έχει κάποια σημεία που ανεβαίνει σε ένταση και κάποια που χάνεται.

Ίσως να το παράκανε βέβαια.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ναι. Γιατί είναι θαμμένος.

Δεν τον θεωρώ με την καμία ας πούμε polished ή accomplished. Για μένα το συγκεκριμένο είναι ένα καλό ροκ σολ, με αρκετό αναμάσημα σε μια ή δυο θέσεις με αρκετές προσθήκες από φράσεις κλισε, εκτός από κανα δυό προς το τέλος ανακτανομές των αξιών. Ενα σόλο που γενικά του βγήκε με έναν γενικά βρώμικο ήχο που απέχει χιλιόμετρα από τους άλλους τρεις.

Ή δεν τους είχε διαθέσιμους ή δεν το είχε προγραμματισμένο και έπαιξε αυτός και προτίμησε να το ψιλοθάψει. Είτε αυτός είτε ο αρμένης.

Ενώ τα σόλο των άλλων είναι μελετημένα ή αν όχι έχουν μια απίστευτη βιβλιοθήκη στο κεφάλι τους ώστε να τραβάνε ανα πάσα στιγμή απίστευτα πράγματα. 

Αυτά.

(ούτε λέω ότι μπορώ ή θα μπορούσα να το παίξω-άλλωστε σπάνια μπορούσα να παίξω σε τέτοιο ύφος, προς αποφυγή παρεξηγήσεων). Τώρα αν του άρεσε του Ριτσι....δεν μου λέει πολλά.

 
Τώρα αν του άρεσε του Ριτσι....δεν μου λέει πολλά.


Βρε δεν είναι ότι άρεσε στον Ritchie.

Ήταν άρρωστος ο Ritchie και τον αντικατέστησε σε ένα live των Purple.

Δεν το κάνεις αυτό αν έχεις κιθαριστικές ανασφάλειες.

Αν θεωρούσε υποδεέστερο το σόλο του, μπορούσε να κάνει κι άλλα takes, φράγκα είχε (φαίνεται από τον στόλο των μουσικών που συμμετέχουν).

Πιστεύω ότι είναι θέμα ενορχήστρωσης.

Αλλά φυσικά μπορεί να κάνω λάθος, εικασίες είναι αυτές.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βρε δεν είναι ότι άρεσε στον Ritchie.

Ήταν άρρωστος ο Ritchie και τον αντικατέστησε σε ένα live των Purple.

Δεν το κάνεις αυτό αν έχεις κιθαριστικές ανασφάλειες.

Αν θεωρούσε υποδεέστερο το σόλο του, μπορούσε να κάνει κι άλλα takes, φράγκα είχε (φαίνεται από τον στόλο των μουσικών που συμμετέχουν).

Πιστεύω ότι είναι θέμα ενορχήστρωσης.

Αλλά φυσικά μπορεί να κάνω λάθος, εικασίες είναι αυτές.
Μπορεις να κανεις takes αν το χεις. Δεν μπορει να σταθει διπλα στους αλλους νομίζω 

 
Μπορεις να κανεις takes αν το χεις. Δεν μπορει να σταθει διπλα στους αλλους νομίζω 


Γιατί δεν έβαλε έναν από τους άλλους να παίξει εκεί τότενες?

 
είμαι πιο κοντά στην άποψη του @fusiongtr 

ίσως αρχικά σκέφτηκα να ηχογραφήσει ένα outro solo και να άλλαξε γνώμη , να αισθάνθηκε ότι το κομμάτι κλείνει καλύτερα χωρίς να είναι το κιθαριστικό σόλο στην επιφάνεια , χωρίς να σημαίνει αυτό ότι δεν το ήθελε και καθόλου ( αν βγάζει νόημα όλο αυτό  ?  )

 
Γιατί δεν έβαλε έναν από τους άλλους να παίξει εκεί τότενες?
Ειπα 

Λαθος σχεδιασμος

Μη διαθεσιμοτητα

είμαι πιο κοντά στην άποψη του @fusiongtr 

ίσως αρχικά σκέφτηκα να ηχογραφήσει ένα outro solo και να άλλαξε γνώμη , να αισθάνθηκε ότι το κομμάτι κλείνει καλύτερα χωρίς να είναι το κιθαριστικό σόλο στην επιφάνεια , χωρίς να σημαίνει αυτό ότι δεν το ήθελε και καθόλου ( αν βγάζει νόημα όλο αυτό  ?  )
Λογικο μου βγαινει επισης

 
να αισθάνθηκε ότι το κομμάτι κλείνει καλύτερα χωρίς να είναι το κιθαριστικό σόλο στην επιφάνεια , χωρίς να σημαίνει αυτό ότι δεν το ήθελε και καθόλου


Α γεια σου βρε ρέμπελε, αυτό λέω.

Γι' αυτό η έντασή του πάει κι έρχεται, μια δυναμώνει μια σιγανεύει.

Πιο πολύ σαν πλάτη νομίζω πως το ήθελε.

Ακριβώς γι' αυτό δεν ήθελε ένα intellectual σόλο, αλλά ένα straight rock σόλο να γεμίζει τον ήχο.

Αλλά είπαμε ... εικασίες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν μπορει να σταθει διπλα στους αλλους νομίζω 
Οι άλλοι πάντως καλούτσικα στάθηκαν δίπλα του.

Τον είχα τον δίσκο και το συγκεκριμμένο σόλο το θεωρούσα ό,τι καλύτερο ακούγεται μέσα του, να πω την αλήθεια ούτε καν θυμάμαι τα άλλα, ετούτο δεν το ξέχασα ποτέ, κι αυτό για μένα είναι που κάνει ένα παίξιμο αξιομνημόνευτο, ανεξάρτητα απο τεχνικές αρετές, πολυπλοκότητα κλπ., η διάρκεια, η αντοχή στον χρόνο. Σπέρνει, έχει κοχόνες και ειδικό βάρος, το οτι πάει κι έρχεται μέσα στο μιξ και στήνεις αυτί να διακρίνεις τι ακριβώς γίνεται, του προσθέτει μυστήριο και γοητεία, του δίνει αυτή τη μαγική αίσθηση του ανολοκλήρωτου που προσωπικά με συναρπάζει, πολύ κλάσυ και κλάσικ, αυτό σκεφτόμουνα τότε, δεν του τόχα του Κρος, ρησπέκτ.

Εσύ ζήτησες Αποψης. ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γνώμη μου, το κομμάτι χωρίς αυτό το σόλο βγαίνει στα 3.30 και είναι τραβηγμένο, δε γίνονται και πολλά μέχρι τότε.

Outro δε βγαίνει  παρά μόνο με fade out, σκέτο το παραραρά πα πα πα τραβάει πάρα πολύ γιατί είναι το μισό και βάλε κομμάτι, έβαλε το σόλο για να το τελειώσει χωρίς να φανεί η επανάληψη. Με λίγα λόγια δεν είναι σόλο δήλωση, είναι σόλο κάλυψη.

Μην παρεξηγηθώ, το λατρεύω, έχει αυτό το ταξιδιάρικο στα πλήκτρα, ότι πρέπει για δρόμο και η ιδέα είναι υπέροχη αλλά είναι εφιάλτης για κλείσιμο. Το σόλο αυτό, κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι φλυαρία, χωρίς ουσία και ως τέτοιο γράφτηκε.

 
Γνώμη μου, το κομμάτι χωρίς αυτό το σόλο βγαίνει στα 3.30 και είναι τραβηγμένο, δε γίνονται και πολλά μέχρι τότε.

Outro δε βγαίνει  παρά μόνο με fade out, σκέτο το παραραρά πα πα πα τραβάει πάρα πολύ γιατί είναι το μισό και βάλε κομμάτι, έβαλε το σόλο για να το τελειώσει χωρίς να φανεί η επανάληψη. Με λίγα λόγια δεν είναι σόλο δήλωση, είναι σόλο κάλυψη.

Μην παρεξηγηθώ, το λατρεύω, έχει αυτό το ταξιδιάρικο στα πλήκτρα, ότι πρέπει για δρόμο και η ιδέα είναι υπέροχη αλλά είναι εφιάλτης για κλείσιμο. Το σόλο αυτό, κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι φλυαρία, χωρίς ουσία και ως τέτοιο γράφτηκε.
Νομιζω αρχισαμε να συζηταμε!

 
Δεν είχα ιδέα ότι ο Christopher Cross είναι τόσο καλός κιθαρίστας. Επίσης δεν το είχα παρατηρήσει/ακούσει ποτέ το συγκεκριμένο σόλο, όπως και ο περισσότερος κόσμος φαντάζομαι. 

Όσον αφορά τη μίξη του, μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε. Μπορεί να μην ήθελε να συγκριθεί, μπορεί να ήθελε αισθητικά για το κομμάτι να μην ξεχωρίζει, μπορεί να γράφτηκε τελευταία στιγμή και να μιξαρίστηκε στα γρήγορα για να προλάβουν το release του δίσκου και ένα σορό άλλα πράγματα. Περιμένω τον Beato να ρωτήσει τον ίδιο τον Cross και να βγάλει την απάντηση σε μελλοντικό βίντεο.

Κι ένα off topic: Όχι αυτός ο δίσκος αλλά ο επόμενος, περιέχει kateme ένα από τα καλύτερα pop/rock τραγούδια των 80's κι ένα από τα προσωπικά αγαπημένα μου ever: Το Arthur's Theme που αποτυπώνει μουσικά/στιχουργικά όλη τη νοσταλγία της γενιάς μου για τη δεκαετία του 80 που την πέρασε σε παιδική/εφηβική ηλικία.

 
Αρθουρ;;

Η φράση "if you get caught between the moon and N. Y.  city" μου είχε κάνει φοβερό κλικ όταν την άκουσα πρώτη φορά. Θες και οι κλασικές "αμερικάνικες" αρμονίες του C.C., θες και η μέλλοου αντίστοιχη ταινία, μου είχαν κάνει πολύ εντύπωση..........

Για το outro solo, μου αφήνει την ίδια εντύπωση που έχω και για το αντίστοιχο στο Burning Heart των Survivor: άσε τον κιθαρίστα να κάνει ό,τι θέλει για να γίνει πιο αργό το fade out.....

Άσε που στο ράδιο αυτά κόβονται πριν φτάσουν στη μέση, είναι καμπανάκι ότι το κομμάτι τελειώνει και έτσι σπάνια τα ακούμε ολόκληρα!

Δεν του το 'χα πάντως του C.C. ότι έχωνε με ευκολία....

 
Κι ένα off topic: Όχι αυτός ο δίσκος αλλά ο επόμενος, περιέχει kateme ένα από τα καλύτερα pop/rock τραγούδια των 80's κι ένα από τα προσωπικά αγαπημένα μου ever: Το Arthur's Theme που αποτυπώνει μουσικά/στιχουργικά όλη τη νοσταλγία της γενιάς μου για τη δεκαετία του 80 που την πέρασε σε παιδική/εφηβική ηλικία.
ακόμα και σ αυτό φαίνεται ότι δεν συνηθίζει να παίρνει τον πρώτο ρόλο, τουλάχιστον στις επίσημες εκδόσεις . Εδώ πχ ο Lukather... Και στον δεύτερο δίσκο του πάλι Graydon, Lukather αλλά αργότερα ήδη ξέφτισε πολύ το άστρο του.

αλλά βέβαια εδώ είναι εντελώς άλλη υπόθεση με τον Burt Bacharach από πίσω. Παλιές καραβάνες

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:


Γράψε απάντηση...

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top