Subdivisions: focus on Neil Peart

Evilnye είπε:
Έχω την εντύπωση πως κάτι έχει να κάνει με τους παλμούς της καρδιάς, αν κ για shuffle την ακούω εγώ lol! :D
Οι παλμοί της καρδιάς (στον ακροατή) ταυτίζονται είτε με τη μπότα είτε με το μπάσσο. Μάλιστα κάποτε ο yameth είχε γράψει ότι, σε μπάντα που έπαιζε στην Αφρική, οι λευκοί στο χορό ακολουθούσαν τα τύμπανα, ενώ οι μαύροι το μπάσσο.  ;)

 
The Genius Loci είπε:
Γι'αυτό ακριβώς έβαλα αυτό το βίντεο: είναι άντε γεια τεχνικά και πολλοί μένουν εκεί... όχι στο ότι έχουν πρόβλημα να μετρήσουν ένα εφτάρι ή ένα εννιάρι.

Όπως και να το κάνουμε, παγκοσμιοποίηση ή όχι, αυτό που ξεχωρίζει την βαλκανική και μεσογειακή μουσική είναι ΚΑΙ τα "περίεργα time signatures". Τι να μας πει ας πούμε ο Γερμανός από τη ζωή του?  ;D ;D Ένα 4/4 (εμβατήριο) και ένα 3/4 στο τσακίρ κέφι.  :P ;D ;D

Το συγκεκριμένο κομμάτι δείχνει πιστεύω πως μπορούν να γραφούν καλά και "κατανοητά" κομμάτια με τέτοια signatures, μακριά από επιτηδευμένες παπάντζες σύγχρονων προγκρεσιβάδων που τις καταλαβαίνουν μόνο οι ίδιοι (καμμιά φορά).  :P ;D ;D

Και όχι Εύη και Chris, προσωπικά χέστηκα αν ακούει τεσσάρια όλη την ημέρα ένας ντράμμερ, οφείλει να το πάει λίγο παραπέρα, με τον πιο απλό τρόπο (με μια ματιά στην μουσική του παράδοση, που την έχει γραμμένη). Και τότε θα εκλείψει πιο εύκολα αυτό που λέει ο φίλος sentientno6:
Δεν το ειπα εγώ αυτό που παραθέτεις, αλλά συμφωνώ απόλυτα  :P

Πιστεύω όμως ότι ακόμα και ένα απλό τεσσάρι beat να παίζουν τα drums σε όλο το κομμάτι, με 2 ή 3 fills δεν χάνουν καθόλου την... σημαντικότητα τους. (μπορεί βέβαια να το λέω αυτό γιατί είμαι ο ίδιος ντράμμερ)

 
The Genius Loci είπε:
Και από τους Ινδούς ας πούμε?  ;)

Ή από το Δυτικό κόσμο?
Oi ινδοι έχουν τα ινδικά μέτρα τους...

Τα οποία ουσιαστικά διαιρούνε τα πάντα σε 3,5 και 7....

Ουσιαστικά μέσα σε οποιδηποτε time signature, διαιρούνε τα παντα σε 3,5 και 7...

Δηλαδή grouping που λεμε εμείς...

Αυτά τα ξερούμε ήδη στο δυτικό κόσμο δεν τα μάθαμε και χτες...

 
sentientno6 είπε:
Πιστεύω όμως ότι ακόμα και ένα απλό τεσσάρι beat να παίζουν τα drums σε όλο το κομμάτι, με 2 ή 3 fills δεν χάνουν καθόλου την... σημαντικότητα τους.
edit: κολλαει το πισι διαβαστε το απο κατω. σορυ

 
sentientno6 είπε:
Πιστεύω όμως ότι ακόμα και ένα απλό τεσσάρι beat να παίζουν τα drums σε όλο το κομμάτι, με 2 ή 3 fills δεν χάνουν καθόλου την... σημαντικότητα τους.
Καλο ειναι. αλλα οταν υπαρχουν αλλες 3-4 μεγαλες μπαντες που εχουν ηδη παιξει αυτους τους ρυθμους εε πρεπει να πρωτοπορησεις και λιγο.

ειναι σαν ν γραφεις ενα κομματι με συγχορδιες: Am C Dm G αντε και καμια F

ολα τα ελληνικα κομματια που βγαινουν σε αυτα ειναι γραμμενα για αυτο και δεν σου κανουν εντυπωση. σκεψουν λοιπον και τι νοημα εχει να παιζεις τον κλασικο ρθυμο στα ντραμς που χωρις να γινεται αντιληπτο ειναι αυτα που θα σε πορωσουν και θ σε κανουν ν χορεψεις  :P

 
The Genius Loci είπε:
Οι παλμοί της καρδιάς (στον ακροατή) ταυτίζονται είτε με τη μπότα είτε με το μπάσσο. Μάλιστα κάποτε ο yameth είχε γράψει ότι, σε μπάντα που έπαιζε στην Αφρική, οι λευκοί στο χορό ακολουθούσαν τα τύμπανα, ενώ οι μαύροι το μπάσσο.  ;)
Oi παλμοι της καρδιάς είναι δίηχα...

Τωρα αν της δώσεις subdivission σε 16α...

εχουμε τα εξής...όπου με bold τα δίηχα τα υπολοιπα παυσεις...

1 e and a 2 e and a 3 e and a 4 e and a

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Εξαρτάται πάντοτε τι subdivision και τεμπο μιλάμε....

Γίνεται και σε 8α πάντως...

Επίσης για να σας τρελάνω και άλλο, ακόμα το πιο άνετο τεμπο για τους μουσικούς,

είναι συνήθως 80-100...Προφανως πολλοι απο τέτοια τεμπο ξεκινάνε να μελετάνε κάτι αργα...

Και αυτο επειδή οι φυσιολογικοί χτυποι της καρδιας ανα λεπτό ενός ενήλικα ειναι 80-100... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 
Nordic είπε:
Και αυτο επειδή οι φυσιολογικοί χτυποι της καρδιας ανα λεπτό ενός ενήλικα ειναι 80-100...
Και γιατι το πιο κλασικο τεμπο ειναι το 120;

αυτο που σ ρχεται πρωτο;

 
chris4puzzle είπε:
Καλο ειναι. αλλα οταν υπαρχουν αλλες 3-4 μεγαλες μπαντες που εχουν ηδη παιξει αυτους τους ρυθμους εε πρεπει να πρωτοπορησεις και λιγο.

ειναι σαν ν γραφεις ενα κομματι με συγχορδιες: Am C Dm G αντε και καμια F

ολα τα ελληνικα κομματια που βγαινουν σε αυτα ειναι γραμμενα για αυτο και δεν σου κανουν εντυπωση. σκεψουν λοιπον και τι νοημα εχει να παιζεις τον κλασικο ρθυμο στα ντραμς που χωρις να γινεται αντιληπτο ειναι αυτα που θα σε πορωσουν και θ σε κανουν ν χορεψεις  :P
Σωστό είναι αυτό που λες αλλά σε κάποια κομμάτια ενα busy drum part ίσως να τα χαλάσει. Υπάρχουν φορές που τα ντραμς πρέπει να παίξουν όσο πιο απλά γίνεται για να ακουστούν οι κιθάρες/η φωνή ή κάτι άλλο.

 
chris4puzzle είπε:
Καλο ειναι. αλλα οταν υπαρχουν αλλες 3-4 μεγαλες μπαντες που εχουν ηδη παιξει αυτους τους ρυθμους εε πρεπει να πρωτοπορησεις και λιγο.

ειναι σαν ν γραφεις ενα κομματι με συγχορδιες: Am C Dm G αντε και καμια F

ολα τα ελληνικα κομματια που βγαινουν σε αυτα ειναι γραμμενα για αυτο και δεν σου κανουν εντυπωση. σκεψουν λοιπον και τι νοημα εχει να παιζεις τον κλασικο ρθυμο στα ντραμς που χωρις να γινεται αντιληπτο ειναι αυτα που θα σε πορωσουν και θ σε κανουν ν χορεψεις  :P
Να παραθέσω την γνωμη μου...

Σε αυτό...Η μουσικη είναι μια γλωσσα...

Ετσι όπως στην γλωσσα υπάρχουν αμεσσες λεξεις και εκφράσεις, καθως και πολύπλοκες....

Ετσι και στην μουσικη είναι το μύνημα που θες να περασεις....

Θες να πεις κάτι απλο??

κάτι εξηζητημενο χρησιμοποιώντας λεξιλόγιο??

Κάτι πολύπλοκο????

Το σημαντικό δεν είναι το τι θα πεις...

Το σημαντικό είναι να το εννοεις....

Αν το εννοείς πραγματικά, θα υπάρξει και ακροατήριο...

 
sentientno6 είπε:
Σωστό είναι αυτό που λες αλλά σε κάποια κομμάτια ενα busy drum part ίσως να τα χαλάσει. Υπάρχουν φορές που τα ντραμς πρέπει να παίξουν όσο πιο απλά γίνεται για να ακουστούν οι κιθάρες/η φωνή ή κάτι άλλο.
Σιγουρα. για αυτο και ειπα οτι το θεμα ειναι το πως πλασαρεις το καθετι.

δηλαδη η παραγωγη.

το θεμα καθε φορα ειναι αν θα επιλεξεις να παιξεις αυτο που σου αρεσει, ακομα και αν ακουγεται δυσκολα απο ενα κοινο αυτι, η αν θα παιξεις αυτο που θα ειναι πιο προσιτο απτον κοινο ακροατη οποτε και θα σε κατηγορησουνε για εμπορικοτητα  :P [για αυτο  και πιστευω οτι αυτος ο ορος δεν υπαρχει]

χαρακτηριστικοτατο παραδειγμα ειναι ο παραγωγος rick rubin που εχει παρει ενα σωρο μπαντες που δεν ακουγονται ευκολα και τις εκανε τοπ. οπως οι mars volta που ο πρωτος τους δισκος ειναι πολυ ομορφος [παραγωγη του κυριου] ενω οι υπολοιποι σε κουραζουν μετα απο λιγο [παραγωγη των ιδιων]. το ιδιο και slipknot, red hot κλπ κλπ

Οποτε για να μην ξεφευγω, πρεπει παντα να ξερεις μεσα σου που στοχευεισ.

  • θα παιξω οτι γουσταρω και ασ ειναι απλο;
  • θα παιξω οτι γουσταρω και ασ μην ακουγεται απτον καθενα
  • θα παιξω οτι μου πει ο καθε παραγωγος για να το ακουνε ολοι και ν τα κονομησω
  • θα παιξω εναν συνδιασμο για να μπορεσω να απολαυσω και αυτο που παιζω αλλα να ακουγεται κιολας;


Οι περισσοτεροι επιλεγουν το 3ο και για αυτο χανουν την ουσια της μουσικης. και τοτε για μενα ναι ειναι εμπορικοι γιατι δεν παιζουν γιατι γουσταρουν αλλα για τα λεφτα. παντως απτην στιγμη που γραφεισ ενα κομματι για ν το ακουσει κοσμος εισαι εμπορικος  ;D

[τελειως οφφτοπικ αλλα εχει να κανει με την αρχικη απορια του thread]

 
Nordic είπε:
Το σημαντικό δεν είναι το τι θα πεις...

Το σημαντικό είναι να το εννοεις....

Αν το εννοείς πραγματικά, θα υπάρξει και ακροατήριο...
+1000 αν και αμα θες να εχεις μεγαλο ακροατηριο πρεπει να εχεις και κατι να πεις που θα αγγιξει τον αλλον και επισης πρεπει ν θελουν οι 'μεγαλοι' της μουσικης βιομηχανιας να ακουστεις. και οχι επειδη σε αγαπανε αλλα επειδη για καποιο λογο θα βγαλουν πιο πολλα απο εσενα απο οτι αν εσπρωχναν καποιον αλλο

 
chris4puzzle είπε:
Και γιατι το πιο κλασικο τεμπο ειναι το 120;

αυτο που σ ρχεται πρωτο;
Περιμενε σου έχω εξηγηση...

Θεωρητικα, οι φυσιολογικοι χτυποι της καρδιας ειναι 80-100...

βεβαια πρακτικά(κλινικα) κατω απο 60 χτυπους έχουμε βραδυκαρδία, και αρχιζουμε και ανυσηχούμε, και πανω απο 110 χτυπους μπορύμε να πούμε πως έχουμε ταχυκαρδία....

Δηλαδη στον χωρο του νοσοκομείου, υπαρχει ένα εύρος απο 60 μεχρι 110 το ανώτερο...Δηλαδη πρακτικά οι πιο πολλοι ανθρωποι έχουν χτυπους απο 60 μεχρι 100...

Τωρα στην μουσική όταν μιλάμε για διασκέδαση, μια πιασαρικη μελωδία και ένας ρυθμος λιγο πιο πάνω από τους χτυπους της καρδιας, δημιουργούνε αυτην την ευχάριστη εγρηγορση στον ακροατη, και ξεσηκώνεται και αναστατώνεται, όταν ακούει μια ορχήστρα live....εξίσου για αυτό βλεπεις ατομα να σηκώνονται και να βαράνε παλαμακια, ή προς το τέλος ενός κομματιου να βαράνε ακόμα πιο γρηγορα...

 
Οποτε αν συνεργαστουν βιολογοι και προγραμματιστες που μπορουν να βρουν τον αλγοριθμο για την καλυτερη αναπτυξη ενος τεμπο μεσα σε ενα κομματι ετσι ωστε να το δωσουν σε μουσικους και να φτιαξουν το καλυτερο κομματι  :P

 
chris4puzzle είπε:
+1000 αν και αμα θες να εχεις μεγαλο ακροατηριο πρεπει να εχεις και κατι να πεις που θα αγγιξει τον αλλον και επισης πρεπει ν θελουν οι 'μεγαλοι' της μουσικης βιομηχανιας να ακουστεις. και οχι επειδη σε αγαπανε αλλα επειδη για καποιο λογο θα βγαλουν πιο πολλα απο εσενα απο οτι αν εσπρωχναν καποιον αλλο
Το πόσο μεγάλο η μικρό ακροατήριο θα υπάρξει, εξαρτάται το ποσοι συμφωνούνε με αυτό που λες και το δέχονται...Aλλά σίγουρα καποιος θα συμφωνήσει μαζί σου αν το εννοείς και το πιστεύεις...

Π.χ.

Υπαρχουν ας πούμε πολλές metal μπαντες που πλασαρουν την μισανθρωπία,αλλά λίγοι την εννοουν οι άλλοι απλα, υποκρινονται ή απλα είναι θεατρικοι και αφηγηματικοι...

Δεν έχεις αναρωτηθεί??

Γιατί το θέμα αγαπη είναι τόσο δημοφιλες στην μουσική παγκοσμίως???

Γιατι ενα απο τα πράγματα που αναζητάει ο ανθρωπος στην ζωη του ειναι η αγάπη....

Αλλο παράδειγμα, ο Καζαντζιδης, μιλούσε για εργατιά και φτωχεια κτλ κτλ...

Επικαιρος για την εποχή του, για αυτο και είχε τοση μεγάλη επιτυχια ιδιαιτερα στους Ελληνες του εξωτερικου που νοσταλγουσαν την Ελλαδα...

Παραπλήσιο παράδειγμα, είναι η blues, που ηταν η μουσική που δημιουργησαν οι άποικοι

μαυροι εργάτες, στις αρχές του 20ου αιώνα, για δικιά τους διασκέδαση...

Αλλο παράδειγμα, ολη η μουσικη των 60's και 70's αφορουσε κοινωνικές ανισότητες, σεξουαλική απελευθέρωση κτλ κτλ..

Οι μπάντες που αφουγκράστηκαν το πνευμα της εποχής, χεστήκαν στο τάλιρο...

Oλα αυτά γιατι περιεγραφαν μουσικα, και περισσότερο στιχουργικα, το πνεύμα της εποχής, ωστε να μιλουν στον ακροατη...

Οι εταιρίες σπρωχνουν μπαντες οι οποίες μιλανε για αυτά που θέλει να ακούσει ο κόσμος, γιατί σκοπό έχουν το κέρδος...

Τώρα είναι στο χέρι του κάθε καλλιτεχνη, το αν θα την ακούσει, ή αν θα πεί αυτά που όντως θέλει να πεί....

Προσωπικα οι εταιρίες κάναν πολύ μεγάλο κακό στον τομέα αυτό, με την εννοια ότι οι μπάντες που είχαν ιδιαιτερα μυνήματα περα απο αυτά που απασχολούν την μάζα, δεν είχαν την δυνατότητα να γινουν ευρέως γνωστες...

Πάλι καλα που η ψηφιακή τεχνολογία πια βοηθάει τον μουσικό,να μειώσει το κόστος ηχογράφησης και να διαθέσει την μουσική του αποψη στο internet....

End off topic.....

 
Όποιος θέλει να πάρει μία γευση τι παίζει ο Νeil part και δεν ξέρει παρτιτούρα, ας δει to παρακάτω tab....

http://rushtabs.tripod.com/drums/subdivisions.txt

Δυστυχως δεν βρήκα κανονικό drum notation καθώς θεωρώ οτι το tab περισσότερο μπερδευει...και δεν ειναι τόσο ακριβές όσο το drum notation...

Οποιος θέλει drum notation ας το κατεβασει απο το guitar pro....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top