Συζητηση περι ηχογραφησης ηλ.κιθαρας και οχι μονο...

freerock1974

Correspondent
Μηνύματα
3,270
Πόντοι
38
Το ξενυχταμε τωρα τελευταια και ειπα να μοιραστω σκεψεις και προβληματισμους περι του παραπανω..

Σιγουρα εχει ξανασυζητηθει,οπως και εκατονταδες άλλα ξανασυζητιουνται,και γιατι οχι...

Ειμαι αυτον τον καιρο με μια μικρη ομαδα μουσικων-συνεργατων,και λειτουργω και ως ηχοληπτης αναγκαστικα.

Εχουμε γραψει λοιπον τα τυμπανα,εχουμε βρει καλουτσικο ηχο μπασου να πατησει επανω και να δεχτει το αναλογο απειροελαχιστο πειραγμα στη μιξη και ηρθε η ωρα για...

ΔΕΝ θελουμε ΜΕΤΑL ηχο...

Τις κιθαρες... ;D

Δοκιμασαμε λοιπον διάφορα οσο αφορα την ηχογραφηση ηλεκτρικης κιθαρας.

Διαφορους συνδυασμους με Κεφαλες Marshall(JVM,JCM,) σε 4χ12,2χ12,καμπινες,

Combo Μarshall,Fender,Hughes&Kettner,χωρις πεταλια ολα αυτα.

Oλα με SM57 με προενισχυσεις Mackie,TLAUDIO.

(Μη γραφω αλλες λεπτομερειες,θα κουρασω)

Δοκιμασαμε και Guitarig,Tonelab LE.

Να σημειωσω για την ιστορια,οτι καλυτερο ηχο απο ''φυσικους'' ενισχυτες,πηρα απο την JVM καρφωμενη σε μια ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ καμπινα που λατρευω,την Fender ΤΟΝΕΜΑSTER 2X12.

Με τα μεσα και τον χωρο που διαθετουμε,(Δεν παυει να ναι home studio),για αυτό που θελαμε(απλους Rock Crunch ηχους και κανα καλο lead) επιλεξαμε τον παραπανω συνδυασμο που ηταν ο καλυτερος και την ΤONELAB...

Προκλητικο mode ON

Δε θα κρυψω ότι(τουλαχιστον για το λαιβ) ειμαι αλλεργικος στα πεταλια,τις πεταλιερες,ισως από προκαταληψη.

Δεν μπορω να πειστω ότι ενας καλος ενισχυτης χρειαζεται το κατιτις του από μπροστα για να στρωσει,(εκτος αν θες καποια ειδικα εφε,οποτε ας προσεχες…)και εχω διαχωρισει το καλος ΗΧΟΣ απ το ΜΕΓΑΛΟΣ ηχος.(αυτό είναι το δικο μου ζητουμενο,περι ορεξεως..)

Προκλητικο mode OFF

Εκανα αυτον τον προλογο για να στηριξω αυτα που  συμπερανα:

-Αν εξαιρεσεις καποια μουσικα ειδη που ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ στην κιθαρα(κι ας παιζουν τα αντερα τους οι ντραμερς και οι μπασιστες από πισω)τα πραγματα είναι πολύ απλα..

-Αν θελεις να ντυσεις με κιθαρες ένα κομματι για να το ακουσουν κοινοι θνητοι και όχι τιποτα κουρδισμενα αυτια που ακουνε συχνοτητες και όχι μουσικη(Κινδυνεψα καποτε)τα πραγματα είναι ΠΟΛΥ απλα…

-Όπως εχω διαβασει καπου..’’Σταματα να κανεις ερωτησεις και ξεκινα να ζεις με τις απαντησεις’’(Πουλαω πνευμα,μουρη,ειμαι φευγατος 8))

Eλπιζω να μην κουρασα και τα παραπανω να αποτελεσουν εναυσμα για μια ωραια κουβεντα τεχνολογικης αλλα και αισθητικης φυσεως για το πως ηχογραφειτε εσεις κιθαρα,τι πιστευετε για το θεμα με την εξελιξη της τεχνολογιας που κανει τα πραγματα πιο προσιτα σε ολους,αν αξιζει πια να παιδευεσαι με ενισχυτες και μικροφωνα κτλ..

Λακη,πετα μια πετσετα,ιδρωσα.. ;D

 
-1) Αν ξερεις πριν γραψεις(συνθεσεις)-παιξεις-ηχογραφησεις κατι πως θελεις να ακουγεται και εχεις βασικες γνωσεις πιστευω οτι θα το κανεις να ακουγεται πολυ κοντα σε αυτο που φανταστηκες,ειτε με ενισχυτες ειτε με προσομοιωσεις.

-2) Αν εχεις χερια σαν τα δικα σου τοτε και με park 10αρακι να γραψεις μια χαρα θα ακουστει.

-3) Ειμαι κατα του reamp (σιγουρα θα αναφερθει αργοτερα και αυτο) γιατι ο ηχος του κιθαριστα ειναι καθοριστικος και για το πως θα παιξει κατι,αρα πρεπει να γραφτει αυτο που ακουει εκεινη τη στιγμη που παιζει (ταπεινη μου γνωμη).

-4) Θα ακουγεται τελικα οπως ορισεις εσυ οτι θα ακουγεται και οχι οπως θα ηθελαν 29 ζευγαρια χρυσα αυτια,γιατι θα εχουν 29 (αν οχι 58) διαφορετικες γνωμες.

 
Ηχογράφηση ηλεκτρικής κιθάρας και ο σύγχρονος άνδρας, λοιπόν!  ;D

Ασχολούμαι με το Home recording από το 1998. Έχω κάνει διάφορες αλχημείες , αλλά πλέον καταστάλαξα.

Στο «οπλοστάσιο» μου, υπάρχουν 3 ενισχυτές κιθάρας και περίπου 6-7 μικρόφωνα (δυναμικά , πυκνωτικά), παρ’ όλα αυτά:

- Ο σύγχρονος άνδρας,  που δεν μένει σε έπαυλη στα προάστια, αλλά σε ένα pied-à-terre στην καρδία της πόλης (για να ακολουθεί τους ρυθμούς της) :P

-Ο σύγχρονος άνδρας, που πρέπει να βρει χρόνο να ηχογραφήσει εκτός από κιθάρα, μπάσο, τύμπανα,  keyboards κ.λ.π. (να κάνει και video)  :(

- Ο σύγχρονος άνδρας, που θέλει χρόνο να περάσει quality time με τη συμβία του,

:)

- Ο σύγχρονος άνδρας, που θέλει χρόνο να φλερτλαρει και με άλλες υπάρξεις (διότι και αυτές κάνουν κλικ στο youtube,) ;)

-Ο σύγχρονος άνδρας, που προτιμά, αντί να αναλώνεται σε "off axis mic placement" θεωρίες,  να δαπανά αυτόν τον χρόνο στο να προβάρει  το καινούριο bespoke double breasted κοστούμι του, ;D

-Ο σύγχρονος άνδρας, που έχει και day job, :-\

-Ο σύγχρονος άνδρας, που είναι και κοπρόσκυλο και του αρέσουν και οι βόλτες….

…..αυτός λοιπόν ηχογραφεί (πλέον) με guitar rig και amplitube (και ακόμα δεν πιστεύει ότι του συμβαίνει αυτό το θείο δώρο) ;D.

Συμβουλή προς τους νεότερους (wanna be "σύγχρονοι άνδρες"- που η ζωή τους τα έφερε όπως ανωτέρω), επενδύστε σε μια ΠΟΛΥ καλή προ –ενίσχυση, και όλα τα άλλα είναι περιττά.

freerock1974 είπε:
Λακη,πετα μια πετσετα,ιδρωσα.. ;D

Κάτι μου λέει ότι την εφίδρωση δεν την προκάλεσε το γράψιμο του thread ή η ηχογράφηση της κιθάρας.  :P ;D

 
ΛΚ...ένας σύγχρονος άνδρας.

Μπορείτε κι εσείς.

Ήταν μια προσφορά της Favre Leuba....φοριέται και στο δεξί..σα κόσμημα.

Μπαμακό... ;D

 
Korgious είπε:
ΛΚ...ένας σύγχρονος άνδρας.

Μπορείτε κι εσείς.

Ήταν μια προσφορά της Favre Leuba....φοριέται και στο δεξί..σα κόσμημα.

Μπαμακό... ;D
;D ;D ;D ;D

Μου ενέπνευσες το επόμενο thread.

Να βρείς και εκεί χορηγό! ;D

Τι κάνεις τέτοια ώρα ξύπνιος παιδί μου, καλοκαίρι είναι…μην κοιτάς εμάς τους προλετάριους.

ray_parker.jpg

 
ΦΥΣΙΚΑ και ειναι ΠΟΛΥ απλα τα πραγματα για να βγαλεις θαυμασιο ηχο ηχογραφημενης ηλεκτρικης κιθαρας.

Δεν χρειαζεσαι ΤΙΠΟΤΑ παραπανω απο εναν ΠΑΙΚΤΗ που να ΞΕΡΕΙ να βγαζει ηχο  απο τον εξοπλισμο του (ειτε εχει μονο μια strat & εναν twin ,ειτε εχει 18 κιθαρες,56 εφε και 20 ενισχυτες) το να ξερει να παιζει πολυ καλα δεν αρκει δυστυχως για αυτο και μεταξυ ενος..κουλου κιθαριστα που ξερει να βγαζει ηχο και ενος ...κακοηχου παικταρα παντα προτιμω τον πρωτο... ;D

Ο  εξοπλισμος πρεπει να ειναι αξιοπρεπης (ενας καλος λαμπατος ενισχυτης και μια κιθαρα με καινουργιες χορδες  χωρις προβληματα σετ απ που να ταιριαζει στο ειδος που παιζει ειναι must)

Απο εκει και περα τα μονα που χρειαζονται ειναι ενα ή δυο καλα μικροφωνα,βασικες γνωσεις ηχογραφησης και αξιοπρεπεις προενισχυτες.

Τωρα για τις...τεχνικες....

Οσο μεγαλωνω τοσο πιο...απλος γινομαι,μικρος πειραματιζομουνα με mic placement ...34 εξωτικα και μη μικροφωνα ,stereo ενισχυτες κτλ.κτλ......τελικα κατελήξα οτι οσο πιο ΑΠΛΑ τοσο πιο ΚΑΛΑ και γραφω πλεον με εναν καλο ενισχυτη ,2 μικροφωνα πλαϊ-πλαϊ  (ενα δυναμικο και ενα ribbon μια και μετα απο χρονια πειραματισμων εχω πεισθει οτι καλυτερος συνδιασμος δεν υπαρχει) 4-5 εκατοστα απο τη γρυλια του ενισχυτη on axis (ποτε μου δεν μου αρεσε ο off axis ηχος και το room ambience) και τους καλυτερους προενισχυτες που μου επιτρεπει το budget.

direct ηχογραφησεις με TL,Guitar Rig κτλ. δεν κανω (εκτος και αν ειμαι σε home studio οπου ...φωναζουν οι γειτονες...στο δικο μου ευτυχως ειναι..θεοκουφοι...)γιατι θελουν...περισσοτερο χρονο και επεξεργασια για να ακουστουν καλα και συνηθως ...βιαζομαι.. ;D,ενω με ενα μικροφωνακι και εναν καλο ενισχυτη ΠΑΝΤΑ βγαινει ωραιος ηχος στο τσακα-τσακα.  

Εχω εγκαταλείψει  οριστικα το stereo μια και κατα τη γνωμη μου "αδυνατιζει" την παρουσια της κιθαρας και "θολωνει" την τελικη μιξη και μου αρεσει το εξυπνο παναρισμα των κιθαρων μεσα στο κομματι.

Ο μεσος χρονος που πλεον καταναλωνω για το..στησιμο μιας κιθαροηχογραφησης ειναι τα 5 λεπτα....(για τη μιξη ...πολυ περισσοτερο ομως)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ετοιμαζόμουν να γράψω αλλά τα είπε όλα ο SF. Συμφωνώ απολύτως.

 
Εγώ πάλι θα συμφωνήσω με τον Λάκη αν και είμαι παραδοσιακός και ουχί μοντέρνος άντρας.

Επειδή

- η ποιότητα του ήχου* που δίνουν τα VSTs δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συγκριθεί με τις προσπάθειες ενός ερασιτέχνη (και πολύ συχνά με τις προσπάθειες ενός επαγγελματία) με "αληθινό" εξοπλισμό.

- η εξοικονόμηση χρημάτων ιδίως για κάποιον που παίζει δύο ή παραπάνω διαφορετικά στυλ είναι τεράστια

- η ευκολία σεταρίσματος ήχου και πειραματισμού με τα VST είναι απίστευτη. Ο georgekz750 ανέφερε το reamping το οποίο - μπορεί να μην του αρέσει αλλά - δίνει τεράστιες δυνατότητες αλλαγής του ήχου σου on the spot.

- η άνεση που σου δίνει το VST, ιδίως σε επίπεδο home studio με τις εντάσεις, δλδ. να μπορείς να γράψεις όπως πρέπει χωρίς να ξυπνήσεις το τετράγωνο, είναι out-of-this world.

*πάντα δεδομένου ότι ο ηχογράφων θα κατανοήσει ότι ο ήχος που ακούει από το VST πρέπει να συγκρίνεται με τον ηχογραφημένο ΚΑΙ ΠΟΤΕ με το λάιβ ήχο του ενισχυτή του.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Aυτα που χρειαζονται (απο πλευρας κιθαριστα) ειναι:

1. Να εχει εμπνευση για τα μουσικα θεματα (απο τις κιθαρες) που "αναζητα" το κομματι.

2. Να ξερει τι εξοπλισμος (κιθαρες ενισχυτες εφφε) χρειαζεται για να ακουστουν αυτοι η ηχοι που φανταζεται.

3. Να κατεχει ολα αυτα τα μηχανηματα (κιθαρες ενισχυτες εφφε).

4. Να ξερει να τα χειριστει/ρυθμισει

5. Να μπορει να παιξει στο οργανο, τα θεματα που εμπνευστηκε.

Εναλλακτικα για την διαμορφωση του ηχου:

1. Για οποιο ηχο δεν διαθετει τον αληθινο εξοπλισμο, να ξερει να χρησιμοποιει τους προσομοιωτες (ποιους και πως, επιλογη και ρυθμιση) για να το φερει οσο πιο κοντα γινεται στο πραγμακτικο.

Καλυτερα ψιλοψευτικος ο ηχος παρα να γραφεις με jazz chorus ενισχυτη, danelectro κιθαρα και boss heavy metal πεταλι, hard rock μουσικη.

2. Τα θεματα της κιθαρας που θα "βγουν μπροστα" στη μιξη, ειναι περισσοτερο αναγκαιο να βγουν απο αληθινο εξοπλισμο. Τα μικρα συμπληρωματικα θεματακια που δεν "βγαινουν μπροστα" στη μιξη (για οσους δεν αρεσει η "ζωντανη" ενορχηστρωση και προτιμουν να φορτωνουν πλουσια τις ηχογραφησεις τους με καναλια), μπορουν ανετα να παιχτουν με προσομοιωσεις.

Εναλλακτικα για την εκτελεση:

Αν δεν μπορει/κατεχει να παιξει ενα ειδος που παρολαυτα φανταζεται να αρμοζει στο κομματι, καλει ενα παιχτη που μπορει να το κανει.

Καλυτερα δλδ να μη παιξει τιποτα, παρα να κατσει ο ... vai να παιξει .... blues.

(παραδειγμα η ηττα του απο τον καρατε κιντ  ;D)

Ανεξαρτητοι παραγοντες:

Αν το στουντιο δεν διαθετει τον καταλληλο χωρο, εξοπλισμο και μηχανικο ηχου, για να ηχογραφησει αληθινο εξοπλισμο, καλυτερα να παει κατευθειαν με τον προσομοιωτη του χωρις ουτε να το παιδευτει, ουτε να χασουν και τη βολτα τα σκυλια τους.

ΥΓ Ολα αυτα για το καλυτερο αποτελεσμα (ας πουμε "επαγγελματικο") στο κομματι. Δεν εχει να κανει με την ευχαριστηση που μπορει να εχει καποιος πειραματιζομενος σε ολα αυτα.

 
Καρντάση Σταύρε. Ωραίο θέμα άνοιξες.  ;)

Ιν ε νατσελ, που λέμε στα ελληνικά, και τελείως IMHO και YMMV, θεωρώ ότι το σημαντικότερο είναι να τα έχεις όλα έτοιμα και στημένα μην τυχόν και χτυπήσει η έμπνευση. Διότι, αντιθέτως με τον γνωστό ταχυδρόμο, δεν χτυπάει πάντα δυο φορές.

Ωραία πολυτέλεια λοιπόν θα ήταν να έχεις την καμπίνα μικροφωνιασμένη κατά πως λέει ο ΣΦ (δηλ. με τις δικές σου "στάνταρ" προδιαγραφές), τα καλώδια έτοιμα, τους προενισχυτές με τα "presets" που χρησιμοποιείς ρυθμισμένα, ώστε απλά να οπλίζεις ένα κανάλι στο DAW σου και να γράφεις.

Πάει αυτό.

Τώρα, ως συνήθως ο Λάκης έχει δίκιο στα περί της ευκολίας των εξομοιώσεων... και θα προσθέσω και στα περί ηχητικής πιστότητας εν έτει 2011, ΠΛΗΝ της αίσθησης που ΔΕΝ δίνει η κιθάρα καρφί ακόμα και στον καλύτερο preamp. Όλα δεν γίνονται. Ή, γίνονται, με λίγο πιο ακριβές λύσεις όμως.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, είναι σωτήρια ιδέα να δίνεις πάντοτε ένα επιπλέον κανάλι τελείως dry, με το σήμα της κιθάρας, μέσω κάποιου splitter και DI, ώστε να μπορείς να κάνεις reamping αργότερα. Αν χρειαστεί. Που θα χρειαστεί, trust me.

Έχω διάφορα να γράψω στα περί "τεράστιου" ήχου κιθάρας, κλπ, αλλά αμφιβάλλω αν θα με αφήσει η μηχανή του noiz να κάνω τόσο μεγάλο post. Ελπίζω να συνεχιστεί αυτό το thread (και γιατί όχι να γίνει φυ-sticky) ώστε να γράφουμε απόψεις και εμπειρίες.

Συμφωνώ 101% με την ατάκα: "τα πράγματα είναι ΠΟΛΥ απλά"... αλλά και ο πειραματισμός δεν πείραξε ποτέ κανέναν. What... wait... εκτός από τα πειραματόζωα... αλλά η Τέχνη θέλει θυσίες.

Tell you what: τον Οκτώβριο που ΘΑ ανέβω στην πατρίδα, φαντάζομαι ξέρεις με ποια αφορμή  8), θέλεις να φέρω τίποτα ματζαφλέρια μαζί να δοκιμάσουμε, διακριτικά και εχέμυθα στο χώρο σου? Ελπίζω να μπορεί και ο Έγκριτος Νομικός και θα ήθελα πολύ να ξαναδώ και τον Ταχυδακτυλουργό  :P.  Pm for more dude.  ;) (οι υπόλοιποι μη δίνετε σημασία, είναι συνθηματικά μεταξύ Καβαλιωτών, ιθαγενών και ξεριζωμένων).

 
Η ηχογράφηση της κιθάρας έχει φυσικά να κάνει με πολλούς παράγοντες...

Μπορεί να ηχογραφείς μια rough ιδέα στο σπίτι σου ή στο home studio για να την παρουσιάσεις στα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος ή μπορεί να είναι δουλειά μιας ζωής η οποία τελικά θες να αποτυπωθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Μπορεί να έχεις συνολικά ένα ελάχιστο budget ή να μην έχεις ιδιαίτερο πρόβλημα με το πού θα φτάσει το κόστος.

Μπορεί να απευθύνεσαι σε κιθαριστικό κοινό και έτσι να χρειάζεσαι συγκεκριμένο hi end εξοπλισμό ή να είσαι lo-fi από άποψη και να χρειάζεσαι ελάχιστα.

Mπορεί να ασχολείσαι με κάποιο ιδιαίτερο ηχητικά είδος ή να πρέπει να "κλωνοποιήσεις" έναν συγκεκριμένο ήχο και να χρειάζεσαι συγκεκριμένα εφέ ή μπορεί να ασχολείσαι με κάποιο παρακλάδι της rock ή της jazz που έχει ελάχιστες απαιτήσεις.

 
Superfunk είπε:
Εχω εγκαταλείψει  οριστικα το stereo μια και κατα τη γνωμη μου "αδυνατιζει" την παρουσια της κιθαρας και "θολωνει" την τελικη μιξη και μου αρεσει το εξυπνο παναρισμα των κιθαρων μεσα στο κομματι.
Συμφωνω σε ολα

 
LK είπε:
 Κάτι μου λέει ότι την εφίδρωση δεν την προκάλεσε το γράψιμο του thread ή η ηχογράφηση της κιθάρας.  :P ;D
Kαλα σου λεει... ;D

Ολες οι αποψεις ενδιαφερουσες και νομιζω οτι το γεγονος πως δεν διαφωνουμε καπου ριζικα,σημαινει οτι ολοι ειμαστε τουλαχιστον ικανοποιημενοι απο αυτα που μας προσφερει η τεχνολογια,αρα ειναι θεμα επιλογης που βασιζεται στον χωρο μας κυριως και...τον χρονο μας.

Βεβαια αυτο που ειχα στο μυαλο οταν ξεκινησα το θεμα ηταν οχι μια κουβεντα σχετικα με την ηχογραφηση ως απλη καταγραφη μιας ιδεας αλλα μια ηχογραφηση που φιλοδοξει να βγει παραεξω,στο ιντερνετ,στο ραδιοφωνο,στον ΑΝΤ1 πριν τα καλλιστεια... ;D

Δεν εννοω πως δεν απαντησατε σ αυτο το πνευμα. ;)

Tell you what: τον Οκτώβριο που ΘΑ ανέβω στην πατρίδα,
Οταν ανεβεις,μαυροπετριτη(ειδος γερακιου,ενιοτε οποιος ριχνει μαυρη πετρα)στειλε πμ να βρεθουμε,θα χαρω πολυ,και θα φερω τον αλλον να σου εξαφανισει ενα Boss και να το κανει ethos;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
freerock1974 είπε:
Ολες οι αποψεις ενδιαφερουσες και νομιζω οτι το γεγονος πως δεν διαφωνουμε καπου ριζικα,σημαινει οτι ολοι ειμαστε τουλαχιστον ικανοποιημενοι απο αυτα που μας προσφερει η τεχνολογια,αρα ειναι θεμα επιλογης που βασιζεται στον χωρο μας κυριως και...τον χρονο μας.

Βεβαια αυτο που ειχα στο μυαλο οταν ξεκινησα το θεμα ηταν οχι μια κουβεντα σχετικα με την ηχογραφηση ως απλη καταγραφη μιας ιδεας αλλα μια ηχογραφηση που φιλοδοξει να βγει παραεξω,στο ιντερνετ,στο ραδιοφωνο,στον ΑΝΤ1 πριν τα καλλιστεια... ;D

Οταν ανεβεις,μαυροπετριτη(ειδος γερακιου,ενιοτε οποιος ριχνει μαυρη πετρα)στειλε πμ να βρεθουμε,θα χαρω πολυ,και θα φερω τον αλλον να σου εξαφανισει ενα Boss και να το κανει ethos;D
Περί πγιότητος ηχογράφησης, νομίζω η βασική αρχή είναι: προσπαθούμε να έχουμε το καλύτερο δυνατό take ηχητικά (δεν το συζητώ παικτικά, από άποψης έμπνευσης, κλπ) ώστε να μη χρειάζεται καν να σκεφτούμε να το πειράξουμε μετά.

Και εδώ μπαίνει ένα τεράστιο θέμα: αυτό που ακούμε σε ένα track κιθάρας όταν το κάνουμε solo μέσα στο DAW, δεν είναι το κατανάγκην το καλύτερο για το κομμάτι το ίδιο. Πιθανώς να ακούγεται και "χάλια". Αλλά να κάθεται μέσα στη μείξη αριστοτεχνικά. Βλ. για παράδειγμα (τυχαίο) τον τόνο του Lukather στους Toto. Από μόνη της την κιθάρα θα μπορούσες να την χαρακτηρίσεις αδύναμη, έως αναιμική, με παράξενο τόνο με "μύτες" στο EQ. Έλα όμως που κολάκευε στη μείξη και τη φωνή και τα πλήκτρα, τους άφηνε "χώρο" και έδενε όπως έπρεπε τελικά.

Η παρουσία ενός παραγωγού με εμπειρία είναι που κάνει τη διαφορά, και, μιας και δεν έχουμε να πληρώνουμε τέτοιους (που, άντε να τον βρεις κιόλας...), καλούμαστε να μάθουμε μερικά από τα κόλπα (trial and error) μόνοι μας.

OT: αρχές Οκτώβρη, ΣΚ, πρώτα οι Θεοί. Να τον φέρεις τον Απατεώνα, παίζει ρόλο τι πετάλι θα είναι το Boss?  8) :P

 
freerock1974 είπε:
Βεβαια αυτο που ειχα στο μυαλο οταν ξεκινησα το θεμα ηταν οχι μια κουβεντα σχετικα με την ηχογραφηση ως απλη καταγραφη μιας ιδεας αλλα μια ηχογραφηση που φιλοδοξει να βγει παραεξω,στο ιντερνετ,στο ραδιοφωνο,στον ΑΝΤ1 πριν τα καλλιστεια... ;D
Μην αγχώνεσαι καθόλου.

Και το Alors On Danse στο reason γράφηκε όλο (όχι σε καμία πυρηνική κονσόλα ;D) και ακούστηκε στον ΑΝΤ1  και κατά τη διάρκεια των καλλιστείων μάλιστα……και σε ούλο τον ντουνιά. ;)

Και επειδή σε (σας) ξέρω, ο μόνος τρόπος να μην πάει κάτι καλά (και να μην σας παίξει ο ΑΝΤ1) είναι αν δεν αποφύγετε (παρασυρόμενοι)  mumbo jumbo ηχοληπτικές υπερβολές (δεν γράφετε τον νέο δίσκο των whitesnake ;D ;D ;D).

Πάτε για εμπορικό (ποπ) προϊόν στην Ελλάδα. Τουτέστιν, από άποψη κιθάρας και με zoom 1010 πεταλιέρα να γράψετε (εσύ  πάντα) καρφί στην κάρτα, θα είναι μέσα στο industry standard, μη σου πω και καλλίτερο.  ;D

 
LK είπε:
Πάτε για εμπορικό (ποπ) προϊόν στην Ελλάδα. Τουτέστιν, από άποψη κιθάρας και με zoom 1010 πεταλιέρα να γράψετε (εσύ  πάντα) καρφί στην κάρτα, θα είναι μέσα στο industry standard, μη σου πω και καλλίτερο.  ;D
Εδω ειναι η λαλακια...για ποπ-ροκ ξεκινησαμε,αλλα οσο παω το σκληραινω...δε μπορω...

Θελω τη βρωμα μου.Στον ηχο...(φερ ντη μπετσετα :P)

παίζει ρόλο τι πετάλι θα είναι το Boss?  8) :P
Οχι,φτανει να μην ειναι μονο το σασι..

Γι αυτο που ειπες για τον ηχο μιας κιθαρας ''μονης''.

Σκαλιζω προχθες την τοουνλαμπ για λιντ ηχο...Παναγια μου..πλαστικουρια,τζγζιιιιιι..

Ρε τη βαζω πανω στη μιξη να σολαρω απο περιεργεια..

ΑΜΑΝ!!!!!!!!!!!Ο ΣΑΤΡΙΓΙΑΝΝΗΣ!

Ειναι πολυ συνηθισμενο και μαλλον δεδομενο οτι οι κιθαρες σολαρισμενες στην κονσολα δεν ακουγονται καλα αν εχουν πατησει πανω σε μιξη που θεωρουμε το eq της σχετικα τελειωμενο.

Ακου ομως...Στο cd που εγραψα περυσι,εκανα το αντιθετο.

Εξαντλησα τα περιθωρια ωστε οι κιθαρες να ακουγονται οσο πιο φυσικες και καλυτερες γινεται μονες τους,και ΜΕΤΑ εφτιαξα τον ηχο των ντραμς(οπου εκει συνηθως παιζεται το παιχνιδι του συνολικου ηχοχρωματος κατα τη γνωμη μου.)

Το αποτελεσμα με δικαιωσε και θελω να ελπιζω και οσους ακουσαν το cd.

Αυτο που μου σπαει τα νευρα ειναι οτι απο τα μονιτορ,ο ηχος απο ενισχυτη ακουγεται γενικα τραχυς και ιδιως στην lead ειναι ''δυσκολος''.Κι ας ακουγεται καλα στη μιξη.Βαζεις αυτα τα μηχανακια του διαβολου και βουτυρωνουν.Αλλα....χανεις σε κατι...

Θα πω τη λεξη..''ψυχη''.Ή νευρο..κατι τετοιο.

Ειχα γραψει σ ενα στουντιο με κατι Mesa Boogie,Marshall,στα lead(μιλαω για haMmer on-pull off και ψιλογρηγορες καταστασεις)απ τα μονιτορ,δεν παιζοταν νοτα...Με πολυ πειραγμα στην κονσολα..

Πηγαινες στο amp room και ολα ηταν νερο.

Εχω καταλαβει οτι οταν παιζουμε με ενισχυτη,καμπινα,δεν ακουμε το 100% αυτου που παραγει.Αυτο,το ακουει το μικροφωνο ομως και το δυσκολο ειναι να το φερεις εκει που ο ηχος δε θα απεχει πολυ απο αυτο που ακους απ τον ενισχυτη.

Εκει ερχονται οι προσομοιωσεις τις οποιες εχω παψει να σνομπαρω για στουντιο αλλα και παλι..θελει ΠΡΟΣΟΧΗ και ψαξιμο..

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
freerock1974 είπε:
Γι αυτο που ειπες για τον ηχο μιας κιθαρας ''μονης''.

Σκαλιζω προχθες την τοουνλαμπ για λιντ ηχο...Παναγια μου..πλαστικουρια,τζγζιιιιιι..

Ρε τη βαζω πανω στη μιξη να σολαρω απο περιεργεια..

ΑΜΑΝ!!!!!!!!!!!Ο ΣΑΤΡΙΓΙΑΝΝΗΣ!

Ειναι πολυ συνηθισμενο και μαλλον δεδομενο οτι οι κιθαρες σολαρισμενες στην κονσολα δεν ακουγονται καλα αν εχουν πατησει πανω σε μιξη που θεωρουμε το eq της τελειωμενο.

Ακου ομως...Στο cd που εγραψα περυσι,εκανα το αντιθετο.

Εξαντλησα τα περιθωρια ωστε οι κιθαρες να ακουγονται οσο πιο φυσικες και καλυτερες γινεται μονες τους,και ΜΕΤΑ εφτιαξα τον ηχο των ντραμς(οπου εκει συνηθως παιζεται το παιχνιδι του συνολικου ηχοχρωματος κατα τη γνωμη μου.)

Αυτο που μου σπαει τα νευρα ειναι οτι απο τα μονιτορ,ο ηχος απο ενισχυτη ακουγεται γενικα τραχυς και ιδιως στην lead ειναι ''δυσκολος''.Κι ας ακουγεται καλα στη μιξη.Βαζεις αυτα τα μηχανακια του διαβολου και βουτυρωνουν.Αλλα....χανεις σε κατι...

Θα πω τη λεξη..''ψυχη''.Ή νευρο..κατι τετοιο.

Ειχα γραψει σ ενα στουντιο με κατι Mesa Boogie,Marshall,στα lead(μιλαω για haMmer on-pull off και ψιλογρηγορες καταστασεις)απ τα μονιτορ,δεν παιζοταν νοτα...Με πολυ πειραγμα στην κονσολα..

Πηγαινες στο amp room και ολα ηταν νερο.

Εχω καταλαβει οτι οταν παιζουμε με ενισχυτη,καμπινα,δεν ακουμε το 100% αυτου που παραγει.Αυτο,το ακουει το μικροφωνο ομως και το δυσκολο ειναι να το φερεις εκει που ο ηχος δε θα απεχει πολυ απο αυτο που ακους απ τον ενισχυτη.

Εκει ερχονται οι προσομοιωσεις τις οποιες εχω παψει να σνομπαρω για στουντιο αλλα και παλι..θελει ΠΡΟΣΟΧΗ και ψαξιμο..
Πολύ ωραίες παρατηρήσεις Σταύρακα.  ;)

Στο πρώτο σκέλος: βασικά τη μείξη πρέπει να τη φτιάξεις ώστε να κολακεύονται τα φωνητικά. Αυτά είναι που περνούν το "μήνυμα" του τι εστί το κομμάτι, στον καθημερινό ακροατή (ξέρεις, αυτόν που έχει τα φράγκα να έρθει στο live ή να αγοράσει το CD). Όλοι, μα ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως οι ακροατές σύγχρονης μουσικής (που έχει φωνητικά), θέλουν δε θέλουν, εκεί επικεντρώνουν την "ακουστική" προσοχή τους. Για instrumental αλλάζει το θέμα βεβαίως.

Υποθέτω ότι τις επεμβάσεις στα τύμπανα τις έκανες στο compression και το EQ τους. Ή και στην τοποθέτησή τους στο χώρο?

Στο δεύτερο σκέλος: τα modeling μηχανήματα (ή το software) αναπαράγουν ολόκληρη την αλυσίδα, όπως περιγράφεις. Δηλαδή ακούς αυτό που ακούει, στο δεδομένο χώρο, το μικρόφωνο (ένα ή περισσότερα). Το ίδιο πράγμα που ακούς και από τα στούντιο monitors. Σε ιδανικές συνθήκες, θα έπρεπε να είναι όσο πιο ρεαλιστικό γίνεται το άκουσμα, δηλ. όσο πιο κοντά σ'αυτό που θα "τυπώσεις". Πιθανώς στην περίπτωση που αναφέρεις, ο ηχολήπτης να σου έδωσε λίγο EQ ή compression/limiting για να σε "βοηθήσει". Πάντως πρακτικά και ουσιαστικά δεν είναι το ίδιο μ'αυτό που θα ακούσεις από τον ενισχυτή σου, και ποτέ δεν θα γίνει το ίδιο ("amp in the room" όπως είθισται να λέγεται). Φυσικά και ο ακροατής σου ΠΟΤΕ δεν ακούει το amp in the room, (εκτός αν παίζεις live χωρίς μικρόφωνο στον ενισχυτή, που και πάλι δεν ακούει αυτό που ακούς ΕΣΥ  ;)). Πιστεύω ότι είναι και θέμα συνήθειας. Για λόγους αίσθησης, ίσως βοηθάει, αν βρίσκεσαι στον ίδιο χώρο με τον ενισχυτή σου και γράφεις, να χρησιμοποιείς ημι-ανοιχτού τύπου ακουστικά, με τη μείξη όσο χρειάζεται σε ένταση και να τα έχεις λίγο χαλαρά στ'αυτιά, ώστε κατά βάση να ακούς την κιθάρα από τον ενισχυτή και πιο... background τα υπόλοιπα.

 
The Genius Loci είπε:
τα φωνητικά[/b]. ΕΣΥ  ;)). Πιστεύω ότι είναι και θέμα συνήθειας. Για λόγους αίσθησης, ίσως
Xα!Μιλας με καποιον που πιστευει οτι ΤΑ ΠΑΝΤΑ ειναι η φωνη.

Μελωδικη γραμμη,ερμηνεια,χροια(περι ορεξεως..)

Ολα τ αλλα ειναι να χαμε να λεγαμε και κουβεντες για κιθαρολαγνους..

Ας συνεχισουμε ομως τη λαγνεια..

Γραφω με ενισχυτη σε ξεχωριστο δωματιο για να εχω ενα οσο το δυνατον πιο απομονωμενο σημα.Ακουω απ τα μονιτορ.

Για χαρη της φυσικοτηταςκαι του καλου σηματος,θυσιασα την ''ευκολια'' στα δαχτυλα και νομιζω οτι πολλοι κολλανε εκει.Αν μιλαμε για home recording.Δηλαδη,δεν τους ''κανει''αυτο που ακουνε και προτιμουν εναν ηχο που βοηθαει τον εαυτο τους αλλα οχι το κομματι.Εδω θελει ισορροπια.

Πρεπει ο κιθαριστας να αποβαλει απο μεσα του το ''πανω απ ολα η κιθαρα και το sweeping arpeggio που θα γουσταρει ο φιλος μου ο Μακης που ακουει Malmsteen.

Αλλα αφου εχουμε ξεπερασει αυτο το σταδιο,να πω οτι η ηχοληψια της κιθαρας προυποθετει μια γενικοτερη αισθητικη που εχει να κανει με τον ρολο της σ ενα κομματι.

Ακομα και instrumental να ειναι.

Παντως,επειδη ισως διαβαζουνκαι καποιοι που ξεκινουν τωρα την περιπετεια,θα προτεινα να ψαξουν περισσοτερο τη ''βαση''πανω στην οποια θα πατησει η κιθαρα και μετα ν ασχοληθουν μ αυτην.Κατα καιρους καποιοι μου ζητησαν να βοηθησω τελοσπαντων στο να ολοκληρωσουν δουλειες τους.Το προβλημα ηταν ακριβως εκει:O,τι ηχο κιθαρας και να βαζες δε θα κολλουσε γιατι η βαση ηταν κακη.Αν ακους το rhythm section και δεν ειναι καλο ή ειναι ψευτικο,τα πραγματα ειναι δυσκολα..

Ναι,ειχα πειραξει τα τυμπανα σε θεμα eq και compression.Μποτα-ταμπουρο(κυριως αυτο)επρεπε να παρουν τον ογκο και το ηχοχρωμα που ταιριαζε.Εδω δυστυχως,θελει αυτια και αντιληψη του ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΕΣ.Να το εχεις ΑΚΡΙΒΩς ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ.

Παντως μετα απο αρκετα χρονια και ΠΟΛΛΕΣ ωρες ενασχολησης,πλεον υπαρχουν presets στο ΜΥΑΛΟ.Aυτο ειναι μια κατακτηση που αν την καταφερει καποιος εχει καταφερει το 90% μιας εκ προοιμιου ικανοποιητικης ηχογραφησης.

Επισης θα ειναι ικανος να δουλεψει ΣΩΣΤΑ τα ταπεινοτερα εργαλεια και τα καλα,με αξιωσεις.

Reamping

Παω σε αλλο στουντιο,παιζω μ εναν Ampeq.Πολυ καλος ενισχυτης,πλουσιος σε αρμονικες.

Παιρνει ο ηχοληπτης το σημα με DI για reamping..

Το ακουω μετα μιξαρισμενο..(Αλλουνου δουλεια ηταν το σιντι)

Που ειμαι?Εγω ειμαι?Αντιο δυναμικες,αντιο αρζεντινα.Ρε μια χαρα ηταν ο ηχος(βαρεθηκε να τον ''φερει''?)

Κομπρεσιον στο φουλ(Αλλη πονεμενη ιστορια,αμα δουμε ratio του δινουμε και καταλαβαινει..)

Ειμαι επιφυλακτικος για το παραπανω γιατι πρεπει να ξερει ο αλλος...και δεν ξερω ποσοι εχουν την αισθητικη για αυτη τη διεργασια.. :-\

Γι αυτο αλλωστε κατεληξα,εγωκεντρικα ισως,να προσπαθω να τα κανω ολα μονος.. 8)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Με την μικρη εμπειρια που εχω στο θεμα...

The Genius Loci είπε:
Σε κάθε περίπτωση πάντως, είναι σωτήρια ιδέα να δίνεις πάντοτε ένα επιπλέον κανάλι τελείως dry, με το σήμα της κιθάρας, μέσω κάποιου splitter και DI, ώστε να μπορείς να κάνεις reamping αργότερα. Αν χρειαστεί. Που θα χρειαστεί, trust me.
Θα συμφωνησω. Στο κατω κατω τι εχεις να χασεις; Δυο λεπτα για να συνδεσεις καλωδια και να φτιαξεις την ενταση, ενα καναλι στο DAW σου και αντε καπια ωρα επεξεργασιας για να δεις αν τελικα χρειαζεται ή οχι. Αν χρειαστει μπορει να βρεις τον ηχο που ταιριαζει στο κομματι Αν οχι το delete ειναι πιο γρηγορο.

αυτό που ακούμε σε ένα track κιθάρας όταν το κάνουμε solo μέσα στο DAW, δεν είναι το κατανάγκην το καλύτερο για το κομμάτι το ίδιο. Πιθανώς να ακούγεται και "χάλια". Αλλά να κάθεται μέσα στη μείξη αριστοτεχνικά.
Συμφωνω και σε αυτο μιας και τελικα ο ηχος της κιθαρας ειναι και αυτος ενας ηχος που θα πρεπει να δενει αρμωνικα με τα υπολοιπα οργανα συμπεριλαμβανωμενου και της φωνης φυσικα οποτε καλυτερα ειναι  κατα την γνωμη μου να τον επιλεγω ακουγωντας και το υπολοιπο κομματι και μετα να μην χρειαστει πολυ πειραγμα 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα