Σειρά εγγραφής οργάνων στην παραγωγή δίσκου

ospsom

Νέο μέλος
Μηνύματα
4
Πόντοι
1
Μήπως γνωρίζει κάποιος τις βασικές αρχές εγγραφής των οργάνων σε μια rock μπάντα με υποθετικό σενάριο μιλάω πάντα. Δηλαδή την προταιρεότητα των οργάνων. Πχ πρώτα κιθάρες πλήκτρα μπάσο τύμπανα και τέλος φωνή. Μιλάω πάντα για την τελική εγγραφή και όχι για pro-production. Υπάρχει κάτι standar η είναι στην επιλογή του παραγωγού η σειρά?Θα με ενδιέφερε πολύ να μάθω. Ευχαριστώ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ospsom είπε:
Μήπως γνωρίζει κάποιος τις βασικές αρχές εγγραφής των οργάνων σε μια rock μπάντα με υποθετικό σενάριο μιλάω πάντα. Δηλαδή την προταιρεότητα των οργάνων. Πχ πρώτα κιθάρες πλήκτρα μπάσο τύμπανα και τέλος φωνή. Μιλάω πάντα για την τελική εγγραφή και όχι για pro-production. Υπάρχει κάτι standar η είναι στην επιλογή του παραγωγού η σειρά?Θα με ενδιέφερε πολύ να μάθω. Ευχαριστώ.
Τι εννοείς pro-production? Ποια είναι η πορεία της δουλειάς από την αρχή ως το τελικό προϊόν που ακολουθείς τώρα?

Νομίζω ότι θα πάρεις μια ντουζίνα διαφορετικές απαντήσεις στο ερώτημά σου, μιας και θεωρώ ότι δεν υπάρχει στάνταρ διαδικασία... και δεν ανέφερες καν την επιλογή "όλα live"  ;) ;D

 
ospsom είπε:
Μήπως γνωρίζει κάποιος τις βασικές αρχές εγγραφής των οργάνων σε μια rock μπάντα με υποθετικό σενάριο μιλάω πάντα. Δηλαδή την προταιρεότητα των οργάνων. Πχ πρώτα κιθάρες πλήκτρα μπάσο τύμπανα και τέλος φωνή. Μιλάω πάντα για την τελική εγγραφή και όχι για pro-production. Υπάρχει κάτι standar η είναι στην επιλογή του παραγωγού η σειρά?Θα με ενδιέφερε πολύ να μάθω. Ευχαριστώ.
Γράφουμε πρώτα τις κιθάρες σαν οδηγό... μετά μπαίνουν μπάσο-τυμπανά και τελευταία η φωνή... βεβαιά μπορεί να υπάρξει και διαφορετική σειρά, αλλά η κιθάρα οδηγός δεν αλλάζει...  ;)

 
Δεν υπάρχει στάνταρ διαδικασία,προσωπικα αν η μπαντα ΠΑΙΖΕΙ (σπανιο πραμα στις μερες μας :'() τους γραφω ΟΛΟΥΣ μαζι (και ειναι βεβαια οτι καλυτερο αν θελεις να...ροκ... ;D),συνηθως με click track (ολες οι καλες μπαντες ξερουν να παιζουν live με click track,αν ειναι λιγοτερο καλες τους.....αφηνω ελευθερους αν το αποτελεσμα ειναι καλο και ας τρεχουν λιγακι....)

Αλλοιως προτιμω τα κλασσικα  δηλ...get the DRUMS right ,(που ετσι κι αλλοιως ειναι το σημαντικοτερο κομματι,κατα τη γνωμη μου αν τα drums & η φωνη  ειναι καλα  you are 90% there,σε ολα τα ειδη μουσικης,τα υπολοιπα ειναι Piece of cake.....) και μετα το μπασο,τα πληκτρα (βοηθανε ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ τους τραγουδιστες ειδικα αν το pitch δεν ειναι το φορτε τους... ;D ),τις ΦΩΝΕΣ (ναι τις γραφω ΠΑΝΤΑ ΠΡΙΝ τις κιθαρες) και τελος τις κιθαρες μπας και ερθουν στους κιθαριστες τιποτα καλες counter melodies μια και συνηθως στο recording studio... ειναι...η...πρωτη φορα που πραγματικα ΑΚΟΥΝ τον τραγουδιστη... ;D

αλλα βεβαι υπαρχουν δεκαδες εναλλακτικοι τροποι,στους OASIS ας πουμε ο Galagher εμπαινε πρωτος με μια ακουστικη και ενα κλικ τρακ & μετα ολοι οι αλλοι επαιζαν πανω του...the sky is the limit...

 
The Genius Loci είπε:
και δεν ανέφερες καν την επιλογή "όλα live"  ;) ;D
χμ...το όλα λαιβ πρέπει να είναι πάντως το δυσκολότερο....καθώς απαιτεί πολύ καλούς μουσικούς,πολύ καλά μηχανήματα,πολύ καλό χώρο κτλ..... ή όχι... :)

 
pan12 είπε:
χμ...το όλα λαιβ πρέπει να είναι πάντως το δυσκολότερο....καθώς απαιτεί πολύ καλούς μουσικούς,πολύ καλά μηχανήματα,πολύ καλό χώρο κτλ..... ή όχι... :)
ΜΠΑ,μονο  πολύ καλούς μουσικούς απαιτει... ;)

 
Superfunk είπε:
1.κατα τη γνωμη μου αν τα drums & η φωνη  ειναι καλα  you are 90% there,σε ολα τα ειδη μουσικης,τα υπολοιπα ειναι Piece of cake.....)

2.και τελος τις κιθαρες μπας και ερθουν στους κιθαριστες τιποτα καλες counter melodies μια και συνηθως ειναι...η...πρωτη φορα που πραγματικα ΑΚΟΥΝ τον τραγουδιστη... ;D
1.συμφωνώ 100% ... πολύ σπάνια δίσκος ακούγεται μάπα αν είναι καλά γραμμένα τα τύμπανα(για μένα αυτό πολύ σπάνιο στο ελληνικό ροκ,ειδικά σε παλαιότερες παραγωγές) και η φωνή....  :)

2.κακίες ...  ;D

 
Pro production ενοοώ ότι πριν μπείς στο studio να γράψεις πλέον πριν από αυτό ο παραγωγός κάνει μια προεργασία για να ξέρει τι περιλαμβάνουν τα καμμάτια σου. Δεν το κάνουν όλοι αυτό αλλά κάποτε μου είχει τύχει και λόγο του ότι το 1997 είχα γράψει δίσκο δεν θυμάμαι καθόλου μα καθόλου την διαδικασία λόγω του ότι γράφαμε (είχαμε περιορισμένο χρόνο) σχεδόν όλο το 24 ωρο. Οκ διάβασα τα παρακάτω και γενικός είναι χάος. Ότι νομίζει ο κάθε παραγωγός ότι τον βολεύει κάνει. Όχι δεν μιλάω για live εγγραφή, νομίζω ότι αυτό σε πολυκάναλα είναι ότι το καλύτερο κατά την γνώμη μου αλλά προυπόθέτει να είσαι πολύ καλός μουσικός. thanks anyway.

 
1.συμφωνώ 100% ... πολύ σπάνια δίσκος ακούγεται μάπα αν είναι καλά γραμμένα τα τύμπανα(για μένα αυτό πολύ σπάνιο στο ελληνικό ροκ,ειδικά σε παλαιότερες παραγωγές) και η φωνή....  
κακα τα ψεμματα το 99% των ακροατων αυτα ακουνε,τα υπολοιπα ειναι.....σαλτσα... ;D

 
Superfunk είπε:
κακα τα ψεμματα το 99% των ακροατων αυτα ακουνε,τα υπολοιπα ειναι.....σαλτσα... ;D
Καλό ;D

Όπως έιπε και ο ΣΦ, πρέπει να έχεις κάτι για να πατήσεις σωστά και τα τύμπανα είναι μάλλον μονόδρομος για μια σωστά δομημένη αρχή.

 
για μενα η ραχοκοκκαλια για studiako αποτελεσμα ειναι κιθαρα οδηγος  click track μαζι με drums (δεν ηχογραφουνται) για ανευρεση σωστου tempo...μετα εκκiνηση με ολοσωστα drums....

 
Εγώ νομίζω, έχεις στην αρχή το demo με όλα τα όργανα. Μετά πάνω σε αυτό πατάει ο drummer και γίνεται η ηχογράφηση για τα τύμπανα του δίσκου. Μετά οι κιθάρες και μετα το μπάσσο.

 
ospsom είπε:
Μήπως γνωρίζει κάποιος τις βασικές αρχές εγγραφής των οργάνων σε μια rock μπάντα με υποθετικό σενάριο μιλάω πάντα. Δηλαδή την προταιρεότητα των οργάνων. Πχ πρώτα κιθάρες πλήκτρα μπάσο τύμπανα και τέλος φωνή. Μιλάω πάντα για την τελική εγγραφή και όχι για pro-production. Υπάρχει κάτι standar η είναι στην επιλογή του παραγωγού η σειρά?Θα με ενδιέφερε πολύ να μάθω. Ευχαριστώ.
Γεια χαρά.

Κατά τη γνώμη μου, το θεμέλιο της rock μουσικής είναι ο ρυθμός, και το κατεξοχήν όργανο του ρυθμού είναι φυσικά τα ντραμς, άρα ξεκινάμε από εκεί. Ο ντράμμερ όμως είναι άνθρωπος και για να αποδώσει καλύτερα, έχει ανάγκη να παίζει και με άλλους μουσικούς.

Άρα για μένα, το σωστό είναι να ξεκινάμε από εκεί με την συνοδεία απαραίτητα του μπάσου, μιας ρυθμικής κιθάρας και μιας φωνής. Τα συνοδευτικά αυτά όργανα είναι ιδανικό να συνοδεύουν τον ντράμμερ ζωντανά και να μην είναι προηχογραφημένα γιατί δεν θα υπάρχει το στοιχείο του γκρουβαρίσματος, ή θα είναι πιο δύσκολο να επιτευχθεί.

Αν κιόλας υπάρχουν ξεχωριστά booth και για τους υπόλοιπους, μπορούν άνετα να κρατηθούν και takes των άλλων μουσικών αν πρώτα βέβαια έχει γίνει καλή επιμέλεια στον ήχο τους.

Στη συνέχεια έπεται το μπάσο, οι κιθάρες ή τα πλήκτρα και στο τέλος τα φωνητικά που είναι και τα πιο σημαντικά άρα θα πρέπει οι τραγουδιστές/ριες να ακούν όλα τα συστατικά του κομματιού για να αποδώσουν όσο το δυνατόν καλύτερα συναισθηματικά.

Υσ. Το pro-production (pre-production) που λες είναι ένα θέμα ξεχασμένο στην Ελλάδα και είναι και ένας από τους λόγους που βγάζουμε τόσο σπάνια, δείγματα rock μουσικής που μπορούν να ανταγωνιστούν μπάντες του εξωτερικού.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
όλα σωστά είναι... απλά με όσους drummer έχω παίξει γουστάρουν να χουν την κιθάρα οδηγό...μου φαίνεται πιο λογικό... 8)

 
Πάντως, δανείστηκα κάτι δισκάκια με αυτές τις σαρακιασμένες (Beyonce, Gaga, Perry) και ΞΕΧΑΣΑ όλα όσα νόμιζα για το θέμα της παραγωγής. Τα πράγματα έχουν αλλάξει  ΠΟΛΥ και προτείνω σε όποιον σκοπεύει να κυκλοφορήσει οτιδήποτε τώρα κοντά, να κάνει το κόπο να ακούσει καινούργια πράγματα πριν προχωρήσει.

 
Καλα κατσε να μαθουν τα βασικα και μετα τους βαζεις στα...ΤΡΙΣΒΑΘΑ...

Εισαι τρελλος δεν εχει γινει ποτε και ουτε προκειται να γινει τετοια παραγωγη στην Ελλαδα... ;D

Τιποτα αλλο?

Κανα The Dark Side of the Moon,κανα OK COMPUTER?? ;D ;D

 
Superfunk είπε:
Τιποτα αλλο?
Εμ... πες ότι έχω δίκηο... θα νομίζουν ότι με κράζεις... Τη πάτησες και εσύ σαν τον άλλο που θεωρούσε δεδομένο ότι θα καταλάβουμε ότι δεν του αρέσει το "Αγ. Σοφιά"...

 
Συνήθως τύμπανα, μπάσο είναι τα πρώτα που γράφονται ενώ ακολουθούν το κλικτρακ. Κάποιος οδηγός φωνής και μετά τα πάντα-όλα ανάλογα με το πόσο σίγουρος αισθάνεται ο κάθε μουσικός για το μέρος του.

Κανόνες δεν υπάρχουν αρκεί το πρώτο όργανο να μετράει και να δίνει σωστό ρυθμό (για αυτό και τα ντραμς) ή να πατάει σε μετρονόμο.

Περι pro prod κλπ... αλίμονο αν μπαίνοντας σε στούντιο (που πληρώνεις με την ώρα) δεν έχεις κάνει το κουμάντο σου για τη σειρά που θα γραφτούν τα πάντα (με παραγωγό ή μη).

 
trolley είπε:
Πάντως, δανείστηκα κάτι δισκάκια με αυτές τις σαρακιασμένες (Beyonce, Gaga, Perry) και ΞΕΧΑΣΑ όλα όσα νόμιζα για το θέμα της παραγωγής. Τα πράγματα έχουν αλλάξει  ΠΟΛΥ και προτείνω σε όποιον σκοπεύει να κυκλοφορήσει οτιδήποτε τώρα κοντά, να κάνει το κόπο να ακούσει καινούργια πράγματα πριν προχωρήσει.

Εισαι τρελλος δεν εχει γινει ποτε και ουτε προκειται να γινει τετοια παραγωγη στην Ελλαδα... ;D
περαν της πλακας, αν και φανταζομαι πως ο τρολευ μιλαει σοβαρα και στο λαιβ της μπιγιονσε καταλαβαινεις ποσο δουλευουν στο επιπεδο της παραγωγης οι ''ποπ'' ξενοι.

εγω δεν εχω ακουσει καλυτερο ηχο σε λαιβ ΠΟΤΕ.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top