Σας αρέσουν τα "τραβηγμένα" ποπ κομμάτια?

Οσο για το Chandelier (Sia για την οποια ξεκινησε το θεμα) ειναι απο τα αγαπημενα μου ποπ

Η ενορχηστρωση θα μπορουσε να ηταν λιγο διαφορετικη (για τα γουστα μου), αλλα η συνθεση και οι στιχοι του, καλυπτουν καθε μειονεκτημα στην ενορχηστρωση.

Ολα ειναι θεμα γουστου και αισθητικης.




 
ok sorry, δεν κατάλαβα καλά περι παρεξήγησης...

λοιπόν τα δυό κομμάτια που βάζεις είναι μια χαρά ΟΚ. Τίποτα παράξενο.

Εγώ εννοώ κάτι σαν αυτό.


ένα γνωστότατο κομμάτι που έχει αδιαμφισβήτητη αξία, αλλά είναι στημένο πάνω στο τσαλίμι της φωνής της Dolores που αν το έκανε μια δυό φορές θα έλεγα ΟΚ.  Το κάνει όμως συνέχεια και συνέχεια. Και το έκανε και σε άλλα κομμάτια.

Αυτό ακόμα και σήμερα με ενοχλεί. (παρά το γεγονός ότι θεωρώ ότι κομμάτι είναι σημαντικό).

Εννοώ δηλαδή ότι η παραγωγή έκανε υπερβολική χρήση ενός ας πούμε "σφάλματος" της φωνής και ποντάρισε εκεί πάνω.

 
BlackCrow81 είπε:
Έχει ωραία πιασάρικη μελωδία, ωραίο κουπλέ και ωραίο ρεφραίν, πολύ καλή παραγωγή και ωραία ενορχήστρωση. Με λίγα λόγια ένα κομμάτι προορισμένο για επιτυχίαu
Συμφωνω, επισης ρετρο reverb που με εκανε να νομιζω ειναι απ'τα 60s την πρωτη φορα που το ακουσα. Και να μην παραβλεψουμε πως δεν ειναι ακομη ενα 4-chord song και εχει και το twist με την Vmaj7 συγχορδια.

 
Spyros Delta είπε:
Οσο για το Chandelier (Sia για την οποια ξεκινησε το θεμα) ειναι απο τα αγαπημενα μου ποπ

Η ενορχηστρωση θα μπορουσε να ηταν λιγο διαφορετικη (για τα γουστα μου), αλλα η συνθεση και οι στιχοι του, καλυπτουν καθε μειονεκτημα στην ενορχηστρωση.

Ολα ειναι θεμα γουστου και αισθητικης.


θεωρώ ότι στο κομμάτι, έχει τονιστεί ιδιαίτερα (δηλαδή έχει γίνει δασκάλεμα) η εκφορά του "α" σε συνδυασμό με άλλα φωνήεντα, δημιουργώντας ένα "εξώκοσμο"¨άκουσμα, μια διαφορετική χροιά, για μένα προσποιητή - δηλαδή δεν είναι η καθαρή φωνή της έτσι- και για μένα απωθητική.

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Συμφωνω, επισης ρετρο reverb που με εκανε να νομιζω ειναι απ'τα 60s την πρωτη φορα που το ακουσα. Και να μην παραβλεψουμε πως δεν ειναι ακομη ενα 4-chord song και εχει και το twist με την Vmaj7 συγχορδια.
αν μιλάς για το empire of the sun

και εδώ θα προσέξεις ότι τα φωνητικά είναι κατά τη γνώμη μου προσποιητά παραμορφωμένα στην εκφορά τους, δηλαδή όλα τα φωνήεντα εκφέρονται προς το "α" ή "αϊ" γι αυτό τονίζεται και τρεις φορές η λέξη "eye"

Δεν τους έχω ακούσει αλλού, αλλά έχω την εντύπωση ότι η φωνή του τραγουδιστή δεν είναι φυσική, τουλάχιστον στο κομμάτι αυτό...

 
dimsonic είπε:
θεωρώ ότι στο κομμάτι, έχει τονιστεί ιδιαίτερα (δηλαδή έχει γίνει δασκάλεμα) η εκφορά του "α" σε συνδυασμό με άλλα φωνήεντα, δημιουργώντας ένα "εξώκοσμο"¨άκουσμα, μια διαφορετική χροιά, για μένα προσποιητή - δηλαδή δεν είναι η καθαρή φωνή της έτσι- και για μένα απωθητική.
Ο Καζαντζιδης οταν ηχογραφουσε ενα καινουριο τραγουδι, πηγαινε στην κυρουλα που ειχε το ΚΨΜ στην Columbia, για να ακουσει την αποψη ενος απλου ακροατη, αφου οπως ελεγε, οι μουσικοι συνηθως ειναι κολημμενοι σε διαφορες μικρολεπτομεριες και χανουν το νοημα.

 
Spyros Delta είπε:
Και το θεμα της ενορχηστρωσης που εθεσα ειναι πολυ σημαντικο.

Ενα παραδειγμα ειναι ενα πολυ καλο τραγουδι  που δεν μου αρεσε στην αρχικη του εκτελεση


είναι το ίδιο τραγούδι ε?

απίστευτο!

αυτό ακριβώς εννοώ.

Η κοπέλα έχει (αν είναι η κανονική της) απωθητική φωνή και όλο το στήσιμο του κομματιού της είναι για να μαζέψει ένα συγκεκριμένο κοινό που γουστάρει αυτό το "ψεύτικο" άκουσμα, ενώ το κομμάτι είναι πραγματικά καλό στην δεύτερη "φυσική" ερμηνεία.

πιάνεις το νόημά μου τώρα.

 
Spyros Delta είπε:
Ο Καζαντζιδης οταν ηχογραφουσε ενα καινουριο τραγουδι, πηγαινε στην κυρουλα που ειχε το ΚΨΜ στην Columbia, για να ακουσει την αποψη ενος απλου ακροατη, αφου οπως ελεγε, οι μουσικοι συνηθως ειναι κολημμενοι σε διαφορες μικρολεπτομεριες και χανουν το νοημα.
μια και είπα για "α", εννοείται ότι το "α" του Καζαντζίδη είναι ιστορικό.

Αφού διάλεγε κομμάτια με στίχους που έπρεπε να έχουν "α".

Και αν δεν είχαν έβαζε μερικά "α" ως ...πόνο....

 
Ουτε στο Kiss τραγουδαει "φυσικα" ο Prince αλλα το γουσταρω καργα. Για μενα το αποτελεσμα μετραει και αν ταιριαζει στο τραγουδι.

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Ουτε στο Kiss τραγουδαει "φυσικα" ο Prince αλλα το γουσταρω καργα. Για μενα το αποτελεσμα μετραει και αν ταιριαζει στο τραγουδι.
συμφωνώ.

θα μπορούσε να είναι ένα από τα παραδείγματα που χρησιμοποιούμε.

Και ναι ήταν ΜΕΓΑΛΟ τραγούδι.

 
Και το θεμα της ενορχηστρωσης που εθεσα ειναι πολυ σημαντικο.

Ενα παραδειγμα ειναι ενα πολυ καλο τραγουδι  που δεν μου αρεσε στην αρχικη του εκτελεση


 
dimsonic είπε:
είναι το ίδιο τραγούδι ε?

απίστευτο!

αυτό ακριβώς εννοώ.

Η κοπέλα έχει (αν είναι η κανονική της) απωθητική φωνή και όλο το στήσιμο του κομματιού της είναι για να μαζέψει ένα συγκεκριμένο κοινό που γουστάρει αυτό το "ψεύτικο" άκουσμα, ενώ το κομμάτι είναι πραγματικά καλό στην δεύτερη "φυσική" ερμηνεία.

πιάνεις το νόημά μου τώρα.
Αυτο ειναι ενα ακραιο παραδειγμα για την επιδραση της ενορχηστρωσης.

Της Sia το τραγουδι δεν θελει τετοιες δραστικες αλλαγες στην ενορχηστρωση για να φανει οτι ειναι καλο τραγουδι και εξοχα ερμηνευμενο.

Ωστοσο και ο James Arthur θα μπορουσες να πεις οτι κανει επιτυχια με καποια τραβηγμενα χαρακτηριστικα στη φωνη και στην ερμηνεια του. (οπως και οι περισσοτεροι κατι ιδιαιτερο εχουν και επιθυμουν, ονειρευονται να εχουν)

Και παλι λοιπον ερχομαστε στο θεμα "αισθητικη" του καθενος.

 
mikeguitar είπε:
...

Εμένα στην ποπ δε με χαλάνε τοσο οι κορώνες που κάνουν όσο οι ψεύτικες οταν ο τραγουδιστης δεν μπορει να πιάσει τις ψιλές.Οκ θα μου πείτε αμα είναι πολυ ψιλές που να τις πιάσει;Δεκτό τουλαχιστον για τις γυναίκες ειναι πιο εύκολα τα πράγματα.

...
Εξαρταται τι εννοεις ψηλες, εγω απο G4 και πανω θα τις χαρακτηριζα ψηλες για αντρικη φωνη και B4-C5 για γυναικεια. Μαλλον ο λογος που "δεν μπορουν" να τις πιασουν, με εναν τροπο που εχεις εσυ στο μυαλο σου, δε σημαινει οτι δεν εχουν ικανοτητα, αλλα ειναι πιθανοτατα στυλιστικη επιλογη. Τωρα αν ηχογραφηθηκε το κομματι με αλλο υφος και σε ζωντανη εκτελεση ο τραγουδιστης κανει ψευτικες, οκ εχεις δικιο. Στις γυναικες οντως ειναι πιο αποδεκτο και δε ακουγεται τοσο εντονα. Δε ξερω αν καταλαβα καλα το τι θελεις να πεις.

 
dimsonic είπε:
Η κοπέλα έχει (αν είναι η κανονική της) απωθητική φωνή και όλο το στήσιμο του κομματιού της είναι για να μαζέψει ένα συγκεκριμένο κοινό που γουστάρει αυτό το "ψεύτικο" άκουσμα, ενώ το κομμάτι είναι πραγματικά καλό στην δεύτερη "φυσική" ερμηνεία.
Να κάνω εδώ λίγο τον διάβολο.

Γιατί σε πειράζει αυτό dim όταν συμβαίνει στην ποπ (ή μήπως σε πειράζει παντού)?

Αυτό γίνεται και γινόταν πάντα.

Μήπως όταν μιλάει ο Brian ακούγεται έτσι?



ή ο Bon Scott?

ή ο Geddy Lee?

οι Bee Gees?

ή ο Plant?

και πάνω από όλους ο MICK JAGGER (σκέψου πώς εκφέρει τα φωνήεντα)?

κλπ ... άπειροι είναι.

Μόνο ο τεράστιος Lemmy τραγουδούσε όπως μιλούσε (αν και περίεργα).

Και αυτό γίνεται για πολλούς λόγους, ένας εκ των οποίων είναι και αυτό που είπες "για να μαζέψει ένα συγκεκριμένο κοινό που γουστάρει αυτό το "ψεύτικο" άκουσμα".

Όμως υπάρχουν κι άλλοι λόγοι, ανάλογα τον μουσικό, την μπάντα, κλπ.

 
Κάποιοι από τη μία κλαίγονται γιατί η σύγχρονη μουσική ακούγεται όλη ίδια και από την άλλη πάλι κλαίγονται όταν κάποιος με διάφορα τεχνάσματα ή εκ του φυσικού του ξεχωρίζει απ' το σωρό.

 
fusiongtr είπε:
Να κάνω εδώ λίγο τον διάβολο.

Γιατί σε πειράζει αυτό dim όταν συμβαίνει στην ποπ (ή μήπως σε πειράζει παντού)?

Αυτό γίνεται και γινόταν πάντα.

Μήπως όταν μιλάει ο Brian ακούγεται έτσι?

ή ο Bon Scott?

ή ο Geddy Lee?

οι Bee Gees?

ή ο Plant?

κλπ ... άπειροι είναι.
Ετσι.
... (οπως και οι περισσοτεροι κατι ιδιαιτερο εχουν και επιθυμουν, ονειρευονται να εχουν)

Και παλι λοιπον ερχομαστε στο θεμα "αισθητικη" του καθενος.
 
Stoyo είπε:
Εξαρταται τι εννοεις ψηλες, εγω απο G4 και πανω θα τις χαρακτηριζα ψηλες για αντρικη φωνη και B4-C5 για γυναικεια. Μαλλον ο λογος που "δεν μπορουν" να τις πιασουν, με εναν τροπο που εχεις εσυ στο μυαλο σου, δε σημαινει οτι δεν εχουν ικανοτητα, αλλα ειναι πιθανοτατα στυλιστικη επιλογη. Τωρα αν ηχογραφηθηκε το κομματι με αλλο υφος και σε ζωντανη εκτελεση ο τραγουδιστης κανει ψευτικες, οκ εχεις δικιο. Στις γυναικες οντως ειναι πιο αποδεκτο και δε ακουγεται τοσο εντονα. Δε ξερω αν καταλαβα καλα το τι θελεις να πεις.
Είναι απλό εννοώ ότι πάνε να τραγουδήσουν και οταν εχει ψιλες αναλογα τη φωνητική εκταση του καθε άντρα η γυναίκας.Όταν νιώθουν οτι πάνε να φαλτσάρουν στις ψιλες κανουν ψεύτικη φωνή.Αυτό κυρίως στα live.Καλό και το autotune αλλα εκει μετά πολύ ηλεκτρονικη η φωνή.Πολλές φορες η τεχνολογία δεν είναι φίλος.

 
fusiongtr είπε:
Να κάνω εδώ λίγο τον διάβολο.

Γιατί σε πειράζει αυτό dim όταν συμβαίνει στην ποπ (ή μήπως σε πειράζει παντού)?

Αυτό γίνεται και γινόταν πάντα.

Μήπως όταν μιλάει ο Brian ακούγεται έτσι?


βρε συ τι διάβολος και δικηγόρος.

Εχεις απόλυτο δίκιο.

Ασε που ανάφερες το όνομα..... (acdc)

εντάσσονται και αυτοί όλοι.

εγώ ρωτάω...

τι είναι αυτό όμως που την παραφθορά και το τσαλίμι και ο,τιδήποτε το κάνει για άλλους σημαντικό και για άλλους σκουπίδι.....

(εγώ πχ acdc......ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ...) από τότε.... που σχεδόν είμαι σύγχρονός τους...

 
dimsonic είπε:
θεωρώ ότι στο κομμάτι, έχει τονιστεί ιδιαίτερα (δηλαδή έχει γίνει δασκάλεμα) η εκφορά του "α" σε συνδυασμό με άλλα φωνήεντα, δημιουργώντας ένα "εξώκοσμο"¨άκουσμα, μια διαφορετική χροιά, για μένα προσποιητή - δηλαδή δεν είναι η καθαρή φωνή της έτσι- και για μένα απωθητική.
Φυσικα και τονιζουνε το "α" και ισως επιδιωκουν να χρησιμοποιουν λεξεις με "α" και "ε" γιατι σε τετοιο τονικο υψος και με την ενταση που απαιτειται ειναι το ποιο ευκολο να βγει σωστα. Ποσο μαλλον αν γνωριζεις πως θα πρεπει να το χιλιοτραγουδησεις, δε σωνεσαι αλλιως.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top