Ρυθμοί Latin

menelaos

Μέλος
Μηνύματα
3,345
Πόντοι
36
Ρε παιδιά είχα την εξής απορία: ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στα διάφορα χορευτικά latin (από μουσικής πλευράς εννοώ); Γενικώς είναι όλα σε 4/4 αν θυμάμαι καλά, αλλά το καθένα χωρίζει ψιλοδιαφορετικά το βασικό μέτρο (άρα ίσως να ήταν πιο σωστό κάποια να μην τα πω 4/4, αλλά 2/4, 6/8 κλπ). Ξέρει κάποιος τις διαφορές και πώς "καθορίζεις" αν ένα κομμάτι είναι salsa, samba, merengue, rumba, cha cha cha κλπ;

Τονίζω ότι μιλάω από μουσικής/συνθετικής πλευράς, δηλαδή έστω ότι θέλω να γράψω salsa, τι θα πρέπει να χρησιμοποιήσω ως ρυθμό; Έχει κάποια συγκεκριμένη φόρμα το κομμάτι; Και τέτοια :)

 
το bolero cha γράφεται σε 4/4, το chachacha το ίδιο με 105 περιμου bpm.

Oi Αφροκουβανικές στα 6/8.

H σαμπα 4/4 είναι μια χαρά.

Το Menengue βαράει προς τις δυτικές γενικά ρυθμικές, οπότε 4/4.

2/4 χρησιμεύει π.χ. σε φολκλορικα βουλγαρικά κομμάτια, κατι σαν τα δικά μας πανηγυριότικα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
επίσης ίσως σου ακούγεται λίγο περίεργα τα μέτρα απλά γιατι σε κάποια κομμάτια το time signature είναι 4/4 μέν αλλά πολύ υψηλό το bmp.

τικ τικ τικ τικ τικ τικ τικ τικ τικ τικ τικ τικ τικ τικ τικ.

α!

Εχω ένα videaki που χορεύω με το σώβρακο σάμπα γυμνός στο δωμάτιό μου, απλά δεν το δείχνω πουθενα γιατι μπορεί κάποια στιγμή να ασχοληθώ με την πολιτικη και κάποιοι νεατερντάλ που δεν καταλαβαίνουν τις καλλιτεχνικές μου ανησυχίες μπορεί να με εκβιάσουν οχι για να παραιτηθώ, αλλά για να περνάω τα σκοτεινά υποχθόνια σχέδια τους .

 
Γραψ'τους και δώσ'το μας αμέσως!!!!!! :lol:

Πάντως με ενδιαφέρει πολύ το θέμα, οπότε οτιδήποτε συμβουλές/κόλπα κλπ έχετε επί του θέματος θα ήθελα πολύ να τα "ακούσω" :) Αλήθεια ενδιαφέρεται κόσμος εδώ για τέτοια πράγματα;; Ή μόνο εγώ και ο cos_dr είμαστε;; :)

 
Πολλοί ενδιαφέρονται αλλά ποιός κάθεται να γράψει, και εγώ αυτά τα έγραψα......... επειδή είσαι εσύ!

 
Α, συνεχίζω λίγο :)

Tango, samba, chachacha, merengue: 4/4. Τι διαφορές έχουν ρυθμικά λοιπόν; Και γενικότερα ως "φιλοσοφία"; Δε νομίζω ότι είναι μόνο θέμα bpm?

 
τωρα δεν μπορώ, είμαι στο γραφείο. Αυτό που είπες, αν διαβάσεις λίγο ιστορικά στοιχεία θα δείς οτι τα ρυθμικά, τα μοτίβα που χρησιμοποιούνται στα μέτρα και τις φράσεις, και πώς κορυφόνται σε κάποια σημεία, με κάποια tutti πχ, ακόμα και οι εισαγωγές, και άμα τα συνδέσεις και με το χορό γιατι είναι αλληλένδετοι οι κανόνες........ ασε , είναι μεγάλη ιστορία. (είχα μια γκόμενα παλιά μουσικό που ασχολιόταν με το συγκεκριμένο είδος , και με είχε ζαλίσει, γι αυτό έμαθα κάποια πραγματάκια).

Καλύτερα να μιλήσουν οι αντίστοιχοι καθηγητές μέσα στο noiz , αντε ,ξέρεις ποσοι υπάρχουν εδω μέσα που είναι κορυφαίοι και ειδικοί και βαριούνται να γράψουν (κακία) ?

Το πιστευω αυτό, μην εκληφθει ως ειρωνία η παραπάνω φράση. Υπάρχουν πράγματι.

 
Μια καλή πρόταση, που εμένα με βόλεψε στο να καταλάβω 2-3 πράγματα, περισσότερο εμπειρικά όμως, είναι το latigo. Είναι ένα vst instrument, που έχει κρουστά σε όλους τους latin, afro cuban κλπ ρυθμούς που θες. Νομίζω ότι εκτός από το ζήτημα της ταχύτητας, ή των μέτρων, είναι και το ζήτημα επιλογής κρουστών. Αν θέλεις περισσότερες πληροφορίες: http://www.m-audio.com/products/en_us/VirtualPercussionistLatigo-main.html

Για ακόμη "περισσότερες" πληροφορίες, στείλε μου ένα πμ :wink:

 
Σωστά, βασικά στα κρουστά είναι όλη η ουσία, τα υπόλοιπα δεν είναι και τόσο περίπλοκα μοτίβα.

+1 plus :idea:

 
Αχα, θα το τσεκάρω το θέμα... Πάντως αν ξέρει κανένας τίποτα.... ή κάποιο καλό site που να μιλάει για το θέμα..... θα με βοηθήσει πάρα πάρα πολύ :)

 
Ναι.. ενδιαφέρον, αλλά μπερδεύομαι :) Μήπως μπορείς να με βοηθήσεις λίγο, αν ξέρεις; :)

 
Aμέ! :lol:

Όλα τα λεφτά στους λάτιν ρυθμούς είναι το κλάβε τους.Το κλάβε είναι 2 ξυλάκια που κρατάει ένας φαινομενικά κομπάρσος σε λάτιν μπάντες,ο οποίος τελικά αποδεικνύεται οτι κάνει ΟΛΗ τη δουλειά!Δλδ όλος ο ρυθμός χτίζεται πάνω σε αυτό το κλάβε και όχι στο μέτρημα του αν είναι το κομμάτι 4/4 ή κάτι άλλο.Μάλιστα οι τεράστιοι μάγκες (εγώ και 2 κουβανοί :lol: ) κρατάνε με το πόδι τους το κλάβε και όχι τέταρτα!

Η διαφορά μεταξύ ρυθμών στη λάτιν είναι κυρίως στο κλάβε και το τέμπο.Υπάρχουν διαφορετικά κλάβε ανάλογα με το είδος ,αλλά και διαφορετικά κλάβε ακόμα και σε ένα συγκεκριμένο είδος.Στο tango,ένα από τα σπουδαία πράγματα που έκανε ο Piazzola είναι οτι έβγαλε δικό του κλάβε!

Στην bossa συνήθως χρησιμοποιείται το 2-3 και το 3-2 που περιγράφονται στο λινκ που σου έδωσα.Ειδικά στην μπόσα είναι σημαντικό να προσέξεις ότι το χαρακτηριστικό feel δίνεται από τα μισά που μετράει το μπάσο ακόμα και αν το κομμάτι ειναι μετρημένο σε τέταρτα.Κοινώς βγάζεις το κλάβε όπως είναι γραμμένο,αλλά το παίζεις μετρώντας μισά για να ακουστεί πιο σωστό.

Ένας τρόπος να παίξεις samba είναι να παίξεις ακριβώς το ρυθμικό της bossa πολύ πιο γρήγορα.

Για τα άλλα είδη δεν ξέρω πολλά,αλλά αν χρειάζεσαι μπορώ να κοιτάξω και να σου πω περισσότερα. :)

Ενα σημαντικό (αν και αυτονόητο) είναι οτι οι αξίες πρέπει να παίζονται ΑΚΡΙΒΩΣ για να ακουστεί καλά,δλδ δεν συγχωρούνται μικρολαθάκια στο μέτρο καθώς χάνεται όλο το groove. :wink:

 
Ειδικά στην μπόσα είναι σημαντικό να προσέξεις ότι το χαρακτηριστικό feel δίνεται από τα μισά που μετράει το μπάσο ακόμα και αν το κομμάτι ειναι μετρημένο σε τέταρτα.
Aκριβως...

:wink: :wink:

 
Ευχαριστώ πολύ Blue!!! Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά που λες! Ναι, είναι όντως χτυπητό το ότι εκεί παίζει η όλη ιστορία, κι ότι από εκεί δίνεται το όλο groove. Θα το ψάξω και άλλο, και ελπίζω να καταλάβω περισσότερα. Έχει ασχοληθεί κανείς με το να *γράψει* τέτοια κομάτια;; :)

 
:) Στις παραπάνω ερωτήσεις μου :lol: Ψάχνω να μπω λίγο περισσότερο στη λογική αυτών των χορών, δηλαδή τι διαφορές έχουνε, ποια χαρακτηριστικά έχει το κάθε είδος, τα cliche τους, πώς είναι ένα τυπικό merengue κομάτι ας πούμε, ή μια τυπική salsa :) Ή γράφοντας salsa πώς θα δώσεις στο κομάτι το αντίστοιχο feel; Καταλαβαίνεις τι εννοώ; :)

 
Ρίξε μια ματιά σ αυτό το link

http://www.ruedausa.com/Counting.html

Θα σου λύσει τις πρώτες απορίες περί μετρήματος, γιατί ΚΑΙ εκεί είναι η διαφορά.

Εγά θα έβαζα τις διαφορές σε 3 ισότιμες ενότητες

1. Ρυθμός

2. Ταχύτητα

3. Επιλογή κρουστών

Πάντως γενικότερα, και θεωρητικά, διαφορές υπάρχουν άπειρες ανάμεσα στα latin κομμάτια. Π.χ. τί κάνει ένα κομμάτι Rock, και όχι Soft Rock ή Hard Rock, ή Prog Rock, ή χίλια δυο άλλα ή. Οι χοντρές χοντρές διαφορές τους είναι α. στον ρυθμό (πχ 4/4, 6/8 κλπ) και το κυριότερο (κατά τη δική μου γνώμη) στην επιλογή κρουστών

 
Ε, διάλεξε ένα χαρακτηριστικό κομμάτι απο το κάθε είδος, μελέτησέ το, μελέτησε όλα τα μέρη του ανα όργανο, και μετά αρχισε σιγά σιγά να παραφράζεις, για να βγάλεις και κάτι δικο σου.

Τι άλλο μπορείς να κάνεις? Αλλο δεν μπορεί να σε βοηθήσει κανένας. Μονος σου οτι κάνεις, Έτσι είναι αυτά

Βρές και παρτιτούρες με σχετικά υποδείγματα, μια βόλτα στα μαγαζιά με βιβλία μουσικής, η σε δικτυακά και κάτι θα βρείς.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top