Ρύθμιση trussrod - take 2

panix

Νέο μέλος
Μηνύματα
127
Πόντοι
16
Superfunk είπε:
Το Truss Rod αφαιρει/προσθετει relief ΜΟΝΟ στο ΜΕΣΟΝ του μπρατσου ,απο το τριτο εως ,το πολυ, το δωδεκατο ταστο.
όχι. απλή φυσική δημοτικού είναι. η κατάσταση που αναφέρεις έχει εφαρμογή σε μονο μια συγκεκριμένη περίπτωση "bow profile". Στις περισσότερες κιθάρες, το relief (vs bow) λειτουργεί κάπως έτσι :

gene_necks1-truss-rods.gif


Το bridge action σε συνδιασμό με το neck relief τα χρησιμοποιούμε ωστε να πετύχουμε το επιθυμητό για εμάς string height και με την επιθυμητή ομοιογένεια σε όλη την διαδρομή της ταστιέρας.

Υπάρχουν άπειρα άρθρα σχετικά. Ένα πολύ χρήσιμο είναι το : http://www.ibanezrules.com/tech/setup/action.htm

και το Relief ειναι ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ απο φυσιολογικο (0,25 με 0,5 mm στη σολ στο 7ο ταστο) τοτε ΑΦΑΙΡΕΣΕ relief & το τριξιμο θα φυγει.
Προσθέτοντας relief από ένα σημείο και έπειτα δεν προσφέρει τίποτε στο σεταπ μιας κιθάρας, αλλά επουδενί δεν μπορεί να θεωρηθεί υπαίτιος τριξίματος. Πάλι απλή φυσική είναι.

Μια καλή λύση για ερασιτέχνες κιθαρίστες (και όχι μόνο) είναι τα 2 βιβλία του Erlewine http://www.danerlewine.com/guitar_repair_books.html

Προσωπικά έχω το "Guitar Player Repair Guide 2nd Edition" (την προηγούμενη έκδοση δηλ) και το "How to Make Your Electric Guitar Play Great!". Πολυ καλά βιβλία, και νομίζω αρκετά αξιόπιστα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
όχι. απλή φυσική δημοτικού είναι. η κατάσταση που αναφέρεις έχει εφαρμογή σε μονο μια συγκεκριμένη περίπτωση "bow profile". Στις περισσότερες κιθάρες, το relief (vs bow) λειτουργεί κάπως έτσι :
ΟΧΙ και απο εμενα... ;D

Αλλα μαλλον δεν διαβασες ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τι εχω γραψει.

Και στα 3 σχεδιαγραμματα που επισυναψες φαινεται αυτο που γραφω,οτι το truss rod επηρεαζει μονο το ΜΕΣΟΝ του μπρατσου...για τον απλο λογο οτι....μονο αυτο ΜΠΟΡΕΙ να επηρεασει... ;D μια και ...κατω απο τα πρωτα ταστα ή απο τα τελευταια απλα...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ βεργα..απλη φυσικη... ;D

για να καταλαβεις καλυτερα ισως θα σε βοηθουσε αυτο

http://www.fodera.com/FoderaAdmin/Uploads/ContentDocument/Fodera%20Truss%20Rod%20Adjustments1.pdf

A neck can be one of three things – perfectlyflat, “bowed” or “back-bowed.” Here at Fodera we generally set up our basses (unless

requested to do otherwise) with an almost flat neck (with just a very small hint of bow).

A ‘bowed” neck refers to a situation where the center of the neck drops away from the

strings. An extremely bowed neck will have a very high action and require a great deal

of effort when the player goes to fret a note.

A “back bowed neck” refers to the opposite condition – one when the center of the neck

arches upwards towards the strings. When this situation is occurring, your bass will feel

very “sloppy” to play and you will experience fret buzz no matter high lightly the

pressure used with your fretting hand.

Προσθέτοντας relief από ένα σημείο και έπειτα δεν προσφέρει τίποτε στο σεταπ μιας κιθάρας, αλλά επουδενί δεν μπορεί να θεωρηθεί υπαίτιος τριξίματος. Πάλι απλή φυσική είναι.
διαβασε ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τι γραφω και παρακατω για τα τριξιματα μετα το 14ο.... ;)

Αν ενα μπρατσο εχει υπερβολικο relief τοτε οι χορδες τασταρουν απο το 12 και μετα για τον απλο λογο οτι τα χαμηλα ταστα ειναι πολυ χαμηλοτερα απο τα υψηλα,απλη φυσικη. ;)

Μια καλή λύση για ερασιτέχνες κιθαρίστες (και όχι μόνο) είναι τα 2 βιβλία του Erlewine
απο εκει και απο αλλο ενα βιβλιο εχω παρει/μαθει ΟΛΑ οσα γραφω παραπανω

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τώρα εγώ που τόσα χρόνια ακολουθώ το straight σχήμα κάνω λάθος;;;; Βέβαια δεν μετράω. Με το μάτι το κάνω....οπότε μπορεί να μην το φέρνω straight τελικα αλλά έτσι να νομίζω...

 
kkmspm είπε:
Τώρα εγώ που τόσα χρόνια ακολουθώ το straight σχήμα κάνω λάθος;;;; Βέβαια δεν μετράω. Με το μάτι το κάνω....οπότε μπορεί να μην το φέρνω straight τελικα αλλά έτσι να νομίζω...
ΠΟΛΥ καλα κανεις,οσο λιγοτερο relief εχεις τοσο ευκολοτερα και με καλυτερο ΗΧΟ,λογω αυξημενου compression,θα παιζει η κιθαρα σου,εγω παντα σεταρω τις κιθαρες με 0,25mm relief δηλ.σχεδον μηδενικο,το υπερβολικο relief σκοτωνει τη ζωντανια της κιθαρας.

To ιδιο κανουν και ολοι οι σοβαροι μαστορες που ξερω ενω δεν εχω γνωρισει ουτε εναν παικτη που να προτιμα το υπερβολικο relief.

Ισως μπερδευεσαι γιατι ενας σωστα σεταρισμενος λαιμος ,με relief 0,25 εως 0,5 mm οντως φαινεται εντελως ευθυς.

 
Κι εγώ νομίζω ότι η απαίτηση για πολύ χαμηλό action είναι υπερτιμημένη για την πλειοψηφία των περιπτώσεων.

In other news, νομίζω η εικόνα που παρέθεσε ο kkmspm panix μπορεί να προκαλέσει σύγχυση.

Τι είναι αυτό το κολοκύθι περίπου στο 12ο?

gene_necks1-truss-rods-que.gif

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
ΟΧΙ και απο εμενα... ;D

Αλλα μαλλον δεν διαβασες ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τι εχω γραψει.

Και στα 3 σχεδιαγραμματα που επισυναψες φαινεται αυτο που γραφω,οτι το truss rod επηρεαζει μονο το ΜΕΣΟΝ του μπρατσου...για τον απλο λογο οτι....μονο αυτο ΜΠΟΡΕΙ να επηρεασει... ;D μια και ...κατω απο τα πρωτα ταστα ή απο τα τελευταια απλα...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ βεργα..απλη φυσικη... ;D

για να καταλαβεις καλυτερα ισως θα σε βοηθουσε αυτο

http://www.fodera.com/FoderaAdmin/Uploads/ContentDocument/Fodera%20Truss%20Rod%20Adjustments1.pdf

διαβασε ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τι γραφω και παρακατω για τα τριξιματα μετα το 14ο.... ;)

Αν ενα μπρατσο εχει υπερβολικο relief τοτε οι χορδες τασταρουν απο το 12 και μετα για τον απλο λογο οτι τα χαμηλα ταστα ειναι πολυ χαμηλοτερα απο τα υψηλα,απλη φυσικη. ;)

απο εκει και απο αλλο ενα βιβλιο εχω παρει/μαθει ΟΛΑ οσα γραφω παραπανω
το πρόβλημα είναι οτι διάβασα πολύ προσεκτικά αυτά που έγραψες, αν σκεφτόμουν πιο γενικά και αόριστα ίσως και το πέρναγα στο ντούκου.

Το λοιπόν, έγραψες

τοτε το action χαμηλωνει/ανεβαινει μονο με ΕΝΑΝ τροπο: χαμηλωνοντας/ανεβαζοντας τα σελλακια στη γεφυρα (ή ολοκληρη τη γεφυρα σε καποιες κιθαρες που δεν εχουν επιμερους σελλακια),

το ACTION ποτέ δεν το χαμηλωνουμε/ανεβαζουμε γυρνωντας το Truss Rod,το γεγονος οτι στο ΜΕΣΟΝ του μπρατσου το action χαμηλωνει/ανεβαινει αν αφαιρεσουμε/προσθεσουμε relief δεν σημαινει οτι η βεργα ειναι για αυτη τη δουλεια!
ρυθμίζοντας το truss rod, λές, δεν επηρρεάζει το action παρά στο μέσο του μπράτσου. απλά 100% λάθος, εκτός και αν μιλάμε άλλη γλώσσα. Σε μια κιθάρα με back-bow, δημιουργία relief απλά θα αυξήσει το action σε όλο το μήκος της ταστιέρας, αυτό δεν είναι μόνο απλή φυσική θέλει και λίγο τριγωνομετρία γυμνασίου  ;D

Οσον αφορά τα σχηματικά που παρέθεσα, φαίνεται πολύ καθαρά αυτό που λέω, βγάλε το capo στο 1ο fret, και το finger στο 14ο (περίπου) και είναι φανερό οτι παραπάνω relief στέλνει το action στο τελευταίο fret .... στον Θεό...

Τώρα οσον αφορά τα ποιά τάστα επηρεάζει το relief, και το που υπάρχει truss rod και που όχι που λές, δηλ οι strat-type που έχουν πρόσβαση στο truss rod μέσω heel??  ;D  ;D ;D

Προσοχή, φυσικά και δεν ισχυρίζομαι οτι το bow-relief μπορούν να έχουν εφαρμογή από το 14ο τάστο και μετά (και πως θα μπορούσαν εφόσον το μπράτσο από το 17ο-19ο τάστο και μετά είναι είτε κολημένο, είτε βιδωμένο, κτλ με το σώμα, και δόξασοι ο θεός το σώμα δεν σκευρώνει τόσο έυκολα), απλά σχολιάζω το χαριτωμένο που είπες περι μή ύπαρξης truss rod στα ψηλά τάστα.

Το άλλο που λες :

Αν ενα μπρατσο εχει υπερβολικο relief τοτε οι χορδες τασταρουν απο το 12 και μετα για τον απλο λογο οτι τα χαμηλα ταστα ειναι πολυ χαμηλοτερα απο τα υψηλα,απλη φυσικη.
δεν μπορώ να το σχολιάσω, είναι λάθος από πάρα πολλές απόψεις, και επίσης αντικρουόμενο με την (επίσης λάθος) θεωρία σου περι de-juro και de-facto μη ύπαρξης σχέσης μεταξύ string action/neck relief στα τελευταία τάστα.

Στα τελευταία τάστα το buzz δεν διορθώνεται φυσικά δίνοντας relief, αλλά επουδενί ΔΕΝ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ relief.

και επειδή μάλλον έχουμε φύγει εκτός κοινής λογικής (μάλλον δεν μπορώ να σε πείσω δυστυχώς... ), αλλά προς χάρην την σωστής ενημέρωσης των ανθρώπων που διαβάζουν εδώ... θέλω να μου βρείς έστω και ένα αξιοπρεπές άρθρο, που να συνδέει buzz στα τελευταία τάστα με .... υψηλό relief!!! ξέρω είναι σουρεαλιστικό, αλλά ελλάδα είμαστε, όλοι σχετικοί και γνώστες, κτλ... οπότε θα σε παρακαλούσα να με παραπέμψεις σε κάτι που έστω και από μακρυά να σχετίζεται με την τρελή αυτή θεωρία σου (οτι δηλαδή υπερβολικό relief μπορεί να προκαλέσει buzz στα υψηλά τάστα)...

αναμένω

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
harilatron είπε:
Κι εγώ νομίζω ότι η απαίτηση για πολύ χαμηλό action είναι υπερτιμημένη για την πλειοψηφία των περιπτώσεων.

In other news, νομίζω η εικόνα που παρέθεσε ο kkmspm μπορεί να προκαλέσει σύγχυση.

Τι είναι αυτό το κολοκύθι περίπου στο 12ο?
για να μετρήσουμε relief, βάζουμε capo στο 1ο τάστο, και μετά πατάμε στο τάστο εκείνο στο οποίο το μπράτσο συναντά το σώμα. Για στρατ αυτό είναι το 17ο. Σε short scale κιθάρες με 24 τάστα, αυτό μπορεί να είναι το 19ο τάστο. Στην συνέχεια μετράμε π.χ. με filler gauges ή μικρόμετρο, την απόσταση μεταξύ του 9ου (ή 10ου) τάστου και του κάτω τμήματος της χορδής. Οπότε αυτό που έχει επισημάνει με το βελάκι είναι το πάτημα του τάστου με το δάκτυλό μας.

 
Superfunk είπε:
ΠΟΛΥ καλα κανεις,οσο λιγοτερο relief εχεις τοσο ευκολοτερα και με καλυτερο ΗΧΟ,λογω αυξημενου compression,θα παιζει η κιθαρα σου,εγω παντα σεταρω τις κιθαρες με 0,25mm relief δηλ.σχεδον μηδενικο,το υπερβολικο relief σκοτωνει τη ζωντανια της κιθαρας.

To ιδιο κανουν και ολοι οι σοβαροι μαστορες που ξερω ενω δεν εχω γνωρισει ουτε εναν παικτη που να προτιμα το υπερβολικο relief.

Ισως μπερδευεσαι γιατι ενας σωστα σεταρισμενος λαιμος ,με relief 0,25 εως 0,5 mm οντως φαινεται εντελως ευθυς.

όποιος "καταφέρει" και δώσει πάνω από 0.5 mm relief σε μπράτσο κιθάρας που φοράει από 10άρες και κάτω, τότε ίσως το μπράτσο του είναι από αρκετά μαλακό ξύλο.

 
Πολύ ωραίο και βοηθητικό άρθρο.Εύγε!

Πάντως εγώ βρήκα μία κιθάρα  που δεν τρίζει καθολου με πάρα πολύ χαμηλό action.Η μοναδική μέχρι τώρα.Και έχω παίξει με ΠΟΛΛΕΣ.

Gibson les paul deluxe (fretless wonder) ασχετα αν εγώ την έστειλα για αλλαγή τάστα γιατί δε με βόλευε.

 
Στα τελευταία τάστα το buzz δεν διορθώνεται φυσικά δίνοντας relief, αλλά επουδενί ΔΕΝ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ relief.
σε ΑΚΡΑΙΑ περιπτωση υπερβολικου relief αυξανεται,φυσικα εχει δικιο οτι ειναι πολυ σπανιο,αλλα φανταζομαι να συμφωνεις οτι οι αλλες ΔΥΟ περιπτωσεις που αναφερω ειναι οι πλεον συχνες.  

αντιγραφω απο το βιβλιο του D.Burlock Guitar Maintenance:

Fret buzz can be caused by too little relief (on the middle frets) and excessive relief (on the high frets)

& εδω ενας μαστορας το λεει επισης ,και σε πολλα αλλα φορα αν γουγκλαρεις "too much relief causes fret buzz"

http://www.guitarnoise.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=48228&start=15

If the truss rod was too loose you would be likely to have high action in the middle of the neck. (Note" an extremely loose truss rod can cause buzzing in the higher frets but the relief would have to be substantial.)
& ακομα μια εξηγηση απο ενα αλλο φορουμ με...πολλα λογια

Here's why too much relief cause the higher frets to buzz......The truss mod is meant to add relief, but really only affects the first half of the fretboard, so the lower frets (about 1 -7) won't buzz. You then set string height to allow the higher frets to still have good action, but not buzz, due to the fact that most fretboards level out and don't relieve as they get closer to the body joint. SO, if you have too much relief, you lower the strings to make the lower frets have a good action, but the higher frets will buzz because there is no longer sufficient clearance to prevent them buzzing since they dont have anywhere near the relief the lower portion of the board does. Trust me, or better yet, try a setup like this and see :D Not to mention, with a ton of relief, you are essentially pressing the strings into a valley when fretting, and the upper frets, the fretted string will smack the uphill side of the valley going towards the bridge.
Αγαπητε Panix θα σε παρακαλουσα να ξαναδιαβασεις προσεκτικα τι εγραψα αλλοιως σε παρακαλω ξανα ΑΝΟΙΞΕ ΕΝΑΝ ΔΙΚΟ ΣΟΥ θεμα και ανεπτυξε ΕΚΕΙ τις θεωριες σου,που ετσι κι αλλοιως αφορουν ενα μονο ΜΙΚΡΟ  κομματι του αρθρου μου που οντως σπανιοτατα συμβαινει.

Συνεχιζω να επιμενω οτι το truss rod επηρεαζει ΜΟΝΟ το μεσον του μπρατσου,αν δεν συμφωνεις θα σε παρακαλουσα να ανοιξεις και παλι ενα δικο σου Thread.

Ευχαριστω

Θα παρακαλουσα επισης τους moderators να ξεχωρισουν το θεμα μου και να το απαλλαξουν απο τα σχολια του Panix γιατι θα μπερδευεται ο κοσμος.

Ευχαριστω δις.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Συμφωνώ να διαγραφούν τα σχόλιά μου, αν αποδεχθούμε οτι περνάμε στην πνευματική σφαίρα σαουδικής αραβίας όπου το ψέμα δοξάζεται και το πνεύμα (και κοινή λογική) λιθοβολούνται.

Τώρα στα περί superfunk, ο superfunk έκανε τουλάχιστον 3 λάθη στις παραπάνω θέσεις του:

1) ισχυρίστηκε οτι truss rod adjustment έχει αποτέλεσμα οσον αφορα string action height μόνο στο μέσο του μπράτσου :

σύντομη απόδειξη οτι είναι γενικά λάθος αυτή η θέση, εκτός της παθολογικής περίπτωσης neck hump, όπου το όργανο έχει σοβαρό κατασκευαστικό ποβλημα :

MGG_neck_diagram.gif


από το παραπάνω (που είναι κλασική περίπτωση φυσιολογικού relief profile (AKA up-bow)) φαίνεται καθαρά οτι αυξάνοντας το relief (up-bow) στέλνουμε το string action ... στον Θεό, και κυρίως στα τελευταία τάστα.

2) ισχυρίστηκε (καθολικά) οτι truss rod δεν υπάρχει στα τελευταία τάστα :

απόδειξη του λάθους :

59highplacementtrussrodxs9.jpg


3) ισχυρίστηκε οτι υπερβολικό relief μπορεί να ευθύνεται για buzz στα ψηλά τάστα... θα ήθελα να δω ιδίοις όμασοι πώς στο καλό μπορεί (τηρουμένων όλων των υπολοίπων παραμέτρων σταθερών) να οξύνουμε το buzz αυξάνοντας το relief.

Ιδού η επιστημονική εξήγηση που έδωσε ο superfunk :

SO, if you have too much relief, you lower the strings to make the lower frets have a good action, but the higher frets will buzz because there is no longer sufficient clearance to prevent them buzzing since they dont have anywhere near the relief the lower portion of the board does.
αχά!!!! !!!

δηλαδή επειδή λέει έχουμε γιγαντιαίο relief (και κατεπέκταση μεγάλο action στα lower/middle frets (και φυσικά κτηνώδες action στα higher frets)) (ακριβώς αυτό που ισχυρίζομαι και εγώ, ως απάντηση στο λάθος #1 του superfunk που επισημαίνω ακριβώς από πάνω ), αναγκαζόμαστε να ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ το action (φυσικά μέσω bridge (Les paul, floyd rose) ή bridge saddle (strats/teles) adjustments, με αποτέλεσμα να έχουμε buzz στα higher frets... Χαίρω πολύ χαιρόπουλος.... Ας μην κατεβάζαμε το bridge action!!! Αρά το buzz προκαλείται από το ηλίθιο set up μας το οποίο μας αναγκάζει να έχουμε χαμηλό bridge action, στο οποίο μας οδηγεί φυσικά η ηλίθια ρύθμιση του υπερβολικού relief μας, και ΟΧΙ ΤΟ RELIEF ΚΑΘΕ ΑΥΤΟ.

Αυξήστε το relief όσο γουστάρετε (ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΣΤΗΝ ΗΣΥΧΙΑ ΤΟΥΣ) και το buzz δεν θα οξυνθεί.

όλες οι κιθάρες δεν έχουν ίδιο bow profile: μερικά σχήματα φαίνονται εδώ :

Image2.jpg


Οι κλασικές περιπτώσεις είναι :

up-bow, back-bow, straight και controlled relief.

Σε αυτές ισχύει η απάντηση λάθος #1, που περιέγραψα παραπάνω.

Τώρα, στις περιπωσεις hump και rise in tongue , κατ'εμέ το όργανο θέλει μάστορα... τουλάχιστον, και δεν πρόκειται να έχει σωστή παικτική γεωμετρία ανεξάρτητα από ΟΤΙ ρύθμιση και να του κάνουμε.

ΥΓ

Αυτά για όποιον καταλαβαίνει.... υπάρχει και ο τρόπος πληροφόρισης από τον super-funk, ο οποίος σίγουρα εγγυάται χρυσές δουλιές για τους μάστορες....

ΥΓ2

Περιμένω απαντήσεις δικαιολογημένες με φυσική, μαθηματικά και γεωμετρία, και όχι quotes από τα οποία κόβουμε και ράβουμε.

ΥΓ3

(ευχαριστώ τους μοντς, όσο αυτοί δεν έσβησαν τα "αιρετικά" πόστς μου)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για να συνοψίσω, relief (η την έλλειψη αυτού) και bridge action, τα χρησιμοποιούμε κατα το δοκούν ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ για να επιτύχουμε το επιθυμητό σταθερό (ή και μεταβλητό) string action καθ'ολη την διαδρομή της ταστιέρας.

Ιδανικά θα θέλαμε να μπορούμε να έχουμε από ομοιόμορφο πολύ χαμηλό action σε όλη την διαδρομή (το οποίο μεταφράζεται σε straight neck και χαμηλό bridge action), και στην οποία περίπτωση θα αναγκαστούμε 100% να καταφύγουμε σε χορδές μεγαλύτερου gauge (11s+), ωστε να έχουμε μηδενικό buzz, έως και ομοιόμορφα πολύ υψηλό action, στην οποία περίπτωση θα πρέπει να δώσουμε ένα ικανό ποσό relief από την μια και φυσικά bridge action από την άλλη. (σε αυτήν την περίπτωση ίσως πρέπει να μειώσουμε και το string gauge βλ. malmsteen, υψηλό action αλλά λεπτές χορδές).

Σε κάθε περίπτωση, η ρύθμιση της κιθάρας αποτελεί έναν συμβιβασμό.... μένουμε τελικά σε κάτι που μας αρέσει, και ας μην είναι 1mm το string action στο 14ο τάστο, που λέει ο λόγος..

 
1) ισχυρίστηκε οτι truss rod adjustment έχει αποτέλεσμα οσον αφορα string action height μόνο στο μέσο του μπράτσου :
μην παιζεις με τις λεξεις και διαβασε ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ το original αρθρο.

2) ισχυρίστηκε (καθολικά) οτι truss rod δεν υπάρχει στα τελευταία τάστα :
απόδειξη του λάθους :
Για ΠΟΛΛΟΣΤΗ φορα: ΔΙΑΒΑΖΕ ΠΟΙΟ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ.

Κατσε να σε βοηθησω λιγο.. ;D

κατω απο τα πρωτα ταστα ή απο τα τελευταια απλα...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ βεργα..

ισχυρίστηκε οτι υπερβολικό relief μπορεί να ευθύνεται για buzz στα ψηλά τάστα... θα ήθελα να δω ιδίοις όμασοι πώς στο καλό μπορεί (τηρουμένων όλων των υπολοίπων παραμέτρων σταθερών) να οξύνουμε το buzz αυξάνοντας το relief.
μας επρηξες τα ΟΥΜΠΑΛΑ  ;D με αυτη την ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ σπανια περιπτωση που συμβαινει μια στις ΧΙΛΙΕΣ....και εσυ επιμενεις να την παρουσιαζεις σαν το 99% του αρθρου μου..ΞΕΚΟΛΛΑ.....

Αντε για να χαρεις... ;D (παρολο που ηθελημενα αγνοησες και αλλα ποστ απο μαστορες που λινκαρα)

ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΠΑΝΙΟ & ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΤΡΙΞΙΜΟ ΣΤΑ ΥΨΗΛΑ ΤΑΣΤΑ ΑΦΑΙΡΟΝΤΑΣ RELIEF οποτε κοιταξτε τις αλλες ΔΥΟ περιπτωσεις που ΞΕΚΑΘΑΡΑ εγραψα στο αρθρο μου.

Α,και για να μην ξεχνιομαστε  ;D

ΤΟ TRUSS ROD ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΜΕΣΟΝ ΤΟΥ ΜΠΡΑΤΣΟΥ  

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η συζήτηση διαχωρίστηκε καθώς μάλλον θα μπερδέψει παρά θα βοηθήσει κάποιον που προσπαθεί να ρυθμίσει το trussrod και κυρίως γιατί δεν έχει το χαρακτήρα συζήτησης αλλά "παιχνιδιού με τις λέξεις".

 
Βρε παιδιά, δεν υπάρχει λόγος να γράφουμε τόσο απόλυτα και δηκτικά...

Είμαι σίγουρος πως αν το κουβεντιάζαμε σ' ένα τραπέζι ο μέσος όρος θα βρισκόταν σύντομα.

 
yameth είπε:
Βρε παιδιά, δεν υπάρχει λόγος να γράφουμε τόσο απόλυτα και δηκτικά...

Είμαι σίγουρος πως αν το κουβεντιάζαμε σ' ένα τραπέζι ο μέσος όρος θα βρισκόταν σύντομα.
Οπως ειπε και παραπανω ο Χαριλατρος.. ;D

γιατί δεν έχει το χαρακτήρα συζήτησης αλλά "παιχνιδιού με τις λέξεις".
οποιος διαβασει ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ το original αρθρο (ακουσες Panix? ;D) θα αποφυγει το "δεν ειναι Γιαννης είναι Γιαννάκης". 

 
να προσθεσω και εγω οτι στην φωτογραφια που δειχνεις οτι υπαρχει truss rod μεχρι το τελος της ταστιερας, δεν σημαινει οτι λειτουργει εκει. η βεργα ασκει πιεση στο μεσο της ταστιερας. τα τελευταια ταστα δεν καμπυλωνουν. αρα με φυσικη οπως λες, δες το τριγωνο που σχηματιζει η χορδη πατημενη σε καποιο απο τα τελευταια ταστα με την γεφυρα και θα καταλαβεις οτι το relief στο μπρατσο πριν απο το ταστο που πατας δεν επειρεαζει ποτε αυτο το τριγωνο

 
E.G. είπε:
να προσθεσω και εγω οτι στην φωτογραφια που δειχνεις οτι υπαρχει truss rod μεχρι το τελος της ταστιερας, δεν σημαινει οτι λειτουργει εκει. η βεργα ασκει πιεση στο μεσο της ταστιερας. τα τελευταια ταστα δεν καμπυλωνουν. αρα με φυσικη οπως λες, δες το τριγωνο που σχηματιζει η χορδη πατημενη σε καποιο απο τα τελευταια ταστα με την γεφυρα και θα καταλαβεις οτι το relief στο μπρατσο πριν απο το ταστο που πατας δεν επειρεαζει ποτε αυτο το τριγωνο
Εσυ τωρα τι πεταγεσαι? ;D

Επειδη εχεις φτιαξει 2-3-5-10-300 κιθαρες.. ;D...νομιζεις οτι θα μας φωτισεις με τη παρεμβαση σου?... ;D

Πλακα κανω Panix μην αρπαζεσαι*****

 

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top