review Review Drum sample libraries & VSTi

nikodemos

Recording Guru
Μηνύματα
1,495
Πόντοι
2,728
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Με αφορμή μία συζήτηση σε άλλο τμήμα του φόρουμ σκέφτηκα να κάνω μία μικρή παρουσίαση και review κάποιων εικονικών drum instruments & sample libraries που έχω χρησιμοποιήσει και έχω στην κατοχή μου....και φυσικά να συμπληρώσουν όσοι ενδιαφέροντε και με άλλες επιλογές ή και την εμπειρία τους απλά με κάποια από τα όργανα αυτά.

Θα ξεκινήσω με μία μικρή εισαγωγή... Προσωπικά θεωρώ την συγκεκριμένη κατηγορία εικονικών οργάνων ώς μία πραγματική αποκάλυψη στο κομμάτι της μουσικής παραγωγής καθώς έδωσε πρωτόγνωρες δυνατότητες τόσο στο τμήμα του arrangement με την δυνατότητα δημιουργίας ολοκληρωμένων σετ με επιλογές που ίσως να ήταν πρακτικά δύσκολο να έχουμε στη διάθεση μας αλλά τόσο και στο θέμα του mixing προσθέτοντας μία μεγάλη ποικιλία ηχητικών επιλογών στην παλέτα μας. Τόσο ως sample libraries & VSTi για drum programming, ως μέσο για drum replacement αλλά και ως stand alone soft instrument η συγκεκριμενη κατηγορία κατάφερε να αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς με αρκετά ενδιαφέρουσες προτάσεις. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν...

Θα ασχοληθώ εδώ με 3 διαφορετικές προτάσεις και τις υποκατηγορίες τους: την "οικογένεια" του BFD, την αντίστοιχη της Toontrack (EZ Drummer & Superior) και το SSD του Steven Slate. Εκ των πραγμάτων θα ασχοληθώ κυρίως με το basic πακέτο κάθε πρότασης και όχι τόσο με τα διαθέσιμα expansions αν και θα αναφερθούμε και σε αυτά.

Νομίζω πως είναι λογικό να χωρίσουμε αυτή την συγκριτική παρουσίαση σε 3 μέρη:

1. ποιότητα, χρηστικότητα και ποικιλία δειγμάτων 

2. user interface, ευκολία χρήσης και δυνατότητες

3. επεκτασιμότητα

Σε ότι αφορά το πρώτο μέρος θα έλεγα πως στην βασική τους εκδοχή όλα τα πακετά έχουν να προσφέρουν υψηλής ποιότητας ήχους αλλά δεν μπορώ να μη σταθώ σε κάποια πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του BFD όπως εξαιρετικά δείγματα από πιο "σπάνια" κομμάτια και μεγέθη (πχ slingerland) και πιθανότατα τα πιο ρεαλιστικά ambient microphones δείγματα. Από την άλλη πλευρά και όπως είναι λογικό το EZ drummer προσφέρει σαφέστατα πιο περιορισμένο αριθμό όχι μόνο διαφορετικών ήχων αλλά και σε ότι αφορά velocity layers, articulations κλπ. Και λέω πιο λογικό καθώς είναι το entry level της toontrack και απευθύνεται και γενικότερα σε ένα λιγότερο απαιτητικό κοινο. Σε ότι αφορά τώρα τα SSD & Superior θα έλεγα ότι είναι αρκετά κοντά μεταξύ τους τόσο στην λογική του layering όσο και στην γενικότερη χροιά των ήχων: πραγματικά απίστευτα πολλές επιλογές σε διαφορετικά χτυπήματα, δυναμικές κλπ. Σε ότι αφορά τον ήχο αυτό καθ'αυτό και τα δύο προσφέρουν έναν αρκετά έως πολύ mix ready αποτέλεσμα με εμφανώς επεξεργασμένα δείγματα (σε αντίθεση με το BFD που πολλές φορές φαντάζει αρκετά "ωμό"). Αυτό φυσικά είναι ένας αρκετά σχετικός και υποκειμενικός παράγοντας...πχ προσωπικά προτιμώ να έχω μία πιο raw πηγή ωστε να μπορέσω να την εντάξω όσο το δυαντόν καλύτερα στο δικό μου ηχόχρωμα. Αν έπρεπε να διαλέξω ένα νομίζω πως αυτό θα ήταν το SSD λόγω του καλού balance ανάμεσα στα ζητούμενα...μεγάλη ποικιλία right out of the box, πολύ υψηλή ποιότητα, χρηστικότητα και αρκετές δυνατότητες fine tuning.

Σε ότι αφορά το δέυτερο μέρος...του user interface δλδ νομίζω πως τα πράγματα είναι εντελώς υποκειμενικά. Και πάλι το ez drummer είναι το πιο περιορισμένο σε δυνατότητες (λογικό) χωρίς όμως αυτό να το κάνει απαραίτητα και λιγότερο λειτουργικό....αντίθετα νομίζω πως είναι αρκετές οι φορές που βρίσκω το BFD "δύσκολο" και "δύστροπο" σε σημείο να με απωθεί η χρήση του... κάπου στη μέση τα υπόλοιπα με προσωπική επιλογή για νικητή το SSD...νομίζω πως το layout και η πρόσβαση σε κάθε ζωτικής σημασίας λειτουργία είναι ιδανικά σχεδιασμένη. ίσως έχει να κάνει και με το γεγονός ότι το SSD είναι σαφέστατα προσανατολισμένο σε ένα multi output mixing περιβάλον χωρίς "εσωτερική" επεξεργασία σε ότι αφορά eq, dynamics κλπ (αλλά με ένα υπερβολικά καλοσχεδιασμένο τμήμα ελέγχου της συμπεριφοράς κάθε οργάνου) σε αντίθεση με τα υπόλοιπα που προσφέρουν μία "ολοκληρωμένη" λύση σε ότι αφορά την επεξεργασία (με κατά τη γνώμη μου αδιάφορα και όχι ιδιαίτρα χρησιμα εργαλεία...αλλά αυτό έχει να κάνει και με το ζητούμενο για τον καθε ένα, τον τρόπο που δουλέυει και χίλιους δυο άλλους παράγοντες).

Σε ότι αφορά το τρίτο μέρος, εννοείται πως όλες οι προτάσεις έχουν ενδιαφέρουσες δυνατότητες επέκτασης σε ότι αφορά επιπλέον drum kits κλπ....θα σταθώ σε δύο σημεία από την μία πλευρά στο φτηνό ez drummer και στο jazz kit expansion το οποίο είναι πραγματικό διαμαντάκι...ίσως όχι τόσο για jazz αλλά σίγουρα πολύ δυνατό για indie pop-rock, post rock, garage κλπ... είδη δλδ που θέλουμε έναν πιο "χοντροκομμένο", ρεαλιστικό, organic drum sound...και από την άλλη στα expansions του SSD που προσφέρουν πολύ ωραίες επιλογές σε ιστορικά rooms & producers.

 
με προσωπική επιλογή για νικητή το SSD




ΕΡΩΤΗξΙΣ:

Στα ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΙΑ που εχεις ανεβασει με τους The Do Not's  αΦτα χρησιμοποιείς?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
χμμμ έχει ποικιλία το θέμα εκεί :)
 

στο τελευταίο είναι συνδυασμός SSD με EZ drummer






 
  • Like
Reactions: BillTrantos
Να προσθέσω κάτι που ξέχασα και σίγουρα ενδιαφέρει αρκετούς

Το SSD του Slate έχει free απόλυτα λειτουργική έκδοση διαθέσιμη με μοναδικό περιορισμό το ότι διαθέτει ένα μόνο drum kit.

 
  • Like
Reactions: BillTrantos
αν θελετε κάντε μια ανακεφαλαίωση στις εκδόσεις των αναφερθέντων πακέτων, lite/std και τις διαφορές τους καθώς και street price για όσους δεν έχουν ασχοληθεί ή έχουν ασχοληθεί πχ μόνο με μία

 
Μια ερώτηση για τον @nikodemos: Εγώ χρησιμοποιώ το BFD. Κάτι που μου αρέσει πάρα πολύ είναι το paint tool (που έχει που μπορούμε να οπλίσουμε rudiments, τα οποία γράφουμε με απλό click και drag και μεταξύ δύο κομματιών του κιτ αν θέλουμε κτπ κτπ, γνωρίζετε φαντάζομαι αν χρησιμοποιείτε BFD).

Προσφέρει κάτι αντίστοιχο ο ανταγωνισμός;

Και άλλη μια ερώτηση. Τι προστασία έχει το κάθε όργανο; Νομίζω κάποια θέλουν ilok?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Rosewood
Μια ερώτηση για τον @nikodemos: Εγώ χρησιμοποιώ το BFD. Κάτι που μου αρέσει πάρα πολύ είναι το paint tool (που έχει που μπορούμε να οπλίσουμε rudiments, τα οποία γράφουμε με απλό click και drag και μεταξύ δύο κομματιών του κιτ αν θέλουμε κτπ κτπ, γνωρίζετε φαντάζομαι αν χρησικοποιείτε BFD).

Προσφέρει κάτι αντίστοιχο ο ανταγωνισμός;

Και άλλη μια ερώτηση. Τι προστασία έχει το κάθε όργανο; Νομίζω κάποια θέλουν ilok?


καλά ερωτήματα.

Ιδίως αν κάποιος από μας θελήσει να επενδύσει

 
σε ότι αφορά το BFD, όχι δεν εχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με τα δικά του εργαλεία σε ότι αφορά το programming...καλως ή κακώς έχω μάθει να δουλεύω με έναν συγκεκριμένο τρόπο στο γράψιμο τυμπάνων...πιο δεινοσαυρικό θα έλεγα, δλδ να δουλέυω στο piano roll editor του εκάστοτε daw. Με απλά λόγια προσωπικά αντιμετωπίζω τα συγκεκριμένα πακέτα ως επι το πλείστον αποκλειστικά σαν sample libraries. Οπότε μάλλον δεν είμαι σε θέση να εκφέρω γνώμη για συγκεκριμένες λειτουργίες. Από την άλλη πλευρά αυτό που εγώ προσωπικά βρίσκω σημαντικό με βάση το δικό μου workflow είναι το πόσο εύκολο είναι το midi maping και η συνεργασία του plugin με το daw σε ότι αφορά το πολυκάναλο routing. Παρ'όλα αυτά νομίζω πως όντως το BFD πρωτίστως και το Superior  κατ'επέκταση είναι τα δύο κορυφαία σε ότι αφορά εργαλεία - βοηθήματα σε ότι αφορά το programming και σίγουρα τα πιο ολοκληρωμένα σε αυτόν τον τομέα...κάτι που αντανακλάται και στην τιμή τους: 320 euros το BFD, 380 το Superior γύρω στα 150 τα άλλα δύο.

Σε ότι αφορά τις μεθόδους προστασίας, τουλάχιστον στις εκδοσεις που εχω εγώ το μοναδικό που απαιτεί ilok account είναι το SSD (και πάλι δεν είναι αναγκαί η ύπαρξη κλειδιού, μπορεί να γίνει είτε μέσω cloud είτε άδεια για συγκεκριμένο υπολογιστή) , η toontrack έχει το δικό της product managment λογισμικό που διαχειρίζεσαι τις άδειες ανα μηχάνημα κλπ ενώ στην έκδοση 2 του bfd που είχα μείνει η άδεια ήταν ένας σειριακός αριθμός με online activation.
 

 
Να προσθέσω εδώ την GGD (Getgood Drums), μια σχετικά νεα εταιρία που κάνει κατ'εμένα την καλύτερη δουλειά απο άποψη κουρδίσματος δερμάτων, καταγραφής χώρου και μεγάλου δυναμικού εύρους, σημεία που βρίσκω αδύναμα σε άλλες βιβλιοθήκες που έχω δοκιμάσει. Χρησιμοποιώ την Modern & Massive και είμαι πολυ ευχαριστημένος, μακράν ο πιο αληθοφανής ήχος προγραμματισμένων τυμπάνων. Ο ήχος τους απευθύνεται κυρίως σε μοντέρνο rock και metal και ειναι ιδιαίτερα επιτυχημένοι τα τελευταία χρόνια σε αυτούς τους χώρους. Μέχρι τώρα οι βιβλιοθήκες τους υπάρχουν μόνο ως kontakt libraries.

Ακουστικά δείγματα https://www.getgooddrums.com/collections/software

 
Να προσθέσω εδώ την GGD (Getgood Drums), μια σχετικά νεα εταιρία που κάνει κατ'εμένα την καλύτερη δουλειά απο άποψη κουρδίσματος δερμάτων, καταγραφής χώρου και μεγάλου δυναμικού εύρους, σημεία που βρίσκω αδύναμα σε άλλες βιβλιοθήκες που έχω δοκιμάσει. Χρησιμοποιώ την Modern & Massive και είμαι πολυ ευχαριστημένος, μακράν ο πιο αληθοφανής ήχος προγραμματισμένων τυμπάνων. Ο ήχος τους απευθύνεται κυρίως σε μοντέρνο rock και metal και ειναι ιδιαίτερα επιτυχημένοι τα τελευταία χρόνια σε αυτούς τους χώρους. Μέχρι τώρα οι βιβλιοθήκες τους υπάρχουν μόνο ως kontakt libraries.

Ακουστικά δείγματα https://www.getgooddrums.com/collections/software


Πρόσφατα πήρα την Modern Fusion, αλλά δεν έχω προλάβει να ασχοληθώ όσο θα έπρεπε, είμαι και τραγικός στο drum programming οπότε θεώρησα ότι είναι ευκαιρία να μάθω με κάτι τόσο mix ready.

 
GGD για μένα είναι τοπ, αλλά είναι αρκετά metalιάρικα. Χρησιμοποίησα πρόσφατα το Modern Fusion στο Anastasis, και γούσταρα άσχημα. Δεν ασχολήθηκα πολύ με mixing στα ξεχωριστά μικρόφωνα γιατί είχα θέμα με την μπότα (έπαιρνε σήμα από άλλα μικρόφωνα ενώ δε θα έπρεπε). Μάλλον εγώ έκανα κάτι λάθος άλλα δεν είχα χρόνο να το κοιτάξω παραπάνω. Ο ήχος όμως είναι φοβερός. Το επόμενο που θα διάλεγα είναι το Superior Drummer.

 
καλησπέρα σε όλους

Σε λιγο καιρό (ελπίζω μέσα στο καλοκαίρι) θα κυκλοφορήσει στην αγορά και η δική μου πρόταση στο συγκεκριμένο τομέα - drum sample libraries... θα είναι βασισμένο στην πλατφόρμα του Kontakt και θα περιλαμβάνει πολλές και ενδιαφέρουσες διφοροποιήσεις σε σχέση με τις περισσότερες προτάσεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, αλλά θα επανέλθω όταν έλθει η ώρα με αναλυτική περιγραφή, παρουσίαση κλπ... προς το παρόν χρειάζομαι την πολύτιμη βοήθεια σας...

Αυτή την περίοδο καθώς ολοκληρώνεται το πρώτο μεγάλο μέρος της βιβλιοθήκης, εχω ξεκινήσει να ετοιμάζω και κάποια αρχικά demo. Σκέφτηκα πως η καλύτερη επιλογή για μια πρώτη ιδέα είναι ένα demo που θα δείχνει το ζητούμενο από την συγκεκριμένη βιβλιοθήκη σαν πρώτη ανάγνωση: ένα  αρτια ηχογραφημένο, όσο το δυνατόν φυσικότερο και ρεαλιστικό drum kit (και από εκει και πέρα στα επόμενα θα παρουσιάζονται οι επιλογές σε οτι αφορά την επεξεργασία, δρομολογηση κλπ). Το ζητούμενο λοιπόν στο συγκεκριμένο παράδειγμα είναινα νιώσει ο ακροατής ότι βρίσκεται στο στούντιο ηχογράφησης και ακούει τα recorded tracks..

θα ήθελα λοιπόν την γνώμη σας πάνω στην φυσικότητα και ρεαλισμό των δειγμάτων (συγχωρέστε μου το μέτριο programming, προσπάθησα να κάνω ενα showcase από διαφορετικές ντραμιστικες προσεγγίσεις). 
 





ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας

 
Δεν είμαι καθόλου κατάλληλος να δώσω feedback, αλλά μου άρεσε πολύ αυτό που άκουσα.

Περιμένουμε την κυκλοφορία για να στηρίξουμε!

 
  • Like
Reactions: nikodemos
Δουλευοντας εδω και 4 χρονια πλεον επαγγελματικα με drum samples απο sierra studios 44,1 KHz sta 24 bit θα εβαζα ενα 8,8/10 απο άποψης ρεαλιστικότητας, ποιότητας ήχου και δυναμικών, συγχαρητήρια πολύ καλή δουλειά!!!!

βεβαια ολα αυτα με ακουστικα χωρις να έχει δοκιμαστει το σετ στα αγαπημένα μου EV ZLX 15 τα οποία συνήθως δουλεύω με 2x ELX 118P και την Allen & Heath Qu-16 Chrome την οποία θεωρώ σημείο αναφοράς, σε διαφορετικές συνθήκες live όμως με ανακλάσεις, κόσμο, διαφορετικούς επαγγελματιούς χώρους κτλ και από διάφορους παράγοντες τους οποίους θα κρίνουν την αξία του σετ πέρα από το περιβάλλον του home studio.

απο μια πρωτη ματια πάντως φαίνεται πολύ καλή δουλειά που μπορεί να σταθεί σε διάφορα ήδη μουσικής και πατάει σε διεθνή στανταρ βιβλιοθηκών ήχου! εγώ προσωπικά θα το αγόραζα!

 
  • Like
Reactions: nikodemos
Έχοντας δουλέψει με αρκετά drum libraries αλλά και σαν παλιός drummer, μου φάνηκε αρκετά καλό και σίγουρα ο ρεαλισμός είναι εκεί.

Θα πω όμως ότι το programming θα μπορούσε να είναι καλύτερο. Το συγκεκριμένο track μου φάνηκε πολύ πρόχειρο, σαν να έχεις προσπαθήσει να παίξει live με κακό keybed. Eιδικά το ταμπούρο αδικείται ιδιαίτερα. Εκεί που ήθελα να ακούσω ένα μέτριο προς δυνατό χτύπημα (90-100 velocity), άκουγα ένα σαν να είναι κάτι παραπάνω από ghost note. Πχ, στο 0:49, περιμένω να ακούσω κάτι σκληρό, αλλά ακούω κάτι πεθαμένο - και συνεχίζει με αρκετά inconsistencies, που μάλλον οφείλονται στο programming (εκτός αν έχει γίνει κάτι πολύ λάθος στο sampling).

 
  • Like
Reactions: nikodemos
Thanks for the input!

ναι το programming είναι αρκετά ως πολύ πρόχειρο (και το κυριότερο χωρίς μουσική να το κατευθύνει κάπου...) 

Παρ'ολα αυτά η επιλογή τών συγκεκριμένων velocity layers (σε όλα τα elements) έχει γίνει σκόπιμα στο συγκεκριμένο demo καθώς ο σκοπός ήταν κυρίως η αναδημιουργία μιας κάπως "χαλαρής" προσέγγισης στο παίξιμο και ενός ήχου λίγο δωμάτιο φάση...(και τα δύο αρκετά προβληματικά και ιντριγκαδορικα)

Καταλαβαίνω απόλυτα αυτό που λες, πιστεύω πως θα διαπιστώσεις από επόμενα δείγματα και από μια πλήρη παρουσίαση ότι υπάρχουν όλα αυτά που αναφέρεις αλλά και γιατί επέλεξα αυτό σαν πρώτο demo :)

Ευχαριστώ και πάλι για τον χρόνο σας!

 
καλησπέρα και πάλι...

στη συνέχεια του προηγούμενου δείγματος - τεστ ανεβάζω σήμερα μία δεύτερη εκδοχή του ίδιου midi pattern με κάποιες διαφοροποιήσεις σε ότι αφορά:

1. το "ταβάνι" του velocity (στο πρώτο δείγμα το έχω ορίσει ως ταβάνι για το velocity στο snare μία τιμή της τάξης του 94 που σημαίνει ότι δεν αντιλαμβάνεται ως πιο δυνατά hits πάνω από αυτό - η λογική όπως έγραψα και πιο πάνω ήταν να δωθεί η αίσθηση από ένα πιο relaxed παίξιμο) Εδώ πάλι η προσπάθεια είναι να φανεί σχεδόν όλο το εύρος των δυναμικών του συγκεκριμένου snare.

2. στο kick (και εδώ είναι το "ζουμί") έχουμε το ίδιο instrument ΑΛΛΑ muffled, με εντελώς διαφορετική αναλογία ανάμεσα στα elements του kick (beater, cell,subkick, distant mics) και την "είσοδο" ενός parallel comp.

3. στα tom έχει αλλάξει η αναλογία ανάμεσα στα close mics, overheads & room

4. στο κυρίως μέρος υπάρχει διαφορετική επιλογή σε ότι αφορά την τεχνική overheads που χρησιμοποιήται (ORTF σε σχέση με G.Johns)
 



(η εισαγωγή είναι κοινή σε ότι αφορά τα settings και στα δύο δείγματα)
ότι ακούμε είναι μέσα από το ίδιο το instrument και δεν υπάρχει κάποια επεξεργασία στο daw
ευχαριστώ για άλλη μια φορά για τον χρόνο σας
@Alex Raptakis @stavros_d80 και όποιος άλλος περιμένω γνώμη...

...στις επομενες ημέρες θα ανεβάσω δείγμα του πως συμπεριφερεται το συγκεκριμένο σετ σε πιο extreme settings

 
Τεράστια διαφορά θα έλεγα! Πήγε από το ένα άκρο στο άλλο. Όχι απαραίτητα καλύτερο ή χειρότερο, αλλά βλέπω ότι έχει πολύ ψωμί! Φαντάζομαι στο τελικό προϊόν, όλες αυτές οι αλλαγές θα μπορούν να γίνουν από το χρήστη, σωστά?

Αυτό που παρατήρησα είναι ότι, μου ακούγεται σαν να το ακούω από τη μεριά του ίδιου του παίκτη, και όχι του ακροατή. Δε νομίζω να το έχω ξανασυναντήσει σε άλλο plugin αυτό.

 
  • Like
Reactions: nikodemos
Τεράστια διαφορά θα έλεγα! Πήγε από το ένα άκρο στο άλλο. Όχι απαραίτητα καλύτερο ή χειρότερο, αλλά βλέπω ότι έχει πολύ ψωμί! Φαντάζομαι στο τελικό προϊόν, όλες αυτές οι αλλαγές θα μπορούν να γίνουν από το χρήστη, σωστά?

Αυτό που παρατήρησα είναι ότι, μου ακούγεται σαν να το ακούω από τη μεριά του ίδιου του παίκτη, και όχι του ακροατή. Δε νομίζω να το έχω ξανασυναντήσει σε άλλο plugin αυτό.
ναι ναι όλα τα settings είναι φουλ παραμετροποιησιμα και εντελώς σε real time για τον χρήστη μέσα από πολύ εύκολα στην χρήση, dedicated ρυθμιστικά στο GUI. Όπως επίσης είναι διαθέσιμα και σαν CC ώστε να μπορούν να αυτοματοποιηθουν.

Και γενικά το ζητούμενο είναι ακριβώς αυτό....ένα κιτ που ο χρήστης θα μπορεί να "ξεζουμίσει" κυριολεκτικά όπως γίνεται και στην πραγματικότητα
(Και αρκετά ακόμη που θα φανούν στην πλήρη παρουσίαση του library ? )

ναι σε ότι αφορά την στερεοφωνία είμαι οπαδός αυτής της προσέγγισης για τα τύμπανα, αλλά όπως και όλα τα υπόλοιπα είναι εντελώς θέμα επιλογής του χρήστη τόσο μεσω panpot control για τα spot/close mics όσο και μέσω stereo flip switch για stereo overheads, stereo room mics κλπ  

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Alex Raptakis

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα