Με ευνασματα απο πρηγουμενα ποστ αλλα και μερικες σκεψεις που εχω εδω και καιρο.
Πολλες φορες οταν αναφερομαστε στην τεχνικη αυτην το μυαλό μας πάει στα one-handed rolls, όμως αυτό ειναι μονο μία δυνατότητα της τεχνικης, καθως απο την φυση της χρησιμοποιειται σε πολυ μεγαλυτερες ταχυτητες.
Ας τα παρουμε όμως απο την αρχη.
Τι ειναι η push-pull τεχνικη?Ουσιαστικα προκειται για μια τεχνικη που με ενα απλο ανοιγμα και κλεισιμο του χεριού πετυχαινουμε 2 χτυπηματα.Το πρωτο χτυπημα προερχεται απο τον καρπο(και ανοιγμα του χεριου) και το 2ο χτυπημα προερχεται απο τα δαχτυλα καθως πιεζουν την μπαγκετα προς τα πανω ωστε να κλεισει το χερι.Οσο πιο γρηγορη ειναι η εναλλαγη καρπου και δαχτυλων(tension and release) ή το ανοιγμα και κλεισιμο του χεριου, τοσο πιο γρηγορα θα ειναι και τα χτυπηματα.Κοιτωντας το προσεκτικοτερα το ανοιγμα και κλεισιμο του καρπου, ουσιαστικα προκειται για free stroke/donwstroke ακολοθουμενο απο ενα upstroke.
Καποιοι βεβαια εμπειροι θα μου πουνε, καλα ρε Nordic καθεσαι και ασχολεισαι με τεχνικες και τεμπελιαζεις να κατσεις να το διαπιστωσεις από μόνος σου παιζωντας πισω απο το drumset(practice, practice practice)?Σταματα να αναζητας μαγικες τεχνικες..Σιγουρα δεν θα διαφωνησω με την αποψη αυτην, καθως σαν γενικη κατευθυνση ειναι σωστη.. Το σιγουρα ομως ειναι οτι μετα απο προσωπικη ενασχοληση και μελετη μου παρουσιαστηκαν
διαφορα εμποδια και προκλησεις, που διαφορες τεχνικες καλυψαν το κενο αυτο.
Ti ειναι αυτό ομως που κανει την push/pull τεχνικη ένα τοσο χρησιμο εργαλείο ωστε να χρησιμοποιηθει σχεδον σε οτιδηποτε παιζουμε??
Double strokes:Ολοι μας όταν προσπαθουσαμε να επιτυχουμε double strokes ως αρχαριοι σε αργα tempo,κουνουσαμε ουσιαστικα 2 φορες τον καρπο μας και σιγουρα πολλοι απο εμας όταν ανεβαζαμε το tempo συνειδητοποιουσαμε οτι δεν μπορουμε να ανταπεξελθουμε.Οταν λοιπον αρχίζαμε και χρησιμοποιουσαμε επαναφορα ή ειχαμε πιο χαλαρο grip η ιδια η επαναφορα οταν χρησιμοποιουσαμε καρπο εκανε την μπαγκετα, να προκαλει το downstroke και το upstroke.Οσοι λοιπον ηταν παρατηρητικοι στο σημειο αυτο καταλαβαν οτι ειναι απλα θεμα χρονου να αποκτησεις ταχυτητα και να συνειδητοποιησεις οτι μεσω της push/pull ως κινησιολογια μπορεις να προκαλεσεις ο ιδιος τα downstroke/upstroke χτυπηματα.Οποτε οταν αρχιζεις και εναλλασεις push/pull χτυπηματα αναμεσα σε δεξι και αριστερο χερι,(σωστα μαντεψατε) εχεις το double stroke roll.
Η push/pull ειναι αναποσπαστο κομματι στο να μαθουμε να παιζουμε σωστα double strokes rolls ειδικα σε μεγάλες ταχυτητες αλλα και να τα κανουμε να ακουστουνε σωστα, ως roll.
Single strokes:Aκολουθωντας τον χρυσο κανόνα, "μετα απο ενα upstroke ακολουθει παντοτε ενα Downstroke", ειναι ευκολο να καταλαβει κανεις ότι η τεχνικη μπορει να χρησιμοποιηθει κατ΄επαναληψη ως συνεχομενη κινηση, δηλαδη downstroke-upstroke-downstroke-upstroke-downstroke-upstroke.Η συνεχομενη εναλλαγη βοηθαει σε μετρηματα(8α και 16α) με το ενα χέρι σε hi-hat ή ride σε υψηλα τεμπο.Πολλοι funk drummers χρησιμοποιουνε την τεχνικη για γρηγορα μετρηματα σε 16α στο hi-hat με το ενα χερι.Σκεφτειτε, ποσοι απο εμας προσπαθησαν να παιξουν ενα βασικο rock beat σε πιο υψηλο tempo και παθαινανε κραμπες ή τεντονιτιδες?Επίσης ποσοι απο εμας ακόμα και σε προχωρημενο επίπεδο δεν μπορουν να παιξουν single stroke roll(16α) σε ταχυτητες π.χ. πανω απο 160 bpm χωρις να τα "φτυνουν" ή να τραυματιζουν τα χερια τους?Η λύση?push-pull.Εκτενεστερα ειναι απολυτα λογικο πως αμα αν εφαρμοσουμε την τεχνικη και στα 2 χερια και το ενα χερι κυνηγαει το αλλο, δηλ.:Δεξι downstroke-αριστερο downstroke-δεξι upstroke-αριστερο upstroke θα ειμαστε 2 φορες πιο γρηγοροι απο τον κλασικο τροπο εναλαγης μονων χτυπηματων(καθε κινηση του καρπου και ενα χτυπημα).
Αυτο σημαινει επισης πως μπορουμε να εναλλασουμε με απολυτη ευκολια και ακριβεια μεταξυ 16ων(1 χτυπημα με την κινηση καρπου) και 32ων(2 χτυπηματα με καθε κινηση του καρπου ή push pull) με single sticking χωρις να εξαρτωμαστε ιδιαιτερα απο το μετρημα των υποδιαιρεσεων(ποσοι απο εσας μπορειτε να μετρησετε 32α σε μεγαλα tempo??που ακομα και το μετρημα των 16ων ειναι αρκετα δυσκολο σε ταχυτητες οπως π.χ.200bpm?), αλλα μονο των τεταρτων, κατι που μας επιτρεπει να κλειδωνουμε καλυτερα σε ενα tempo υψηλο παιζωντας σταθερα.Τελος ειναι απολυτα λογικο με την τεχνικη αυτην να μπορουμε πιο ευκολα να εναλλασουμε το double stroke και το single stroke roll σε 16α κανωντας τα να ακουγονται ακριβως το ιδιο ασχετως sticking, δηλαδη συνεχομενα 16α.Τρομερο εργαλειο πισω απο το Kit..
Rudiments:Εφοσον οτι παιζουμε μεταφραζεται σε μονα και διπλα(singles and doubles), ειναι απολυτα λογικο να καταληξουμε οτι η τεχνικη μπορει ευκολα να χρησιμοποιηθει σε οποιοδηποτε rudiment σε μεγαλα tempo..Παραδειγμα double paradiddle(συνδυασμος μονων και διπλων χτυπηματων):Δεξι downstroke-αριστερο downstroke-δεξι upstroke- αριστερο upstroke-δεξι(push pull για μονα) -downstroke-upstroke(push pull για διπλα).Σχεδον σε ολες τις κατηγοριες των rudiments η εφαρμογη της τεχνικης δειχνει απολυτα λογικη.
Ακομα και σε flams.To flam ουσιαστικα σαν χτυπημα αποτελειται απο ενα primary note(με ρυθμικη αξια) και ενα grace Note που δεν εχει ρυθμικη αξία και παιζεται οσο πιο κοντα γινεται πριν την κυρια νοτα,ετσι παντοτε το χερι που παιζει primary note ξεκιναει πιο ψηλα.
Χρησιμοποιωντας την τεχνικη ουσιαστικα καθε grace note παιζει ενα Upstroke και το αλλο χερι ακολουθει με downstroke οσο πιο συντομα γινεται.Ετσι λοιπον στα alternating flams,σε υψηλα tempo ουσιαστικα έχουμε την push/pull τεχνικη, απλα καθε upstroke παιζεται σε πιο χαμηλο υψος και οσο πιο κοντα γινεται με την κυρια νοτα.Παρόλα που στην πλειοψηφια των rudiments sε μεγαλα tempo η πρακτικοτητα της τεχνικης ειναι εμφανης, κρατω καποιες επιφυλαξεις όσον αφορα την κατηγορια των drags.
Συνεπως, υστερα απο τα παραπανω αναγραφομενα θα ηθελα η συζητηση να επικεντρωθει στα εξης σημεια,με τις προσωπικες σας εμπειριες και αποψεις:
1)Push/pull.Εργαλειο για ταχυτητα και δυναμη??
Η κινησιολογια της push/pull κατα την αποψη μου απο την φυση της μπορει να προσφερει εκτος απο ταχυτητα και υψηλες δυναμικες.Αν και εχω δει αρκετους να παιζουν γρηγορα ghost notes σε 16α με την συγκεκριμενη τεχνικη.
2)Μειονεκτηματα της push/pull kαι συγκριση με αλλες τεχνικες.
Η προσωπικη μου αποψη ειναι πως περαν της ταχυτητας, η push/pull δεν αποτελει ιδανικο εργαλειο για accents και ghost notes.Ti εννοω: αν το παιξιμο μας απαιτει μεγαλη δυναμικη αποκλιση, accents και ghost notes παραλληλα η push/pull δεν μπορει να το προσφερει αν το παιξιμο μας ειναι hand to hand, εκει ισως η moeller μοιαζει ως η πιο λογικη επιλογη.Σε περιπτωσεις ομως που ενα χερι ειναι ελευθερο, μπορει να προσφερει καποια ghost notes στο hi-hat ή στο ταμπουρο που μπορει να αναδειξει ενα groove.
3)Push-pull vs finger technique(δαχτυλα) για υψηλες ταχυτητες????
Πολλες φορες οταν αναφερομαστε στην τεχνικη αυτην το μυαλό μας πάει στα one-handed rolls, όμως αυτό ειναι μονο μία δυνατότητα της τεχνικης, καθως απο την φυση της χρησιμοποιειται σε πολυ μεγαλυτερες ταχυτητες.
Ας τα παρουμε όμως απο την αρχη.
Τι ειναι η push-pull τεχνικη?Ουσιαστικα προκειται για μια τεχνικη που με ενα απλο ανοιγμα και κλεισιμο του χεριού πετυχαινουμε 2 χτυπηματα.Το πρωτο χτυπημα προερχεται απο τον καρπο(και ανοιγμα του χεριου) και το 2ο χτυπημα προερχεται απο τα δαχτυλα καθως πιεζουν την μπαγκετα προς τα πανω ωστε να κλεισει το χερι.Οσο πιο γρηγορη ειναι η εναλλαγη καρπου και δαχτυλων(tension and release) ή το ανοιγμα και κλεισιμο του χεριου, τοσο πιο γρηγορα θα ειναι και τα χτυπηματα.Κοιτωντας το προσεκτικοτερα το ανοιγμα και κλεισιμο του καρπου, ουσιαστικα προκειται για free stroke/donwstroke ακολοθουμενο απο ενα upstroke.
Καποιοι βεβαια εμπειροι θα μου πουνε, καλα ρε Nordic καθεσαι και ασχολεισαι με τεχνικες και τεμπελιαζεις να κατσεις να το διαπιστωσεις από μόνος σου παιζωντας πισω απο το drumset(practice, practice practice)?Σταματα να αναζητας μαγικες τεχνικες..Σιγουρα δεν θα διαφωνησω με την αποψη αυτην, καθως σαν γενικη κατευθυνση ειναι σωστη.. Το σιγουρα ομως ειναι οτι μετα απο προσωπικη ενασχοληση και μελετη μου παρουσιαστηκαν
διαφορα εμποδια και προκλησεις, που διαφορες τεχνικες καλυψαν το κενο αυτο.
Ti ειναι αυτό ομως που κανει την push/pull τεχνικη ένα τοσο χρησιμο εργαλείο ωστε να χρησιμοποιηθει σχεδον σε οτιδηποτε παιζουμε??
Double strokes:Ολοι μας όταν προσπαθουσαμε να επιτυχουμε double strokes ως αρχαριοι σε αργα tempo,κουνουσαμε ουσιαστικα 2 φορες τον καρπο μας και σιγουρα πολλοι απο εμας όταν ανεβαζαμε το tempo συνειδητοποιουσαμε οτι δεν μπορουμε να ανταπεξελθουμε.Οταν λοιπον αρχίζαμε και χρησιμοποιουσαμε επαναφορα ή ειχαμε πιο χαλαρο grip η ιδια η επαναφορα οταν χρησιμοποιουσαμε καρπο εκανε την μπαγκετα, να προκαλει το downstroke και το upstroke.Οσοι λοιπον ηταν παρατηρητικοι στο σημειο αυτο καταλαβαν οτι ειναι απλα θεμα χρονου να αποκτησεις ταχυτητα και να συνειδητοποιησεις οτι μεσω της push/pull ως κινησιολογια μπορεις να προκαλεσεις ο ιδιος τα downstroke/upstroke χτυπηματα.Οποτε οταν αρχιζεις και εναλλασεις push/pull χτυπηματα αναμεσα σε δεξι και αριστερο χερι,(σωστα μαντεψατε) εχεις το double stroke roll.
Η push/pull ειναι αναποσπαστο κομματι στο να μαθουμε να παιζουμε σωστα double strokes rolls ειδικα σε μεγάλες ταχυτητες αλλα και να τα κανουμε να ακουστουνε σωστα, ως roll.
Single strokes:Aκολουθωντας τον χρυσο κανόνα, "μετα απο ενα upstroke ακολουθει παντοτε ενα Downstroke", ειναι ευκολο να καταλαβει κανεις ότι η τεχνικη μπορει να χρησιμοποιηθει κατ΄επαναληψη ως συνεχομενη κινηση, δηλαδη downstroke-upstroke-downstroke-upstroke-downstroke-upstroke.Η συνεχομενη εναλλαγη βοηθαει σε μετρηματα(8α και 16α) με το ενα χέρι σε hi-hat ή ride σε υψηλα τεμπο.Πολλοι funk drummers χρησιμοποιουνε την τεχνικη για γρηγορα μετρηματα σε 16α στο hi-hat με το ενα χερι.Σκεφτειτε, ποσοι απο εμας προσπαθησαν να παιξουν ενα βασικο rock beat σε πιο υψηλο tempo και παθαινανε κραμπες ή τεντονιτιδες?Επίσης ποσοι απο εμας ακόμα και σε προχωρημενο επίπεδο δεν μπορουν να παιξουν single stroke roll(16α) σε ταχυτητες π.χ. πανω απο 160 bpm χωρις να τα "φτυνουν" ή να τραυματιζουν τα χερια τους?Η λύση?push-pull.Εκτενεστερα ειναι απολυτα λογικο πως αμα αν εφαρμοσουμε την τεχνικη και στα 2 χερια και το ενα χερι κυνηγαει το αλλο, δηλ.:Δεξι downstroke-αριστερο downstroke-δεξι upstroke-αριστερο upstroke θα ειμαστε 2 φορες πιο γρηγοροι απο τον κλασικο τροπο εναλαγης μονων χτυπηματων(καθε κινηση του καρπου και ενα χτυπημα).
Αυτο σημαινει επισης πως μπορουμε να εναλλασουμε με απολυτη ευκολια και ακριβεια μεταξυ 16ων(1 χτυπημα με την κινηση καρπου) και 32ων(2 χτυπηματα με καθε κινηση του καρπου ή push pull) με single sticking χωρις να εξαρτωμαστε ιδιαιτερα απο το μετρημα των υποδιαιρεσεων(ποσοι απο εσας μπορειτε να μετρησετε 32α σε μεγαλα tempo??που ακομα και το μετρημα των 16ων ειναι αρκετα δυσκολο σε ταχυτητες οπως π.χ.200bpm?), αλλα μονο των τεταρτων, κατι που μας επιτρεπει να κλειδωνουμε καλυτερα σε ενα tempo υψηλο παιζωντας σταθερα.Τελος ειναι απολυτα λογικο με την τεχνικη αυτην να μπορουμε πιο ευκολα να εναλλασουμε το double stroke και το single stroke roll σε 16α κανωντας τα να ακουγονται ακριβως το ιδιο ασχετως sticking, δηλαδη συνεχομενα 16α.Τρομερο εργαλειο πισω απο το Kit..
Rudiments:Εφοσον οτι παιζουμε μεταφραζεται σε μονα και διπλα(singles and doubles), ειναι απολυτα λογικο να καταληξουμε οτι η τεχνικη μπορει ευκολα να χρησιμοποιηθει σε οποιοδηποτε rudiment σε μεγαλα tempo..Παραδειγμα double paradiddle(συνδυασμος μονων και διπλων χτυπηματων):Δεξι downstroke-αριστερο downstroke-δεξι upstroke- αριστερο upstroke-δεξι(push pull για μονα) -downstroke-upstroke(push pull για διπλα).Σχεδον σε ολες τις κατηγοριες των rudiments η εφαρμογη της τεχνικης δειχνει απολυτα λογικη.
Ακομα και σε flams.To flam ουσιαστικα σαν χτυπημα αποτελειται απο ενα primary note(με ρυθμικη αξια) και ενα grace Note που δεν εχει ρυθμικη αξία και παιζεται οσο πιο κοντα γινεται πριν την κυρια νοτα,ετσι παντοτε το χερι που παιζει primary note ξεκιναει πιο ψηλα.
Χρησιμοποιωντας την τεχνικη ουσιαστικα καθε grace note παιζει ενα Upstroke και το αλλο χερι ακολουθει με downstroke οσο πιο συντομα γινεται.Ετσι λοιπον στα alternating flams,σε υψηλα tempo ουσιαστικα έχουμε την push/pull τεχνικη, απλα καθε upstroke παιζεται σε πιο χαμηλο υψος και οσο πιο κοντα γινεται με την κυρια νοτα.Παρόλα που στην πλειοψηφια των rudiments sε μεγαλα tempo η πρακτικοτητα της τεχνικης ειναι εμφανης, κρατω καποιες επιφυλαξεις όσον αφορα την κατηγορια των drags.
Συνεπως, υστερα απο τα παραπανω αναγραφομενα θα ηθελα η συζητηση να επικεντρωθει στα εξης σημεια,με τις προσωπικες σας εμπειριες και αποψεις:
1)Push/pull.Εργαλειο για ταχυτητα και δυναμη??
Η κινησιολογια της push/pull κατα την αποψη μου απο την φυση της μπορει να προσφερει εκτος απο ταχυτητα και υψηλες δυναμικες.Αν και εχω δει αρκετους να παιζουν γρηγορα ghost notes σε 16α με την συγκεκριμενη τεχνικη.
2)Μειονεκτηματα της push/pull kαι συγκριση με αλλες τεχνικες.
Η προσωπικη μου αποψη ειναι πως περαν της ταχυτητας, η push/pull δεν αποτελει ιδανικο εργαλειο για accents και ghost notes.Ti εννοω: αν το παιξιμο μας απαιτει μεγαλη δυναμικη αποκλιση, accents και ghost notes παραλληλα η push/pull δεν μπορει να το προσφερει αν το παιξιμο μας ειναι hand to hand, εκει ισως η moeller μοιαζει ως η πιο λογικη επιλογη.Σε περιπτωσεις ομως που ενα χερι ειναι ελευθερο, μπορει να προσφερει καποια ghost notes στο hi-hat ή στο ταμπουρο που μπορει να αναδειξει ενα groove.
3)Push-pull vs finger technique(δαχτυλα) για υψηλες ταχυτητες????
Τελευταία επεξεργασία από moderator: