Πρόβλημα στον αριστερό αντίχειρα - κιθάρα

sgian

Νέο μέλος
Μηνύματα
150
Πόντοι
18
Τον τελευταίο καίρο λόγω συγκεκριμένου προγράμματος χρειάζεται να παίζω αρκετά μπαρέ ακκόρντα. Μόνο που μετά απο συνεχώμενο παίξιμο πονάει αρκετά ο αντίχειρας στην βάση του. Αν στο κομμάτι ενναλάσονται ελεύθερα ακκόρντα με μπαρέ δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ξέρετε τί πρόβλημα μπορεί να υπάρχει και αν υπάρχουν ασκήσεις μόνο για τον αντίχειρα?

 
1. Τα λεπτά μπράτσα εντείνουν τέτοια προβλήματα

2. Μην ασκείς υπερβολική πίεση στο πίσω μέρος του μπράτσου

3. Κρέμασε την κιθάρα (αν παίζεις όρθιος) έτσι ώστε η γωνία του αγκώνα να είναι περίπου 90 μοίρες

4. Μην παίζεις φούλ μπαρέ. Η βασική τρίφωνη είναι μια χαρά, δεν χρειάζεσαι τους διπλασιασμούς

5. Μην "σπάς" τον αντίχειρα κάθετα πίσω απο το μπράτσο, δοκίμασε να συνηθίσεις παίζοντας με τον αντίχειρα απο πάνω..

 
Silot είπε:
1. Τα λεπτά μπράτσα εντείνουν τέτοια προβλήματα

2. Μην ασκείς υπερβολική πίεση στο πίσω μέρος του μπράτσου

3. Κρέμασε την κιθάρα (αν παίζεις όρθιος) έτσι ώστε η γωνία του αγκώνα να είναι περίπου 90 μοίρες

4. Μην παίζεις φούλ μπαρέ. Η βασική τρίφωνη είναι μια χαρά, δεν χρειάζεσαι τους διπλασιασμούς

5. Μην "σπάς" τον αντίχειρα κάθετα πίσω απο το μπράτσο, δοκίμασε να συνηθίσεις παίζοντας με τον αντίχειρα απο πάνω..
Σωζεις ζωες  8)

 
Φίλε sgian, οι συμβουλές του silot είναι ότι πρέπει.

Εγώ θα το παω λίγο πιο πέρα και θα σε ρωτήσω τι radius έχει η ταστιέρα σου (αν δεν ξέρεις το βρίσκεις εύκολα στο νετ στη σελίδα του κατασκευαστή).

Επίσης, καμιά φορά η κιθάρα έρχεται με το nut αρκετά πιο ψηλά απ'το ιδανικό με αποτέλεσμα να χρειάζεται περισσότερη πίεση για μπαρέ στο πρώτο τάστο. Αν δεν την έχει δει την κιθάρα για σετάπ κάποιος καλός τεχνίτης δεν χάνεις τίποτα να πας να πάρεις μια καλή γνώμη  ;)

 
Εξίσου σημαντικό είναι το action της κιθάρας. Όσο το χαμηλότερο γίνεται οι χορδές, για να παίζεις άνετα.

+500 σε αυτά που λέει ο Silot, αλλα είσαι σίγουρος ότι τα λεπτά μπράτσα είναι χειρότερα? Εγώ πιστεύω ακριβώς το αντίθετο. Στο φαρδύ μπράτσο πρέπει να βάλεις τον αντίχειρα σε μεγαλύτερη επιφάνεια και να πιέσεις => περισσότερη δύναμη. Και γενικώς είναι πιο άνετα τα λεπτα μπρατσα.

 
lambrosgg είπε:
+500 σε αυτά που λέει ο Silot, αλλα είσαι σίγουρος ότι τα λεπτά μπράτσα είναι χειρότερα? Εγώ πιστεύω ακριβώς το αντίθετο. Στο φαρδύ μπράτσο πρέπει να βάλεις τον αντίχειρα σε μεγαλύτερη επιφάνεια και να πιέσεις => περισσότερη δύναμη.
Μερικώς άκυρο. Αν ασκήσεις την ίδια πίεση στο φαρδύ μπράτσο τότε όντως η δύναμη θα αυξηθεί, αλλά δεν έχεις λόγο να το κάνεις αυτό γιατί από τη μεριά που είναι οι χορδές δεν αλλάζει η απαιτούμενη δύναμη για να πατηθούν.

Για την ίδια δύναμη στήριξης, η μεγαλύτερη επιφάνεια εξασφαλίζει καλύτερη κατανομή της και άρα μικρότερη πίεση (δύναμη ανά μονάδα επιφάνειας). Άρα τα φαρδιά μπράτσα είναι πιο άνετα, τουλάχιστον στις συγχορδίες. Όλα αυτά θεωρητικά, γιατί εν τέλει είναι και θέμα προτίμησης/συνήθειας...

 
starscream είπε:
Μερικώς άκυρο. Αν ασκήσεις την ίδια πίεση στο φαρδύ μπράτσο τότε όντως η δύναμη θα αυξηθεί, αλλά δεν έχεις λόγο να το κάνεις αυτό γιατί από τη μεριά που είναι οι χορδές δεν αλλάζει η απαιτούμενη δύναμη για να πατηθούν.

Για την ίδια δύναμη στήριξης, η μεγαλύτερη επιφάνεια εξασφαλίζει καλύτερη κατανομή της και άρα μικρότερη πίεση (δύναμη ανά μονάδα επιφάνειας). Άρα τα φαρδιά μπράτσα είναι πιο άνετα, τουλάχιστον στις συγχορδίες. Όλα αυτά θεωρητικά, γιατί εν τέλει είναι και θέμα προτίμησης/συνήθειας...
Ίσως να έχεις δίκιο φίλε. Εγώ ξέρω απο δική μου πείρα ότι αν παίζω σε φαρδύ μπράτσο (κλασικές κιθάρες, ή στυλ gibson) το χέρι μου πιάνεται σε μια ώρα μέσα.

 
starscream είπε:
+500 σε αυτά που λέει ο Silot, αλλα είσαι σίγουρος ότι τα λεπτά μπράτσα είναι χειρότερα? Εγώ πιστεύω ακριβώς το αντίθετο. Στο φαρδύ μπράτσο πρέπει να βάλεις τον αντίχειρα σε μεγαλύτερη επιφάνεια και να πιέσεις => περισσότερη δύναμη.
Μερικώς άκυρο. Αν ασκήσεις την ίδια πίεση στο φαρδύ μπράτσο τότε όντως η δύναμη θα αυξηθεί, αλλά δεν έχεις λόγο να το κάνεις αυτό γιατί από τη μεριά που είναι οι χορδές δεν αλλάζει η απαιτούμενη δύναμη για να πατηθούν.

Για την ίδια δύναμη στήριξης, η μεγαλύτερη επιφάνεια εξασφαλίζει καλύτερη κατανομή της και άρα μικρότερη πίεση (δύναμη ανά μονάδα επιφάνειας). Άρα τα φαρδιά μπράτσα είναι πιο άνετα, τουλάχιστον στις συγχορδίες. Όλα αυτά θεωρητικά, γιατί εν τέλει είναι και θέμα προτίμησης/συνήθειας...
Έχει να κάνει με τα δάχτυλα και το χέρι του καθενός.

Τυπικά είσαι σε μεγαλύτερη τάση όταν έχεις τον αντίχειρα κοντά στα δάχτυλα (λεπτό μπράτσο). Ένα χοντρό μπράτσο (τυπικά) αφήνει τον αντίχειρα πιο κοντά στην "φυσική" του απόσταση απ'τα δάχτυλα σε κατάσταση χαλάρωσης.

Αυτό που περιγράφει ο φιλος που ξεκίνησε το θέμα μου θυμίζει αυτό που ένιωθα όταν ήμουν ακόμα πρωτάρης στην κιθάρα και δεν είχα εξασκηθεί στα πολλά και συνεχόμενα ακκόρντα...

 
εκτος απ αυτα που αναφερθηκαν πιο πανω, μερικα πραγματα που διαπιστωσα αντιμετωπιζοντας κι εγω το ιδιο προβλημα ειναι οτι αν προσεξεις πολυ την τεχνικη του μπαρε, θα δεις οτι το ιδιο το βαρος του χεριου καθως πεφτει προς τα κατω μπορει να χρησιμοποιηθει σαν βοηθεια για το πατημα, μ αλλα λογια να κανει λιγη απ τη δουλεια του αντιχειρα. επισης, αν η θεση των δακτυλων στην ταστιερα δεν ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ πισω απο το ταστο, βαζεις παραπανω δυναμη χωρις να χρειαζεται. εννοειται επισης οτι σεταρεις την κιθαρα με λεπτες χορδες και χαμηλα - ακομα κι αν χανει σε ηχο, δινεις στα χερια σου το χρονο να συνηθισουν.

  επισης:

4. Μην παίζεις φούλ μπαρέ. Η βασική τρίφωνη είναι μια χαρά, δεν χρειάζεσαι τους διπλασιασμούς5. Μην "σπάς" τον αντίχειρα κάθετα πίσω απο το μπράτσο, δοκίμασε να συνηθίσεις παίζοντας με τον αντίχειρα απο πάνω..
-- δηλαδη πατωντας το μπασο με τον αντιχειρα..
!!!!!!!!!!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τα φούλ μπαρέ και μένα με πειράζουν.Ειδικά αν δεν έχω ζεσταθεί με ξεσκίζει το μέρος του αντίχειρα μετά απο 1-2 λεπτά και σταματάω.Αυτό συμβαίνει λόγω σφιξίματος λογίκα.Γενικά της παραπάνω μη αναγκαίας δύναμης που βάζουμε.

Απορώ όμως πώς και με πονάει ακομα το ίδιο με την αρχή και σε άλλους που δεν παίζουν ούτε το 1/10 των ωρων που παίζω δεν χαμπαριάζουν.Τι τραγικό λάθος κάνω.Αφού μείωσα και τη δύναμη που βάζω στον καμπαρέ......

 
Jasemeister είπε:
[Αυτό που περιγράφει ο φιλος που ξεκίνησε το θέμα μου θυμίζει αυτό που ένιωθα όταν ήμουν ακόμα πρωτάρης στην κιθάρα και δεν είχα εξασκηθεί στα πολλά και συνεχόμενα ακκόρντα...
Εγω παλι δεν ειχα ποτε προβλημα με τα ακκορντα.

Μονο σολα επαιζα στις μπαντες  :D :D :D :D :D

Σοβαρα τωρα στο θεμα του παχους του μπρατσου ειναι βασικα το μακρος των δαχτυλων του καθε παιχτη και το πως  αγκαλιαζουν το μπρατσο αλλα και θεμα συνηθειας.

Οποτε το αφηνουμε κενο αυτο να διαλεγει ο καθεις το παχος που θελει.

  επισης:

4. Μην παίζεις φούλ μπαρέ. Η βασική τρίφωνη είναι μια χαρά, δεν χρειάζεσαι τους διπλασιασμούς5. Μην "σπάς" τον αντίχειρα κάθετα πίσω απο το μπράτσο, δοκίμασε να συνηθίσεις παίζοντας με τον αντίχειρα απο πάνω..
-- δηλαδη πατωντας το μπασο με τον αντιχειρα.. 


!!!!!!!!!!
Ασφαλως οχι :)

Εννοει να εχει το χερι πιο φυσιολογικη θεση πανω στο  μπρατσο χωρις πολλα λυγισματα και στραβωματα των καρπων και δαχτυλων.

Ετσι και ο αντιχειρας ερχεται στο πανω μερος του μπρατσου χωρις ομως να διπλωνει οπως εννοεις εσυ για να πιασει "πανυγιρτζιδικα" που λεμε τα μπασα.

Απλα δεν πιανεις καθολου μπασα (το λεει πιο πανω ο Silot "4. Μην παίζεις φούλ μπαρέ. Η βασική τρίφωνη είναι μια χαρά, δεν χρειάζεσαι τους διπλασιασμούς").

Τα μπασα στις συγχορδιες σε μια φουλ μπαντα ειναι περριτα και μουτζουρωνουν κιολας.

Αστα να τα παιζει το Μπασιστας  ;D

Αυτος κλεφτης θα γινει?  :D

Δεν μας εχει πει ο φιλος που ρωτησε ομως κατι  ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ.

Που παιζει και τι παιζει?

Ακουστικη κιθαρα σε μπαντα χωρις μπασο? οποτε αναλαμβανει και τα μπασα της "ενορχηστρωσης", οποτε την "εκατσες" τη βαρκα.

Για λεγε  ::)

 
trigga είπε:
Αυτό συμβαίνει λόγω σφιξίματος λογίκα.Γενικά της παραπάνω μη αναγκαίας δύναμης που βάζουμε.
+1

Απορώ όμως πώς και με πονάει ακομα το ίδιο με την αρχή και σε άλλους που δεν παίζουν ούτε το 1/10 των ωρων που παίζω δεν χαμπαριάζουν.
Άστα, τα ίδια παθαίνω κι εγώ όταν παρατήσω την κιθάρα για 1 εβδομάδα (ή παραπάνω) και επιστρέψω. :-[

Silot, συμφωνώ σε όλα εκτός από αυτό:

4. Μην παίζεις φούλ μπαρέ. Η βασική τρίφωνη είναι μια χαρά, δεν χρειάζεσαι τους διπλασιασμούς
Και να μην παίζεις φουλ μπαρέ με το συγκρότημά σου, θα πρέπει να είσαι σε θέση να το κάνεις για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς πόνο. Δε λύνουμε ένα πρόβλημα αποφεύγοντάς το...

 
sgian είπε:
Τον τελευταίο καίρο λόγω συγκεκριμένου προγράμματος χρειάζεται να παίζω αρκετά μπαρέ ακκόρντα. Μόνο που μετά απο συνεχώμενο παίξιμο πονάει αρκετά ο αντίχειρας στην βάση του. Αν στο κομμάτι ενναλάσονται ελεύθερα ακκόρντα με μπαρέ δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ξέρετε τί πρόβλημα μπορεί να υπάρχει και αν υπάρχουν ασκήσεις μόνο για τον αντίχειρα?
Το προβλημα σου παρουσιαστηκε τωρα,η το ειχες παρατηρησει και παλιοτερα?Μηπως ειναι η πρωτη φορα που παιζεις πολλα κομματια με μπαρε?Αν ναι,υπομονη και συστηματικο παιξιμο...ειναι θεμα συνηθειας και αντοχης ;)..αλλα,δεν ειπες τι κιθαρα εχεις,τι χορδες χρησιμοποιεις...διευκρινησε αν θελεις
 
Αυτό με τα τρίφωνα ακκόρντα θα ήταν σωτήριο μόνο που δεν υπάρχει μπάσσο στο σχήμα, ούτε ντράμς, αλλά δύο κρουστα, πιάνο (&synth), λαούτο, κιθάρα ηλεκτρική και ακουστική οπότε "υποκαθιστώ" το μπάσσο σε πολλά κομμάτια.

Απο κιθάρες η ακουστική έχει αρκετά γεμάτο μπράτσο και η ηλεκτρική είναι μια Ibanez με πάρα πολύ λεπτό μπράτσο (super wizard). Και στις δύο έχω πρόβλημα αλλά στην ακουστική εμφανίζεται λίγο πιο γρήγορα, περίπου μετά τα 3 κομμάτια.

Μου φαίνεται ότι αρχίζουν οι ενοχλήσεις όταν

α) προσπαθώ να βγάλω κοφτό μπάσσο καντίνια στα μπαρέ

β) Όταν μένω κρατημένος σε ακκόρντα και ασυνέσθητα το αριστερό χέρι (και η πίεση του αντίχειρα) ακολουθάει τις δυναμικές του δεξιού χεριού (π.χ. ένα άσχετο ξένο τραγούδι το Serenade)

γ) όταν χρειάζονται πολύ καθαρά γρήγορα αρπίσματα και που πάλι ανεβάζω πολύ την πίεση του αντίχειρα με τον φόβο μην παιχτεί καμμία΄"κούφια" νότα.

Στην ηλεκτρική 10αρες και στην ακουστική 11άρες. "Διατάσεις των δαχτύλων στην πίσω μεριά του μπράτσου για ζέσταμα βοηθάνε ή μπορεί να μου κάνω καμμία ζημιά?

Μήπως να πω στα παιδιά να βρούμε κανα μπασίστα και εγω να πάιζω φρασούλες πάνω απο την φωνή? ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Υπάρχει πιανίστας και κάνεις εσύ τα μπάσα; Αυτός τι κάνει δηλαδή; Και νομίζω ότι ότι το μπασοκίθαρο ξεκουράζει, η συνεχής στήριξη φουλ μπαρέ με τον αντίχειρα είναι αυτή που κουράζει.

Απο κει και πέρα,νομίζω ότι είναι κάτι φυσιολογικό. Υπάρχουν και χειρότερα, δυο ώρες Sol- , Fa- , συρτορούμπα... ;D

Ξεκούραζέ το όσο πιο πολύ μπορείς ενδιάμεσα, και δοκίμασε διαφορετικές τεχνικές όπως ας πούμε να μη δουλεύεις τη Μι μπάσα, αλλά ο δείκτης σου να κλείνει μόνο δυο τρείς χορδές.

 
+1! Σώζει ζωές!!! ;D

Βέβαια, σε κάθε κομμάτι θα το αλλάζεις, αλλά άμα είναι να σακατευτείς......

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top