πρόβλημα με Β σε 5άρι σετ flatwound

sultan of string

Εξαιρετικό μέλος
Μηνύματα
22,310
Πόντοι
2,148
συμβαίνει το εξής παράξενο και θα ήθελα μια γνώμη, διότι δεν έχω ανάλογη εμπειρία.

Μόλις πρόσφατα (και μετά από σχετική συζήτηση που είχαμε παλιά εδώ) κατέληξα και πήρα ένα σετ fender 90505L.

Το μπάσο είναι ένα 5άρι fretless.

Τις έβαλα χτες και έχω παρατηρήσει τα εξής:

Η Β στο κουτί αναφέρεται ως taperwond.

OK δεν δίνω και ιδιαίτερη σημασία. Εκείνο που παρατηρώ είναι ότι κάτω στον καβαλάρη, ενω όλες οι άλλες καβαλάνε στο ίδιο πάχος και έχουν ένα μικρό νημάτινο τύλιγμα στην αρχή, αυτή καβαλάει ως μικρότερη διάμετρος και αρχίζει το κανονικό της τύλιγμα γύρω στον 1.5 πόντο ΜΕΤΑ τον καβαλάρη.

Το κουφό είναι τώρα ότι βγάζει από μόνη της μια άθλια αρμονική.

Γενικά δεν μπορούσα με τίποτα να ευχαριστηθώ intonation.

Μέχρι που τελικά στην δεύτερη οκτάβα χτυπάω τη νότα και ακούγεται (εκεί πεντακάθαρα) άλλη μια ένα ημιτόνιο παραπάνω.

Στις πιό χαμηλές νότες δηλαδή στην πρώτη οκτάβα και πριν, απλά ακούγεται θολωμένα και δυσάρεστα. Προφανώς επειδή είναι πολύ χαμηλές οι συχνότητες. Στην δεύτερη όμως οκτάβα ακούγεται πολύ καθαρά.

Είναι ελαττωματική η χορδή?

Τι στο καλό συμβαίνει.

 
Αν το μπάσο έχει ρυθμιστεί σωστά για intonation και ξεφεύγει ένα ολόκληρο ημιτόνιο τότε είτε φταίει η χορδή, είτε ο μάστορας. Όσο για το taperwound, ναι είναι κανονική μέθοδος κατασκευής μπουγαδοσυρμάτων για 5ρια :P . Αυτό που δεν κατάλαβα τι εννοείς είναι τα περί "άθλιας αρμονικής", αν έχεις κέφι ξηγήσου να νιώσουμε.

 
kwstas79 είπε:
Αν το μπάσο έχει ρυθμιστεί σωστά για intonation και ξεφεύγει ένα ολόκληρο ημιτόνιο τότε είτε φταίει η χορδή, είτε ο μάστορας. Όσο για το taperwound, ναι είναι κανονική μέθοδος κατασκευής μπουγαδοσυρμάτων για 5ρια :P . Αυτό που δεν κατάλαβα τι εννοείς είναι τα περί "άθλιας αρμονικής", αν έχεις κέφι ξηγήσου να νιώσουμε.
το μπάσο είναι ρυθμισμένο, όσον αφορά το intonation στην τρίχα.

Δεν είπα ότι ξεφεύγει ένα ολόκληρο ημιτόνιο.

Μαζί με την νότα ακούγεται και ΑΛΛΗ ΜΙΑ ένα ημιτόνιο πάνω.

Και δεν το καταλαβαίνεις μέχρι τουλάχιστον μια πέμπτη πάνω.

Μέχρι εκεί, επειδή όλα είναι χαμηλά συχνοτικά, κάτι γίνεται.

Στην οκτάβα ακούς την οκτάβα, στο κουρδιστήρι είναι καρφί και εσύ ακούς μια υποψία ενός ημιτονίου ακόμα.

Και αν ανέβεις άλλη μια οκτάβα εκεί σου παίρνει το αυτί σε ένταση η δεύτερη νότα.

Πως να το πω. Η σι παίζει δυό νότες.

 
η σι χορδή παίζει δυό νότες.

Μετά ας πούμε την μι αρχίζει και ακούγεται σε ό,τι νότα παίξεις στην σι χροδή μια άλλη πιό χαμηλά σε ένταση ένα ημιτόνιο πάνω.

Αν παίξεις πχ λα ακούς και μια ψιλο λα δίεση.

Στην οκτάβα ακούς και μια ντο κλπ

 
Κατα πάσα πιθανότητα έπεσες σε ελλατωματική χορδή τότε. Πριν όμως στείλεις email στον πωλητή για τα περαιτέρω, σιγουρέψου πως τίποτα δεν είναι χαλαρό ή τρίζει στην γέφυρα.

 
Και τι να του πω του πωλητη (θωμα) ?

Αυτο που συμβαίνει είναι κουφο.

Αν και εγω πιστεύω οτι φταιει οτι το τυλιγμα της χορδης αρχίζει μετά τον καβαλάρη. Δηλαδή είναι σαν δυο χορδές σε μία διαφορετικου μήκους

 
Σας βαζω δυό φωτογραφίες απ τη χορδή.

πάντως φαίνεται ότι το θέμα ισχύει κανονικά για τις taperwounds και είναι όπως το λεω ακριβώς.

https://www.talkbass.com/threads/taper-wound-strings-and-intonation.995109/

20160922_082038.jpg

20160922_082028.jpg

 
Επίσης αυτό

το λέει ξακάθαρα:


TAKE IT TO THE BRIDGE



Yet another design controversy concerns how the windings should be terminated at the bridge end. In the early 1970s, Rotosound introduced a bass string with windings that stopped just before the bridge so the exposed core passed over the saddle, thus improving flexibility and sustain. (Anthony Jackson says he suggested this idea.) Although Rotosound still owns the patent on the exposed-core design, many companies offer "taper-wound" (often erroneously called "taper-core") strings, which may have only a single winding over the saddle. (See page 42) "We originally did that to improve the string's articulation," says Trace Elliot's Mike Markure. "But we've found that taper winding helps intonation a great deal also." Jim D'Addario sharply disagrees with this observation: "A string, in order to divide itself properly into equal vibrating parts in its overtone series, has to be equal in diameter and mass-per-unit-length from one end to the other. So in order to make a taper-wound string almost play in tune, you need to compensate your bridge way out of the equilibrium point.
You might get your octave to sound like the 12th-fret harmonic, but in that case some of the other notes will be out of tune." Tim Pfouts of SIT has yet another perspective: "Some people like taper-wound strings, but I think they get sloppy because they don't have as much mass going over the saddle. Taper winding does get the string closer to the pickup, though, which is an advantage."

 
Το προβλημα σου ξεκιναει απο την γεφυρα.Πανε σε εναν μαστωρα που να του κοβει η κεφαλα να το διορθωσει.Και να ξες οτι οι ταπερ γοουντ ειναι ετη φωτος πιο μπροστα απο τις αλλες.Απλα θελουν και το καταλιλο σεταπ.Φταει και που ειναι και αταστο και δεν σε βοηιαει..

 
Ελα..που ειναι αυτοι που με κοροιδευαν οταν εψαχνα προενισχιση και μου την λεγανε και τα ξεραν ολα..κανεις τιποτα;

Αντε καλοι μου γκουρουλιδες..

 
O_yes είπε:
Ελα..που ειναι αυτοι που με κοροιδευαν οταν εψαχνα προενισχιση και μου την λεγανε και τα ξεραν ολα..κανεις τιποτα;

Αντε καλοι μου γκουρουλιδες..
Δεν εξυπηρετεί κανέναν, και πρώτα εσένα, το να κρατάς μανιάτικα και να τα διοχετεύεις με ετεροχρονισμένα, ξυδάτα σχόλια.

Δεν είμαστε εδώ για να χαλάμε τις καρδιές μας νομίζω.  ;)

 
Το θέμα νομίζω δεν προσφέρεται για πλάκα.

Πήρα ένα σετάκι που το σκεφτόμουν καιρό, και με την σί τώρα ξενέρωσα.

Ο καβαλάρης φίλτατε, αν διάβασες τι γράφουν σε όλα τα φόρα, δεν είναι το πρόβλημα, αλλά η χορδή που μετά τον καβαλάρη έχει 2 πόντους ατύλιχτους.

Αρα δεν τίθεται θέμα μαστόρων ούτε γκουρού.

Να ρωτήσω, υπάρχει κάτι να πιάσω και να βιδώσω τη χορδή μετά το tailpiece πχ σαν FloydRose ώστε να την τραβήξω πιό έξω και να είναι όλο το μήκος της μετά τον καβαλάρη?

ή πρέπει να κάνω πατέντα?

 
Αν διάβασες όλο το παρακάτω που πόσταρες.

https://www.talkbass.com/threads/taper-wound-strings-and-intonation.995109/

Λέει:

"Without question if you go from non-taperd to tapered strings you need to do a setup. A tapered string lets the full thickness sit closer to your frets and closer to the pickups."

"If what you are hearing is actually chorusing it is likely that your strings are sitting too close to your pickups. If what you are hearing is inharmonic content then you are working with a string that is constructed too rigidly. A string that is too rigid (as opposed to too tight) starts behaving more like a marimba key rather than a string if it is not flexible enough.

I would suggest both a good setup and backing off the pickups a bit to see if this solves your problems."

Για τσεκ.

 
οι άλλες τεσσερις χορδές έκατσαν αρμονικά μια χαρά όπως οι προηγούμενες πάνω στα σημάδια της οκτάβας που είχα στο τάστο.

Η διαφορά πάχους σι και μι είναι ελάχιστη για να τίθεται θέμα proximity όπως το λεει αυτός.

chorusing με την έννοια ότι ακούς δυό νότες ναι.

inharmonic δεν το πιάνω τι εννοεί.

μπορώ να κατεβάσω τον μαγνήτη, αλλά δεν νομίζω να πάψω να ακούω τη δεύτερη νότα. Ίσως με την μεγαλύτερη απόσταση να πιάνει περισσότερο την πιό χοντρή χορδή (δηλαδή το εξωτερικό τύλιγμα) παρά τον πυρήνα.

Αλλά το πρόβλημα το περιγράφουν σαφώς όπως το ακούω όλοι οι παραπάνω.

 
Γενικά απο ότι διάβασα το rounding να ξεκινά λίγο ποιο μετά στην B taperwound είναι normal.

"tapers are the same principle as a piano wire. If you ever look inside a grand piano at the low strings, you will see that the core extends about 3/4 of an inch beyond the bridge"

"The theory is that this lets the string vibrate more freely and produces a harmonic series closer to that of an "ideal" string (one with zero thickness and perfect flexibility)."

Το gauge που έβαλες τώρα είναι διαφορετικό απο αυτό που είχες? Εάν ναι πρέπει να ξανασετάρεις.

Διάβασε και αυτό για να δείς αυτά περι bridge.

https://www.talkbass.com/threads/a-quick-taper-wound-b-string-question.547126/

Αν και επιμένω ότι αν σηκώσεις λίγο την χορδή και κατεβάσεις λίγο τον μαγνήτη ( με σωστό setup) θα είσαι οκ.

Θεωρώ ότι αυτές οι παρεμβάσεις είναι πιο safe απο το να βιδώσεις χορδές κλπ.

 
Βασικα δεν κραταω τιποτα μανιατικο.Απλα το εκανα για να δειξω πως καμια φορα αυτους που κοροιδευουμε μετα απο λιγο τους εχουμε αναγκη.Οποτε ειμαστε συμαζεμενοι απο την αρχη γιατι ποτε δεν ξες τι θα σου τυχει αυριο..

Τι πρεπει να κανεις..

Το να σηκωσεις λιγο το βαγονακι ειναι αυτονοιτο.

Αλλα το μεγαλο λαθος που φαινετε στην φωτο ειναι οτι εχεις το βαγονακι πολυ πισο οποτε μενει μεγαλο μερος της λεπτης χορδης στο λεγομαινο usable lenght.

Οποτε παιρνεις μετρο,μετρας ακριβος απο την αρχη της ταστιερας στο nut 43,2cm και τιλιγεις ενα καλοδιο μονοκλονο μια φορα και το γδερνεις.Ετσι βαζεις το 12ο ταστο και ξεκινας να ρυθμιζεις με σταθερο σημιο.Γιατι φαινετε πως η πηγες πολυ πισο τα βαγονακια,η ολοκληρη η γεφιρα ειναι μπροστα.Αν ειναι πισο τα βαγονακια θα στο δειξει η ρυθμηση του inotonation η οπως λεγετε τελος παντον αυτο.Γιαυτο σου ειπα αν δεν ηταν αταστο δεν θα ειχες προβλημα.Αν θες δοκημασε την χορδη σε ενταστο για να την τσεκαρεις.Συνιθος αυτες οι χορδες εχουν 4cm λεπτο τιλιγμα και το βαγονακι ειναι 3-3.5cm απο το ball end οποτε εκει δεν υπαρχει προβλημα.Εσενα ομως που εχει τοση αποσταση αναμεσα σε βαγονακι και χοντρο τιλιγμα σου κανει αυτα τα κολπα.

 
Θα ήθελα να πληροφορηθώ ποιο είναι αυτό το μπάσο (πρώτον) και να εισηγηθώ δια της κοινής λογικής ότι η χορδή έχει πρόβλημα (δεύτερον).

Ευχαριστώ.

 
@Gommer

θα δοκιμάσω

@O_yes

α. τα εισαγωγικά δεν τα πιάνω. είμαι σχεδόν 2.5 χρόνια εδώ και δεν έχω δώσει πουθενά αφορμή, εκτός αν με πιάνουν αδέσποτες...

β. το μεγάλο λάθος που λες (οκ να το δω) είναι μάλλον αυτονόητο καθώς γενικά το σχήμα στο σετάρισμα είναι μεγαλύτερο μήκος στις μπάσες και μικρότερο στις άλλες.

Το ότι το μπάσο είναι άταστο δεν μου δημιουργεί θέμα γιατί τη θέση του 12 την έχω μαρκάρει εδώ και καιρό, και εκεί δοκιμάζω πάντα intonation με αρμονικές και τσιμπιτές και δεν είχα θέμα με τυλιχτές χορδές.

Αν φέρω το βαγονάκι επάνω, τότε δεν ξέρω αν θα φύγει η δεύτερη νότα, αλλά σίγουρα θα χάσω intonation: τώρα όπως είναι στο δωδέκατο και 24ο (νοητικό τάστο) έχω σι καρφί (όπου είχα σημειώσει) αλλά και μια υποψία ντο στο 12 και πολύ πιό εντονο στο 24ο.

Είναι σαφές ότι η απόσταση ανάμεσα σε βαγονάκι και χοντρό τύλιγμα κάνει τα κόλπα, αλλά αν μειωθεί δεν θα έχω σι στο 12ο.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top