cubase Πρόβλημα με παραμορφωμένο ήχο (Cubase 10 και Omnisphere)

filmmusic

Μέλος
Μηνύματα
217
Πόντοι
28
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Καλησπέρα.

Έχω ένα πρόβλημα με ένα VST, το Omnisphere της Spectrasonics στο Cubase 10.

Καταρχήν ο υπολογιστής μου είναι αυτός, με μια Scarlet Solo απ'την οποία παίρνω τον ήχο μέσω ακουστικών.

https://www.noiz.gr/forums/topic/61221-καθόλου-ήχος-από-cubasenuendo-με-realtek-asio-driver/

Κάνω export audio έναν ήχο που έχω από την Omnisphere, και παρουσιάζει παραμόρφωση στο τέλος του όταν κάνω release τον ήχο.

(βλ. στο 0.32΄΄ του συνημμένου mp3).

To buffer size της κάρτας (το οποίο ακόμα δεν έχω καταλάβει τί είναι), το έχω στο τέρμα (1024). Αν το αλλάξω και το κάνω μικρότερο η παραμόρφωση αλλάζει αλλά παραμένει. Τί μπορώ να κάνω;

Embrace2_Omnisphere1.mp3


 

Attachments

Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Λοιπόν, παρατήρησα το εξής:

Όταν μετακινώ όλα τα midi events αλλού, δεν την κάνει την παραμόρφωση. (δε μπορώ να καταλάβω γιατί),

Αλλά: όταν τα μετακινώ, μεγενθύνεται η διάρκεια των νοτών. Πώς γίνεται αυτό;

Ψάχνω στο διαδίκτυο και λένε κάτι για snap κτλ., το απενεργοποιώ, τίποτα....!

 
Σαν πλημμύρα της cpu ακούγεται. Θες κι άλλο buffer. Με τον επεξεργαστή σου δε  δικαιολογείται. Έχεις λύσει το θέμα με τα ASIO drivers ή πηγαίνεις με ASIO4ALL ακόμα;

Όταν μετακινώ όλα τα midi events αλλού, δεν την κάνει την παραμόρφωση. (δε μπορώ να καταλάβω γιατί),
Αν δεν υπάρχει τίποτα άλλο στο project, κάτι δεν πάει καλά γενικά με το daw και τα plugs.

όταν τα μετακινώ, μεγενθύνεται η διάρκεια των νοτών. Πώς γίνεται αυτό;
Μάλλον έχεις μπει σε stretch mode. Πάτα το 1 μία φορά, για να γυρίσει το εργαλείο σε mode επιλογής. Το εργαλείο επιλογής έχει 3 τρόπους: επιλογή, μετακίνηση, ξεχείλωμα. Όσο πατάς το 1, κάνει κύκλους μεταξύ αυτών των επιλογών. Προσοχή στον κέρσορα του ποντικιού, όταν έχει ρολογάκι δίπλα ξεχειλώνει.

 
Σαν πλημμύρα της cpu ακούγεται. Θες κι άλλο buffer. Με τον επεξεργαστή σου δε  δικαιολογείται. Έχεις λύσει το θέμα με τα ASIO drivers ή πηγαίνεις με ASIO4ALL ακόμα;

Αν δεν υπάρχει τίποτα άλλο στο project, κάτι δεν πάει καλά γενικά με το daw και τα plugs.

Μάλλον έχεις μπει σε stretch mode. Πάτα το 1 μία φορά, για να γυρίσει το εργαλείο σε mode επιλογής. Το εργαλείο επιλογής έχει 3 τρόπους: επιλογή, μετακίνηση, ξεχείλωμα. Όσο πατάς το 1, κάνει κύκλους μεταξύ αυτών των επιλογών. Προσοχή στον κέρσορα του ποντικιού, όταν έχει ρολογάκι δίπλα ξεχειλώνει.
Χρησιμοποιώ το ASIO της Scarlett, οπότε ακούω από τα ακουστικά.

Όταν πάω να χρησιμοποιήσω το Generic Low Latency ASIO driver για να ακούω από τα ηχεία μου, παραμορφώνονται τα πάντα! Πάλι δεν ξέρω γιατί.

Στο project υπάρχουν 8 midi tracks και ένα video. Αλλά και όταν τα αφαιρούσα, για να δω μήπως είχε παραφορτωθεί το project, πάλι το έκανε.

Δεν κατάλαβα πώς βγαίνω από το stretch mode.

Εδώ μια εικόνα του project:

https://ibb.co/G0ZH6m5

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Λοιπόν, για το 2ο πρόβλημα κάτι έχει γίνει με το tempo:

Είχα εισάγει ένα midi file που είχε ένα ritenuto στο τέλος.

Από 60bpm έφτανε σε 36. Οπότε μετά, όταν μετακινούσα τα midi events τα πήγαινα εκεί που το tempo ήταν 36 και γι'αυτό "ξεχείλωνε".

Τώρα μάλλον θα πρέπει να βρω πώς μετακινώ midi events χωρίς να αλλάζει η διάρκειά τους με βάση το tempo στο project.

 
  • Like
Reactions: Ali Barout
Διάβασε musical time base vs Linear time base.

Χοντρικά. Το πορτοκαλί τέταρτο στον ινσπέκτορ, δείχνει ότι ένα τρακ είναι σε μουσική χρονική βάση. Δηλαδή αν έχεις γράψει 2 μετρα όγδοα στο 120, αν αλλάξεις το τέμπο στο 60, πάλι 2 μέτρα όγδοα θα είναι. Αν το γυρίσεις όμως το τρακ σε γραμμικό χρόνο, όσο και να πειράξεις το τέμπο, το αρχικό γραμμένο θα διαρκεί 4 δευτερόλεπτα (όσο δηλαδη τα 2 μέτρα στο 120).

Εγώ θα πρότεινα να μεινεις με μουσικό χρόνο και να πειράξεις το τέμπο τρακ.

 
Όταν πάω να χρησιμοποιήσω το Generic Low Latency ASIO driver για να ακούω από τα ηχεία μου, παραμορφώνονται τα πάντα! Πάλι δεν ξέρω γιατί.


Το Generic Low Latency ASIO Driver μόνο low latency που δεν είναι. Είναι ένας απλός οδηγός απλά για να μπορεί να στέλνει ήχο, όσο μπορεί. Πρακτικά είναι για πέταμα. Τα ηχεία σου θα πρέπει να τα συνδέσεις στη Scarlett, από πίσω. Και από μπροστά μπαίνουν τα ακουστικά. Αυτά τα δύο λειτουργούν ταυτόχρονα και έχουν διαφορετικές ρυθμίσεις εντάσεων. Μπορείς να έχεις το ένα κλειστό και το άλλο στη μέση, ή τέρμα ανοιχτό. Ή και τα δύο ανοιχτά, κτλ.

ΕΝΑΝ driver θα χρησιμοποιείς, και αυτός πρέπει να είναι ο Focusrite ASIO. Ναι ξέρω θυμάμαι έχεις πάρει αυτό το σύστημα με το Dolby super special αλλά τα προγράμματα δε δουλεύουν έτσι. Πρέπει να πάρεις studio monitors και να τα βάλεις από πίσω - ΑΝ θες να ακούς σωστά από ηχεία. Οι εναλλαγές σε drivers μέσα στα project μπορούν να δημιουργήσουν πολλά προβλήματα, όχι μόνο ηχητικά αλλά και πρακτικά στο hardware σου.

 
To διάβασα, https://steinberg.help/cubase_pro_artist/v9/en/cubase_nuendo/topics/track_handling/track_handling_defining_the_track_time_base_t.html αλλά όποια επιλογή και να διαλέξω το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Το track ξεχειλώνει.

Τελοσπάντων, θα ξέρω να αλλάζω το tempo αν είναι στο tempo editor. Ευχαριστώ.

Τώρα δεν καταλαβαίνω στο πρώτο πρόβλημα, γιατί εκεί που είναι τα tracks μου παρουσιάζει παραμόρφωση το omnisphere, και όταν τα μετακινώ αλλού δεν την παρουσιάζει.

Το "έλυσα" μπακαλίστικα λίγο με το να κάνω πιο σύντομο το track της Omnisphere, οπότε και τυχαία (;) δεν είχα και παραμόρφωση.

 
Δες λιγο το παρακάτω και αν είναι εύκολο πόσταρε ένα screen με το cpu performance όταν ακούς αυτό το θόρυβο. Τι πολυφωνία έχεις στο κανάλι του Omnisphere; Αν παίζουν πολλές νότες ταυτόχρονα προσπάθησε να αφαιρέσεις αρκετές... συμβαίνει το ίδιο με τις λιγότερες νότες;

https://steinberg.help/cubase_pro_artist/v9/en/cubase_nuendo/topics/optimizing/vst_performance_window_r.html

 
To διάβασα, https://steinberg.help/cubase_pro_artist/v9/en/cubase_nuendo/topics/track_handling/track_handling_defining_the_track_time_base_t.html αλλά όποια επιλογή και να διαλέξω το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Το track ξεχειλώνει.
Το τρακ ξεχειλώνει, αλλά ξεχειλώνουν μαζί και τα events που έχεις μέσα, άρα δεν ξεχειλώνει, κρατάει την ίδια χρονική διάρκεια. Για να μην ξεχειλώνει οπτικά, είναι άλλη επιλογή, πάνω δεξιά, Time Linear αντί για Bars & Beats Linear. Στο Bar & Beats Linear, όλα τα μέτρα ισαπέχουν οπτικά ανεξαρτήτως τέμπο, ενώ στο time linear ο χρόνος είναι γραμμικός και τα μέτρα (οι γραμμές του grid) ζουλιόνται όλο και περισσότερο σε ένα accelerando ή αραιώνουν όλο και περισσότερο σε ένα ritenuto.

Τώρα δεν καταλαβαίνω στο πρώτο πρόβλημα, γιατί εκεί που είναι τα tracks μου παρουσιάζει παραμόρφωση το omnisphere, και όταν τα μετακινώ αλλού δεν την παρουσιάζει.
Μπορεί να φταίει το ramp του tempo track. Κάντο steps και δοκίμασε έτσι. Ή αν έχει tempo based effects ο ήχος του omnisphere, προσπάθησε να τα παρακάμψεις. Έσχατη λύση, render in place στην αρχή του κομματιού, και τράβηγμα του audio αρχείου στη σωστή θέση. Εγώ θα ξεκίναγα από το τέμπο τρακ, που είναι το πιο απλό.

Εδώ gif με με τις διαφορές του musical time base, linear time base. Στο τέλος κάνω και στρέτς στο MIDI part.

Εγώ προτείνω να δουλεύεις με musical time base, ώστε τα γραμμένα πράγματα να ακολουθούν το τέμπο, και άρα να μπορείς να συγχρονίσεις στιγμές της μουσικής με το βίντεο με ένα απλό πασπάτεμα του τέμπο τρακ, και όχι όολης της μουσικής.?

image.gif

 
  • Like
Reactions: fusiongtr
Εδώ gif με με τις διαφορές του musical time base, linear time base. Στο τέλος κάνω και στρέτς στο MIDI part.


Κυρ Αλή μου, τρέχεις πολύ γΛήγορα τον πόντικα και ζαλίστηκα.

Δεν σε προλαβαίνω λέμε.

Έχω τόσα χρόνια να ανοίξω cubase που τα έχω ξεχάσει όλα πια.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Haha
Reactions: Ali Barout
Κυρ Αλή μου, τρέχεις πολύ γΛήγορα τον πόντικα και ζαλίστηκα.

Δεν σε προλαβαίνω λέμε.
Όχι μωρέ, απλά αυτό το μαραφέτι κάνει gif, που ναι μεν είναι οικονομικότερο για ανέβασμα εδώ, αλλά πετάει και καρέ, τα κάνει όλα υπερφυσικά γρήγορα.

 
  • Like
Reactions: fusiongtr
Δες λιγο το παρακάτω και αν είναι εύκολο πόσταρε ένα screen με το cpu performance όταν ακούς αυτό το θόρυβο. Τι πολυφωνία έχεις στο κανάλι του Omnisphere; Αν παίζουν πολλές νότες ταυτόχρονα προσπάθησε να αφαιρέσεις αρκετές... συμβαίνει το ίδιο με τις λιγότερες νότες;

https://steinberg.help/cubase_pro_artist/v9/en/cubase_nuendo/topics/optimizing/vst_performance_window_r.html
Vst performance δε βρίσκω. Audio performance βρίσκω αλλά δε βλέπω κάτι περίεργο. 

Εδώ το screenshot με το cpu τη στιγμή της παραμόρφωσης.

Στο omnisphere μόνο 2 νότες κρατάω (όπως στο αρχείο ήχου στο πρώτο ποστ). 

Αφαίρεσα τη μία, πάλι τα ίδια.

Untitled.png

Μπορεί να φταίει το ramp του tempo track. Κάντο steps και δοκίμασε έτσι. Ή αν έχει tempo based effects ο ήχος του omnisphere, προσπάθησε να τα παρακάμψεις. Έσχατη λύση, render in place στην αρχή του κομματιού, και τράβηγμα του audio αρχείου στη σωστή θέση. Εγώ θα ξεκίναγα από το τέμπο τρακ, που είναι το πιο απλό.
Μ'έχασες. Δεν κατάλαβα σχεδόν τίποτα. ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Λέω το εξής. Είπες ότι το midi αρχείο είχε ριτενούτο. Μήπως το ριτενούτο έχει περάσει στο τέμπο τρακ; Πάτα Ctrl+T και δες στο παραθυράκι που υπάρχει πώς καταλήγει το τέμπο στο 36. Γιατί, όπως είπα, αν καταλήγει από το στο 60 στο 36 με πάααααρα πολλά tempo events (τελίτσες, σκαλάκια, όπως θες πες τα) ή με μία τέλεια γραμμή (ένα σημείο στο 60, ένα στο 36 και μία ευθεία μεταξύ τους, υπάρχουν πλαγκιν (μεταξύ των οποίων σίγουρα το κόντακτ) τα οποία παθαίνουν κοκομπλόκο από τη συνεχή ροή εντολών αλλαγής τέμπο και βήχει όλο το σύστημα.

(Δηλαδή μπορεί ένα πλαγκιν να έχει πχ ένα delay βασισμένο στο τέταρτο του μετρονόμου. Όταν ο μετρονόμος (το DAW) λέει του πλαγκιν μέσα σε τρία δευτερόλεπτα "τώρα 60, τώρα 59,99, τώρα 59,98, τώρα 59,97...." και το πλημμυρίζει πληροφορία, το πλαγκιν προσπαθεί όλα αυτά να τα επεξεργαστεί, και τα επεξεργάζεται, αλλά είναι τόση η πληροφορία που η αλλαγή παραμέτρων έχει επίδραση τέτοια στον ήχο που να ακούγεται σαν zipper noise που λένε, σαν φερμουάρ που ανοίγει και κλείνει. Γρρρρρρρρρ. Αν είναι λιγότερα τα σημεία αλλαγής τέμπο, το πλαγκιν (κι ο επεξεργαστής) προλαβαίνουν. Αν και ακόμα και με πολλά data points στο offline έξπορτ δε θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλημα, απλά θα αργούσε πολύ. Στο realtime export, πάντα θα έβγαινε παραμορφωμένο και μπουρδουκλωμένο.)

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: filmmusic
Vst performance δε βρίσκω. Audio performance βρίσκω αλλά δε βλέπω κάτι περίεργο. 

Εδώ το screenshot με το cpu τη στιγμή της παραμόρφωσης.

Στο omnisphere μόνο 2 νότες κρατάω (όπως στο αρχείο ήχου στο πρώτο ποστ). 

Αφαίρεσα τη μία, πάλι τα ίδια.

Μπορεί όμως ένας να μου εξηγήσει γιατί όταν τα πάω όλα τα midi events (όλο το κομμάτι στην ουσία) σε άλλη θέση πιο πέρα (πιο δεξιά), δεν το κάνει;

Προβολή συνημμένου 34492


Σου έστειλα ένα link που λέει που θα το βρεις στο προηγούμενο post.

Ίσως στο σημείο αυτό που κάνει το θόρυβο να υπάρχει μεγάλη πολυφωνία απο πολλά και βαριά σε επεξεργαστικές απαιτήσεις vsts και το cpu να ταβανιάζει. Όταν μετακινείς το midi σε άλλο σημείο εκεί η ενορχήστρωση μπορεί να είναι πιο λιτή και ο επεξεργαστής να προλαβαίνει να διαχειριστεί όλα τα σήματα. Δεν μπορούμε όμως να είμαστε σίγουροι αν δεν γίνει ο έλεγχος για το cpu usage στο vst performance panel. Ψάξε αν είναι εύκολο για το cubase version που έχεις τον τρόπο για να ανοίξεις αυτό το πανελάκι.

 
Λέω το εξής. Είπες ότι το midi αρχείο είχε ριτενούτο. Μήπως το ριτενούτο έχει περάσει στο τέμπο τρακ; Πάτα Ctrl+T και δες στο παραθυράκι που υπάρχει πώς καταλήγει το τέμπο στο 36. Γιατί, όπως είπα, αν καταλήγει από το στο 60 στο 36 με πάααααρα πολλά tempo events (τελίτσες, σκαλάκια, όπως θες πες τα) ή με μία τέλεια γραμμή (ένα σημείο στο 60, ένα στο 36 και μία ευθεία μεταξύ τους, υπάρχουν πλαγκιν (μεταξύ των οποίων σίγουρα το κόντακτ) τα οποία παθαίνουν κοκομπλόκο από τη συνεχή ροή εντολών αλλαγής τέμπο και βήχει όλο το σύστημα.

(Δηλαδή μπορεί ένα πλαγκιν να έχει πχ ένα delay βασισμένο στο τέταρτο του μετρονόμου. Όταν ο μετρονόμος (το DAW) λέει του πλαγκιν μέσα σε τρία δευτερόλεπτα "τώρα 60, τώρα 59,99, τώρα 59,98, τώρα 59,97...." και το πλημμυρίζει πληροφορία, το πλαγκιν προσπαθεί όλα αυτά να τα επεξεργαστεί, και τα επεξεργάζεται, αλλά είναι τόση η πληροφορία που η αλλαγή παραμέτρων έχει επίδραση τέτοια στον ήχο που να ακούγεται σαν zipper noise που λένε, σαν φερμουάρ που ανοίγει και κλείνει. Γρρρρρρρρρ. Αν είναι λιγότερα τα σημεία αλλαγής τέμπο, το πλαγκιν (κι ο επεξεργαστής) προλαβαίνουν. Αν και ακόμα και με πολλά data points στο offline έξπορτ δε θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλημα, απλά θα αργούσε πολύ. Στο realtime export, πάντα θα έβγαινε παραμορφωμένο και μπουρδουκλωμένο.)
Λοιπόν, νομίζω κάτι πάμε να βρούμε έτσι και άρχισα να καταλαβαίνω. Ναι, το rit. έχει περάσει στο tempo track.

Παρατήρησα ότι η παραμόρφωση συμβαίνει εκεί που το έχω σημειώσει με κόκκινο! στο rit. (γι'αυτό δε γινόταν μετά όταν μετακινούσα το event και δεν είχε αλλαγή tempo).

Άρα; τί κάνω;

edit: έκανα ένα πείραμα και έβγαλα εντελώς το rit. από το tempo.

To πρόβλημα εξαφανίστηκε!!

Οπότε ξαναρωτάω αν ξέρετε τι κάνω για να διατηρήσω και το rit. και να μην κάνει παραμόρφωση.

Untitled.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Ali Barout
Τι κάνεις. Παίρνεις το μολυβάκι (εργαλείο 8) και κάνε την ευθεία τεθλασμένη. Άλλαξε το ramp σε step, από εκεί που ίσα που φαίνεται στη φωτό σου... βλέπεις ένα Ram που το κόβει η κάθετη γραμμή; εκεί. Γύρνα το σε step, και με το μολυβάκι, βάλε 4 σημεία όλα κι όλα μεταξύ του μέτρου 9 και 10, στα τέταρτα. Άκου το αν έστρωσε. Αν έστρωσε κι αντέχει, βάλε κι άλλα 4 σημεία, στα όγδοα, να γίνει το ριτενούτο πιο ομαλό. Κ.ο.κ.

Το πρόβλημα τώρα με την ευθεία είναι ότι τα "σημεία" ελέγχου του τέμπο είναι άπειρα ή αν όχι άπειρα στην κυριολεξία, όσα μπορεί να στείλει ο υπολογιστής. Και τα πλαγκιν μπουκώνουν.

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: filmmusic
Τι κάνεις. Παίρνεις το μολυβάκι (εργαλείο 8) και κάνε την ευθεία τεθλασμένη. Άλλαξε το ramp σε step, από εκεί που ίσα που φαίνεται στη φωτό σου... βλέπεις ένα Ram που το κόβει η κάθετη γραμμή; εκεί. Γύρνα το σε step, και με το μολυβάκι, βάλε 4 σημεία όλα κι όλα μεταξύ του μέτρου 9 και 10, στα τέταρτα. Άκου το αν έστρωσε. Αν έστρωσε κι αντέχει, βάλε κι άλλα 4 σημεία, στα όγδοα, να γίνει το ριτενούτο πιο ομαλό. Κ.ο.κ.

Το πρόβλημα τώρα με την ευθεία είναι ότι τα "σημεία" ελέγχου του τέμπο είναι άπειρα ή αν όχι άπειρα στην κυριολεξία, όσα μπορεί να στείλει ο υπολογιστής. Και τα πλαγκιν μπουκώνουν.
Ok, το είδα το ramp, αλλά step δεν έχει. Έχει jump, ramp και automatic.

Mάλλον το jump θα εννοείς. Στο manual λέει: "Select Jump if you want new tempo points to change instantly"

Τώρα δύσκολα μου βάζεις να κάνω με το μολυβάκι. Άνοιξα το tempo track και προσπαθώ, αλλά δεν το ξέρω το πρόγραμμα και κάνω χαζομάρες. Τουλάχιστον τώρα μάθαμε τί "φταίει".

Πάντως, άλλαξα το tempo κατευθείαν χωρίς rit., και πάλι ακούστηκε ένα κλικ στην αλλαγή από το Omnisphere.

Άρα φαντάζομαι και στην τεθλασμένη, πάλι θα ακούγεται παραμόρφωση.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ok, το είδα το ramp, αλλά step δεν έχει. Έχει jump, ramp και automatic.

Mάλλον το jump θα εννοείς. Στο manual λέει: "Select Jump if you want new tempo points to change instantly"

Τώρα δύσκολα μου βάζεις να κάνω με το μολυβάκι. Άνοιξα το tempo track και προσπαθώ, αλλά δεν το ξέρω το πρόγραμμα και κάνω χαζομάρες. Τουλάχιστον τώρα μάθαμε τί "φταίει".

Πάντως, άλλαξα το tempo κατευθείαν χωρίς rit., και πάλι ακούστηκε ένα κλικ στην αλλαγή από το Omnisphere.

Άρα φαντάζομαι και στην τεθλασμένη, πάλι θα ακούγεται παραμόρφωση.
ποιο cubase έχεις?

οι επιλογές είναι step ramp auto

Γενικά αποφάσισε που ακριβώς θα γίνει η αλλαγή. Αν γίνει ακριβώς σε μέτρο, βάλε το snap σε μέτρο ώστε να κόψεις με το μολύβι ακριβώς. Μετά με το μολύβι βάλε άλλο ένα σημάδι πιό δίπλα και μετέφερε το προς τα πάνω ή κάτω ανάλογα με το αν πάει πιό γρήγορα ή πιο αργά.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα