edessaios είπε:
Ελπίζω να το έκανα πιο ξεκάθαρο το θέμα...
Σίγουρα έγινε πιο ξεκάθαρο όσον αφορά τη διακοπή του εισερχόμενου σήματος μέσω της TRS Input του ηχείου όταν στην XLR Input του συνδέεις το "προβληματικό" καλώδιο XLR-XLR.
Όσον αφορά τις Inputs ενός ηχείου μπορεί να συμβαίνει το εξής.
1. Το Τip του TRS, το Centre του RCA, και το Hot του XLR να είναι βραχυκυκλωμένα πράγμα που σημαίνει οτι αν βρεθούν και τα 3 συνδεδεμένα στο ηχείο ταυτόχρονα κανένα να μην προκαλεί Signal Interruption στα άλλα δύο.
2. Το Τip του TRS, το Centre του RCA, και το Hot του XLR να μην είναι βραχυκυκλωμένα μεταξύ τους και να συνδέονται εσωτερικά του ηχείου σε τρεις διαφορετικές εισόδους της ενισχυτικής διαταξης. Αυτό στην ουσία ισοδυναμεί με βραχυκύκλωση εντός της ενισχυτικής διάταξης. Ομοίως η παρουσία και των τριών δεν προκαλεί Signal Interruption.
3. Το Τip του TRS, το Centre του RCA, και το Hot του XLR να μην είναι βραχυκυκλωμένα μεταξύ τους αλλά να υπάρχει μεταγωγική επαφή η οποία να προκαλεί Signal Interruption σε μία η δύο Inputs με κριτήρια Priority που έχει αποφασίσει ο κατασκευαστής του ηχείου όταν βρεθούν 2 ή 3 σήματα ταυτόχρονα στις εισόδους του ηχείου ανεξάρτητα με το αν οι ενεργοί αγωγοί (Tip, Hot, Centre) είναι βραχυκυκλωμένοι πριν ή μετά την ενισχυτική διάταξη.
Τα ίδια μπορεί να ισχύουν και για το Ring της TRS με το Cold της XLR Input.
Εννοείται οτι Shield, Sleeve και Screen είναι όλα κοινά και γειώνονται.
Επίσης είναι δυνατόν ο κατασκευαστής να επιτρέπει την ταυτόχρονη άφιξη των 3 σημάτων από XLR, TRS και RCA στην ενισχυτική διάταξη όταν τα 3 σήματα φτάνουν μέσω των Hot-Shield, Tip-Sleeve και Centre-Screen αλλά να κάνει Signal Interruption σε όποια είσοδο φέρνει σήμα (μη συμμετρικό) τη στιγμή που άλλη είσοδος φέρνει συμμετρικό σήμα μέσω Cold-Shield ή Ring-Sleeve.
Όλα τα παραπάνω τα λέω για να εξηγήσω τι μπορεί να συμβαίνει και δεν ακούς το ηχείο όταν βάζεις 2 βύσματα στο ηχείο ταυτόχρονα. Το πώς λειτουργεί το συγκεκριμένο ηχείο δηλαδή το πώς δρομολογούνται τα Inputs του στον ενισχυτή του φαίνεται στη σελίδα 13 του Manual του ηχείου σου.
Εσφαλμένα η TRS 14" αναφέρεται ως Unbalanced (νομίζω έχει ξεμείνει η εικόνα από παλιότερο Manual του MR5 όπως αναγράφεται στο τετράγωνο πλαίσιο κάτω από το Block Diagram που αναφέρει: "Mackie MR5 Block Diagram 08.29.07")
Από το εν λόγω Block Diagram φαίνεται οτι τα Tip και Hot είναι βραχυκυκλωμένα πριν την είσοδο στον διαφορικό ενισχυτή ενώ το Centre της RCA βραχυκυκλώνεται με την έξοδο του διαφορικού πριν μπει στην προενίσχυση.
Αν το Block Diagram ήταν σωστό θα μας έδειχνε και τις Ring και Cold να είναι λογικά βραχυκυκλωμένες πριν την είσοδο στο διαφορικό ενισχυτή διότι ο κατασκευαστής κάνει σαφές οτι η TRS είναι Balanced.
Είναι φανερό όμως οτι το Block Diagram δεν δείχνει αν υπάρχει κάποιος αυτοματισμός στη μεταγωγή με Signal Interruption και για αυτό δεν μπορώ να γνωρίζω. Κάτι τέτοιο μπορεί να αναφέρεται στο Service Manual του ηχείου.
Ο κατασκευαστής πάντως στην παράγραφο 1 της σελίδας 6 αναφέρει:
"There are three types of Input Connectors: XLR (Balanced), 1/4-inch (Balanced) and RCA (Unbalanced). Since all three of them are connected together electrically do not connect more than one signal at a time to the input Jacks"
Προσωπικά και μόνο από όσο μπορώ να κρίνω από το Block Diagram δεν νομίζω οτι αν συνδέσεις δύο audio sources στο ηχείο θα γίνει κάτι κακό. Υποψιάζομαι οτι ο μόνος λόγος για τον οποίο ο κατασκευαστής το αναφέρει είναι για να μην συνδεθεί ταυτόχρονα στην XLR και στην TRS συμμετρικό και μη συμμετρικό σήμα αντίστοιχα (ή και αντίστροφα). Αν πχ στην XLR φτάνει σήμα μέσω Hot και Cold ενώ στην TRS μόνο από Tip με ταυτόχρονη γείωση του Ring στο Shield τότε το σήμα Cold του XLR θα οδηγηθεί και αυτό στη γείωση (μέσω του Ring του TRS με το οποίο συνδέονται) με αποτέλεσμα στο (-) του διαφορικού να μη φτάσει τίποτε από κανένα Input. Συνεπώς ακόμα και η XLR θα λειτουργήσει Unbalanced και ας φτάνει σήμα μέσω τριών αγωγών.
Όλα τα παραπάνω είναι σκέψεις οι οποίες μπορούν να σε βοηθήσουν να καταλάβεις γιατί υπάρχει αυτή η παράξενη συμπεριφορα του ηχείου.
Αυτό που θα σε βοηθήσει να καταλάβεις αν το καλώδιο είναι ok είναι ένα απλό πολύμετρο η ένα Cable Tester πχ
http://www.behringer.com/EN/Products/CT100.aspx το οποίο το βρίσκεις κάτω από 25€.
Μπορείς επίσης να πάρεις το καλώδιο μαζί σου και να πας σε ένα οποιδήποτε μαγαζί επισκευής ηλεκτρονικών ή ηλεκτρικών και να τους ζητήσεις να σου τσεκάρουν απλά το καλώδιο. Οι ακροδέκτες του πολύμετρου πρέπει να συνδεθούν στα εξής και να δείχνουν τα αντίστοιχα αποτελέσματα που αναφέρονται δίπλα.
XLR Male Pin 1---XLR Female Pin 1: Μηδέν ή πολύ κοντά στο 0
XLR Male Pin 2---XLR Female Pin 2: Μηδέν ή πολύ κοντά στο 0
XLR Male Pin 3---XLR Female Pin 3: Μηδέν ή πολύ κοντά στο 0
XLR Male Pin 1---XLR Female Pin 2: Άπειρη αντίσταση
XLR Male Pin 1---XLR Female Pin 3: Άπειρη αντίσταση
XLR Male Pin 2---XLR Female Pin 1: Άπειρη αντίσταση
XLR Male Pin 2---XLR Female Pin 3: Άπειρη αντίσταση
XLR Male Pin 3---XLR Female Pin 1: Άπειρη αντίσταση
XLR Male Pin 3---XLR Female Pin 2: Άπειρη αντίσταση
XLR Male Pin 1---XLR Male Pin 2: Άπειρη αντίσταση
XLR Male Pin 1---XLR Male Pin 3: Άπειρη αντίσταση
XLR Male Pin 2---XLR Male Pin 3: Άπειρη αντίσταση
XLR Female Pin 1---XLR Female Pin 2: Άπειρη αντίσταση
XLR Female Pin 1---XLR Female Pin 3: Άπειρη αντίσταση
XLR Female Pin 2---XLR Female Pin 3: Άπειρη αντίσταση
Αν το πολύμετρο δείξει τα παραπάνω τότε το καλώδιό σου είναι ok.
Σε ένα πολύμετρο που έχει ηχητική σήμανση ο ήχος σημαίνει πρακτικά μηδεν αντίσταση ενώ όταν το πολύμετρο δεν βγάζει ήχο σημαίνει πρακτικά άπειρη αντίσταση. Αν το πολύμετρο δεν έχει beeper τότε το βάζεις να λειτουργεί ως ωμόμετρο και διαβάζεις τις ενδείξεις.