Σε προηγούμενη συζήτηση που είχα με φίλους, έπεσε στο τραπέζι το θέμα των μουσικοκριτικών. Τα ερωτήματα ήταν τα εξής :
Ποιους εξυπηρετεί η ύπαρξη των μουσικοκριτικών ;
Για ποιους λόγους τα περιοδικά διαθέτουν χώρο για δισκοκριτικές ;
Έχει στοιχεία αντικειμενικότητας η γνώμη τους, για να καθοδηγήσει και τις προτιμήσεις του κοινού ή έχει, απλά και μόνο, υποκειμενική αξία, σαν τον κολλητό μας που τον ρωτάμε αν του αρέσει ο καινούργιος δίσκος των ... τάδε ;
Τι είδους προϋποθέσεις πρέπει να έχει κάποιος για να «χριστεί» μουσικοκριτικός ; (σπουδές, εμπειρίες, παρελθόν, ...)
Είναι κάθε κριτικός ικανός να κρίνει οποιοδήποτε είδος ;
Τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει έγκυρη μια κριτική ;
Αυτά και άλλα πολλά.
Όποιος ενδιαφέρεται, ας εκφράσει μια γνώμη.
Ποιους εξυπηρετεί η ύπαρξη των μουσικοκριτικών ;
Για ποιους λόγους τα περιοδικά διαθέτουν χώρο για δισκοκριτικές ;
Έχει στοιχεία αντικειμενικότητας η γνώμη τους, για να καθοδηγήσει και τις προτιμήσεις του κοινού ή έχει, απλά και μόνο, υποκειμενική αξία, σαν τον κολλητό μας που τον ρωτάμε αν του αρέσει ο καινούργιος δίσκος των ... τάδε ;
Τι είδους προϋποθέσεις πρέπει να έχει κάποιος για να «χριστεί» μουσικοκριτικός ; (σπουδές, εμπειρίες, παρελθόν, ...)
Είναι κάθε κριτικός ικανός να κρίνει οποιοδήποτε είδος ;
Τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει έγκυρη μια κριτική ;
Αυτά και άλλα πολλά.
Όποιος ενδιαφέρεται, ας εκφράσει μια γνώμη.