Καλημέρα!!!
Ξεκινάω με τα 3 μηχανηματάκια που αναφέρεις.
Alesis 3630:Από τα πιο φθηνά και καθόλου διάφανα comps(σε x-treme settings πάντα)που υπάρχουν στην αγορά.
dbx 266xl:Αξιοπρεπέστατο(κατά την άποψή μου)για τα χρήματα που κοστίζει.
TC ELECTRONIC C300:Αρκετά καλός για το κόστος του,έχει το πλεονέκτημα του midi in/out και του SPDIF coaxial in/out,αλλά δεν διαθέτει side chain.
Κατά την άποψή μου θα πρέπει λοιπόν να διαλέξεις ανάμεσα στα dbx 266xl και TC ELECTRONIC C300 ανάλογα με τις ανάγκες σου(Αν δλδ χρειάζεσαι midi in/out και SPDIF coaxial in/out ή side chain,που αν λάβω υπόψιν την παράμετρο:φωνές.. και beats,μάλλον θέλεις το 2ο)
Τώρα....τι είναι το side chain..
Οι περισσότεροι comps,limiters και γενικά δυναμικοί επεξεργαστές,περιέχουν και noise gate(Το αναφέρω λόγο της σχέσης του με το side chain).Το noise gate είναι μια <<πύλη>>που ανάλογα με το αν το εισερχόμενο σήμα είναι πάνω ή κάτω από το threshold που έχεις ορίσει,ανοίγει ή κλείνει.Μια πολύ διάσημη εφαρμογή του gate πχ είναι κατά την μίξη των τυμπάνων.
Το side chain...είναι άλλος ένας τρόπος να ελέγξεις την λειτουργιά του gate,αλλά και του ίδιου του comp με βάση κάποιο σήμα που στέλνεις στην είσοδό του(side chain input)
ΠΧ:Εφαρμόζουμε compression στα πλήκτρα,το οποίο όμως αντιδρά ανάλογα με το σήμα ενός KICK DRUM.
Εμένα η ιστορία με το side chain μου πήρε αρκετό καιρό να την κατανοήσω πλήρως,αλλά πιστεύω πως είναι μια αρκετά έξυπνη και χρήσιμη διαδικασία.
Παραθέτω το εξής link που περιγράφει αναλυτικά τα παραπάνω.
http://sonictransfer.com/side-chain-compression-tutorial.shtml
Τέλος να σου αναφέρω εκ πείρας ότι το compression πρέπει να το χρησιμοποιούμε με μέτρο,καλό είναι επίσης να το δουλεύουμε με το αυτί και όχι με το μάτι!!!!
Ελπίζω να βοήθησα!!!