Ποιο "ζωντανα" τα ηλεκτρικα μπασσα Fender στη μείξη;

Γεια χαρα, γραφω για πρωτη φορα!

Η γνωμη μου ειναι οτι τα  Fender εχουν βαλει τα θεμελεια του ηχου για το μπασσο και ιδαιτερα στην εποχη που οι κιθαριστικες μουσικες εξελιχθηκαν και διαμορφωσαν τη μουσικη κουλτουρα. Απο κει και περα βεβαια οι αναγκες του καθε μουσικου ειναι διαφορετικες. Ο καθενας με οτι νιωθει πιο ομορφα στα χερια και στα αυτια!

Εμενα προσωπικα μου αρεσουν τα κλασσικα Fender μοντελα γιατι οσο και απλα κι αν ειναι, ειναι αρκετα ευελικτα, με ενα Jazz πχ παιζεις παρα πολλα πραγματα κι ας ειναι τοσο απλο. Επισης μου αρεσουν και αισθητικα (δεν νομιζω να ειναι κακο αυτο;), κοιτα τις καμπυλες του RIC!  ;D. Πιστευω ειναι οπως και στα αυτοκινητα οπου παλια ειχαν προσωπικοτητα, βλεπε Mini, 2Chevaux, Σκαραβαιος...Ετσι ειχαν τις διαφορες στην προσωπηκοτητα τους και

Fender, Rickenbacker 4001, Epiphone Rivoli, Hofner, ακομα και τα παλαβα και δυσκολοπαιχτα Vox Eko Teisco του '60! Γουστα ειναι αυτα... ;)

ΥΓ: Υπαρχουν και καινουργια μπασσα που ειναι πολυ καλα μην τα παραλεμε..

 
Child Of Story είπε:
τα παραλες σχετικα με το logαρισμα/lagαρισμα του παιδιου, ο καθενας ελευθερα σκεφτεται και πραττει
ενταξει, πλακα κανω...  μην το παιρνετε στα σοβαρα  ;D

 
to Arthur_Rox: και πολυ πιασαρικη και η υπογραφη σου  ;D ;D ;D

to alderbody: α, τωρα το πηρα, σε παρακαλω πολυ ζητησε μου συγνωμη γιατι ηδη το εχω παρει προσωπικα  ;D ;D ;D .

παντως παρατηρησα... οτι ειμαστε εκτος θεματος.

Σχετικα με αυτο που ειπα στην αρχη... εχει κανεις παρατηρησει αυτην την παραπανω ζωντανια στα Fender σε σχεση με αλλα κλασσικα μπασσα χωρις μαγνητες πλασματος κλπ.

ΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ ?

 
alderbody είπε:
Οπως εμεις στην καθομιλουμενη λεμε π.χ. "ΜικυΜαους" ολα τα κινουμενα σχεδια, ή Jeep ολα τα "εκτος δρομου", εκει ο ορος "ηλεκτρικο μπασσο" αντιστοιχει με τον ορο "Fender Bass"...
Βασικά κάτι τέτοιο αναφέρεται στο βιβλίο How The Fender Bass Changed The World [HL1197]. Πρέπει να το αγοράσω.

Αλλά ρε παιδιά σιγά σιγά. Τα μοντέλα της Fender είναι Fender αλλά δεν είναι ίδια. Και δεν μιλάω για λεπτομέρειες. Βασικές δομές. Τι σχέση έχουν τα Precision, Jazz Bass, Telecaster, Stu Hamm, Mustang, Musicmaster (όσο πάω και πέφτω scale  ;) )  μεταξύ τους πέρα από το logo στο headstock; Για να μην πούμε τις εκατοντάδες παραλλαγές των δύο πρωταγωνιστών.

Εγώ ψηφίζω πάντως μια Γιαπωνέζικη special εκδοχή του Precision με J & P μαγνήτες, 32 scale και πολύ γλυκές γραμμές. Εκείνο το φουξοροζ χρώμα (και τα λεφτά που λείπαν βέβαια) δεν έπρεπε να με σταματήσει πριν πολλά χρόνια.

Αλλά δεν μου λείπει. Γιατί έρχεται και η καινούρια κούκλα.

Αντε ρε τελωνείοοοοοοοοοοοοοοοοο.  >:(

 
audiokostas είπε:
Γιατί έρχεται και η καινούρια κούκλα.

Αντε ρε τελωνείοοοοοοοοοοοοοοοοο.  >:(
Τελείωσε? Άντε να την ακούσουμε...

 
marathon είπε:
Τελείωσε? Άντε να την ακούσουμε...
Ασε φίλε Κυναίγειρε. Μου χουν βγάλει το χτικιό. Τρείς μήνες την έχτιζε ο Τζίμης και συμπληρώνει μια βδομάδα (και ο Θεός οίδε πόσο ακόμα) στο κωλοτελωνείο. ΓΜΤ.

 
Παιδια καποιος που να απαντησει στο αρχικο θεμα? audiokostas ισως, σαν προφανης μπασσιστας?

 
Να πω την αληθεια δεν ξερω... ειναι τοσοι παραγοντες που διαμορφωνουν το ηχο (ηλεκτρικα, ξυλα, ενισχητης κτλ) που δεν μπορω να εχω ολοκληρωμενη αποψη.. Δεν ξερω αν η 'ζωντανια' ειναι θεμα συχνοτητων..

ΥΓ:Thanx για το καλοσορισμα! :)

 
Εννοειται συγκρινουμε ομοια πραγματα, δηλαδη ολα στον ιδιο ενισχυτη (που να εχει καλη αποκριση βεβαια στην εξεταζομενη συχνοτικη περιοχη) κλπ κλπ.

α και ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕ ΑΜΕΣΩΣ ΤΟ ΠΟΣΤ ΣΟΥ ΣΒΗΝΟΝΤΑΣ ΤΟ "ΞΥΛΑ, " ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΦΑΓΩΘΕΙΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ, ΕΓΩ ΣΕ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΑ ΠΑΝΤΩΣ

(πλακιτσα  ;D)

 
Child Of Story είπε:
Παιδια καποιος που να απαντησει στο αρχικο θεμα? audiokostas ισως, σαν προφανης μπασσιστας?
Ο flea, ο μπανανοΚώστας (που είναι ο Χ; ) ο Yann (special guest star o Jesus) και ο SF που ηχογραφεί περισσότερο, είμαι σίγουρος ότι τα ξέρουν καλύτερα από εμένα. Αλλά με τόσες διαφορές στους μαγνήτες, στα πράγματα που μεσολαβούν μεταξύ μπάσου και ηχογράφησης (υπάρχει και άλλος τρόπος πέρα από μπασο - DI - καρφί ; ) και των μοντέλων όπως προείπα της Fender, μάλλον θα συμφωνήσω μαζί σου στον χαρακτηρισμό ανεμοκουβέντες της τελευταίας σου παραγράφου.

Η ασφάλεια των συμπερασμάτων υποθέτω απορρέει από την προϋπάρχουσα γνώση από τι να περιμένεις (πάνω κάτω) από ένα Jazz ή ένα Precision.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το "ζωντανά" που λέει το βιβλίο σου πάει μάλλον στον ήχο των bolt-on οργάνων που έχει κάποια διαφορετικά χαρακτηριστικά από των set neck/neck thru. Απλά επειδή τα fender είναι οι πιό γνωστοί εκπρόσωποι αυτού του είδους κατασκευής, αναφέρει τα fender.

Επίσης τα fender έχουν μονούς μαγνήτες (ή τραβεστί-διπλούς όπως του precision) οι οποίοι συνηγορούν ακόμα περισσότερο σε αυτήν την κατεύθυνση.

 
audiokostas είπε:
Κακομοίρη μου, τι τραβάς κι εσύ...  ;D
Και λεω δεν θα το πει καποιος αλλα απο εσενα δεν το περιμενα  ;D    ;D      ;D      ;D

 
Child Of Story είπε:
Εχω ενα βιβλιο μιξης, και στον τομεα που μιλαει πρακτικα για το πως συνδεονται οι ζωνες συχνοτητων με τα χαρακτηριστικα του καθε οργανου, δινει και καποιες γενικες συμβουλες, και αναμεσα σε αυτες λεει και το ρξης για το μπασσο:"Επισης, μπορουμε να κανουμε μια αυξηση στην περιοχη της συχνοτητας του 1 kHz, μιας και σε αυτη τη ζωνη συχνοτητων δημιουργειται καποια ζωντανια στα ηλεκτρικα μπασσα, ειδικα στα μπασσα της εταιρειας Fender".
Tα περισσοτερα μπασσα,(παραγωγης και σχετικα φθηνα) και ειδικα αυτα με ενα μαγνητη,

εχουν εσκεμενα ενα "βυθισμα" στις μεσαιες ( V eq shape),ωστε να ειναι o ηχος τους ελκυστικος

και στο απαιδευτο αυτι (το εκπαιδευμενο ξερει ακριβως τι θελει να ακουσει και πως να το αλλαξει),

αφου αυτη η "φορμα" eq ειναι που ευχαριστει εκ φυσεως περισσοτερο τον ανθρωπινο εγκεφαλο μεσω της ακοης!

Το βιβλιο σου αναφερεται μαλλον περισσοτερο στα precicion,

αφου αυτα ηταν τα πιο προσιτα (ηταν το φθηνο μοντελο,ενω τα jazz το ακριβοτερο) και εδω που τα λεμε,

το θελουνε ενα σκασιματακι γυρω στο 1κ,αλλιως κανουν μονο για slap η κατι θα λειπει...(με νεες χορδες παντα ετσι? ;D)

Και τα jazz θα το χρειαστουν το σκασιματακι τους ομως,ειδικα αν παιζουν και οι δυο μαγνητες μαζι...

Για μενα,ψιλοκαλα τα λεει το βιβλιο,γενικα βεβαια,αλλα τις λεπτομεριες τις βρισκεις μπροστα σου (οπως οι διαφορες

precicion-jazz) δεν υπαρχει λογος να εξηγησει περισσοτερα!(πχ. jazz μονο με τον bridge,και με παιξιμο

με δαχτυλα και πισω μαλλον θα χρειαστει να κοψεις απ'το 1κ οχι να "σκασεις")

:)

Υ.γ.:Δεν ειχα και δεν θα εχω ποτε μου Fender η κοπια τους...τα συχαινομαι οπως ο δια'λος το λιβανι...τα κουπια...! ;D ;D ;D

-Η Ibanez εγινε διασημη φιαχνοντας κοπιες jazz που ηταν κατα γενικη ομολογια καλυτερα απο τα Fender...

(ουτε και αυτα τα γουσταρω λογω σχεδιου ;D)

 
Προσωπικά νομίζω ότι το "ζωντανά" που λέει το βιβλίο σου πάει μάλλον στον διακριτό ήχο που έχει ένα μπάσο ανάμεσα στις υπόλοιπες συχνότητες της ηχογράφησης (τύμπανα, πλήκτρα, κιθάρες κτ.) και ειδικά των «μπάσων» συχνοτήτων της κάσσας (τύμπανα) και των πλήκτρων (αριστερό χέρι). Δηλαδή ένας ήχος που παρόλο το δέσιμο του παιξίματος μεταξύ των οργάνων δεν είναι «λάσπη», αλλά μπορεί κάποιος να ξεχωρίσει τη γραμμή του μπάσου!

 
audiokostas είπε:
(υπάρχει και άλλος τρόπος πέρα από μπασο - DI - καρφί ; )
Υπαρχει και το ενα βρωμικο καναλι με "ανοιγμενο" το sansamp και ενα καθαρο μεσα απο ενα avalon 737.  :o

Αντε μετα απο αυτο που βγαλαμε τοτε με τον ηχοληπτη να μεινω ευχαριστημενος με τον ηχο μου στα live.  :(

 
BassNG είπε:
Προσωπικά νομίζω ότι το "ζωντανά" που λέει το βιβλίο σου πάει μάλλον στον διακριτό ήχο που έχει ένα μπάσο ανάμεσα στις υπόλοιπες συχνότητες της ηχογράφησης (τύμπανα, πλήκτρα, κιθάρες κτ.) και ειδικά των «μπάσων» συχνοτήτων της κάσσας (τύμπανα) και των πλήκτρων (αριστερό χέρι). Δηλαδή ένας ήχος που παρόλο το δέσιμο του παιξίματος μεταξύ των οργάνων δεν είναι «λάσπη», αλλά μπορεί κάποιος να ξεχωρίσει τη γραμμή του μπάσου!
Οχι, αυτο που λες ειναι κατανοητο (και αυτονοητο ε?), αλλα το λεει για solo καναλι μπασσο, εξεταζει δηλαδη το μπασσο μονο του, οχι μεσα στην μειξη...

Παντως ΝΑΙ υπαρχει και αλλος τροπος για ηχογραφηση μπασσου: AKG D-112 και παει λεγοντας...

Αντε πια με το %&&^@#@$%% το DI, εχω βαρεθει να το ακουω, "DI εδω, DI εκει, καρφι το 'να, καρφι τ' αλλο"... ;D

Ειπαμε ηχογραφηση, οχι ψηφιοποιηση!!!

Μερικες φορες αν θες να παρεις ΩΜΗ ΔΥΝΑΜΗ απο το μπασσο, υπαρχει μονο η καμπινα και το μικροφωνο... ;D

Δεν λεω, χρησιμο το DI για πολλους λογους (προβλημα εντασης, προβλημα ηχοαπορροφησης και ηχοδιαχυσης, προβλημα καθαροτητας σηματος), αλλα η ενισχυση/καμπινα στο μπασσο ειναι απαραιτητη οπως ακριβως και στην κιθαρα, ασχετα αν λογω μπασσων συχνοτητων η διαφορα ειναι λιγοτερο εμφανης...

Αντε, με το @#$%^*^$$# τo Direct Pinball!

;D

 
Απλα να πω οτι το DI δεν ψηφιοποιει τον ηχο. Μια χαρα αναλογικος παραμενει.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top