Πληκτρα Μπλιμπλικια και live

gpiad

Μέλος
Μηνύματα
1,059
Πόντοι
38
γεια χαρα ειμαι απο την αλλη οχθη(κιθαριστας) και ηρθα να παρω μια αποψη εαν και δεν εχω ιδιαιτερες γνωσεις στα πληκτροφορα,λοιπον τι θελω..

εχουμε μια μπαντα θελουμε λιγο παραπανω μπλιμπλικι και γενικα ambient ψαρωτικες καταστασεις,διαθετουμε εναν καλο πληκτρα με ενα roland phantom το πρωτο,δεν εχει τριφτει πολυ με την φαση samples loops και λοιπα γιατι ασχοληθηκε πανω σε κλασσικη μουσικη κυριως αλλα ξερει τι του γινεται πολυ καλα,λεγαμε λοιπον να φορτωσουμε σε laptop ενα reason συνδεμενο με Midi controller και μια εξωτερικη καρτουλα της lexicon Και να κανουμε δουλεια ετσι, τελος παντων να βγαλουμε ηχακια συνοδευτικα για πλατες η κανα Intro απο κει μεσα..ειναι σωστος ο πειραματισμος?υπαρχει κατι καλυτερο?πειτε γνωμες...

 
Επειδη ακριβως το ιδιο ψαχνουμε και εμεις, σε νιωθω φιλε.

μονο που ο δικος μας πληκτρας ξυνεται γενικα :P φαντασου οτι εγω του εδειξα πως να βαζει εφφε στους ηχους του και τι κανει περιπου το καθε εφφε (σε ενα korg pa-50).

καλα για σαμπλς και λουπς ειναι τα μιντι κοντρολλερς που ειναι καπως ετσι : http://www.thomann.de/gr/akai_mpd_16.htm

αυτο το πιστευω γιατι ειναι καλυτερα να επιλεγει ο πληκτρας ποτε θα παιξει ενα σαμπλ η ενα μικρο εφφε παρα να εχει φορτωμενο απο πισω ενα arranger που εχει ολο το κομματι με μετρονομο και τα εφφε ακριβως οπως πρεπει να ειναι on tempo ειδικα εαν τα μπλιμπλικια ειναι πολλα! (το περασα και αυτο με μια αλλη μπαντα)

απο την αλλη αυτο ειναι απλα δικη μου ιδεα και ειμαι και εγω κιθαριστας (φαντασου).

 
με το fantom μπορει ο πληκτρας να τα κανει ολα...ειναι καλο οργανακι και αμα διαβασει το manual θα δει τι μπορει να κανει...σε μπερδεμα θα μπειτε ρε συ με το laptop...χειροτερα θα ειναι...

οποτε κολησε το μικροβιο στον πληκτρά να αρχισει να ψαχνει αυτος λυση...αφου ξερει τι του γινεται θα τα καταφαιρει...ειναι αδικο εσυ να ψαχνεις λυση για αυτον..σωστα?

φιλικα  ;)

 
MOTIFNICK είπε:
με το fantom μπορει ο πληκτρας να τα κανει ολα...ειναι καλο οργανακι και αμα διαβασει το manual θα δει τι μπορει να κανει...σε μπερδεμα θα μπειτε ρε συ με το laptop...χειροτερα θα ειναι...

οποτε κολησε το μικροβιο στον πληκτρά να αρχισει να ψαχνει αυτος λυση...αφου ξερει τι του γινεται θα τα καταφαιρει...ειναι αδικο εσυ να ψαχνεις λυση για αυτον..σωστα?

φιλικα  ;)
σωστο και αυτο,απλα λεγαμαι να το αναλαβει ο τραγουδιστης αυτο το κοματι στα περι μπλιμπλικια,μιας και εχει πολυ φαντασια απ'ολους το παληκαρι,δε λεω μπορει και ο πληκτρας να κανει την δουλεια με το roland αλλα Οκ για να γουσταρουμε ολοι και να μην φορτωνουμε καποιον πιο πολυ.. :)

 
Ambient ήχοι... loops... έξοδος ακουστικών για να ευχαριστηθεί ο drummer με το μετρονόμο (τιν, τουν , τουν, τουν, σε όλο το live) και στο τέλος ενα special thanks στον κύριο pentium από το μικρόφωνο...

Ο.Κ. cool, κάνω λίγη πλάκα.

Σοβαρά όμως, μπορεί να βοηθήσει σε πολλά μέρη live αρκεί να είναι καλό το laptop και με καλή κάρτα ήχου, πάντα μαζί με ένα σταθεροποιητή τάσης.

Παρ' όλα αυτά, ως πληκτράς που παίζει σε μπάντα με το κλασικό set up, πάντα ήμουν αντίθετος στη χρήση Η/Υ στα live και αυτό όχι γιατί έχω πρόβλημα με τη τεχνολογία (αντιθέτως είμαι πολύ μπλιμπλικάς...) αλλά σαν θεατής θέλω αυτό που ακούω και βλέπω να είναι... live (το σκηνικό του να ακούγεται ένα τουμζζ τουμ κτλ. και ο drummer να πείνει αμέριμνος την μπυρίτσα του με "χαλάει") άσε που εκ του φυσικού, σε ρεφραίνς, τελειώματα τραγουδιών κτλ. το τέμπο αυξάνεται ή πέφτει και αυτό όχι λόγω ανεπάρκειας των παιχτών αλλά λόγω feeling. Υπάρχουν προγράμματα που το καλύπτουν και αυτό αλλά, μάλλον πρέπει να είσαι από πάνω και να ασχολείσαι με αυτό καθ' 'ολη τη διάρκεια του live.

Πριν φτάσετε στη λύση κονσέρβα (με την καλή έννοια) πιέστε τον πληκτρά να "ψαχτεί", να ασχοληθεί με τα μηχανήματά του. Αν τελικά απλά δεν... τότε laptop!

 
Δυστυχώς δεν μπορώ να σε βοηθήσω με το θέμα, αλλά μπορώ να σου προτείνω κάτι, ΜΗΠΩΣ και πάρεις καμιά ιδέα. Ψάξε και βρες κανένα video των ozric tentacles. Σε ήχους, ηχοτοπία κλπ. πιστεύω θα βοηθήσουν τρελά (επίσης εκεί, κι ο κιθαρίστας παρατάει σε φάσεις την κιθάρα και πιάνει και τα πλήκτρα  ;)).

 
έχω μια ... αστεία απορία !!  ;D

Γιατί στα Live οι πληκτράδες έχουν από 2, 3, ή και 4 αρμόνια; ένα δεν τους φτάνει;

Αλήθεια το έχω απορία αυτό! Αφου μπορείς να αλλάξεις μια φωνή από το αρμόνιο, γιατί να έχεις 4 αρμόνια γύρω σου? εξυπηρετεί σε κάτι;

υπάρχει κάποιος πρακτικός ή τεχνικός λόγος;

Και ποιά είναι η συνήθης τακτική;

ας πάρουμε την περίπτωση που κάποιος έχει δύο αρμόνια σε διπλή βάση (πάνω κάτω) που είναι και η πιο συνηθισμένη περίπτωση.  για πιο λόγο χρησιμοποιείς το πάνω και για πιο λόγο το κάτω αρμόνιο συνήθως; Ποιά είναι η τακτική που ακολουθείται;

Ευχαριστώ!

 
Το roland fantom είναι δυνατό όργανο και έχει βάθος σε επεξεργασία ήχων και πολλά διαφορετικά δείγματα για να χτίσει τους ήχους του ο πληκτράς από το 0 και παίρνει και κάρτες επέκτασης ήχων(ακόμα περισσότερα δείγματα).Στην θέση του θα καθόμουν να ασχοληθώ με το όργανο και την σύνθεση ήχου με αυτό και θα έφτιαχνα τους ήχους που θα έψαχνα με αυτό αφού έχει τρομερές δυνατότητες.Γιατί να μπλέξετε με λάπτοπ όταν έχετε ένα τέτοιο όργανο στη διάθεση σας ;

 
axtarmas είπε:
Το roland fantom είναι δυνατό όργανο και έχει βάθος σε επεξεργασία ήχων και πολλά διαφορετικά δείγματα για να χτίσει τους ήχους του ο πληκτράς από το 0 και παίρνει και κάρτες επέκτασης ήχων(ακόμα περισσότερα δείγματα).Στην θέση του θα καθόμουν να ασχοληθώ με το όργανο και την σύνθεση ήχου με αυτό και θα έφτιαχνα τους ήχους που θα έψαχνα με αυτό αφού έχει τρομερές δυνατότητες.Γιατί να μπλέξετε με λάπτοπ όταν έχετε ένα τέτοιο όργανο στη διάθεση σας ;
Με δεδομένο ότι το thread έχει κλείσει τριετία, μάλλον έχει βρεθεί κάποια άκρη στο θέμα.

Please ρε παιδιά, ας διαβάζουμε και καμιά ημερομηνία...

@killbill

Πρώτον, πρέπει να επισημάνω ότι το "αρμόνιο" δεν είναι σωστός όρος για να περιγράψει το setup ενός πληκτρά. Αρμόνια έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε τα arrangers (και μόνο) ενώ ένα πληκτράδικο rig μπορεί να αποτελείται από synthesizers, stage pianos, arrangers, organs κλπ.

Στο ερώτημά σου, παραθέτω περιληπτικά μερικούς λόγους για τους οποίους βλέπεις τους πληκτράδες να έχουν 2 ή 3 ή 4 όργανα επί σκηνής:

1) Ποικιλία ποιοτικών ήχων. Ένα μοντέρνο workstation μπορεί να βγάλει ό,τι ήχο θέλεις με τουλάχιστον αξιοπρεπή ποιότητα αλλά σίγουρα είναι προτιμότερο από ηχητικής άποψης να έχεις ένα dedicated όργανο αν σε ενδιαφέρει μια συγκεκριμένη ηχητική κατηγορία (π.χ. να έχεις ένα VA synth για τους ηλεκτρονικούς ήχους).

2) Ποικιλία στα κλαβιέ. Με την παραπάνω λογική, είναι καλύτερο να έχεις ένα synth-action κλαβιέ για τα πληκτράδικα παιξίματα, ένα hammer-action κλαβιέ για τα πιανιστικά, ένα waterfall κλαβιέ για τα organs και πάει λέγοντας.

3) Μεγαλύτερη ευελιξία. Αν και μπορείς να "χωρίσεις" ένα κλαβιέ σε ζώνες και να αναθέσεις διαφορετικό ήχο σε κάθε ζώνη, ένα επιπλέον όργανο σου δίνει τη δυνατότητα να ελαχιστοποιήσεις τον αριθμό των σπλιταρισμάτων και να σου δώσει μεγαλύτερο εύρος πλήκτρων ανά ήχο. Χώρια τη λιγότερη δουλειά που χρειάζεται σε επίπεδο προγραμματισμού των patches.

4) Διαφορετικό ηχητικό χαρακτήρα των οργάνων. Έχεις ένα Korg M3 και ένα Yamaha Motif. Και τα δύο είναι όργανα ίδιας φιλοσοφίας αλλά τα γουστάρεις και τα δύο εξίσου οπότε δεν μπορείς να αποφασίσεις ποιό από τα δύο θα βγάλεις στο live. Τι κάνεις τότε; Σωστά, βγάζεις και τα δύο και ησυχάζεις. 8)

5) Πινελιά. Υπάρχουν κάποιοι που βγάζουν ένα εξτρά όργανο στο live μόνο και μόνο για 2-3 συγκεκριμένους ήχους ή για ένα riff σε 2 κομμάτια.

Και σίγουρα υπάρχουν και άλλοι λόγοι να βγάλει κανείς πολλά πλήκτρα επί σκηνής, απλά τώρα πήρες μια ιδέα. :)

EDIT: Εννοείται ότι οι παραπάνω λόγοι εμπίπτουν στα πλαίσια της προσωπικής αντίληψης περί ήχου και πρακτικότητας. Δεν σημαίνει ότι όλοι θα πρέπει να βγάζουμε ό,τι έχουμε στα live, ούτε ότι είναι κατάπτυστοι όσοι προτιμούν να βγάλουν ελαφρώς κατώτερη ποιότητα ήχου προκειμένου να γλιτώσουν το κουβάλημα μερικών δεκάδων κιλών.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
...ενα roland phantom το πρωτο
Είναι το Fantom FA-76, αρκετά παλιό μοντέλο. Αν και έχει σημαντικότατες διαφορές με τα Fantom-X και Fantom-G που εξυπηρετούν στο live, μπορεί να κάνει αρκετά πράγματα. Αρκεί να πέσει το σχετικό διάβασμα - μελέτη.
 
killbill είπε:
έχω μια ... αστεία απορία !!  ;D

Γιατί στα Live οι πληκτράδες έχουν από 2, 3, ή και 4 αρμόνια; ένα δεν τους φτάνει;

Αλήθεια το έχω απορία αυτό! Αφου μπορείς να αλλάξεις μια φωνή από το αρμόνιο, γιατί να έχεις 4 αρμόνια γύρω σου? εξυπηρετεί σε κάτι;

υπάρχει κάποιος πρακτικός ή τεχνικός λόγος;

Και ποιά είναι η συνήθης τακτική;

ας πάρουμε την περίπτωση που κάποιος έχει δύο αρμόνια σε διπλή βάση (πάνω κάτω) που είναι και η πιο συνηθισμένη περίπτωση.  για πιο λόγο χρησιμοποιείς το πάνω και για πιο λόγο το κάτω αρμόνιο συνήθως; Ποιά είναι η τακτική που ακολουθείται;

Ευχαριστώ!
Αυτό γίνεται για να υπάρχει ευκολία στο να παίζουν πολλά διαφορετικά πράγματα ταυτόχρονα χωρίς να χρειάζεται να φτιάχνεις συνέχεια splits και να μην υπάρχουν κενά στις αλλαγές. 

Αν ένα κομμάτι έχει μέσα πλάτες, riff πιάνο στην εισαγωγή και σόλο synth για παράδειγμα κράτάς στο ένα πλάτες και στο άλλο βάζεις τα riff και το σόλο πχ το riff σε program και το σόλο σε combi. Αυτό είναι κάτι που για να το καταλάβεις πρέπει να δουλέψεις live με μπάντες σε μαγαζί με πρόγραμμα και να χρειαστεί να κάνεις ενορχήστρωση στα κομμάτια τα οποία θα χρειαστεί να βγάλεις.

Για παράδειγμα στα μπουζούκια που τα προγράμματα είναι πάρα πολύ απαιτητικά στα πλήκτρα, πολύωρα και non-stop με συνεχόμενες αλλαγές χρειάζεται ένα μόνιμα για πιάνο, ένα για samples, loops&backing tracks ,ένα για σκυλοleads και ένα συνοδευτικό=4 πλήκτρα με ένα δεν προλαβαίνεις να κάνεις τίποτα.

 
ευχαριστώ για την απάντηση, Αν μπορούσες να μου εξηγήσεις σύντομα και τις παρακάτω ορολογίες, ίσως να καταλάβαινα καλύτερα!!

Αυτό γίνεται για να υπάρχει ευκολία στο να παίζουν πολλά διαφορετικά πράγματα ταυτόχρονα χωρίς να χρειάζεται να φτιάχνεις συνέχεια splits και να μην υπάρχουν κενά στις αλλαγές!!

riff

riff σε program

σόλο σε combi.

samples,

loops&backing tracks

σκυλοleads

 
killbil θα σε kill! ::)

To riff σημαίνει συγκεκριμένη φράση/μελωδία.

riff σε prog σημαίνει μελωδία σε prog στα Korg. Στα Roland το prog είναι patch και σε άλλα μοντέλα υπάρχουν και αντίστοιχες ονομασίες στα Yamaha είναι tone κτλ εγώ πήρα παράδειγμα τα korg.

solo είναι σόλο. combi είναι στα Korg το combination αντίστοιχο performance στα Roland κτλ

samples είναι δείγματα που φορτώνονται στο αντίστοιχο μηχάνημα sampler.

loops είναι οι γνωστές λούπες επαναλαμβανόμενες ακολουθίες σε συγκεκριμένο χρόνο.

backing track μπορεί να είναι ακολουθία midi, προηχογραφημένα αποσπάσματα που να παίζουν από pc, sequencer (μη με ρωτήσεις τι είναι sequencer pleeeeease...).

σκυλοleads είναι τα synth leads για σκυλοκαταστάσεις σε μπουζούκια κτλ

Επειδή μάλλον σε μπέρδεψα χειρότερα αντί να σε βοηθήσω, τα πολλά όργανα εκτός από τους λόγους που προανέφερε και ο Alchemist, εξυπηρετούν κυρίως τον ταυτόχρονο χειρισμό πολλών ήχων όπου είναι απαραίτητο αυτό χωρίς ενδιάμεσα μεγάλα κενά.

 
σκυλοleads  ;D



και αν προσεξεις, στο αριστερο μερος του πληκτρολογιου απ την εξω μερια εχει ενα μαραφετι που αν το πας αυτο δεξια αριστερα κανει ουα ου ουα ου , και παθαινεις την πλακα σου. Ολοι αυτοι με το αριστερο χερι με αυτο το μαραφετι χαιδευονται.

Εχουν και ενα πενταλι στο ποδαρ, και οπως του σκανε πατημα οταν σολαρουν χανεται οτιδηποτε αλλο μες το μαγαζι, αν δουν δε και κανα καλο γκομενακι να χορευει, ξεκρεμας το οργανο και την κανεις για σπιτι....   ;D

Και αν προσεξεις απο κατω το ρυθμο, ακους τα παντα, απο μπασοκιθαρο μεχρι μαντολινο. Σαν κιθαριστας δηλαδη αισθανεσαι τελειως αχρηστος οτι και να παιξεις. ;D

Να σε κοβει η νιλα δηλαδη και το κακο τσερλιο.  :D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top