Πιατινιών "στρώσιμο"

WrTsXxx

Miltos
Μηνύματα
1,006
Πόντοι
48
επειδή έχω κολλήσει και αδυνατώ να βρω κάποια άρθρα γύρω από το στρώσιμο{πώς λέγεται στ αλήθεια το στρώσιμο στα αγγλικά; με τι keywords να αναζητήσω βιβλιογραφία;}

παραθέτω μερικές φράσεις από το θέμα http://www.noiz.gr/index.php?topic=167300.msg405436#msg405436

kapdrums είπε:
μεγαλο ρολο παιζει πως ειναι στρωμενο το οργανο,ποιος και πως το εχει παιξει...ειδικα στα πιατα ειναι προφανες με το πρωτο χτυπημα αν το πιατο εχει στρωθει ομορφα(απο εναν παιχτη με καλο touch)..

Ειχα δει μια εκπομπη για το μουσειο στραντιβαρι,και μου ειχε κανει εντυπωση που ενας 'μπαρμπας' επαιζε με καθε βιολι ετσι ωστε να διατηρηται σε αριστη κατασταση.
και επαναλαμβάνω τα αρχικά μου ερωτήματα:

τι εννοούμε "στρωμένο"; Πως το αντιλαμβανόμαστε; Πως γίνεται το "καλο στρώσιμο";

το στρωσιμο εχει να κανει με το ποσο καλος ειναι ο παικτης...δυστυχως ενα πραγμα που λειπει απο πολλους ντραμερ ειναι το καλο touch...και ειδικα στα πιατα...αυτο που ειναι βασικο να ξερει κανεις ειναι πως δεν χρησιμοποιεις το ιδιο χτυπημα στα τυμπανα και στα πιατα...πολλοι παιχτες παιζουν τα πιατινια τοσο δυνατα και ατσαλα που το οργανο χανει την οποια αρμονια του....και δεν ειναι κατι τεχνικο να σου εξηγησει κανεις,ειναι μια αισθηση...
τον όρο touch ας πούμε ότι τον καταλαβαίνω. Φυσικά και συμφωνώ ότι αλλιώς χτυπάς {"κρούεις"} το κάθε όργανο {πιατίνια, τύμπανα, κουδούνες, μπλοκς κλπ}. Κάποιοι πάιχτες μπορεί να κοπανάνε άτσαλα, με πανκ αισθητική, ένα πιάτο. Και σίγουρα τότε το πιατίνι ακούγεται περίεργα, διαφορετικά, "ο κρότος καλύπτει το χρώμα του" {τι είπα ο ποιητής}. Αν το επόμενο χτύπημα γίνει απαλά και σωστά τότε θα νιώσουμε το χαρακτήρα, την "καλή πλευρά" του πιάτου...

Τι είναι αυτό που μπορεί να προκαλλέσει μόνιμη αλλαγή σε ένα πιάτο; {δε μιλώ για βλάβες}

Αν αγοράσω ένα καινούριο πολύ καλό ακριβό χειροποίητο πιατίνι, αξίζει τον κόπο να το δώσω σε κάποιον τζαζίστα με καλό touch να μου το στρώσει; Πόσον καιρό πρέπει να το παίζει αυτός για να "στρωθεί ωραία";


προσοχή: ας προσπαθίσουμε αυτό το θέμα να μη γίνει πόλεμος τύπου κουρδισμένων ξύλων!

 
δεν υπαρχουν αυτα τα πραγματα,ενα καλο πιατινι δεν χρειαζεται στρωσιμο,παιζει...αμεσως...(σιγα μη χρειαζεται και πανες babylino για να μη λερωνεται οσο ειναι...μωρο.. ;D)

απλα μαθε να το χτυπας ΣΩΣΤΑ ωστε να μην το καταστρεψεις,επισης μαθε να επιλεγεις πιατινια που να αρμοζουν στο ειδος της μουσικης που παιζεις & στο ΜΕΓΕΘΟΣ & ΒΑΡΟΣ των μπαγκετων που χρησιμοποιεις  ωστε να εχεις τα καταλληλα πιατινια με την αναλογη αντοχη (π.χ. αν παιζεις Power Metal με μπαγκετες 2S η επιλογη ενος paperthin crash ειναι μαλλον ατυχης).

Τι είναι αυτό που μπορεί να προκαλλέσει μόνιμη αλλαγή σε ένα πιάτο;{δε μιλώ για βλάβες}
τιποτα.

edit

η μαλλον υπαρχει κατι,η ΜΠΙΧΛΑ που μαζευεται με τα χρονια πανω στο πιατινι (αν δεν το καθαριζεις) κανει τον ηχο πιο mellow (καθαρισα προσφατα τα hi hat μου (αρχαια Paiste 602 heavy ) που ειχα να τα καθαρισω απο το 1982 ;D & οντως πηραν ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ πολλα πριμα,μακαρι να μην τα ειχα καθαρισει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
οχι!!μη το δωσεις σε κανεναν.κοπανα το μονος σου μεχρι να μαθεις.(Ναι,φτιαξε τον δικο σου προσωπικο καστομ ηχο, μπαγκετιά προς μπαγκετιά.. ;D ).

 
δωστα σε 'μενα.

θα τα χτυπαω μεχρι να στρωσουν.

20 ευρο την ωρα  ;D

 
Superfunk είπε:
δεν υπαρχουν αυτα τα πραγματα,ενα καλο πιατινι δεν χρειαζεται στρωσιμο,παιζει...αμεσως...(σιγα μη χρειαζεται και πανες babylino για να μη λερωνεται οσο ειναι...μωρο.. ;D)

απλα μαθε να το χτυπας ΣΩΣΤΑ ωστε να μην το καταστρεψεις,επισης μαθε να επιλεγεις πιατινια που να αρμοζουν στο ειδος της μουσικης που παιζεις & στο ΜΕΓΕΘΟΣ & ΒΑΡΟΣ των μπαγκετων που χρησιμοποιεις  ωστε να εχεις τα καταλληλα πιατινια με την αναλογη αντοχη (π.χ. αν παιζεις Power Metal με μπαγκετες 2S η επιλογη ενος paperthin crash ειναι μαλλον ατυχης).

τιποτα.

edit

η μαλλον υπαρχει κατι,η ΜΠΙΧΛΑ που μαζευεται με τα χρονια πανω στο πιατινι (αν δεν το καθαριζεις) κανει τον ηχο πιο mellow (καθαρισα προσφατα τα hi hat μου (αρχαια Paiste 602 heavy ) που ειχα να τα καθαρισω απο το 1982 ;D & οντως πηραν ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ πολλα πριμα,μακαρι να μην τα ειχα καθαρισει.
μπαι δε γουέι .. πως καθάρισες τα 602 ... με νερό και καλό στέγνωμα μετά?

βασικά τα πιατίνια δε γίνονται πιο mellow με τη σκόνη μόνο....αλλά κυρίως λόγο διάβρωσης, οξείδωσης κτλ του μετάλλου τους ..αν προσθέσεις και τη συνεχή σφυριλάτιση που δέχονται ….  ;D

Στη πράξη έχω δει ότι πιο mellow γίνονται τα brilliant πιατίνια ή μπορεί σε αυτά να το καταλαβαίνω καλύτερα … γιατί αυτά παίζω κυρίως …

Πάντως πιατίνια A custom που τα έχω 15 χρόνια ο ήχος τους από τότε που τα πήρα έχει αλλάξει αισθητά … έχουν γίνει όντως πολύ πιο mellow …. ;)

 
Ειχα παρει πριν απο κανα χρονο ενα dream lion 16' china το οποιο στην αρχη δεν ακουγοταν με τιποτα.Μετα απο αρκετο ''ξύλο'' εχω στρωσει και τωρα εχει γινει πολυ πιο ''γλυκο''.Εκει που ΔΕΝ ακουω διαφορα ειναι στα fast crash πιατα.Ισως παιζει ρολο η κοντη εως ανυπαρκτη ουρα

 
hampis είπε:
Ειχα παρει πριν απο κανα χρονο ενα dream lion 16' china το οποιο στην αρχη δεν ακουγοταν με τιποτα.Μετα απο αρκετο ''ξύλο'' εχω στρωσει και τωρα εχει γινει πολυ πιο ''γλυκο''.
μήπως αντί για τ πιατίνι, αυτό που στρώνει είναι το αυτί;

 
Break in είναι το αγγλικό ρήμα, αλλά κι εγώ νομίζω ότι δεν υπάρχει λόγος να το πολυπαιδεύεις. Κάποια πιατίνια "μαλακώνουν" με τον καιρό, κι αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, μεταξύ των οποίων και μπίχλα που ανέφερε ο SF, αλλά (πάλι όπως είπε ο SF – μου τη δίνει να συμφωνώ με κιθαρίστες! ;D) είναι βασικό να προσέχεις πώς τα χτυπάς, ανάλογα βέβαια και με το είδος που παίζεις.

Δεν εννοώ ότι δεν πρέπει ποτέ να χτυπάς δυνατά, το άγαρμπο χτύπημα είναι αυτό που μπορεί να κάνει τη ζημιά. Π.χ. ένα Rude είναι φτιαγμένο για να το κοπανάς αλύπητα, και θα ήταν κρίμα να το χαïδεύεις, αλλά το Rude ούτως ή άλλως είναι μάλλον απίθανο να μαλακώσει, όσο γλυκά κι αν του φέρεσαι…

Παίζει επίσης να συνηθίζει και το αυτί όπως είπες.

 

Δείτε τι τραβάνε τα άμοιρα!

Και προσέξτε πως τα χτυπάει ο mangini, με swip ,δεν τα χτυπά απευθείας αλλά σαν να τα <<σκουπίζει>> με περιστροφική κίνηση του καρπού. Στρώσιμο δεν υπάρχει πρακτικά απλά με τον χρόνο(ίσως και χρόνια)όπως ανέφεραν παραπάνω μαλακώνει ο ήχος από αρμονικές και γίνεται πιο dark ο ήχος. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε εαν παίζουμε live ειναι να προσέχουμε να μην τα εκθέτουμε σε ακραίες διαφορές θερμοκρασίας γιατί μ'αυτό γίνονται ευαίσθητα και σπάνε πιο εύκολα(κρύο-ζέστη-χτύπημα->επιτάχυνση σπασίματος ή ραγίσματος) :'(

 
Haris είπε:
Break in είναι το αγγλικό ρήμα,
σωστός.

βρήκα διάφορα, ανάμεσα τους και μια συζήτηση από ξένο φόρουμ στο οποίο λέγονται πάνω κάτω τα ίδια με μας.

http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?t=36640

δεν τα χτυπά απευθείας αλλά σαν να τα <<σκουπίζει>> με περιστροφική κίνηση του καρπού.
όντως πολύ ωραίο το video, αυτό το "πλάγιο σκούπισμα" είναι μονόδρομος για τα crash-splash τα οποία με ένα λάθος κάθετο χτύπιμα στην άκρη μπορεί να σκιστούν.. :'(

Στρώσιμο δεν υπάρχει πρακτικά απλά με τον χρόνο(ίσως και χρόνια)όπως ανέφεραν παραπάνω μαλακώνει ο ήχος από αρμονικές και γίνεται πιο dark ο ήχος.
και η ερωτηση είναι ΑΠΟ ΤΙ μπορεί να μαλακώνει ο ήχος;

α) από το σωστό παίξιμο με καλό touch

β) από σκόνη, οξείδωση, μπίχλα κλπ

γ) όλα τα παραπάνω

είμαστε στη δεύτερη σελίδα και εχουμε συμφωνήσει όλοι ότι δεν υπάρχει θέμα "στρωσίματος"... Αν υπάρχει κάποιος υπέρμαχος του στρωσίματος  (πχ. kapdrums) παρακαλώ, ας εμφανιστεί για να ακούσουμε και την αντίθετη άποψη...

 
Ενταξει με την λεξη στρωσιμο δεν εννοω αυτο που λεμε π.χ. για τις μοτοσυκλετες! :P

Ταδε χτυπηματα ανα ταδε λεπτα σε συγκεκριμενο σημειο και τετοια... ::)

Εννοω να μην ειναι κακοπαιγμενο...και αυτο εγω προσωπικα μπορω να το πω με τη μια οταν παιξω το πιατο ενος συναδελφου...σιγουρα χρειαζεται ενα σταδιακο ανοιγμα του πιατου καθε φορα που παιζεται...και σιγουρα παιζει πολυ μεγαλυτερο ρολο στα πιο λεπτα πιατα...π.χ. οι πιθανοτητες να ακουσετε τις πραγματικες δυνατοτητες ενος πιατου σε ενα μαγαζι οταν το δοκιμαζετε,ειναι πολυ καλυτερες αν ανοιξετε το πιατο σιγα σιγα...π.χ. με ελαφρα χτυπηματα στην σρχη,να ζεσταθει,να αρχισει να παιρνει κινηση,αντι να αρχισετε να το κοπανατε με κρασιες( ???) :) απο την αρχη...

οσο για την παλαιωση...δεν νομιζω οτι εχει να κανει τοσο με την βρωμια(την μακα)που πιανει το πιατο οσο με την(φυσικος δεν ειμαι,ετσι?)διασπαση η/και την διασπορα των μοριων του απο τα χτυπηματα...η κατι τετοιο τελος παντων... :-\

η ιδεα καποιων ασ πουμε να θαβουν τα πιατα στο χωμα προκειμενου να επιτυχουν γρηγοροτερη παλαιωση ειναι μαλλον ανοητη... 8)

 
kapdrums είπε:
η ιδεα καποιων ασ πουμε να θαβουν τα πιατα στο χωμα προκειμενου να επιτυχουν γρηγοροτερη παλαιωση ειναι μαλλον ανοητη... 8)
ποιος ηρθε? :o ηξερα για τον παλιο τραγουδιστη των mayhem οτι εθαβε τα ρουχα του σε νεκροταφειο και μετα τα φορουσε για να εχουν εσανς νεκριλας, αλλα για θαψιμο πιατινιων πρωτη φορα ακουω! προβλεπω οξειδωση ειδικα αν δεν ειναι brilliant...εκτος αν καποιος αγορασει ειδικο χωμα με χαμηλη οξυτητα απο το εμποριο και τα θαψει σε αυτο ;D

 
Ενδιαφερον θεμα :)

Αν και πιατίνι εχω χτυπησει μονο κατα λαθος με το headstock της κιθαρας μου, βλεπω οτι υπαρχει λογικη σε ολες τις αποψεις που εκφραζονται. Απο τη μια πλευρα, οπωσδηποτε θα διαμορφωνεται διαφορετικα ο ηχος που παραγει ενα πιατο, αν εχει καποια "στραβωματακια", απο την αλλη για το αν ειναι καλυτερο το αποτελεσμα νομιζω οτι υπεισερχεται η συνηθεια του αυτιου του μουσικου που το χρησιμοποιεί, ενω για το αν μπορουν να διαφοροποιηθουν τα modes ταλάντωσής του, εξαιτίας διαρκών κρούσεων, μαλλον πρεπει να τοποθετηθει καποιος που γνωριζει απο αντοχη υλικών (εχω την εντυπωση οτι και αυτο στεκει , αλλα δεν ξερω σε τι βαθμο).

Παντως εχω ακουσει οτι πολλοι κλασικοι κιθαριστες τοποθετουν μικρα κομματια ΤΣΙΧΛΑΣ στα καπακια των κιθαρων τους για να περιορισουν καποιους συντονισμους που δημιουργουν τονικες και δυναμικες ανισορροπιες. Δεν το βρισκω κουρδιλα και θεωρω οτι στεκει, αλλα σχετικα με το "στρωσιμο", το ξυλο ειναι πολυ πιο ευπαθες κατα το περασμα του χρονου, οσον αφορα στην υγρασια τουλαχιστον .

Το μονο βεβαιο (για μενα) ειναι οτι ειναι παραλογο καποιος να αγορασει ενα οργανο που δεν του ακουγεται ικανοποιητικα και να περιμενει να φτιαξει με χτυπηματα ή σκονη ή κομματια τσιχλας, καθως δεν υπαρχει περιπτωση να γνωρισει ολες τις ιδιοτητες του κατα τη δοκιμη του σε ενα καταστημα. Αρα, μαλλον η συζητηση ειναι πολυ θεωρητικη :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
dalla_vale είπε:
Ποια η αποψη σας;;
έχω μείνει άφωνος... Θα με ενδιέφερε να ακούσω τη δικιά τους θεωρία..ίσως τη συνεντευξη που φαίνεται να δίνει ο κύριος πίσω . ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ? Υπάρχει κάποιο συγκριτικό του πριν και του μετά;

 
Δεν ειμαι drummer, αλλα κουβεντιαζοντας με διαφορους drummer πριν αρκετα χρονια(20 και βαλε ;D)  οι πιο πολλοι ειχαν την αποψη, οτι ο ηχος "αλλαζει" η "χαλαει" σε ενα πιατινι  αν καποιος το παιζει με κοπανους πχ ,ακριβως γιατι αλλαζει η μοριακη δομη - συνοχη του μεταλλου. Γι'αυτο αποφευγανε να παιζουν καποια απο τα πιατινια τους με κοπανους.  Δεν ξερω βεβαια κατα ποσο ισχυει κατι τετοιο!  Παντως επικρατουσε η αποψη (τουλαχιστον παλιοτερα)  οτι ο ηχος αλλαζει αναλογα με το σωστο η οχι παιξιμο του πιατινιου!

 

Απαντήσεις

Νέα θέματα

Back
Top