Περίεργη spring tension ρύθμιση (Tao Guitars)

Πάντως τώρα που αποδείχτηκε αυτό, κάποιος πρέπει να ενημερώσει τη Fender. Είναι πραγματικά άδικο να χαλάνε οι κιθάρες τόσων καταναλωτών

 
το ελατήριο των μπάσο χορδών έχει «κοντύτερο» μήκος
το αντίθετο συμβαίνει, το claw στη μπάσα μεριά είναι πιο μακριά από το trem block.

Δεν θα μπω σε ένα debate "γραφικής ερμηνείας αδαούς" ενός φυσικού φαινομένου. Όποιος θέλει μπορεί να μελετήσει και να διαβάσει λεπτομέρειες. Σε κάποια γωνιά ένας επιστήμονας φυσικός, μας διαβάζει και γελάει.

To ξέρουμε πολύ καλά ότι στη λειτουργία του μουσικού οργάνου κυκλοφορεί τόσο hype και τόση μπούρδα, ίσως περισσότερη απ' όση μπορούμε να καταναλώσουμε. Κάποιες φορές είναι χαριτωμένη, κάποιες είναι θεμιτή (έχω πιάσει πολλές φορές τον εαυτό μου να θέλει να πιστέψει κάτι, να το εφαρμόζω, να μην έχω τα αποτελέσματα που φανταζόμουν, όμως αυτό να έχει επηρρεάσει ψυχολογικά το παίξιμό μου ή τον κάλο που έχω στον εγκέφαλο, εν πάσει περιπτώσει και να το εφαρμόζω παρά την όποια λογική μου διαπίστωση). Από ένα σημείο και μετά το πολύ snake oil γίνεται γραφικό, και άλλες επικίνδυνο (μόνο για το όργανο, ευτυχώς).

Αυτό το βίντεο με τον Verheyen που κυκλοφορεί χρόνια τώρα στο ιντερνετ αποτελεί παράδειγμα. Δεν θα το ερμηνεύσω ξανά, το έχω κάνει πιο πριν στο thread, και μέρος του debate μας αφορά αυτό το βίντεο.

Τα περι tension μπάσων και πρίμων χορδών, μπορεί κάποιος να τα βρει εύκολα googl-άροντας (.ο,τι δηλ. το tension μπάσας Ε και καντίνι e είναι πανομοιότυπο -πχ 7μιση κιλά σε .010 set). H πληροφορία βρίσκεται εκεί έξω, είνια εύκολα διαθέσιμη. Σε γενικές γραμμές υπάρχει ίση κατανομή tension σε όλες τις χορδές (από 7 μέχρι 8 κιλά- το 1 κιλό διαφοράς είναι αμελητέο και στην κατάσταση αδράνειας και στην κίνηση του trem).

That said, κι έχοντας λυθεί και τα χίλια-τριακόσια σαράντα θέματα που μπορεί να έχει μια κιθάρα, κι αφού της έχουμε φορέσει ένα ποιοτικό τρέμολο, μπορούμε να πειραματιστούμε με την κλίση των 10μοιρών στο claw και τη διαφορά στο feel του tension της τάξης του 5% (πραγματικό) ή 30%(ιδεατό)

peace


και λίγο διάβασμα: (δεν το συνιστώ, είναι μακροσκελές και απαράδεκτα επιστημονικό-για να δανειστώ φράση πολιτικού γίγα του τόπου μας)
https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0184803
 

 
Είχα ενα tension φοβερό

στη Fender Stratocaster

και ετσι ηξερα καλα 

πως παμε για disaster

 Ξεκουρδιστα τα τρεμολΑ

σπασμενο το ελατηριο

ξεκόλλησαν τα ταστα της

κι  ειναι μεγα μυστηριο

Το ποσο ο ηχος χαλασε

και metal πια δεν παιζει

χαθηκε ολο το σκασιμο

και το ωραιο της γρέζι

Σαν μπαγλαμας καταντησε

και σαν σβησμενο πουρο

και ο ηχος της θυμιζει

ξεκουρδιστο ταμπουρο

Φερτε λεβεντες νεο μπλοκ

βαλτε το υπο ΓΩΝΙΑ

μοναχα ετσι θα σωθω

απο την ΑΓΩΝΙΑ

Και η ωραια στραΒοκατσερ μου

παλι θε να ΛΑΛΗΣΕΙ

και οταν παιζω σκυλαδικα

απο ηχο θα μαμησει 

 
το άρθρο είναι απλά επικίνδυνα ενδιαφέρον, και θα μου κρατήσει συντροφιά τις επόμενες μέρες (πάντα έψαχνα τέτοιες αναλύσεις σε ένα πραγματικά αγαπημένο αντικείμενο!)

θενκς

 
Εαν εχουν πανομοιοτυπο tension οι πριμες και οι μπασες, υπο ολες τις κλισεις του τρεμολο, τοτε δεν υπαρχει νοημα να συζηταμε για κοντα και μακρια ελατηρια.

 
Εαν εχουν πανομοιοτυπο tension οι πριμες και οι μπασες, υπο ολες τις κλισεις του τρεμολο, τοτε δεν υπαρχει νοημα να συζηταμε για κοντα και μακρια ελατηρια.




Της κοντης χορδης

τα ελατηρια της έφταιγαν

?

 
Καλημέρα!!

Εγώ λέω να αφήσουμε τις μ@@@@@... Συμφωνώ με Πνοή...

Ο χρόνος που καταναλώνει ένας κιθαρίστας σε αυτό το ιδεατό όργανο που έχει στο μυαλό του είναι τεράστιος... πχ το να σε κάνει καλύτερο κιθαρίστα η κλίση στο claw... είναι μια μεγάλη συζήτηση... 

Απλώς παίξε το όργανό σου και σκάσε... Αυτό είναι... θα έλεγα πλέον και στον εαυτό μου... όταν αρχίζω και ξεφεύγω...

Κατά την  άποψη μου αυτό που πρέπει  να σε απασχολεί περισσότερο είναι το pitch (και όχι η πίτσα σου..χαχαχα) σου και το intonation.... Κούρδισε σωστά και τέλος... Ρίξε την πενιά και... μελέτη... Υπάρχουν πιο σοβαρά πράγματα... πχ το μέγεθος της πένας σου ::)) ... ο τρόπος που δουλεύεις το δεξί σου... και το αριστερό... :))))

Πχ εάν μια κιθάρα έχει πιο χαλαρό feel (string tension πες το όπως θες) ... τότε το attack της είναι επίσης μαλακό... δεν κάνει γκαγκαν που λέμε.... επιστημονικά πλέον και όχι στο research gate.... χαχαχαχαχααχαχαχαχ ???

Living legend.... Προχωρήστε άφοβα...

Ας μιλήσει το μπουζούκι! :)))))










 
δεν υπαρχει νοημα να συζηταμε για κοντα και μακρια ελατηρια.


Διάβασα κάπου ότι δεν έχει σημασία αν είναι κοντό ή μακρύ σε κατάσταση ηρεμίας, γιατί όταν τεντωθεί, οι διαφορές στο μήκος αμβλύνονται.

Άσε δηλαδή που είναι μύθος αυτά για το μήκος.

Εκτός κι αν είσαι ο John Holmes. :classic_biggrin:

EDIT: Τώρα που το σκέφτομαι, δεν βρέθηκε κανένας να βγάλει "John Holmes signature" τρέμολο.

Με διαφημιστικό spot ...

"Dive like never before"

"Σηκώνεται όσο ψηλά θέλεις, αντέχεις?"

Αλλά ποιος να το σκεφτεί αυτό?

Αυτοί οι χαρτογιακάδες που ασχολούνται με το marketing στις εταιρίες?

Που δεν το σηκώνουν ούτε με γρύλλο?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
"Σηκώνεται όσο ψηλά θέλεις, αντέχεις?"




Σηκωσα τις D'ADDARIO  μου

ελαχιστα κι αποψε

δωσ' μου κρασι γλυκο να πιω

και τη ζωη μου κοψε

Αφου δεν μου σηκωνεται

η ΣΙ και η ΜΙ καντινι

μαρτυριο και ορυμαγδός 

η ζήση μου εχει γινει 

Μεθυσε το κοριτσι μου

απόψε και γουσταρει

και εγω ρε σεις δεν την πηδώ,

το ΜΠΛΟΚ μου εχει φρακαρει

Λετε να φταει ρε σεις το ΜΠΛΟΚ

που επεσε η ΤΑΣΗ

και το ελατηριο επεσε

και μοιαζει να εχει σπασει?

Θα παω αποψε στον γιατρο

να δει το ΜΠΛΟΚ και παλι

και να μου δωσει συμβουλή

γιατι ειναι κεφάλι

Εχει και μεταπτυχιακό

από τη Ρουμανία

και στη σειρα του κρεμονται

στον τοιχο τα πτυχία 

"Γιατρε τι εχει η ΧΟΡΔΗ?"

εγω θα τον ρωτησω

"μηπως και πρεπει ΓΩΝΙΑΚΑ

το ΜΠΛΟΚ να το ρυθμισω?"

Και αν με ΓΩΝΙΑ σηκωθει

και παλι  το καντινι

θα κλαψω απο συγκίνηση

ΘΑΥΜΑ θα εχει γινει

Δεν εφταιγε η χορδουλα μου

Αλλα εφταιγε η ΚΛΙΣΗ

Τωρα μπορω να αφιερωθω

εις στο γλυκο μαμησι..... 

Για αυτο σας λεω την ΚΛΙΣΗ σας

να ελέγξετε αποψε

και η υπο γωνια ζορικη

το μπλοκ σας να  βιδωσ(ε)τε

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οι απόψεις όλων πρέπει να είναι σεβαστές και ΔΕΝ χρειάζεται να κατακρίνουμε κανέναν. Το γεγονός ότι κάποιος αφιερώνει χρόνο, για να καταθέτει τις απόψεις του, είναι για καλό μόνο.

Επειδή έχει γίνει αναφορά στον κιθαρίστα Carl Verheyen παρακάτω σας επισυνάπτω μια φωτογραφία του ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΥΣ μιας από τις πολλές stratocaster που έχει.

Παρατηρούμε σε αυτή τη φωτογραφία, ότι το SPRING CLAW ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΓΩΝΙΑ !!!! Μπορείτε να το δείτε και εσείς στο βίντεό του.  

Από αυτά που γράφτηκαν παραπάνω προκύπτουν ΔΥΟ συμπεράσματα. Αυτοί που υποστηρίζουν το spring claw να είναι ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ και οι άλλοι υποστηρικτές που το spring claw να είναι ΥΠΟ ΓΩΝΙΑ. Σεβαστές και οι δύο απόψεις!

Ο Eric Clapton το έχει παράλληλα, ο Carl Verheyen το έχει υπό γωνία!!

Αυτό που μένει να κάνετε είναι να βγάλετε τα ΔΙΚΑ σας συμπεράσματα, αφού δεν υπάρχει κοινή συμφωνία. Πώς; την επόμενη φορά ρυθμίστε το spring claw υπό γωνία και θα έχει ενδιαφέρον να γράψετε την εμπειρία σας εδώ.

carl.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ασχολήθηκε ποτέ μαζί του?


Μόλις τον ρώτησα.

Η απάντησή του ...

"Hi there, i remember that i tried to set up my tremolo back in the time.

But that f**cking thing was always getting on my nerves, cause i couldn't find the right angle for the springs claw.

Neither straight nor angled was comfortable enough for me, so i blocked that damn thing and finally found peace of mind."

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μόλις τον ρώτησα.

Η απάντησή του ...

"Hi there, i remember that i tried to set up my tremolo back in the time.

But that f**cking thing was always getting on my nerves, cause i couldn't find the right angle for the springs claw.

Neither straight nor angled was comfortable enough for me, so i blocked that damn thing and finally found peace of mind."
I was trying to get that ass....le Verheyen on the f... phone to tell me how to set it but he wasn't answering

 
Συγνώμη για το σφήνα σχόλιο, μιας και δεν έχω ιδιαίτερη άποψη επ'αυτου, αλλά μην ξεχναμε και την μεταβλητη όπου το tremolo arm βρίσκεται κάτω απο την Ε καντινι....? 

Αυτο και μόνο, δεν παίζει ρόλο στην πίεση που ασκείται στην γέφυρα; 

Αν δεν παίζει ρόλο το ότι δεν βρίσκεται στην μπάσα Ε χορδή (όπως το είχε ο SRV) και Θεωρητικά εκεί θα έπρεπε καθώς στις μπασσες είναι και η μεγαλύτερη τάση, τότε ίσως να έχει και μικρή διαφορά και οι 9-10μοιρες του claw.

Γιατί με βάση αυτό, έχοντας μεγαλύτερη τάση στα springs από το υπό γωνία claw θα έπρεπε το tremolo arm να ηταν επάνω και όχι κάτω στην Ε καντινι... ? 

(λέω εγώ τώρα... ?) 

Αν κάνω λάθος, παρακαλώ διορθώστε με... 

 
Δεν θα μπω σε ένα debate "γραφικής ερμηνείας αδαούς" ενός φυσικού φαινομένου
Πριν παρεξηγηθώ, αυτή η φράση είναι αυτοαναφορική και αφορά τη δική μου περιγραφή ενός φαινομένου που αφορά την κιθάρα αλλά εξαρτάται και ερμηνεύεται πλήρως από την επιστήμη της φυσικής, την οποία ουδόλως κατέχω και πολλές φορές πέφτω θύμα κακής ή ψευδούς χρήσης της. Αν θεωρεί κάποιος ότι θίχτηκε ζητώ συγγνώμη για αυτό.

 

 
Εαν εχουν πανομοιοτυπο tension οι πριμες και οι μπασες, υπο ολες τις κλισεις του τρεμολο, τοτε δεν υπαρχει νοημα να συζηταμε για κοντα και μακρια ελατηρια.


προφανως και το σύστημα του τρεμ ειναι συμπαγες, απο σκληρό μέταλο, και περιστρέφεται γύρω απο τον νοητό άξονα των ποστς. Οπότε το τι γίνεται πίσω απο το τρεμ μπλοκ αφορά και μόνο αυτό. Είναι απίστευτα τα πράγματα που γράφονται εδω... Οποιοδήποτε λυκειάκι που πάει θετική κατεύθυνση θα φρίξει με αυτά που διαβάζει εδω.

Ας μιλήσει το μπουζούκι! :)))))


αν η ατάκα είναι απο πλοκάμι, έχεις μπει στους φίλους κιόλας ?

 
Συγνώμη για το σφήνα σχόλιο, μιας και δεν έχω ιδιαίτερη άποψη επ'αυτου, αλλά μην ξεχναμε και την μεταβλητη όπου το tremolo arm βρίσκεται κάτω απο την Ε καντινι....? 

Αυτο και μόνο, δεν παίζει ρόλο στην πίεση που ασκείται στην γέφυρα; 

Αν δεν παίζει ρόλο το ότι δεν βρίσκεται στην μπάσα Ε χορδή (όπως το είχε ο SRV) και Θεωρητικά εκεί θα έπρεπε καθώς στις μπασσες είναι και η μεγαλύτερη τάση, τότε ίσως να έχει και μικρή διαφορά και οι 9-10μοιρες του claw.

Γιατί με βάση αυτό, έχοντας μεγαλύτερη τάση στα springs από το υπό γωνία claw θα έπρεπε το tremolo arm να ηταν επάνω και όχι κάτω στην Ε καντινι... ? 

(λέω εγώ τώρα... ?) 

Αν κάνω λάθος, παρακαλώ διορθώστε με... 
σ αυτό τουλάχιστον δεν κάνεις καθόλου λάθος.

Για να δέχονται την ίδια δύναμη οι 2 είτε 6 (σε vintage bridge) βίδες θα έπρεπε κανονικά το τρέμολο μπαρ να είναι ανάμεσα στη ρε και στη σολ

 
σ αυτό τουλάχιστον δεν κάνεις καθόλου λάθος.

Για να δέχονται την ίδια δύναμη οι 2 είτε 6 (σε vintage bridge) βίδες θα έπρεπε κανονικά το τρέμολο μπαρ να είναι ανάμεσα στη ρε και στη σολ


Αν ποτε βάλουν ασκήσεις ηλεκτρισμού και δυνάμεων με βάση την τεχνολογία των κιθαρών στις πανελλήνιες θα κλάψουν μανούλες (και πατερούληδες) ?

 


Γράψε απάντηση...

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top