Χαίρετε
Με αφορμή ένα θέμα για τους Led Zeppelin, και τη συζήτηση που ακλούθησε, και για να μην κάνω νεκρανάσταση του thread, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τις σκέψεις μου.
Οι περισσότεροι "τραγουδοποιοί" (όρος που δεν μ αρέσει πολύ αλλά θα τον χρησιμοποιήσω ελλείψει καλλύτερου) έχουν, στην καλύτερη περίπτωση, περιορισμένη γνώση αρμονίας, πράγμα που, για αυτή την περίπτωση, θεωρώ ευλογία.
Και εξηγούμαι: Όταν κάποιος ασχοληθεί με την αρμονία (δεν λέω σύνθεση, προσέχτε), ακόμ και στο μίζερο πλαίσιο που διδάσκεται στο ελληνικό ωδείο (εκτός από μερικούς εξαιρετικούς καθηγητές που όντως κάνον δουλειά) αλλά ειδικά με την jazz, και έχει στην πλάτη του αρκετές ώρες παίξιμο τραγουδιών ή jazz standards, θα καταλάβει ότι στο συγκερασμένο σύστημα και στις συνηθισμένες φόρμες τραγουδιών, οι επιλογές είναι πεπερασμένες. Δηλαδή μια σειρα όπως π.χ. το Ι VI II V ( το λεγόμενο rhythm changes από το I ve got rhythm) η το I V VI IV (το περίφημο βίντεο με τον κανόνα του pachelbel δίνει μια ιδέα για το πόσο συνηθισμένη σειρά είναι), τα δωδεκάμετρα κλπ. αν τα "κατέχεις" σε περιορίζουν όταν γράφεις τραγούδια (με την έννοια ότι ξέρεις ακριβώς τι κάνεις κάι σου περιορίζεται η ελευθερία γιατί νιώθεις ότι αντιγράφεις).
Με αφορμή ένα θέμα για τους Led Zeppelin, και τη συζήτηση που ακλούθησε, και για να μην κάνω νεκρανάσταση του thread, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τις σκέψεις μου.
Οι περισσότεροι "τραγουδοποιοί" (όρος που δεν μ αρέσει πολύ αλλά θα τον χρησιμοποιήσω ελλείψει καλλύτερου) έχουν, στην καλύτερη περίπτωση, περιορισμένη γνώση αρμονίας, πράγμα που, για αυτή την περίπτωση, θεωρώ ευλογία.
Και εξηγούμαι: Όταν κάποιος ασχοληθεί με την αρμονία (δεν λέω σύνθεση, προσέχτε), ακόμ και στο μίζερο πλαίσιο που διδάσκεται στο ελληνικό ωδείο (εκτός από μερικούς εξαιρετικούς καθηγητές που όντως κάνον δουλειά) αλλά ειδικά με την jazz, και έχει στην πλάτη του αρκετές ώρες παίξιμο τραγουδιών ή jazz standards, θα καταλάβει ότι στο συγκερασμένο σύστημα και στις συνηθισμένες φόρμες τραγουδιών, οι επιλογές είναι πεπερασμένες. Δηλαδή μια σειρα όπως π.χ. το Ι VI II V ( το λεγόμενο rhythm changes από το I ve got rhythm) η το I V VI IV (το περίφημο βίντεο με τον κανόνα του pachelbel δίνει μια ιδέα για το πόσο συνηθισμένη σειρά είναι), τα δωδεκάμετρα κλπ. αν τα "κατέχεις" σε περιορίζουν όταν γράφεις τραγούδια (με την έννοια ότι ξέρεις ακριβώς τι κάνεις κάι σου περιορίζεται η ελευθερία γιατί νιώθεις ότι αντιγράφεις).