Perfect pitch: Πιτσιρικάς με απίστευτο αυτί

ενδιαφεροντα οσα λες!

σορυ που βγαινω οφτοπικ, αλλα τα παλια τα χρονια μας μαθαιναν πως τα βασικα χρωματα ειναι τρια! :)

(πως φαινεται πως εισαι φυσικος και πως εγω εχω παρει μαθηματα ζωγραφικης. ;D)

 
BigAlejandro είπε:
σορυ που βγαινω οφτοπικ, αλλα τα παλια τα χρονια μας μαθαιναν πως τα βασικα χρωματα ειναι τρια! :)
Στο μάτι, στην εκτύπωση 4 (και 5 και 6 και 7...λεφτά να έχεις...)

 
Είναι μεγάλη μαγκιά το perfect pitch... Αλλά όχι τόσο μεγάλη όσο το να μπορείς να σκαρφίζεσαι μελωδίες που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των ακροατών και οδηγούν σε πολύ καλές συνθέσεις... Και φυσικά το perfect pitch μαθαίνεται (θα πρότεινα τη μέθοδο  "dan lucas perfect pitch" που κατεβαίνει με το γνωστό τρόπο) με πολύ δουλειά βέβαια, ενώ η σύνθεση πολύ καλών τραγουδιών παραμένει ευτυχώς από τα λίγα προπύργια του "ή το'χεις ή δε το'χεις"... Και προτιμώ άπειρες φορές τη σύνθεση από οποιοδήποτε perfect pitch που στο φινάλε περισσότερο ποζεριλίκι είναι παρά ουσία... 

 
Και προτιμώ άπειρες φορές τη σύνθεση από οποιοδήποτε perfect pitch που στο φινάλε περισσότερο ποζεριλίκι είναι παρά ουσία... 
Εδώ θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Το να έχεις τέλειο αυτί από χάρισμα σημαίνει ότι έχεις ένα ανεκτίμητο όπλο, ως μουσικός. Οι μη έχοντες το χάρισμα θα χρειαστούν χρόνια ear training και πιθανότατα να μη φτάσουν ποτέ το επίπεδό σου.

Τέλειο αυτί σημαίνει στην πράξη, έχω ευκολία στη μεταφορά μουσικών ιδεών από τον εγκέφαλο στο εκάστοτε όργανο, με την ίδια ευκολία που η σκέψη μου μετατρέπεται σε ομιλία. Γίνεται μια αυτόματη διαδικασία εν ολίγοις.

 
Αμ δε...

Μπορει στην θεωρία το απόλυτο αυτί να φαίνεται ώς το απόλυτο όπλο, αλλά σε κάθε παραφωνία, σε κάθε αλλαγή hz σε κάθε χορωδία στο τέλος τέλος, θα τρέμει ο κάτοχος! ;D Σοβαρά τώρα, σιγά που χρειάζεσαι απόλυτο αυτί για να:

α. παίξεις με άλλους

β. συντονιστείς με άλλους

γ. συνθέσεις

δ. πιείς καφε.

Δε λέω, καλή φάση, αλλά ψιλοάχρηστο για μουσική μου φαίνεται. Στο κάτω κάτω όσοι έχουν σχετικό αυτί (και αυτο ΜΠΟΡΕΙΣ να το αποκτήσεις με ασκήσεις) θα λειτουργήσουν εξίσου καλά αν πουν το "παιδιά... από πού πάμε το κομμάτι? Απο ρε ύφεση ελλάσον; Τρελλοί είστε μωρέ!!!?"

 
Jazzjoker είπε:
Εδώ θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Το να έχεις τέλειο αυτί από χάρισμα σημαίνει ότι έχεις ένα ανεκτίμητο όπλο, ως μουσικός. Οι μη έχοντες το χάρισμα θα χρειαστούν χρόνια ear training και πιθανότατα να μη φτάσουν ποτέ το επίπεδό σου.

Τέλειο αυτί σημαίνει στην πράξη, έχω ευκολία στη μεταφορά μουσικών ιδεών από τον εγκέφαλο στο εκάστοτε όργανο, με την ίδια ευκολία που η σκέψη μου μετατρέπεται σε ομιλία. Γίνεται μια αυτόματη διαδικασία εν ολίγοις.
Εκτός από το ότι συμφωνώ με το Νικολα να σου πω απλά ότι οι περισσότεροι Perfect pitchers εκνευρίζονται και δυσκολεύονται να συντονιστούν με τους λοιπούς κοινούς θνητούς και το απόλυτο όπλο τους οδηγεί στην απόλυτη μουσική μοναξιά...

 
Θυμάμαι να συζητάω περί απόλυτου και σχετικού αυτιού και να θυμάμαι ότι το απόλυτο έχει κάποια μειονεκτήματα διότι μπορεί να μπερδευτεί - ξεγελαστεί κάπως και τελικά το σχετικό συμφέρει εν τέλει περισσότερο.

Έχω πάντως τη θεωρία πως η όλη ιστορία με το αυτί είναι εντελώς μνημονικό παιχνίδι. Δηλαδή όλοι μπορούμε να αναγνωρίσουμε ήχους, είναι στο χέρι μας να αποθηκεύσουμε αυτή την πληροφορία ώστε να τη μεταφράζουμε μετά αυτομάτως σε νότα με το που τη σκεφτόμαστε.

 
Νικόλα δε διαφωνώ, απλώς το βλέπω πιο σφαιρικά. Δηλαδή, τι χρειάζεται κάποιος για να είναι καλός μουσικός; Νομίζω είναι δύο πράγματα:

1. Ωραίες μουσικές ιδέες. Αυτό είναι ταλέντο.

2. Δυνατότητα μετάφρασης αυτών των ιδεών πάνω σε όργανο ή φωνή. Αυτό αποκτάται δια της τριβής με το όργανο και της εκπαίδευσης.

Ε, ο τύπος με το perfect pitch, το δεύτερο, το έχει ήδη σχεδόν έτοιμο χωρίς πολλά πολλά. Δε σημαίνει βέβαια σε καμία περίπτωση ότι έχει και οποιαδήποτε σχέση με το πρώτο.

Τώρα αν κάποιοι που έχουν το χάρισμα το χρησιμοποιούν και ή μόνο για φιγούρα δικό τους θέμα. Δεν παύει να είναι κάτι εξαιρετικά χρήσιμο και ουσιαστικό.

 
1. Ίσως... αλλά ξέχασες ότι δεν πολύ πάω την έννοια του 'ταλέντου' (του θεϊκού χαρίσματος τέλος πάντων). αλλά τέλος πάντων...

2. Ο τύπος με το PP δεν θα είναι καλύτερος, τουλάχιστον όχι πολύ, γιατί η μεταφορά των ιδεών στο όργανο έχει να κάνει με την γνώση του οργάνου και της θεωρίας, και λίγο με το πόσο ακούει κανείς. Τώρα, ναι, για ένα βιολί μπορεί να βοηθήσεις κάπως, αλλά και πάλι, οι θέσεις είναι, και η λογική.

Φυσικά για free jazz ο έχων απόλυτο αυτί θα τα πάει καλά, δεν αντιλέγω...

 
Παιδιά να διακόψω την ενδιαφέρουσα συζήτησή σας, για να επισημάνω ότι (σε πολλά posts παραπάνω τουλάχιστον) έχει μπερδευτεί το perfect με το relavive pitch.

Υπάρχουν θεωρίες που λένε ότι σχεδόν όλα τα παιδιά γεννιούνται με perfect pitch αλλά το χάνουν στο δρόμο. Για να γίνεις άψογος μουσικός φτάνει και περισσεύει το relative pitch πάντως.

 
Τα σχολια στο utube τα διαβασε κανεις? Το παιδακι εχει λευκαιμια και δεν τα παει και πολυ καλα...μερικες φορες καποια τετοια φαινομενα ειναι και αποτελεσματα καποια αρρωστιας..

Κριμα..πολυ κριμα..

 
The Genius Loci είπε:
Παιδιά να διακόψω την ενδιαφέρουσα συζήτησή σας, για να επισημάνω ότι (σε πολλά posts παραπάνω τουλάχιστον) έχει μπερδευτεί το perfect με το relavive pitch.

Υπάρχουν θεωρίες που λένε ότι σχεδόν όλα τα παιδιά γεννιούνται με perfect pitch αλλά το χάνουν στο δρόμο. Για να γίνεις άψογος μουσικός φτάνει και περισσεύει το relative pitch πάντως.
Ακριβώς. Το relative pitch είναι αυτό που εννοούμε οι περισσότεροι όταν λέμε "αυτός έχει μουσικό αυτί". Αυτό σίγουρα μαθαίνεται, δεν είναι "ή το'χεις ή δεν το'χεις", και μπορεί να αναπτυχθεί σαν ικανότητα σε εντυπωσιακά επίπεδα. Θεωρώ ότι για κάθε μουσικό είναι βασική ικανότητα, ειδικά όσο μπαίνει - έστω και λίγο - σε περιοχές "αυτοσχεδιασμού" (με και χωρίς εισαγωγικά)

Για την θεωρία δεν το έχω ξανακούσει, θα το ψάξω.

 
SImon2000 είπε:
Τα σχολια στο utube τα διαβασε κανεις? Το παιδακι εχει λευκαιμια και δεν τα παει και πολυ καλα...

Κριμα..πολυ κριμα..
Ναι, κριμα... :(

μερικες φορες καποια τετοια φαινομενα ειναι και αποτελεσματα καποια αρρωστιας..
Αυτο δεν το ξερω.

Η απορια που εχω εγω σχετικα με τους ανθρωπους με perfect pitch ειναι η εξης:

Αυτοι εχουν ΚΑΙ σχετικο αυτι? Η' ακουν ανεξαρτητα τις σωστες νοτες χωρις να τις συσχετιζουν μεταξυ τους; Π.χ. αν εγω(δηλ οποιοσδηποτε με καλο σχετικο αυτι) ακουσω μια μινορε συγχορδια και μετα την b6 ματζορε, αμεσως ακουω τη γνωριμη χιλιοπαιγμενη αλλαγη(π.χ. Λα μινορε - Φα ματζορε). Αρκει να μου πεις ποια ειναι η τονικοτητα και θα το παιξω. Οι ανθρωποι με P.P. ακουν την αλλαγη του συγκεκριμενου διαστηματος? Και, κατ'επεκταση, τους δημιουργειται αυτη η γνωριμη εικονα των ακκορντων, ή ακουν εντελως ανεξαρτητα τα δυο ακκορντα η ακομα και την καθε νοτα του ακκορντου ξεχωριστα?

 
Η απορια που εχω εγω σχετικα με τους ανθρωπους με perfect pitch ειναι η εξης:Αυτοι εχουν ΚΑΙ σχετικο αυτι?
Μπορεί ναι, μπορεί και όχι. Αν είναι μουσικοί, μάλλον έχουν εξασκηθεί να έχουν και σχετικό αυτί. Αλλά έχοντας perfect pitch (τουλάχιστον ο μοναδικός άνθρωπος που έχω γνωρίσει στη ζωή μου που είχε), ακούς κάθε νότα ξεχωριστά οπότε και να μην αντιλαμβάνεσαι την αλλαγή της "φασολάδας" ακούς τις νότες των ακκόρντων.

 
Ενδιαφέρον topic και σίγουρα εντυπωσιακός ο πιτσιρικάς. Είχα και εγώ μια γνωστή η οποία έβρισκε και την κλ@νι@ σου στο πεντάγραμμο (μια μέρα δεν κρατήθηκα και με τρόμο διαπίστωσα ότι "την βρήκε"  ;D ;D ;D)!!!

Τώρα το κατά πόσον το perfect (ή relative) pitch είναι απο άχρηστο έως υπερπολύτιμο για έναν μουσικό, εξαρτάται -για μένα πάντα- απο το τι κάνει με τη μουσική του ο τύπος.

Φαντάζομαι ότι σε έναν μουσικοσυνθέτη η ικανότητα αυτή δεν είναι τόσο "δυνατή" όσο σε σχέση π.χ. με έναν μουσικό ο οποίος κατ' αποκλειστικότητα διασκευάζει κομμάτια. Κατ' αναλογία το "μουσικό αυτί" νομίζω ότι έχει άλλη βαρύτητα ανάλογα και με το τι "είδος" μουσικής παίζει κάποιος.

Μεγάλη αξία νομίζω είναι να μπορεί να "παρατηρεί" κάποιος τη μουσική, να μπορεί να αναλύει αυτό που ακούει, επιχειρώντας να "διαβάσει" το μυαλό του μουσικού μέσω της μουσικής.

Μπορώντας εν μέρει να παίζω ότι ακούω (χωρίς να είμαι αλάνθαστος  ;)), την έχω πατήσει πολλές φορές: Κομμάτια που τα έβγαζα με το αυτί διαπίστωνα στην πρόβα ότι τα έπαιζα με λάθος +/- ακόμα και ολόκληρο τόνο σε σχέση με τις παρτιτούρες των παιδιών της μπάντας. Δεν ξέρω τι μπορεί να φταίει:  ???

1. Κακής ποιότητας mp3.

2. Κακής ποιότητας ακούστικά (κατά τη διάρκεια νυχτερινής μελέτης)/κακή τοποθέτηση ηχείων.

3. Στις παρτιτούρες τους δεν πρόσεξαν ότι έπρεπε να έχουν άλλο κούρδισμα!!!! :o

Όποτε μου συνέβαινε αυτό εννοείται ότι έλεγχα στο σπίτι μου αν κάνω λάθος (δεν έκανα), οπότε και έπαυα να προβάρω τα κομμάτια συνοδεία mp3... ;)

 
το αντιθετο του P.P ? ? πως λεγεται ? /  ?

προσωπικα αυτο με ενδιαφερει

γιατι το εχω συνδιασει με μια ωραια δυσχρωματοψια.

???

:'(

 
ωραιος αλλα..

..εμπνευση να υπαρχει στην μουσικη σου και ποιος το χεζ...'beep' ..το perfect pitch..

 
The Genius Loci είπε:
Παιδιά να διακόψω την ενδιαφέρουσα συζήτησή σας, για να επισημάνω ότι (σε πολλά posts παραπάνω τουλάχιστον) έχει μπερδευτεί το perfect με το relavive pitch.

Υπάρχουν θεωρίες που λένε ότι σχεδόν όλα τα παιδιά γεννιούνται με perfect pitch αλλά το χάνουν στο δρόμο. Για να γίνεις άψογος μουσικός φτάνει και περισσεύει το relative pitch πάντως.
+10

και ο τρόπος που αποκτιέται είναι γνωστός και λέγεται ear training

 
Μη χαλασω την κουβεντα,ωραιος ο πιτσιρικας αλλα...

Αυτο το να βγαζει ο γονεας/κηδεμονας ενα παιδι στο ιντερνετ,τα καναλια για να πει δειτε το παιδι μου τι ταλενταρα ειναι και να το επιδεικνυει επειδη ο ιδιος ειναι ενα ανασφαλες,κενο ατομο,μου προκαλει αηδια.Μη μιλησω για το τι προκαλουν στα παιδια

τους μ αυτη τη,χωρις σταματημο,δημοσια θεαση.

Συγνωμη ρε παιδια που ειμαι εκτος θεματος,δεν αντεξα γιατι εχει γεμισει το ιντερνετ

με ''ιδιαιτερα ταλεντα''κατω των 12 ετων,κι αντι να τους μαντρωσει κανας εισαγγελεας

καθομαστε και θαυμαζουμε μ ανοιχτο το στομα.

Μπραβο στον πιτσιρικα,μπραβο,θα παει μπροστα.

Και παλι σορρυ..

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top