Pat Metheny - The Synclavier 1986

Η μεγαλη μου αδυναμια  :)

Ο ανθρωπΑς ειχε ανακαλυψει το σαχλοφωνο την προ Χριστου εποχη  ;D ;D

Ο υπολογιστης τι ακριβως ειναι, δεν τα θυμαμαι καθολου αυτα...

 
Και από ότι αποδείχθηκε και το σκυλόφωνο και το βοιδόφωνο!!

Το πισί(!) παίζει να είναι κανένα Amstrad!

 
Οταν τα samplers κοστιζαν μια περιουσια και ανηκαν σε λιγους και πραγματικα ταλαντουχους μουσικους.

Δυστυχως σημερα, με την απιστευτα φθηνη τεχνολογια, ο καθε καραγκιοζακος (και ειναι χιλιαδες) εχει και ενα PC με sampler και το παιζει "παραγωγος" εις βαρος των αυτιων μας.

Ο Metheny ηταν πολυ μπροστα, και απο τους πρωτους κιθαριστες που μπηκαν στα "χωραφια" των πληκτραδων "οδηγωντας" synths/samplers με κιθαρα (μη ξεχναμε βεβαια τον John McLaughlin ή τον Allan Holdsworth με το "SynthAxe").

Το Synclavier (οπως και το Fairlight) ηταν ενα dream machine εκεινη την εποχη (τελη 70s - τελη 80s) για πολυ λιγους, καθως η τιμη του ηταν απαγορευτικη για τους περισσοτερους μουσικους.

Δεν θυμαμαι τωρα ακριβως την τιμη του, ηταν παρομοια παντως με του αντιστοιχου Fairlight.

(το μοναδικο Fairlight CMI III που υπηρχε στην Ελλαδα το 1990-91 αγοραστηκε...21 εκατομμυρια δραχμες ;D)

Η οθονη που βλεπετε στο βιντεο δεν ηταν καποιο μοντελο υπολογιστη της εποχης, το Synclavier ειχε τη δικη του οθονη.

Η κιθαρα/controller ειναι επισης Synclavier.

83f248598c56fdd18102782bd1750102.jpg


 
Waterfall-K είπε:
Οταν τα samplers κοστιζαν μια περιουσια και ανηκαν σε λιγους και πραγματικα ταλαντουχους μουσικους. Δυστυχως σημερα, με την απιστευτα φθηνη τεχνολογια, ο καθε καραγκιοζακος (και ειναι χιλιαδες) εχει και ενα PC με sampler και το παιζει "παραγωγος" εις βαρος των αυτιων μας.
Απαράδεκτη άποψη σε ένα κατά τα άλλα πολύ ενημερωτικό post.

 
Ποια ειναι η απαραδεκτη αποψη ρε φιλε?

Το οτι υπαρχουν χιλιαδες καραγκιοζηδες που το παιζουν παραγωγοι κι εχουν κατακρεουργησει/καταξεφτιλησει/κατακλεψει το (μουσικο) συμπαν και μας εχουν ζαλισει τ'αυτια δεν ειναι αποψη, ειναι θλιβερη πραγματικοτητα.
95886a46bd4af18d30602db9cb690548.gif


 
Waterfall-K είπε:
Ποια ειναι η απαραδεκτη αποψη ρε φιλε?

Το οτι υπαρχουν χιλιαδες καραγκιοζηδες που το παιζουν παραγωγοι κι εχουν κατακρεουργησει/καταξεφτιλησει/κατακλεψει το (μουσικο) συμπαν και μας εχουν ζαλισει τ'αυτια δεν ειναι αποψη, ειναι θλιβερη πραγματικοτητα.
95886a46bd4af18d30602db9cb690548.gif
Το να μην είσαι τόσο δεικτικός ("χιλιαδες καραγκιοζηδες που το παιζουν παραγωγοι") και απόλυτος (όπως πχ για "το μόνο Fairlight στην Ελλάδα το '91") θα βοηθήσει τα ποστ σου (σύμφωνα με τους κανόνες του φόρουμ) αλλά και θα μεταφέρει τα όσα πραγματικά ξέρεις... μακρύτερα.

Υ.Γ. Εχε υπ' όψη πως αναπόφευκτα σε διαβάζει αρκετός κόσμος που τα έζησε αυτά και δεν τα διάβασε αργότερα. ;)

 
yameth είπε:
Το να μην είσαι τόσο δεικτικός ("χιλιαδες καραγκιοζηδες που το παιζουν παραγωγοι")...
Συγνωμη αλλα αυτη ειναι η γνωμη μου. Αν καποιος θεωρει οτι οι συγκεκριμενοι...."καραγκιοζηδες" δεν ειναι χιλιαδες αλλα εκατονταδες, ας μας το πει. Δεν θα τα χαλασουμε στο μετρημα. Ελπιζω να συμφωνουμε τουλαχιστον οτι υπαρχουν αυτοι.

...και απόλυτος (όπως πχ για "το μόνο Fairlight στην Ελλάδα το '91")
Δεν ειμαι απολυτος, απλα γραφω τι ξερω συμφωνα με τον μουσικο τυπο της εποχης που διαβαζα τοτε. Ως τωρα δεν εχω ξανακουσει/διαβασει για αλλο Fairlight στην Ελλαδα, αν υπηρχε/υπαρχει κι αλλο/α, ας μας το πει καποιος να το ξερουμε.

Εχε υπ' όψη πως αναπόφευκτα σε διαβάζει αρκετός κόσμος που τα έζησε αυτά και δεν τα διάβασε αργότερα.
Τιποτα απ'οτι γραφτηκε στο ποστ μου δεν...διαβαστηκε αργοτερα, ειμαι ηδη 40 χρονων, και 5 βασικα πραγματα τα γνωριζω πολυ πριν ανακαλυφθει το...Wikipedia.

Κατα τα αλλα, περιμενω και γω καποιον που τα "εζησε" τοτε, με την εννοια οτι ειχε ενα Fairlight/Synclavier στην Ελλαδα ή δουλεψε με ενα απο αυτα ή εστω ειδε απο κοντα.  ;)

 
Δυστυχως σημερα, με την απιστευτα φθηνη τεχνολογια, ο καθε καραγκιοζακος (και ειναι χιλιαδες) εχει και ενα PC με sampler και το παιζει "παραγωγος" εις βαρος των αυτιων μας.
Ούτε εγώ καταλαβαίνω γιατί την έβαλες αυτή τη φράση αγαπητέ Waterfall. Προσωπικά θεωρώ ότι δίνει μια εντελώς περιττή αρνητική χροιά στα υπόλοιπα ενημερωτικά που ωραιότατα μας παραθέτεις.

 
Waterfall-K είπε:
Συγνωμη αλλα αυτη ειναι η γνωμη μου. Αν καποιος θεωρει οτι οι συγκεκριμενοι...."καραγκιοζηδες" δεν ειναι χιλιαδες αλλα εκατονταδες, ας μας το πει. Δεν θα τα χαλασουμε στο μετρημα. Ελπιζω να συμφωνουμε τουλαχιστον οτι υπαρχουν αυτοι.
Καλό είναι να μην είσαι επιθετικός για να μην παραβαίνεις του κανόνες συμπεριφοράς με το καλημέρα σας. Σε αυτή την περίπτωση μιλάς γενικά αλλά όλοι έχουμε άποψη και μπορούμε να την εκφράσουμε με χίλιους διό τρόπους. πχ 
3. Δεν επιτρέπονται κάθε είδους προσωπικές επιθέσεις' date=' προσβλητικά σχόλια, αγενή και εριστικά μεταξύ των μελών. Απαγορεύονται τα προκλητικά ποστ που χαρακτηρίζουν αρνητικά κάτι, κάποιον ή κάποιους αφού οδηγούν σε flame wars. Π.χ. "Αυτό που δεν καταλαβαίνουν οι φασίστες του αντικαπνιστικού νόμου, είναι ότι περιορίζουν τα δικαιώματα και τις ελευθερίες άλλων.” Λάθος! Η σωστή διατύπωση είναι: "Αυτό που δεν καταλαβαίνουν οι υποστηρικτές του αντικαπνιστικού νόμου, είναι ότι..."[/quote']

Δεν ειμαι απολυτος, απλα γραφω τι ξερω συμφωνα με τον μουσικο τυπο της εποχης που διαβαζα τοτε. Ως τωρα δεν εχω ξανακουσει/διαβασει για αλλο Fairlight στην Ελλαδα, αν υπηρχε/υπαρχει κι αλλο/α, ας μας το πει καποιος να το ξερουμε.

Τιποτα απ'οτι γραφτηκε στο ποστ μου δεν...διαβαστηκε αργοτερα, ειμαι ηδη 40 χρονων, και 5 βασικα πραγματα τα γνωριζω πολυ πριν ανακαλυφθει το...Wikipedia.
Αντιφάσκεις σε δύο μόνο προτάσεις... Και στις δύο περιπτώσεις δεν έχεις προσωπική αντίληψη και μεροληπτείς υπέρ του τοπικού μουσικού τύπου του τότε, λες και ήταν πιό ενημερωμένος από "το...Wikipedia".

Κατα τα αλλα, περιμενω και γω καποιον που τα "εζησε" τοτε, με την εννοια οτι ειχε ενα Fairlight/Synclavier στην Ελλαδα ή δουλεψε με ενα απο αυτα ή εστω ειδε απο κοντα.  ;)
Θα σου εγώ πχ πως το 1987 που ήμουν ηχολήπτης στο στούντιο του Top FM, υπήρχε Fairlight CMI που χρησιμοποιούταν για την παραγωγή σποτ και jingles. Το τι απέγινε δεν γνωρίζω αλλά περισσότερα θα μάθεις από τον Νίκο Πατρελάκη που νομίζω το πήρε όταν διαλύθηκε ο σταθμός ενα χρόνο μετά.
Παράλληλα υπήρξαν και μερικά PPG (η γερμανική απάντηση και σε μικρότερη κλίμακα) που κυκλοφόρησαν με την τότε νέα wavetable synthesis. Πανάκριβα και δύσχρηστα βέβαια για τον μέσο χρήστη. Ενα wave 2.2 σαν το παρακάτω βρίσκεται σε ένα σκοτεινό δωμάτιο του Βύρωνα μαζί με καμμια 30αριά κλασικά πλέον σύνθια.

 
yameth είπε:
Καλό είναι να μην είσαι επιθετικός για να μην παραβαίνεις του κανόνες συμπεριφοράς με το καλημέρα σας. Σε αυτή την περίπτωση μιλάς γενικά αλλά όλοι έχουμε άποψη και μπορούμε να την εκφράσουμε με χίλιους διό τρόπους.
Τοσο πολυ ενοχλησε η λεξη "καραγκιοζηδες"? Ελεος.... ::)

Αντιφάσκεις σε δύο μόνο προτάσεις... Και στις δύο περιπτώσεις δεν έχεις προσωπική αντίληψη και μεροληπτείς υπέρ του τοπικού μουσικού τύπου του τότε, λες και ήταν πιό ενημερωμένος από "το...Wikipedia".
Δεν αντιφασκω πουθενα. Εγραψα τι ξερω συμφωνα με αυτα που ειχα διαβασει τοτε στον τοπικο μουσικο τυπο.

Δεν μεροληπτω(?) υπερ του τοπικου μουσικου τυπου, απλα αναφερω την πηγη μου.

Η αναφορα στη Wikipedia (που ειναι απο τις πλεον αναξιοπιστες πηγες σε απειρα θεματα) εγινε για να τονισω οτι οι πληροφοριες μου δεν "διαβαστηκαν" τωρα.

Και ναι, ο τοπικος τυπος ειναι ενιοτε πιο ενημερωμενος περι των διαφορων Ελληνικων θεματων από το Wikipedia, και φυσικα ηταν πολυ πιο ενημερωμενος τοτε  απο το οποιοδηποτε Wikipedia (που δεν υπηρχε ετσι κι αλλιως).

Θα σου εγώ πχ πως το 1987 που ήμουν ηχολήπτης στο στούντιο του Top FM, υπήρχε Fairlight CMI που χρησιμοποιούταν για την παραγωγή σποτ και jingles.
Μαλλον μιλαμε για το ιδιο Fairlight, γιατι και γω αυτο που ανεφερω ηταν σε στουντιο "που χρησιμοποιούταν για την παραγωγή σποτ και jingles". Αφου μου λες οτι υπηρχε εκει απο το 1987 και το ειδες δεν εχω λογο να μη σε πιστεψω.

Τελος για τα PPG, να πω οτι πιτσιρικας στα μεσα των 80s ειχα παιξει με ενα στην αντιπροσωπεια στην Αθηνα.

 
Άσχετο αλλά τότε άκουγα αρκετά Top FM κι έχω ακόμη μια συλλογή (σε αυθεντική κασσετούλα παρακαλώ) Βest of '87 που είχε βγάλει τότε... Βρε βρε βρε... ;D

Waterfall-K είπε:
Οταν τα samplers κοστιζαν μια περιουσια και ανηκαν σε λιγους και πραγματικα ταλαντουχους μουσικους.

Δυστυχως σημερα, με την απιστευτα φθηνη τεχνολογια, ο καθε καραγκιοζακος (και ειναι χιλιαδες) εχει και ενα PC με sampler και το παιζει "παραγωγος" εις βαρος των αυτιων μας.
Aπαράδεκτη και κατ'εξοχήν ελιτίστικη άποψη σνομπαρίας που υποστηρίζει πως μόνο η "ματσωμένη αριστοκρατία" εδικαιούτο να κατέχει και να χρησιμοποιεί samplers. Eυτυχώς που η τεχνολογία με την πρόοδό της έκανε προσιτό ένα τέτοιο εργαλείο σε όλους, ανοίγοντας πάμπολλους και υπέροχους ορίζοντες μουσικής έμπνευσης και συμβάλλοντας με σημαντικότατα milestones στην πρόοδο της μοντέρνας μουσικής.

 
bloody_sunday είπε:
Aπαράδεκτη και κατ'εξοχήν ελιτίστικη άποψη σνομπαρίας που υποστηρίζει πως μόνο η "ματσωμένη αριστοκρατία" εδικαιούτο να κατέχει και να χρησιμοποιεί samplers.
Απαραδεκτος "φιλε" μου εισαι εσυ που αλλα διαβαζεις και αλλα καταλαβαινεις και πεταγεσαι και κρινεις κατι που δεν καταλαβες ως "απαράδεκτη και κατ'εξοχήν ελιτίστικη άποψη σνομπαρίας".

Ηρεμησε λιγο.

 
Κατανοώ την αγανάκτηση του αγαπητού Waterfall-K... Η αλήθεια είναι ότι πάσας ένας πλέον, μπορεί να δηλώσει «παραγωγός» ελέω της χρήσης ενός PC με ένα πρόγραμμα sampler...

Απλά «διαφωνώ» ως προς την «οξύτητα» της τοποθέτησής του- η οποία όμως εμπεριέχει τεράστια δόση αλήθειας.

Όμως μόνο ως θετικό βρίσκω το γεγονός ότι πια τόσος κόσμος έχει πρόσβαση σε ήχους που τότε ήταν «εξωτικοί» και οικονομικά απλησίαστοι.

Θυμάμαι στα '80s που πρωτοάκουσα για Synclavier και Fairlight, είχα την αίσθηση ότι ήταν κάτι σαν... διαστημόπλοια  ;D      

 
Terry RoscoeBeck5 είπε:
Κατανοώ την αγανάκτηση του αγαπητού Waterfall-K... Η αλήθεια είναι ότι πάσας ένας πλέον, μπορεί να δηλώσει «παραγωγός» ελέω της χρήσης ενός PC με ένα πρόγραμμα sampler...

Απλά «διαφωνώ» ως προς την «οξύτητα» της τοποθέτησής του- η οποία όμως εμπεριέχει τεράστια δόση αλήθειας.
Επιτελους και καποιος που καταλαβε τι λεω. :)

 
Waterfall-K είπε:
Απαραδεκτος "φιλε" μου εισαι εσυ που αλλα διαβαζεις και αλλα καταλαβαινεις και πεταγεσαι και κρινεις κατι που δεν καταλαβες ως "απαράδεκτη και κατ'εξοχήν ελιτίστικη άποψη σνομπαρίας".

Ηρεμησε λιγο.
Ούτε "πετάγομαι", ούτε έχω προβλήματα ανάγνωσης ή αντίληψης, oύτε είμαι κάτι άλλο από ήρεμος, oύτε "φίλοι" είμαστε... Η ενίοτε κατάχρηση ενός εργαλείου (που και η ίδια η θεώρηση αυτή είναι αφάνταστα υποκειμενική στο αν υπάρχει όντως κατάχρηση ή όχι) δεν έχει καμία σχέση με το γεγονός πως έγινε πιο προσιτό στο ευρύ κοινό. Κάτι τέτοιο θα υπονοούσε πχ. πως η "αριστοκρατία" τότε δεν έγραψε ποτέ ανοσιουργήματα με samplers. Κατά τα άλλα, scripta manent.

 
Εγώ πάντως συνεχίζω να μην καταλαβαίνω τι σχέση είχε το σχόλιο αυτό με το υπόλοιπο ποστ. Είναι σα να ξεκινήσω εγώ π.χ. ένα thread για τις vintage fender κιθάρες και μαζί με τις πληροφορίες που θα αναφέρω να γράψω ξαφνικά: "Παλιότερα βέβαια που οι fender ήταν ακριβές και δυσεύρετες τις αγόραζαν οι λίγοι και καλοί που ήξεραν να παίζουν. Τώρα έχει γεμίσει ο τόπος με κουλούς καραγκιοζάκους που κάνουν τους ροκ σταρ επειδή αγόρασαν μια strat".

 
Τι δεν καταλαβαινεις βρε Jazzjoker?? Αναπολω την εποχη που samplers ειχαν μονο μουσικοι και οχι καθε ειδους ασχετοι. Και απλα το ανεφερα, ελεος δηλαδη, το Κυπριακο αν συζηταγαμε θα γραφαμε λιγοτερα.

Μονο ο Terry με καταλαβαινει εδω μεσα? Μιλα Terry γιατι εγω κουραστηκα ;D

 
Terry RoscoeBeck5 είπε:
Θυμάμαι στα '80s που πρωτοάκουσα για Synclavier και Fairlight, είχα την αίσθηση ότι ήταν κάτι σαν... διαστημόπλοια  ;D      
...και σήμερα, ότι έχει παραπάνω από 1 tone και 1 volume...σα διαστημόπλοιο σου φαίνεται! :D :D

Αναπολω την εποχη που samplers ειχαν μονο μουσικοι και οχι καθε ειδους ασχετοι.
και που το είχαν τότε μόνο μουσικοί...πολύ λίγοι κάτι έκαναν. Ενώ σήμερα ΚΑΙ από τους "άσχετους" ακούμε και κάτι ενδιαφέρον...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top