• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Oval hole vs D hole vs F holes

Ποια κιθάρα προτιμάτε? Oval hole, D hole, F holes


  • Σύνολο ψηφοφόρων
    10
Γιατί για την ώρα ταλαιπωρώ την σκεβρωμένη μου κλασσική.


σα να κάνεις σπριντ στην άμμο με δεμένο βάρος πάνω σου ένα πράμα.

Πολύ καλή προπόνηση δηλαδή (αν τ' αντέχει το κορμάκι σου)

 
σα να κάνεις σπριντ στην άμμο με δεμένο βάρος πάνω σου ένα πράμα.

Πολύ καλή προπόνηση δηλαδή (αν τ' αντέχει το κορμάκι σου)


Και όμως στην κλασσική μου φαίνεται πιο εύκολο.

Με βολεύουν πολύ οι χορδές να κοπανάω δυνατά και η φαρδιά ταστιέρα για κάποιο λόγο.

Είχα δοκιμάσει κάποτε μια DG300 και δεν μπορούσα να παίξω σχεδόν καθόλου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ πάντως ...

... ΘΕΛΩ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΙΘΑΡΑ λέμε.

Αλλά να είναι καλή, όχι τενεκές.

Να κάθομαι το Πάσχα, τα Χριστούγεννα, το καλοκαίρι, όποτε με πιάνει τέλος πάντων να βαράω.
γιατί δεν έχεις παρει ακομα?

Θυμάμαι απο παλια να σου αρεσει το είδος.

Τώρα που έχει περασει και η μοδα θα ειναι και φτηνοτερες υποθετω, ειδικα οι μτχ.

 
γιατί δεν έχεις παρει ακομα?

Θυμάμαι απο παλια να σου αρεσει το είδος.

Τώρα που έχει περασει και η μοδα θα ειναι και φτηνοτερες υποθετω, ειδικα οι μτχ.


Οικονομικοί οι λόγοι.

Η φθηνότερη "αξιοπρεπής" είναι η Altamira M-01 γύρω στα 800.

Αλλά είναι και το θέμα της προσωπικής επαφής.

Αν δεν την πιάσω, να παίξω, να την ακούσω, να πιάσω κι άλλες να συγκρίνω είναι δύσκολο.

Και στην Ελλάδα είναι δύσκολη αυτή η επαφή, η αγορά είναι πολύ περιορισμένη.

Από την άλλη σκέφτομαι μήπως είναι απλά GAS, και μου περάσει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Είχα D hole και oval hole ταυτόχρονα μια εποχή. Παρ' ότι η D είχε πιο ωραίο μπάσο, ήταν αργή στην αττάκα και κάτι της έλειπε σε αυτό που λέμε manouche ήχος!! 

Τώρα έχω κρατήσει μια oval και κάνω σχεδόν τα πάντα με αυτήν (μαθήματα - song writing - noodling) εκτός από ηχογραφήσεις γιατί θέλει μικρόφωνο.. Το long scale μη σε ανησυχεί αν ήδη παίζεις με κλασσική, ίσα ίσα 'κάνεις και χέρια'

Για δες τις Eastman gypsy! Είναι πολύ καλές για τα χρήματά τους εχω ακούσει!

 
Είχα D hole και oval hole ταυτόχρονα μια εποχή. Παρ' ότι η D είχε πιο ωραίο μπάσο, ήταν αργή στην αττάκα και κάτι της έλειπε σε αυτό που λέμε manouche ήχος!! 

Τώρα έχω κρατήσει μια oval και κάνω σχεδόν τα πάντα με αυτήν (μαθήματα - song writing - noodling) εκτός από ηχογραφήσεις γιατί θέλει μικρόφωνο.. Το long scale μη σε ανησυχεί αν ήδη παίζεις με κλασσική, ίσα ίσα 'κάνεις και χέρια'

Για δες τις Eastman gypsy! Είναι πολύ καλές για τα χρήματά τους εχω ακούσει!


Ποια oval έχεις Μάκη?

Τις Eastman τις έχω δει, δύο μοντέλα βγάζει, την DM-1 και την DM-2, και τα δύο oval.

H DM-1 (η φθηνή) είναι κατηγορίας Altamira σε αρκετά ψηλότερη τιμή όμως, και δεν ενθουσιάστηκα από αυτά που άκουσα, η δε DM-2 φτάνει τα 1.900 €.

Ε, βάζεις λίγα ακόμα και παίρνεις μια Dupont.

 
Είχα Gitane DG 250M, μια D500 και μια DG-340 Stephane Wrembel. Τις έδωσα όλες και έχω κρατήσει μια Aria MM20, που δυστυχώς δεν παράγεται πιά και μια Gypsy archtop Yunzi, με all solid wood costruction και μικρότερο scale (25,5''). 

Η καλύτερη που έχω παίξει είναι μια Eimers ενός φίλου, αλλά κάνει πάνω από 4Κ... 

Αναφέρθηκα στις Eastman γιατί ξέρω τη λογική τους στην κατασκευή και τον ακουστικό ήχο τον έχουν καλά! Μακράν ο καλύτερος Ασιάτης κατασκευαστής.

Υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις από κιθάρα σε κιθάρα σε όλο το price range. Δοκίμασε καλύτερα πριν πάρεις κάτι και ακόμα καλύτερα να συγκρίνεις επι τόπου τη μια δίπλα στην άλλη!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Είχα Gitane DG 250M, μια D500 και μια DG-340 Stephane Wrembel. Τις έδωσα όλες και έχω κρατήσει μια Aria MM20, που δυστυχώς δεν παράγεται πιά και μια Gypsy archtop Yunzi, με all solid wood costruction και μικρότερο scale (25,5''). 

Η καλύτερη που έχω παίξει είναι μια Eimers ενός φίλου, αλλά κάνει πάνω από 4Κ... 

Υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις από κιθάρα σε κιθάρα σε όλο το price range. Δοκίμασε καλύτερα πριν πάρεις κάτι και ακόμα καλύτερα να συγκρίνεις επι τόπου τη μια δίπλα στην άλλη!


Οι Aria MM20 ήταν oval και οι Aria MM10 D αν θυμάμαι καλά.

Εννοείται ότι σε περίπτωση αγοράς χρειάζεται δοκιμή, και σύγκριση.

Εκτός αν πετύχει κάποιος καμιά Busato του 40κάτι, που είναι και επένδυση.

 
Οι Aria MM20 ήταν oval και οι Aria MM10 D αν θυμάμαι καλά.

Εννοείται ότι σε περίπτωση αγοράς χρειάζεται δοκιμή, και σύγκριση.

Εκτός αν πετύχει κάποιος καμιά Busato του 40κάτι, που είναι και επένδυση.
Τις Gypsy (και όχι μόνο) γενικότερα τις θεωρώ υπερεκτιμημένες! Ξεκίνησε σαν ένα απλό όργανο με κύριο στοιχείο το projection, με laminate κατασκευή εκτός από το καπάκι και έχουν φτάσει σε τιμές αστρονομικές! Νομίζω πρέπει να ψάξεις σε medium price κατηγορία και θα βρείς διαμαντάκια!!

 
Τις Gypsy (και όχι μόνο) γενικότερα τις θεωρώ υπερεκτιμημένες! Ξεκίνησε σαν ένα απλό όργανο με κύριο στοιχείο το projection, με laminate κατασκευή εκτός από το καπάκι και έχουν φτάσει σε τιμές αστρονομικές! Νομίζω πρέπει να ψάξεις σε medium price κατηγορία και θα βρείς διαμαντάκια!!


Συμφωνώ απόλυτα.

Υπάρχει και το mojo των παλιών κατασκευαστών (Selmer, Favino, Busato, DiMauro, κλπ) που ο καθένας είχε τις ιδιαιτερότητές του στην κατασκευή και τον ήχο, και προσπαθούν οι σύγχρονοι κατασκευαστές να "προσομοιώσουν".

Αν και πιστεύω ότι η Άπω Ανατολή εκλογίκευσε κάπως τα πράγματα, γιατί μέχρι τότε η επιλογή πανάκριβης custom κατασκευής σε μικρούς μπουτίκ κατασκευαστές ήταν μονόδρομος.

 
Να κάνω μια ερώτηση τώρα μεταξύ μας. Ελλείψει του μαμαλούκου (υποκοριστικού του μάμαλου, βλ. λήμμα ?) και της κατανόησης από το περιβάλλον (συζύγου) περι αποκτήσεως γύφτισσας κιθαρός, υπάρχει κάποια μέθοδος ανάγκης ωστε να προσεγγίσουμε κάπως τον ήχο με πιο συμβατικά όργανα; Δηλαδή τι κάνει την gypsy gypsy? Είναι το μήκος; Το βάθος του σκάφους; Το καπάκι; Οι τρούπες; Οι χορδές; Το χέρι μας και μόνο;

 
υπάρχει κάποια μέθοδος ανάγκης ωστε να προσεγγίσουμε κάπως τον ήχο με πιο συμβατικά όργανα; Δηλαδή τι κάνει την gypsy gypsy? Είναι το μήκος; Το βάθος του σκάφους; Το καπάκι; Οι τρούπες; Οι χορδές; Το χέρι μας και μόνο;


Κυρ Αλή μου με πέτυχες στην καρδιά.

Έχω ψάξει πάρα πολύ τρόπους να το πετύχω αυτό, και παιχτικούς και ηχητικούς.

Οι ηχητικοί δεν έπιασαν, έπιασαν λίγο οι παιχτικοί.

Είναι η όλη κατασκευή του οργάνου, οι χορδές και ο τρόπος παιξίματος.

Δεν είναι οι τρούπες.

Δεν είμαι οργανοποιός για να ξέρω ποια χαρακτηριστικά της κατασκευής δίνουν αυτό τον χαρακτήρα, αλλά ...

- Ο τρόπος κατασκευής του σκάφους, η τεχνική κατασκευής του καπακιού, το μακρύτερο scale παίζουν σημαντικό ρόλο. Σκέψου ότι κάθε κατασκευαστής είχε τις ιδιαιτερότητές του.

Πχ ο Busato έφτιαχνε κιθάρες με μεγαλύτερο σκάφος, που ήταν "ηχητικές βόμβες", είχαν τεράστιο ήχο, αν και κάθε μια ήταν διαφορετική από την άλλη. Μέχρι το bracing άλλαξε κάποια στιγμή, αλλά ο ήχος είχε τα ίδια χαρακτηριστικά.

Ο Favino (ο γέρος) είχε πιο "γλυκό" ήχο, ενώ ο πιο σύγχρονος Dupont έχει πιο "στεγνό" και projected ήχο.

- Οι χορδές είναι 10άρες ή 11άρες, και είναι Silver-plated copper, όχι bronze ή phosphor bronze που συνήθως έχουν οι ακουστικές.

- Όσο μεγαλύτερο το scale length, τόσο πιο gypsy ακούγεται η κιθάρα, γι' αυτό οι D hole με μικρότερο scale length, ακούγονται πιο κοντά στην ακουστική, έχουν περισσότερα μπάσα, και γι' αυτό τα τελευταία χρόνια φτιάχνονται όλο και περισσότερο D hole με μεγαλύτερο scale length.

- Ο τρόπος που χτυπάνε τις χορδές είναι πολύ ιδιαίτερος (gypsy picking). Χρησιμοποιούν το rest stroke (η πένα ακουμπάει στην από κάτω χορδή μετά το χτύπημα) και παίζουν περισσότερο με downstrokes για να είναι δυνατό το χτύπημα.

Κοινώς σκάβουν υπερβολικά.

- Οι πένες είναι κάτι γκουμούτσες τεράστιες και χοντρές, για να σκάβουν πιο έντονα.

- Το action είναι ψηλό (2.6 με 3 mm) ακριβώς για να μπορεί η χορδή να πάλλεται χωρίς να ταστάρει λόγω του πολύ δυνατού χτυπήματος.

Όμως ....

Στην παλιά σκεβρωμένη κλασσική μου, με χοντρή πένα και χορδές κλασσικής βέβαια, αν χτυπάω πολύ δυνατά κοντά στην γέφυρα, με πηγαίνει λίγο προς το ύφος αυτό (καλά μην φανταστείς gypsy ήχο, λέμε τώρα).

Παρ' όλα αυτά, όλο και περισσότερο βλέπει κανείς τζαζόγυφτους να παίζουν με άλλου τύπου κιθάρες σήμερα.

Κυρίως ηλεκτρικά jazz σκάφη, αλλά ακόμα και κανονικές ακουστικές.

Δεν είναι gypsy ο ήχος, αλλά το παίξιμό τους είναι τέτοιο, που καμιά φορά ελάχιστα σου λείπει ο αυθεντικός ήχος.

Το πρόβλημα του electrified gypsy ήχου δεν λύνεται εύκολα και είναι άλλο τεράστιο κεφάλαιο, γι' αυτό πολλοί βολεύονται .... αλλιώς.

Πολύ θα ήθελα όμως, να μας πει κάποιος ηχολήπτης/μηχανικός ήχου, πώς μπορούμε με eq και κομπρέσορα να προσεγγίσουμε ηχητικά μια τέτοια κιθάρα (συχνοτικά) με πχ ακουστική κιθάρα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top