ΟΒ.1 και λοιποί κομπρεσσορες

Dinosp

Μέλος
Μηνύματα
1,839
Πόντοι
38
Αυτο μ' αρέσει (σαν χρώμα) -

ob1_front-thumb.jpg


Το θέμα που εχω με τους κομπρεσσορες ειναι το οτι δεν τους ακούω καθόλου στα βιντεάκια τους...

Απο την άλλη, ακόμα ψαχνω εκείνη τη διαφορά που έκανε το fat switch του Blues Junior και σκέφτομαι μήπως θα μπορούσα να την προσεγγίσω μ αυτο στον deluxe reverb - άλλες λάμπες θα μου πείτε, άλλο πράγμα...

Πάντως το ob.1 έχει ωραίο χρώμα

ΥΣ. Εδω ο κόσμος καίγεται, κλπ, κλπ...

 
Γενικά ειναι παρα πολυ δύσκολο να "ακουσεις" ενα compressor τοσο live και φυσικα ακομα πιο  δυκολο απο καποιο video στο youtube. Το compression (k to delay) κατα τη γνωμη μου επηρρεαζει τον ηχο σου κατα τροπο που δεν ειναι τοσο εμφανης οσον αφορα τις συχνοτητες αλλα γινεται πιο εμφανης  στον τροπο με τον οποιο παιζεις πανω στην ταστιερα και με το picking hand σου. Aπο εκει και περα οι καλοι compressor ειναι αυτοι που δεν επηρρεαζουν τοσο πολυ τα μπασα, ειναι αρκετα trasnparent, δεν αλλοιωνουν σε αφυσικο βαθμο το "σκασιμο", ενω υπαρχουν και καποιοι που ειναι διασημοι γιατι "ζεσταινουν" καπως τον ηχο σου.

ΟΙ στουντιακοι compressors ειναι απλησιαστοι οικονομικά, ωστοσο ενας ταπεινος boss cs3 με δυο-τρεις mods πλησιαζει παρα πολυ σε ποιοτητα compressors με διπλασια η τριπλασια τιμη.

 
fat switch του Blues Junior
Αρα δεν χρειαζεσαι κομπρεσσορα,booster χρειαζεσαι ή eq ή συνδιασμο των δυο οπως αυτο

http://www.jimdunlop.com/product/micro-amp-plus

παλια που επαιζα με μεγαλους ενισχυτες (απο 50 βαττ και απανΟΥ  ;D) δεν εκανα...βημα χωρις κομπρεσσορα,απο τοτε που κατεβηκα κατω απο τα 20 βαττ δεν τους χρησιμοποιω καθολου..

ουτε ο DR χρειαζεται ΙΜΗΟ....παντως εχοντας δοκιμασει ολους τους κομπρεσσορες του..πλανητη ειχα καταληξει οτι ο καλυτερος ολων ηταν αυτο το θεριο

http://www.jimdunlop.com/product/micro-amp-plus

 
fenderiarhs είπε:
Γενικά ειναι παρα πολυ δύσκολο να "ακουσεις" ενα compressor τοσο live
Και θα συμπλήρωνα, ότι κομπρέσορας της προκοπής είναι αυτός που δεν «ακούς»- οι «μάπα» έχουν φύσημα, φασαρία, κλπ...  ;)

 
Εμένα πάντως στα live με βγάζει ασπροπρόσωπο αυτό το πραγματάκι. Δεν χρωματίζει καθόλου, έχει tone και με το Comp στο 0 (αντισταθμίζεις την ένταση από το Volume του πεταλιού), ούτε που καταλαβαίνεις ότι είναι ON. Σπουδαίο εργαλειάκι και πιάνει και λίγο χώρο. Αναλόγως δε, του κομματιού, το χρησιμοποιώ και σαν boost.


 
Dinosp είπε:
Αυτο μ' αρέσει (σαν χρώμα)

Πάντως το ob.1 έχει ωραίο χρώμα
Πάρε ένα NESTOS  σε καϊσί φοβερό χρώμα κάνει αντίθεση με το κασμιρένιο σου παλτό. Θα την ακούσεις λαίμαι

 
Πολλοι λενε πως τον καλο κομπρεσσορα δεν τον καταλαβαινεις όταν είναι ανοιχτος, τον καταλαβαίνεις μόνο όταν τον κλείνεις.

Δεν έχω μεγαλη εμπειρια περα απο εναν ΤΖΟΓΟ πρασσινο που τον εχω μονταρει για να ερθει πιο κοντα στο dynacomp αλλα Ντίνο δες αν θες καποιος ήπιο για always on ή καποιον σαν τον dynacomp για πιο gilmour-ικους ήχους.

Btw, ο Knopfler με τι κομπρεσσορα έπαιζε; Ή ήταν όλο valve compression?

 
AuditoryDriving είπε:
Πολλοι λενε πως τον καλο κομπρεσσορα δεν τον καταλαβαινεις όταν είναι ανοιχτος, τον καταλαβαίνεις μόνο όταν τον κλείνεις.
Εγώ θα έλεγα να πάρει ένα DAW  που τα έχει όλα και να τα δοκιμάσει όλα τα εφέ και τη παραμετροποίηση και μετά ας πάει να πάρει και Στρυμώνες και Νέστους και Φατ σουίτς, αν δεν καταλάβει, να ρίξει τας κιθάρας στου τζακ-ι  ;D

 
samy paraga είπε:
Εγώ θα έλεγα να πάρει ένα DAW  που τα έχει όλα και να τα δοκιμάσει όλα τα εφέ και τη παραμετροποίηση και μετά ας πάει να πάρει και Στρυμώνες και Νέστους και Φατ σουίτς, αν δεν καταλάβει, να ρίξει τας κιθάρας στου τζακ-ι  ;D

Μην είσαι τόσο αιθεροβάμων, Σαμυ  ;D

 
για τον keeley τι γνωμη εχετε?

 
ειδικα το compressor σαν εφφε δεν φαινεται με τιποτα στο youtube μια και το youtube κομπρεσαρει απο μονο του παρα πολυ οτι βιντεο ανεβασεις..

το keeley ειναι αρκετα ευελικτο, δινει ομως εναν χρωματισμο στον ηχο που μπορει και να μην τον θελεις. Βεβαια ιστορικα τα περισσοτερα δημοφιλη compressor πεταλια το κανουν αυτο..

εγω προσωπικα δεν καταφερα ποτε να μου αρεσουν οι compressor, τους χρησιμοποιω μονο για ενα συγκεκριμενο ειδος funk ρυθμικου εφφε, και για ενα συγκεκριμενο ειδος distortion καμμια φορα. Παντα αισθανομαι οτι μου καταστρεφουν τον ελεγχο στις δυναμικες στην κιθαρα και οτι σε εντασεις live δεν μου πολυ χρησιμευουν

 
Το κομπρεσσάρισμα των κορυφών (και του σήματος γενικότερα) σημαίνει αναπόφευκτα αλλοίωση συχνοτικού περιεχομένου, δεν είναι δηλαδή απλώς θεμα φιλτραρίσματος σε κάποιο στάδιο του κυκλώματος :)

Πολύ κομπρέσσορες έχουν επιπλέον ρυθμιστικό για μίξη του αρχικού με το κομπρεσσαρισμενο σήμα οπότε ρυθμίζουμε αναλογα με το γούστο. Αυτό φυσικά μπορεί να γίνει με κάθε κομπρέσσορα (και εφφέ γενικότερα)με χρήση ενός εξωτερικού mixer / blender πεταλιού ή γενικότερα εννός παράλληλου path.

 
samy paraga είπε:
Εγώ θα έλεγα να πάρει ένα DAW  που τα έχει όλα και να τα δοκιμάσει όλα τα εφέ και τη παραμετροποίηση και μετά ας πάει να πάρει και Στρυμώνες και Νέστους και Φατ σουίτς, αν δεν καταλάβει, να ρίξει τας κιθάρας στου τζακ-ι  ;D
Οι πεταλοκομπρεσσορες για κιθαρα (με το τελικο σημα να καταληγει σε ενισχυτη κιθαρας) εχουν εντελως διαφορετικη φιλοσοφια και χρηση απο τους στουντιακους κομπρεσσορες οι οποιοι επεξεργαζονται ολοκληρο τον τελικο ηχο της κιθαρας,ετσι κι αλλοιως και πεταλακι κομπρεσσορα να μη χρησιμοποιησει ο κιθαριστας ο στουντικος κομπρεσσορας ειναι σχεδον απιθανο να ΜΗΝ μπει.  

 
AuditoryDriving είπε:
Btw, ο Knopfler με τι κομπρεσσορα έπαιζε; Ή ήταν όλο valve compression?
Orange Squeezer. Απαλό και ωραιότατο κομπρεσοράκι.

(και εύκολο στην κατασκευή/κλωνοποίηση/μοντάρισμα)

 
Καιρό είχα  να κολυμπήσω τοσο πολυ στο ΧL

Χαθηκα σε κάτι πολύπλοκα cash flows και προσπαθώντας να τα συμπιεσω σε 3 bullet points δεν πρόλαβα να παω στον μικροκαγμακη για το OB.1

Όμως λουπαρα pipityri και το φχαριστηθηκα

Συμπιεσμένη απόλαυση

[soundcloud]


[/soundcloud]

Για το OB.1 θα σας πω το επόμενο Σαββατοκυριακο (insha Allah)

 
Βίβερε πεταλοζαμέντε *

Τι μου άρεσε:

- το χρώμα

- το οτι γράφει Strymon

- ενίοτε το boost (στη θέση flat)

Tι δεν μου άρεσε:

- Η θέση του input. Δύσκολη για πρώτο πετάλι. Θέλει καλώδιο με γωνιακό βύσμα (που δεν εχω)

- το οτι εξακολουθώ να μην "ακούω" το compression

- ενίοτε το boost (στη θέση flat)

- το οτι το πλήρωσα

Verdict:

Οι κομπρεσσορες ειναι μάλλον ψιλοάχρηστοι σε εντάσεις δωματίου

image.jpg


* https://sarantakos.wordpress.com/2016/03/04/petaloso/

 
Dinosp είπε:
Verdict:

Οι κομπρεσσορες ειναι μάλλον ψιλοάχρηστοι σε εντάσεις δωματίου

image.jpg


* https://sarantakos.wordpress.com/2016/03/04/petaloso/
Περιεργο αυτο που λες καθοτι αν καπου ειναι χρησιμοι οι compressors ειναι σε χαμηλες εντασεις, καθοτι ειναι σε μη bedroom friendly volumes που το φυσικο compreσαρισμα του ενισχυτη τους καθιστα περιττους.

 
fenderiarhs είπε:
Περιεργο αυτο που λες καθοτι αν καπου ειναι χρησιμοι οι compressors ειναι σε χαμηλες εντασεις, καθοτι ειναι σε μη bedroom friendly volumes που το φυσικο compreσαρισμα του ενισχυτη τους καθιστα περιττους.
Έχεις πολυ δίκιο - βιάστηκα

Να, σημερα έπαιξα λίγη ωρα πιο χαλαρός και άρχισα να τον ακούω και να μ' αρέσει. Μάλιστα κατέληξα στο άλλο άκρο, οτι θα τον εχω σχεδόν πάντα on!!

Αλλα, οπως εχω ξαναγράψει, ειμαι άχρηστος χρήστης, οπότε όσα καμια φορά τολμώ να γράψω θα πρεπει να φιλτράρονται αναλόγως

 
Καλορίζικος, Ντίνο!

Δε χρειάζεσαι γωνιακό βύσμα, χρειάζεσαι να ξαναβάλεις το fuzz στη θέση του!!

Καλά παιξίματα :)

PS: Το bedroom ειναι η μεγαλύτερη σκηνή, άσε να λένε  ;D

 
Dinosp είπε:
Να, σημερα έπαιξα λίγη ωρα πιο χαλαρός και άρχισα να τον ακούω και να μ' αρέσει. Μάλιστα κατέληξα στο άλλο άκρο, οτι θα τον εχω σχεδόν πάντα on!!
εγώ έχω το dynassor και τον έχω συνέχεια on σε εντάσεις δωματίου. απλά το έχω τόσο όσο 

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top